Model worden/hoe? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hasiinaaax

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 19:25

Inderdaad xLoki zoiets dacht ik ook! Wel echt jammer dat ze vaak modellen zo dun mogelijk proberen te krijgen... Een vriendin van mijn beste vriendin is ook gestopt terwijl ze echt prachtig was. Ze was ook internationaal bezig, maar kreeg steeds weer te horen dat ze te dik was. Ze werd depressief en is echt onwijs afgevallen. Nu gaat het gelukkig weer helemaal beter , maar ze is wel een stuk onzekerder geworden helaas.

Maar goed een modellen leven is zwaar , maar als je zelfverzekerd bent en je gaat er echt voor dan is het natuurlijk super leuk om te doen :) !

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 19:33

ThreeFingers schreef:
@Deijs

Je hoeft niet knap te zijn, maar wel fotogeniek!
En durven te poseren.
Ik zal binnenkort hier eens een paar foto's plaatsen.
Tenminste als dat toegestaan is.

Leuk! ik ben benieuwd. :j

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 00:26

Ik heb een (tiener)boek gelezen. geschreven door iemand die een goed model in new york was. Over al de dingen die haar overkwamen en dat ze omdat ze zo zelfverzekerd was niet instorte. dat boek heeft me zeker laten inzien dat een modelenleven niet over rozen gaat.

Misschien als ik 16 ben dat ik eens ga kijken als het me dan nog leuk lijkt :P

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 10:19

Even voor de duidelijkheid, zoals in het begin van dit topic al aangegeven, werk ik volgens dit principe, met als extra melding erbij, dat ik zeker open sta voor ideeën van het model zelf.
Misschien heb je zelf een shoot van jezelf in gedachen wat je echt super gaaf lijkt????
Laat het me weten!

- TFP fotoshoots.
TFP staat voor Time For Print. Dit betekent dat geen enkele partij hiervoor betaald maar je dus de foto's krijgt voor de tijd die je erin steekt. Veel Bokkers zullen via dit principe werken, dus het is handig te weten wat dit inhoud. Het verschilt per fotograaf hoeveel foto's je krijgt, op welke resolutie en of ze wel of niet nabewerkt zijn. Dit word in overleg met de fotograaf afgesproken.

- Fun!
Na alle bovenstaande waarschuwingen wil ik toch nog even toevoegen dat op je hoede zijn niet betekent dat iedereen via het internet slechte bedoelingen heeft. Er zijn genoeg mensen die graag met beginnende modellen willen shooten voor eigen ervaring of bijvoorbeeld jou echt graag als model willen vanwege je looks. Laat dan het bovenstaande je ook niet weerhouden van goede samenwerkingen. Een goede fotograaf herken je vaak wel aan de manier waarop bijvoorbeeld antwoord gegeven word op jou vragen m.b.t portfolio o.i.d. De manier van benadering (via dit forum bijvoorbeeld) en links naar portfolio etc. Fotoshoots zijn echt heel tof om te doen, en je kan er super toffe connecties aan overhouden!

- Iedereen is mooi op z'n eigen manier.
Laat je niet weerhouden om jezelf als model aan te bieden als je dit graag wilt. Iedereen is mooi op z'n eigen manier, en voel je niet te min o.i.d door de andere dames die hier posten. Iedereen mag en kan model staan!

Hier 2 voorbeeld foto`s:

Afbeelding

Afbeelding

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 13:08

Handige tips!
En mooie foto's.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 14:06

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 14:21

dat zijn mooie foto's!

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 15:11

Hoi!

Model zijn leek me eigenlijk altijd al leuk, maar ik word waarschijnlijk maar een meter of 1.65/1.70, en ik heb ook wel iets bredere heupen/bovenbenen.
Niet dik ofzo, ik heb gewoon een gezond bmi, maar ik ben niet 'dun'. Ik ben bijna 14 trouwens.

Zijn er hier meer mensen die ervaring hebben met mogelijkheden als je niet de perfecte maten hebt?
Ik hoef niet echt heel professioneel bezig te gaan ofzo want dat kan denk ik ook niet bij mij, maar af en toe iets lijkt me wel leuk :)

Hasiinaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 15:53

Je kan commercieel model worden. Dat heb ik ook gedaan en de sfeer daar vond ik vele male leuker dan bij een fashion shoot!

Ik ben trouwens uitgekozen voor de bohémian shoot , heb er echt zin in ! :)

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 15:59

Hasiinaaax schreef:
Je kan commercieel model worden. Dat heb ik ook gedaan en de sfeer daar vond ik vele male leuker dan bij een fashion shoot!

Ik ben trouwens uitgekozen voor de bohémian shoot , heb er echt zin in ! :)

Okee! En hoe kom ik daarbij haha?

Hasiinaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:30

Ff googlen naar betrouwbare commerciële bureaus en inschrijven , meestal hoef je niet eens op casting te komen. Bijna iedereen kan commercieel model worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:31

Ik ga daar ook eens naar zoeken.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:35

Okee, ga ik doen! Bedankt! :)

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:48

Talindos schreef:
dat zijn mooie foto's!

Dank je wel :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 17:33

Max Models is een heel bekend meer commercieel gericht bureau. :)

Hasiinaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 17:42

Frummels schreef:
Max Models is een heel bekend meer commercieel gericht bureau. :)

Daar is het weer wel erg moeilijk om aangenomen te worden. Ik doelde eigenlijk meer op bureaus als Dutch Casting.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 18:02

Oh, mijn ervaring is daar anders mee. Maar niet geschoten is altijd mis toch. :)
Ik dacht dat je met commercieel wel fashion bedoelde ipv een casting bureau, vandaar dat ik Max Models noemde.

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 20:39

Mooie foto's Frummels en Joolien! Zelfverzekerde uitstraling hebben jullie!

ThreeFingers, ook mooie platen! :)

@ Arc-en-ciel, als je niet perse professioneel aan de slag wilt zou je je ook aan kunnen melden op sites waar modellen en fotografen naar elkaar op zoek zijn voor hun portfolio (bijvoorbeeld model mayhem)

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 20:50

xEliesx schreef:
Mooie foto's Frummels en Joolien! Zelfverzekerde uitstraling hebben jullie!

ThreeFingers, ook mooie platen! :)

@ Arc-en-ciel, als je niet perse professioneel aan de slag wilt zou je je ook aan kunnen melden op sites waar modellen en fotografen naar elkaar op zoek zijn voor hun portfolio (bijvoorbeeld model mayhem)

Ja dat lijkt me ook leuk! :j
Bedankt iedereen :)
Stel dat ik nou toch graag bij een castingbureau wil, wat kunnen jullie aanraden qua foto's die ik op moet sturen?
Zelf maken? Of door iemand anders?

Btw, als iemand nog iets van een TFP shoot doet in regio midden-Nederland, en modellen te kort komt ofzo, ik zou wel zoiets willen proberen :) Dan zal ik wel wat foto's pb'en zodat diegene kan zien of ze nog iets met mij kan haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 20:51

Je hebt altijd een streepje voor als je professionele foto's kunt laten zien dus dat zou ik zeker doen.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 20:56

Joolien schreef:
Je hebt altijd een streepje voor als je professionele foto's kunt laten zien dus dat zou ik zeker doen.

Oké :j Ik had dat wat Hasina zei al gegoogled, daar kon je t laten doen maar dat kostte geloof ik 49 euro ofzo.
Is dat altijd zo? Ik weet niet eens of ik wel de goede uitstraling heb ed, dus ja, ik zou het er wel voor over hebben, maar straks vinden ze me allemaal helemaal niks en dan ben ik mijn 49 euro kwijt :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 20:58

Ik zou gewoon eens op bokt of elders op internet kijken voor fotografen, er zijn er genoeg die t gratis doen.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:00

Inderdaad, echt meer dan genoeg die het gratis met plezier doen :j Gewoon even goed zoeken.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:00

Ik zou de foto's door iemand anders laten maken. En dan zo naturel mogelijk (niet teveel makeup, beetje mascara is prima, of helemaal niets). Vaak willen ze gewoon polaroids. Dus een close up van je gezicht waar je neutraal kijkt. Een foto en-profil. Een foto ful length van voren, en eentje van opzij. :) Zorg dat je kleding draagt waarin je lichaam goed te zien is zoals een skinny jeans en een strak shirtje.

Op Facebook is ook een groep 'Modellen en fotografen' geloof ik, daar worden heel veel aanvragen voor TFP geplaatst. :)

Professionele foto's zijn ook prima trouwens hoor, maar houd er wel rekening mee dat er dan iets van je word verwacht.

Hasiinaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:17

Dat is als je het wilt. Het is niet nodig om te doen en ik zou het ook niet doen. Ik zou lekker op TfP werken!