Naamloos1 schreef:Even een vraagje aan degene die met boodschappengeld werken, ik ga vanaf a.s week met boodschappengeld starten. 35 p.w.
Stel nou dat ik bv 4 euro overhoud de ene week.. Wat doen jullie daarmee? Leggen jullie dat in het envelopje voor die week erop? Dus dat je dan 4 euro extra te besteden hebt evt, en als je het alsnog aan het eind van de hele maand over hebt, dit sparen?
Of sparen jullie gelijk die 4 euro? Dus dit niet als evt. extra bij de week erop leggen?
Die kun je opsparen, altijd handig voor een onverwacht aan te schaffen cadeautje of iets anders onverwacht.

(bv als ik jarig ben, geef ik meer uit aan boodschappen die week of voor een nieuwe fietsband oid
)
nadat ik boodschappen heb gehaald gooi ik mijn 2 euro/1 euro en 50 ct uit mijn portomonee in een apart bakje, daarmee 'spaar' ik gauw zo'n 20 euro in de maand
Soms even puzzelen en tellen, maar dan kan je ook eens een keer iets "duurders" inslaan wat je anders moet laten liggen. En af en toe is die korting nog eens bovenop een andere korting gezet. Nadeel: bij zo'n extra kortingdagen is het steeds retedruk in de winkel.

's Morgens eet ie wel cornflakes ipv brood. Voor overdag hebben we al gezocht naar extra dun gesneden brood, ook vanwege al dat zout wat je binnen krijgt door zo veel brood te eten, maar dat hebben we nog niet kunnen vinden.