Zorgverzekering 2014: Wie stapt over?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 12:44

Ik stond gisteren opeens rood.. Terwijl ik dat nooit sta. Gelukkig internetbankieren op mijn telefoon, heeft Anderzorg even zonder waarschuwing vooraf mijn totaalbedrag voor 2014 geincasseerd. Gelukkig had ik nog een andere bankpas, anders had ik niet eens meer naar huis gekund met het OV.

Ik heb een klachtmail gestuurd, dat ze dat best van tevoren even kunnen laten weten.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 12:47

Heb je met het aanpassen niet de verschillende opties gekregen dan? Jaarbetaling, per kwartaal, per maand? Hij staat namelijk standaard op per jaar bij de meeste zorgverzekeringen.

orkaan

Re: Zorgverzekering 2014: Wie stapt over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 12:50

pffttt hier heeft mijn nieuwe zorgverzekering UMCzorgverzekering mijn zorgpas naar een heel oud adres gestuurd (geen flauw idee hoe ze aan het adres komen..want heb de bevestigings email met het huidige adres en sta al jaren hier ingeschreven..)

ook na bellen konden ze mij niet vertellen hoe dit kon gebeuren..? vet irritant

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 12:52

Ik heb hem inderdaad op per jaar staan, wist ik ook, maar dan nog hadden ze wel even van tevoren mogen laten weten wanneer ze precies zouden gaan incasseren. Ik heb nog terug gekeken om te zien of ik eroverheen had gekeken maar dat is dus niet zo.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 12:59

dorientjuh schreef:
Ik heb hem inderdaad op per jaar staan, wist ik ook, maar dan nog hadden ze wel even van tevoren mogen laten weten wanneer ze precies zouden gaan incasseren. Ik heb nog terug gekeken om te zien of ik eroverheen had gekeken maar dat is dus niet zo.

Elke verzekering incasseert meestal tussen de 24 / 31 ste van de maand. Als jij dus voor die tijd bent overgestapt schrijft je nieuwe zorgverzekering het ook in die tijd af.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 14:45

dorientjuh schreef:
Ik stond gisteren opeens rood.. Terwijl ik dat nooit sta. Gelukkig internetbankieren op mijn telefoon, heeft Anderzorg even zonder waarschuwing vooraf mijn totaalbedrag voor 2014 geincasseerd. Gelukkig had ik nog een andere bankpas, anders had ik niet eens meer naar huis gekund met het OV.

Ik heb een klachtmail gestuurd, dat ze dat best van tevoren even kunnen laten weten.

Betaal je het altijd in een keer?
En was het vorig jaar een andere data?

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 18:32

Ik wilde ook overstappen, misschien wordt het tijd om dat te regelen. :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 18:50

dorientjuh schreef:

Had ik ook gister! Ik kon het op de website van menzis niet terugvinden wanneer ze het gingen incasseren. Dus ik was even onaangenaam verrast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 20:38

Suuszels schreef:
Sorry, ik kom hier even binnenvallen..
Zojuist ben ik overgestapt naar Zilveren Kruis achmea, en zit nu nog bij Menzis..
Nu keek ik toevallig op mijn rekening.. heeft Menzis al voor volgend jaar afgeschreven (ik betaal per jaar, krijg je korting :+ )
Natuurlijk zijn nu precies de klantenservices gesloten..
Mijn polis bij Menzis loopt van 1 jan-1 jan. en die van achmea gaat dan per 1-1-2014 in.. Je nieuwe zorgverzekering zegt toch je oude op? Dus dan zou ik gewoon dat geld van Menzis terug moeten krijgen?

Praktische vraag. Wanneer heb je Menzis opgezegd of heb je de opdracht bij Achmea neergelegd?
Menzis incasseerd nl rond de 28e van de oude maand

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 21:06

vuurneon schreef:
dorientjuh schreef:

Had ik ook gister! Ik kon het op de website van menzis niet terugvinden wanneer ze het gingen incasseren. Dus ik was even onaangenaam verrast.

Waarschijnlijk zelfde moment als vorig jaar vermoed ik...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 21:36

Maar ik ben overgestapt, dus dit is voor mij voor het eerst dat ik menzis heb. Dus hetzelfde moment als vorig jaar gaat hier niet op.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 21:42

vuurneon schreef:
Maar ik ben overgestapt, dus dit is voor mij voor het eerst dat ik menzis heb. Dus hetzelfde moment als vorig jaar gaat hier niet op.

Deze maand?
Maar stond er nergens vermeld dat het werd afgeschreven dan en dan?
Hier is oude ook afgeschreven maar dit las ik ook ergens dat dat normaal is krijg je ook weer terug.
Mijn nieuwe verzekering vermelde ergens bij het invullen van alles dat het eerste week jan word afgeschreven.
Misschien heb je daar overheen gelezen ergens?

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:06

Je kan via internetbankieren online ook gewoon net bedrag van je oude zorgverzekeraar storneren.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 15:10

TabeR schreef:
Je kan via internetbankieren online ook gewoon net bedrag van je oude zorgverzekeraar storneren.

dat raad ik juist af! je oude verzekeraar gaat het zowieso terugstorten ook al heb je gestorneerd en dan zal je het weer moeten betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 15:23

Suuskipje schreef:
TabeR schreef:

dat raad ik juist af! je oude verzekeraar gaat het zowieso terugstorten ook al heb je gestorneerd en dan zal je het weer moeten betalen.

Weet niet binnen hoeveel dagen er gestorneerd wordt, anders (zeker bij een jaarpremie) zou ik even bellen. Vaak kan het KCC een opdracht aanpassen.

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:44

Suuskipje schreef:
TabeR schreef:

Dat is bij mij nog nooit gebeurd en ik weet van heel veel mensen die dat ook doen, misschien dan afhankelijk van de verzekeraar..

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:42

Zilveren kruis heeft mijn geld alweer netjes teruggeboekt :j

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 18:58

Suuskipje schreef:

Ze hebben er geen recht op gaat om januari en dan ben je verzekerd bij je nieuwe verzekering want die hebben ook afgeschreven.
Althans bij mij is dat wel zo al stuurde ze wel een brief met dat ik moet betalen terwijl een andere brief met data enkele dagen daarvoor zegt dat ik niet meer verzekerd ben bij hun.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:49

Kido schreef:
vuurneon schreef:

Deze maand?
Maar stond er nergens vermeld dat het werd afgeschreven dan en dan?
Hier is oude ook afgeschreven maar dit las ik ook ergens dat dat normaal is krijg je ook weer terug.
Mijn nieuwe verzekering vermelde ergens bij het invullen van alles dat het eerste week jan word afgeschreven.
Misschien heb je daar overheen gelezen ergens?

Nee, heb alles goed doorgenomen :) stond niets over vermeld. Maar goed, geeft niets; geld stond erop en moest toch betaald worden. Weet nu iig wel wanneer het geld eraf gaat :j wel handig om rekening mee te houden.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:58

Kido schreef:
Suuskipje schreef:

Ze hebben er geen recht op gaat om januari en dan ben je verzekerd bij je nieuwe verzekering want die hebben ook afgeschreven.
Althans bij mij is dat wel zo al stuurde ze wel een brief met dat ik moet betalen terwijl een andere brief met data enkele dagen daarvoor zegt dat ik niet meer verzekerd ben bij hun.

dat klopt ook wel alleen wat bij ons iig is dat wij de automatische incasso niet meer tegen kunnen houden. wat zka gedaan heeft is VOOR de incasso het bedrag al terugstorten waardoor we ons eigen geld in feite incasseren. dit is als de opzegging voor de kerstdagen ong rond was :) erna dan krijgt de verzekerde na de afschrijvibg het geld terug.
Informeer anders even bij de oude verzekeraar wat hun werkwijze is en wat ze adviseren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 17:05

Ik zie dat mijn zorgtoeslag van 51 naar 9 is gegaan....

Wie heeft dit nog meer?

Kon hier net mijn medicijnen van betalen, nu dus niet meer.....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 17:09

Mijn zorgtoeslag is juist veel te hoog :+ gewoon de max. Dus dat zet ik keurig op de spaarrekening zodat ik het gelijk weer terug kan betalen.

Eigen risico heb ik er alweer door :+ mooi op tijd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 17:12

Ik ben nog steeds aan het terugbetalen :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 17:16

Over 2013 hoef ik gelukkig niets terug te betalen. Maar voor 2014 weer ik het nu al zeker. Je hoeft toch geen rente erover te betalen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 17:16

Nee gelukkig geen rente.. ik heb 2011 inmiddels afgelost, nu alleen 2012 nog :=