Geesten

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 07:52

Wat ik mij gisteren afvroeg: zouden de geesten van overleden dieren ook kunnen terugkomen, net als overleden mensen?

Maureen95

Re: Geesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 09:26

Ik denk het wel :)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 10:45

Jahoor , ik weet het wel zeker .
Alleen gebeurd dat veel minder vaak omdat dieren niet echt in het verleden blijven hangen ;)

CI zit standaard in het ziggo pakket , bij ons op 124 geloof ik ( ik zat er gisteren opnames van te kijken :P )

haflover3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 12:54

Zit het ook bij KPN? CI?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 15:47

Ik kijk sowieso elke avond naar CI channel,komt bijna elke avond wel iets over geest verhalen enzo.
Meestal vanaf half 1 s'nachts.

Carolienn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 17:54

Kom dit topic toevallig tegen! interessant om te lezen!

ik heb een aantal familieleden (inclusief mn moeder) dit in dit 'wereldje' zitten. mijn oom geeft opleidingen om te werken met energieen. energieen is een groot begrip en daar horen dan ook geesten/zieltjes bij.
ik ben hiermee opgevoed en heb me er vaak vanaf gekeerd en dan toch weer niet en dan toch weer wel. haha maar ik sta er redelijk open voor nu.

toch heb ik een aantal enge verhalen gelezen en denk ik oh oh doe er iets aan! accepteer niet dat ze je leven thuis beinvloeden. Zoals een aantal al hebben gezegd je kan ze gewoon vragen om weg te gaan, dit doen ze meestal ook prima. als je ze niet in je huis wilt hebben wees daar duidelijk in, of haal iemand erbij. Tegenwoordig zijn er genoeg mensen die er mee werken!
maaar als voorbeeld mijn moeder werkte samen met iemand aan een project en hij had iets verkeerds gedaan waardoor hij de negatieve energie in zn huis terecht kwam, en deze grote vriend :+ trok bijvoorbeeld continu de speen uit zijn zoontje zn mond, dat soort dingen.

ik heb ook een keer gehad dat ik op zolder liep en de slaapkamer in ging om kleren te pakken (logeerkamer) en die bureau stoel draaide ineens naar mij toe. ben hard weggerend en gelukkig is er er meteen wat aan gedaan.

Verder zien kinderen tm 6 jaar (?) meer dan wij. mijn broer zag ook geesten in zn kamer, kon ze precies beschrijven. toen hebben we een bijbel open in zijn kamer gelegd en was het over.

pendelen kan ook met een persoonlijke ketting of iets in die richting voor als mensen het willen 'uitproberen'.

Laaang verhaal maar wees er nuchter mee en realistisch. het is geen spannend spelletje met geesten want ze kunnen echt misselijk zijn als je ze in huis haalt.

als mensen vragen hebben over die opleiding ofzo mogen ze altijd pb'en :)

ik volg hier weer rustig mee haha

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 18:38

Syfy zendt ook dat soort dingen uit zoals ghost hunters ( international ) en haunted collector

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 18:49

Carolienn_ schreef:

ik heb een aantal familieleden (inclusief mn moeder) dit in dit 'wereldje' zitten. mijn oom geeft opleidingen om te werken met energieen. energieen is een groot begrip en daar horen dan ook geesten/zieltjes bij.

Goh, ik heb altijd gedacht dat je daar een soort van aanleg voor moest hebben. Je zit in dat wereldje, of niet. Maar blijkbaar is zoiets aan te leren, als ik het goed begrijp?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:07

Zonder een gave kan je niets leren.Je moet het zeker wel in je hebben.
Een paranormale gave 'krijg' je bij je geboorte mee,dit kun je niet worden door een cursus te volgen.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:11

het gaat er eigenlijk om of je jezelf kan openstellen (openminded) ;)
het is iets wat iedereen heeft , maar velen leren zich er voor af te sluiten (bijv. bij kinderen leren dat dat "fantasie" vriendje niet bestaat ).
LET WEL , de echt paranormale gave's is wat anders als toegangkelijk zijn :o

syfy is alleen voor geabonneerde .
en ik weet niet welke programma's kpn heeft , dit kan je meestal op hun web. pagina vinden .

ergens zou ik me er wel weer meer in willen verdiepen .
maar door bepaalde omstandigheden ben ik bang dat ik te toegankelijk ben voor de negatieve energieën.
al zie ik overleden fam. wel als bescherm heren/dames

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:19

Je moet écht wel een gave hebben om dit te kunnen. Een vriendin van mij wil het ook ontzettend graag maar die kan het gewoon écht niet!

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:20

ik heb wel eens het gevoel dat er iemand anders is in mijn kamer krijg er helemaal de kriebels van en durf dan ook vaak niet meer te slapen. vandaar dat ik elke avond met een lampje aan slaap :+

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:23

Petrichor schreef:
Je moet écht wel een gave hebben om dit te kunnen. Een vriendin van mij wil het ook ontzettend graag maar die kan het gewoon écht niet!

dan heeft ze toch echt een blokkade (denk aan chakra's etc. ).
en zoals ik al zei het echte gave zoals het zien , beantwoorden etc. is weer wat anders als je openstellen .
iedereen kan geesten oproepen en pendelen etc. , of het slim is is een 2e . en je moet dus wel echt open/toegankelijk zijn

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:26

Ze zeggen wel dat iedereen kan pendelen maar daar ben ik ook nog niet zo over uit. Ik ken ook genoeg mensen die wel willen maar gewoon niet kunnen zelfs niet naar goede training.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:27

claudiadvx schreef:
ik heb wel eens het gevoel dat er iemand anders is in mijn kamer krijg er helemaal de kriebels van en durf dan ook vaak niet meer te slapen. vandaar dat ik elke avond met een lampje aan slaap :+

Je kan ook vriendelijk vragen (als je vermoed dat het een geest is) aan de geest om weg te gaan. :)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:50

ik zag pas trouwens nog de pukweedgie's (of zo iets) , dat was apart (ook wel gaaf) :o
een soort bosmannetjes , vroeger bevriend met de mens maar ooit ruzie gekregen waardoor ze nu treiteren als ze dat willen (tot "zelfmoord" toe , bijv. iemand naar een rots lokken en ze vervolgens een duwtje geven ) ze kunnen zich als dier laten zien of onzichtbaar zijn (ook word hun gewone gedaante zeldzaam gezien ).

je kwam er meestal wel van af door een fruit/groente tuintje voor ze aan te leggen (bijv. met zoete vruchten zoals aardbei) een stukje natuur terug geven soort van .

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:51

dat heb ik inderdaad vaker gehoord. maar vaak ben ik dan zo van slag dat ik geen woord uit kan brengen. gelukkig heb ik het nu al een tijd niet meer gehad.. (snel afkloppen)

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:51

Petrichor schreef:

Iedereen heeft een 6e zintuig maar de meeste gebruiken dit niet omdat ze niet weten hoe. . Dit vraagt zeker veel geduld en oefening.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:56

mensen gebruiken ook maar iets van 11 % van hun hersenen ;)

Carolienn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:05

Jolien87 schreef:
Carolienn_ schreef:

Goh, ik heb altijd gedacht dat je daar een soort van aanleg voor moest hebben. Je zit in dat wereldje, of niet. Maar blijkbaar is zoiets aan te leren, als ik het goed begrijp?

een echte paranormale gave is iets wat je hebt en bezit denk ik. maar tot op zekere hoogte zijn er zeker wel dingen die je jezelf aan kunt leren. En deze opleiding gaat over werken met energieen (vooral met betrekking op natuur) dit is de site: http://www.ecotherapie.org/cms/index.ph ... therapeut/ en dit begeleid mn oom, daarnaast is hij ook paranormaal. maar dat kun je natuurlijk niet doorgeven.

maar precies wat andere zeggen als je er voor open staat kan je er degelijk wel wat mee doen.
ik zie bijvoorbeeld geen geesten etc. maar kan hoofdpijn weghalen bij mensen (oke klinkt heel zweverig :') ) en weet van te voren vaak meer over mensen zonder ze te zien. en dat heeft mijn moeder ook en heeft daar nu een eigen bedrijf in ;)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:06

Maar hoek an je er dan achter komen dat je een paranormale gave hebt? Zou ik eigenlijk graag van mezelf willen weten :0

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:09

Een 6de zintuig zou iedereen wel kunnen hebben,en idd. vele weten niet hoe ze dit moeten gebruiken.
En een paranormale gave is idd. heel wat anders dan jezelf open stellen voor iets.
Als je een gave hebt,zou je wel bij kunnen leren,zeker als je niet goed weet wat je ermee kan doen en hoe je het moet doen.Maar zonder gave kun je cursussen doen tot 2de kerstdag,je zal het nooit kunnen leren zonder gave.

Je komt er achter Maureen als er veel dingen gebeuren waarvan je altijd dacht:ach das toeval.
Een keer toevallig kan best wel,maar veel toeval? bestaat niet.

Imagination

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:09

Ik vindt het altijd heel interesant om dingen over geesten etc te lezen. Ik heb ook wel iets speciaals denk ik. Mijn opa was de 1e die een foto van me maakte. Ik had echt een hele goede band met mijn opa. Heel raar maar ik was de laatste die een foto van mijn opa maakte. Ik blijf het bizar vinden. Ook voordat mijn opa overleed droomde ik erover. En dat als 5/6 jarig kind. Ik had ook een hobby die ik altijd met mijn opa deed. Stickerboeken plakken enzo. Nadat mijn opa overleden was heb ik dat nooit meer gedaan. Ik vondt het eng om dat te doen. Ook op schoolkamp (in groep 5) zaten ik en mijn beste vriendin (nu nog steeds mijn beste vriendin) met de hele klas rond jet kampvuur. De leraar vertelde een verhaal. Maar mijn vriendin en ik luisterde niet. We zagen achter op het weiland 2 felwitte bolletjes (het leken wel ogen). We vonden het heel eng. De volgende ochtend zijn we naar de leraar gegaan en hebben we het vertelt. Dus de leraar vondt het maar raar en vroeg of we wouden kijken of er misschien iets reflecterends was ofzo. Er was niks te zien... Die "oogjes" zaten ook echt op ooghoogte. We waren trouwens de enigste die het zag. Ik vondt dat echt heel erg raar.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:19

Snap best dat jullie het toen raar en eng vonden,je was nog hardstikke jong.

Toen ik nog in Eindhoven woonde had mijn bijna 2 jarig zoontje het huis in brand gestoken.Hij had ongezien mijn aansteker te pakken kunnen krijgen,die voor me neus lag.Hij stak de gordijnen aan en in mum van tijd stond alles in lichter laaie.We zijn allemaal naar buiten gevlucht,was geen blussen meer aan.De hele woonkamer was uit gebrand,alle foto's aan de muur, t.v.bankstel, echt alles verbrand.
Op 1 foto na! er hingen 4 foto's in lijstje bij elkaar,van al mijn 4 kinderen.Er zijn 3 foto's verbrand,maar de foto van de brandstichter was nog helemaal intakt!
rara hoe is dit mogelijk?
Die foto heb ik nog steeds.
Laatst bijgewerkt door gohya op 21-05-14 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:20

Ik kan ook pijn bij mensen en dieren weghalen, daarnaast kan ik ook communiceren met dieren, overigens heel erg handig want ik weet altijd wat ze voelen en vinden.

Ik heb inderdaad ook heel veel toevallige dingen. Bijvoorbeeld met Orakelkaarten trekken dat ik denk van jeetje dat klopt helemaal.

Of dat je opeens denkt huh hoe kan dit, dit is allang geweest! Of je komt voor het eerst op een plek die je voor je gevoel al eerder hebt gezien wat niet mogelijk is.

Op het moment ben ik ook bezig met het zien van aura's en ik ga er vanuit dat dit straks ook als vanzelfsprekend gaat. :)
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 21-05-14 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt