Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
dorientjuh schreef:Ik heb hem inderdaad op per jaar staan, wist ik ook, maar dan nog hadden ze wel even van tevoren mogen laten weten wanneer ze precies zouden gaan incasseren. Ik heb nog terug gekeken om te zien of ik eroverheen had gekeken maar dat is dus niet zo.
dorientjuh schreef:Ik stond gisteren opeens rood.. Terwijl ik dat nooit sta. Gelukkig internetbankieren op mijn telefoon, heeft Anderzorg even zonder waarschuwing vooraf mijn totaalbedrag voor 2014 geincasseerd. Gelukkig had ik nog een andere bankpas, anders had ik niet eens meer naar huis gekund met het OV.
Ik heb een klachtmail gestuurd, dat ze dat best van tevoren even kunnen laten weten.
dorientjuh schreef:Ik stond gisteren opeens rood.. Terwijl ik dat nooit sta. Gelukkig internetbankieren op mijn telefoon, heeft Anderzorg even zonder waarschuwing vooraf mijn totaalbedrag voor 2014 geincasseerd. Gelukkig had ik nog een andere bankpas, anders had ik niet eens meer naar huis gekund met het OV.
Ik heb een klachtmail gestuurd, dat ze dat best van tevoren even kunnen laten weten.
Suuszels schreef:Sorry, ik kom hier even binnenvallen..
Zojuist ben ik overgestapt naar Zilveren Kruis achmea, en zit nu nog bij Menzis..
Nu keek ik toevallig op mijn rekening.. heeft Menzis al voor volgend jaar afgeschreven (ik betaal per jaar, krijg je korting)
Natuurlijk zijn nu precies de klantenservices gesloten..
Mijn polis bij Menzis loopt van 1 jan-1 jan. en die van achmea gaat dan per 1-1-2014 in.. Je nieuwe zorgverzekering zegt toch je oude op? Dus dan zou ik gewoon dat geld van Menzis terug moeten krijgen?
vuurneon schreef:dorientjuh schreef:Ik stond gisteren opeens rood.. Terwijl ik dat nooit sta. Gelukkig internetbankieren op mijn telefoon, heeft Anderzorg even zonder waarschuwing vooraf mijn totaalbedrag voor 2014 geincasseerd. Gelukkig had ik nog een andere bankpas, anders had ik niet eens meer naar huis gekund met het OV.
Had ik ook gister! Ik kon het op de website van menzis niet terugvinden wanneer ze het gingen incasseren. Dus ik was even onaangenaam verrast.
vuurneon schreef:Maar ik ben overgestapt, dus dit is voor mij voor het eerst dat ik menzis heb. Dus hetzelfde moment als vorig jaar gaat hier niet op.
Suuskipje schreef:TabeR schreef:Je kan via internetbankieren online ook gewoon net bedrag van je oude zorgverzekeraar storneren.
dat raad ik juist af! je oude verzekeraar gaat het zowieso terugstorten ook al heb je gestorneerd en dan zal je het weer moeten betalen.
Suuskipje schreef:TabeR schreef:Je kan via internetbankieren online ook gewoon net bedrag van je oude zorgverzekeraar storneren.
dat raad ik juist af! je oude verzekeraar gaat het zowieso terugstorten ook al heb je gestorneerd en dan zal je het weer moeten betalen.
Suuskipje schreef:dat raad ik juist af! je oude verzekeraar gaat het zowieso terugstorten ook al heb je gestorneerd en dan zal je het weer moeten betalen.
Kido schreef:vuurneon schreef:Maar ik ben overgestapt, dus dit is voor mij voor het eerst dat ik menzis heb. Dus hetzelfde moment als vorig jaar gaat hier niet op.
Deze maand?
Maar stond er nergens vermeld dat het werd afgeschreven dan en dan?
Hier is oude ook afgeschreven maar dit las ik ook ergens dat dat normaal is krijg je ook weer terug.
Mijn nieuwe verzekering vermelde ergens bij het invullen van alles dat het eerste week jan word afgeschreven.
Misschien heb je daar overheen gelezen ergens?
Kido schreef:Suuskipje schreef:dat raad ik juist af! je oude verzekeraar gaat het zowieso terugstorten ook al heb je gestorneerd en dan zal je het weer moeten betalen.
Ze hebben er geen recht op gaat om januari en dan ben je verzekerd bij je nieuwe verzekering want die hebben ook afgeschreven.
Althans bij mij is dat wel zo al stuurde ze wel een brief met dat ik moet betalen terwijl een andere brief met data enkele dagen daarvoor zegt dat ik niet meer verzekerd ben bij hun.