Er werd hier een opmerking gemaakt dat de kok z’n best waarschijnlijk niet had gedaan, maar ik vraag mij af of dat wel zo is. Immers stel je als bruidspaar het eten samen en ga je langs om het e.e.a. te bespreken. Als je er dan voor kiest om het voorgerecht te laten bestaan uit een pluk sla, 6 plakken tomaat en komkommer dan heb je als kok weinig variatiemogelijkheden en als dat t enige is dat je kunt aanbieden als restaurant idd weinig fantasie, maar ook als bruidspaar had je dan kunnen zeggen is dit ut? Ik weet natuurlijk niet hoe het hier is gegaan, voor hetzelfde geldt heeft het bruidspaar gewoon gezegd graag iets vegetarisch en dat was het. Hoe dan ook ik vond het écht een gemiste kans om mensen kennis te laten maken met vega en ik heb er echt veel mensen iets over horen zeggen (die dag, maar helaas zelfs nu nog).
De opmerking over de mayo maakte ik eigenlijk expres. Het eten was bijna macrobiotisch te noemen en dan komt er écht bagger bagger vette mayo voorbij zetten. Ik vond de mayo eigenlijk buiten de toon vallen

Dan de vraag had het uitgemaakt als het een schnitzel was geweest. M.i. serveer je dat niet op een bruiloft, maar de vraag heeft mijn opvatting wel gesterkt om mensen te laten kiezen en niet voor ze te laten kiezen (en iig niet zó beperkt).
Dan wordt er gezegd het is een bruiloft, mijn bruiloft dus ik beslis en dat je dan zo moeilijk doet over eten... In dit topic wordt idd het eten uitvergroot, omdat het hier immers over de vraag gaat kun je het maken dat..? Logisch dus dat hier eten wordt uitvergroot. Een dag bestaat inderdaad uit meer, maar hier bespreken we dus alleen het eten. Non-issue.
Dan dus de opmerkingen mijn dag, dus ik bepaal. Ik vind dat eigenlijk vrij egoïstisch klinken. Het is idd jullie bruiloft, maar je nodigt wel gasten uit om het daarmee te vieren. Die nodig je niet voor niks uit, die mensen betekenen wat voor je (en dan zeg je imo niet als ze het niet bevallen hebben ze pech) en het lijkt mij dat je je mooie dag ook mooi wil vieren en dat het dus ook een dag is waar jullie én zij leuk op terug kunnen kijken. En niet met oh ja dat rare eten..
Eten weggooien zou ik ook geen voorstander voor zijn, dus in dat licht zou buffet afvallen en zou je beter voor een (keuze) menu kunnen kiezen.
Het argument als ik een restaurant ga eten dan kan ik ook geen (goed) vega eten dus waarom zou ik dan wel moeite doen voor een vleeseter is natuurlijk vergelijkbaar met wat u niet wil dat u geschiedt… En zo verandert er natuurlijk nooit wat.
En als ik dan de reacties door blijf lezen kan ik eigenlijk alleen maar tot de conclusie komen dat vega’s veel eerder geneigd zijn om in een egoïstisch hoekje te zitten en voor een ander te beslissen wat ze moeten eten (wat zij eten dus), terwijl de vleeseter eerder zijn best zou willen doen om voor iedereen wat klaar te zetten, dus vlees (vis) én vega.
Mijn conclusie is dus eigenlijk kun je het maken.. Ja je kan het maken, want je gast heeft op dat moment weinig keuze.

Vind ik het netjes nee dat zeker niet. En als je het wel wil doen, ga dan de uitdaging om aan om er wat leuks van te maken. Maar ik zou de keuze willen geven aan de gast. Je wil samen met hen een leuke dag en dus wil je ook hen een plezier doen. Je zal wellicht nooit iedereen tevreden kunnen stellen, maar probeer in ieder geval wel voor 99% te gaan door een keuze te geven. En als het dan nog moeilijk is kiezen ze maar voor hetgeen ze het meest lekkers lijkt, hebben ze er iig wel zelf voor gekozen. Je moet er iig sámen een mooie dag van maken, als bruidspaar en als gast voor en met elkaar.