Zie de Sint waait door de bomen! (Storm op komst!)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barbabientje

Re: Zie de Sint waait door de bomen! (Storm op komst!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 11:50

Stilte voor de storm :')

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 11:51

xxCYNNxx schreef:
hier is het zo goed als windstil (Wolvega), maar goed; het zou ook pas vanmiddag goed opkomen geloof ik

Hier in Munnekeburen waait het af en toe al best.
Maar dit is het buitengebied en daar waait het wel sneller.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 11:51

Tigress schreef:
Ik zit op het AOC Terra in Groningen. Hoopte dus eigenlijk op een best weertje waardoor treinen niet zouden meewerken :+

Hallo school genoot xD Ik zit daar ook & ben erg benieuwd wat weer verder gaat doen.
Heb jij nu les dan?

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 11:52

Hier soms ook redelijk harde windstoten, voorde rest valt t wel mee. Maar mag over een halfuurtje naar school fietsen, nu maar hopen datik niet van m'n fiets waai :))

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 11:53

xDaantjxx schreef:
In de middag draait de wind al naar noordwest

"Rond vier uur vanmiddag is de storm het hardst, maar dan is het laagwater. Rond elf uur vanavond zal de waterstand zijn hoogste punt bereiken."

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 11:53

Zo de knetter, ik schrok wakker van de enorme wind die om het huis giert := Maar dat zal wel voornamelijk komen omdat ik in open gebied zit, hoorde dat het meer richting het centrum wel meeviel met de wind. Ben benieuwd, de schutting is met de vorige storm al omgewaaid dus die kan in ieder geval niet nog een keer _O-

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 11:54

Nou z'n mijter is blijven zitten hoor!
Hij kwam zelfs gewoon te paard ondanks dat het om half 9 toch al wel iets meer was gaan waaien.
Paard is braaf waar die mee aankwam, gelukkig al heel wat gewend!

Ondertussen neemt de wind wel in kracht toe maar voor alsnog vind ik het meevallen.

Paardjes hebben lekker een tijdje buiten gelopen, maar waren wel wat onrustig. Voor de zekerheid staat nu wel weer alles op stal aangezien er om bijna alle paddocks flinke bomen staan en die kunnen weer niet de stallen raken. De vorige keer (niet met de laatste storm maar een paar weken daarvoor) was er al een boom omgegaan de paddocks in. Gelukkig toen goed afgelopen want de paarden stonden erin.

Vanavond mag ze nog even lekker uitrazen met een ander paardje.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 11:55

Ik werk ten zuiden van de euroborg... over een half uurtje moet ik naar de tandarts in helpman.. ja, op de fiets. Het is nog lang niet zo erg als een paar weken terug.
Naast ons pand wordt hard gewerkt aan een nieuwe verharding op een parkeerplaats. Maar de mannen lijken nog nergens last van te hebben.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 11:56

Brainless schreef:
xxCYNNxx schreef:
hier is het zo goed als windstil (Wolvega), maar goed; het zou ook pas vanmiddag goed opkomen geloof ik

Hier in Munnekeburen waait het af en toe al best.
Maar dit is het buitengebied en daar waait het wel sneller.

Ja dat wil ik wel geloven ja...heb er zelf zo'n 9 jaar gewoond en het is zo open daar, daar moet je idd al wel meer last van de wind hebben . Hier is alles nog lekker rustig in ieder geval. Hoop dat dat ook zo blijft, want moet nog langs stal vanavond na mn werk...op de fiets
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 05-12-13 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 11:57

xDaantjxx schreef:
Tigress schreef:
Ik zit op het AOC Terra in Groningen. Hoopte dus eigenlijk op een best weertje waardoor treinen niet zouden meewerken :+

Hallo school genoot xD Ik zit daar ook & ben erg benieuwd wat weer verder gaat doen.
Heb jij nu les dan?

_O- Dag blijkbaar mede schoolgenoot :'D Nu ben ik erg benieuwd of ik je wel eens heb gezien _O-
Nee, begin pas om kwart voor 1, heb les van Janna :')
Ben om 4 uur klaar, Hordijk neemt lessen van Edwin over _O- Dus dan word de terugweg ook nog een vraagteken _O-
Stiekem hoop ik dus dat de storm wat aanneemt en ik kan zeggen; moii, dat gaan we dus niet doen :+

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 11:58

Dan ga ik maar richting Wolvega... ik vind het doodeng sinds de laatste storm.
Paardjes gaan straks lekker op stal, (ik heb sinds kort ook een Ixion X... lijkt veel op die van jouw!), en dan maar wat afleiding zoeken.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 11:58

Tigress schreef:
xDaantjxx schreef:
Heb jij nu les dan?

_O- Dag blijkbaar mede schoolgenoot :'D Nu ben ik erg benieuwd of ik je wel eens heb gezien _O-
Nee, begin pas om kwart voor 1, heb les van Janna :')
Ben om 4 uur klaar, Hordijk neemt lessen van Edwin over _O- Dus dan word de terugweg ook nog een vraagteken _O-
Stiekem hoop ik dus dat de storm wat aanneemt en ik kan zeggen; moii, dat gaan we dus niet doen :+

Hahaha ik heb op maandag les van Janna. Zou nu eigenlijk Nederlands hebben maar is uitgevallen.
Grote of kleine Edwin?
Kwart voor 1 ben ik nog wel op school. Half 1 bij de ingang?
Welke les heb je van Janna en daarna van Hordijk?

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 11:59

Hier waait het al wel aardig!
Geen storm maar tegenwind is geen pretje!

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:03

hier aardige woei hoor, hoorde de eerste brandweer ookal voorbij komen :')

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:03

_O- heerlijk, grote of kleine edwin...dat verandert ook nergens _O-
Grote edwin helaas. Vind het altijd jammer als hij ziek is -O- als kleine vervangen zou worden hoor je mij niet gauw klagen, vind zijn manier van lesgeven te saai _O- Teveel theorie :')

Ja is leuk, doen we ;p *pfft, heb je het voor elkaar gekregen hoor...je heb mijn zin om naar school te gaan weten te prikkelen :')*
Heb van Janna eerst exterieur, en van Hordijk straks aquariumlessen :')
Laatst bijgewerkt door Tigress op 05-12-13 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:04

Brainless schreef:
Dan ga ik maar richting Wolvega... ik vind het doodeng sinds de laatste storm.
Paardjes gaan straks lekker op stal, (ik heb sinds kort ook een Ixion X... lijkt veel op die van jouw!), en dan maar wat afleiding zoeken.

hehe ja die ixiontjes lijken wel aardig op elkaar ja; had eens foto's opgezocht van Ixion nakomelingen en sodeju; ze lijken bijna allemaal gigantisch op elkaar...heerlijk :D

Vorige maand ging wel flink tekeer ja. Zag toen nog het boompje van de buurman live ten onder gaan....10 sec later ging een deel van mn schutting, maar toen waaide het gelijk al veel harder dan nu. Het is echt zo rustig hier dat je bijna zou denken dat ze gek zijn geworden bij het knmi......maar goed; zoals iemand al ff grapte; misschien stilte voor de storm...ik wacht af

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:05

Lekker, moet vanmiddag om 15.20 40minuten naar huis fietsen, en dan nog kranten doen, bleeg.

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:05

Hier zijn de containers aan de kant van de weg al omgewaaid.. Wind gaat af en toe al best tekeer

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:06

Om alvast in de stemming te komen :):)

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:06

inmiddels een weeralarm via de knmi....code oranje is opgeschaald naar code rood.
Zal dus flink gaan spoken aan de kust in ieder geval

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:07

Ik fietste net naar de bus en de blaadjes waaiden harder dan de autos voorbij kwamen :+ En die rijden 70 km/h :')

Maar ik zit nu in de trein die hardstikke op tijd vertrokken is :D

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:07

Hubbie vanmorgen 09.00 uur vanuit Heathrow op Schiphol geland....'k vond het toch nog even spannend, hoor !!! Blij als ie thuis is, hier in de kop van Drenthe begint het toch ook al redelijk te spoken !! Paarden nog buiten in de paddock maar zodra er neerslag bij komt gaan ze lekker naar binnen.

Pfff...hier is de schade aan dakgoten van de vorige storm niet eens gerepareerd en de omgewaaide boom in mijn tuin ligt er ook nog steeds.... >;)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:08

Maar: de NS rijdt nog :wow: Dat mag ook een wonder heten :D

Yontheke

Wel, ik ben van België meer bepaald provincie Antwerpen, regio Turnhout. Heeeeel erg ver van de kust dus :D
Ik zit hier op mijn werk in de industrie met allemaal smalle doorgangen waar de wind serieus doorheen loeit en zelfs ik kan merken dat de wind hier wat begint aan te trekken.

KarmaWitch

Tigress schreef:
_O- heerlijk, grote of kleine edwin...dat verandert ook nergens _O-
Grote edwin helaas. Vind het altijd jammer als hij ziek is -O- als kleine vervangen zou worden hoor je mij niet gauw klagen, vind zijn manier van lesgeven te saai _O- Teveel theorie :')

Ja is leuk, doen we ;p *pfft, heb je het voor elkaar gekregen hoor...je heb mijn zin om naar school te gaan weten te prikkelen :')*
Heb van Janna eerst exterieur, en van Hordijk straks aquariumlessen :')

Welke ja kleine edwin had ik gister les van.
Die vind ik ook wel leuk opzich. We doen weinig praktijk, maar toch leer ik best wel veel over die beesten en vind ik hem wel leuk lesgeven.
Wij krijgen volgende week aquaria.
Hahaha welke opleiding doe je dan?
Zat net ff profiel te spieken en toen dacht ik van: ooh maar jou heb ik wel zien lopen.

Afwachten hoe de storm is. Weet niet hoelaat je van Assen moet komen? Maar als je met trein gaat zal ik zeggen blijf thuis.