Bloggers/Vloggers op Bokt?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:36

Je moet alleen niet teveel bloggen, want daar worden je volgers bloednerveus van. Je verplicht je volgers dan bijna om iedere dag je berichten te lezen, terwijl het soms veel leuker is om mensen even te laten wachten en ze te verrassen met een nieuwe post. Je moet een balans vinden tussen aandacht genereren en zeiken op het internet. :)

EDIT: Neem ook genoegen met minder lezers en blijf gewoon rustig doorbloggen. Als mensen je blog interessant vinden, dan komen ze vanzelf terug op je blog. Echte volgers kennen je blog en vinden die niet zonder reden interessant.
Laatst bijgewerkt door Ingmar_ op 06-08-13 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

BalouArera

Re: Bloggers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:37

Oke, ik dacht dat het misschien ook leuk is om een oogschaduw palletje weg te geven? Als win actie?

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:40

BalouArera schreef:
Oke, ik dacht dat het misschien ook leuk is om een oogschaduw palletje weg te geven? Als win actie?

Dat ligt helemaal aan jou, wat de insteek van je blog is, maar je moet niet te fanatiek en wanhopig voor lezers/volgers worden. Focus op je eigen hobby, omdat jij het leuk vindt. Op de een of andere manier voelen lezers haarfijn aan wanneer iets geforceerd gepost wordt en dat werkt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:40

Balou, op http://www.polishkitten.com staan wel posts natuurlijk :D Die ben ik nu aan het migreren. Heb net alle foto's die ik heb gegroepeerd, want ik moet even uitzoeken welke formaten ik ze nu moet snijden :)

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:41

Goeie layout, Jans!
Zelf heb ik ook een ander thema geïnstalleerd, maar ben nog een beetje aan het stoeien met de code. Van mijn vader heb ik trouwens een stel computerbladen gekregen die hij nog had liggen waar in een serie van drie de werking van Wordpress uit wordt gelegd. Hartstikke handig. Het installeren van Wordpress op een eigen domein wordt ook uitgelegd, maar bij mijn hosting was heel het gedoe met databases en dergelijke allemaal al geregeld. Ik hoefde alleen op het knopje installeren te klikken en te wachten tot de installatie rond was. Super handig. :D

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:42

Dat is altijd leuk, maar ik zou wel kijken wat voor doel je er mee hebt, hoe je de actie op gaat zetten en of het wel effect heeft. Je kan bv een win-actie opzetten om meer volgers te krijgen, maar kans is groot dat ze na de winactie ook weer afhaken. Dus wat heb je te bieden en vooral ook: hoe hou je ze op je blog? Wat bied jij ze dat ze blijven hangen, los van een win-actie? Dat moet je je afvragen denk ik.

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:44

Chanen, ik moet zeggen dat ik jouw "About" echt meer dan briljant vind. :))

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:46

Haha, dank je voor het compliment. Vond het zo moeilijk om daarin nog origineel te zij, dus ben blij dat het een geslaagd stukje is geworden. :)

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:48

Daar moet ik inderdaad nog wel even over nadenken...

Jans, ja, weet ik, maar er waren al een tijdje geen nieuwe posts meer :p

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:49

Chanen schreef:
Haha, dank je voor het compliment. Vond het zo moeilijk om daarin nog origineel te zij, dus ben blij dat het een geslaagd stukje is geworden. :)

Een origineel en leuk stukje over jezelf, waar je over blogt en wat nog meer is ook best lastig. In het begin had ik een enorme lap tekst, maar die heb ik keurig ingekort tot een klein stukje. Mensen lezen mijn blog en dan hebben ze vast geen zin in een zware hap.

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:55

Polivy, bedankt voor je reactie op mijn blog bij de weg! Ik heb ook weer even gereageerd op jou. :)

Wat ik tijdens het vak "Blog" heb geleerd [ja, dat had ik dus afgelopen jaar], is dat het erg belangrijk is om te reageren op reacties. Dat laat betrokkenheid bij je lezers/volgers en interactie zien en die interactie is het doel van bloggen.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 23:07

Daar schaar ik mij helemaal achter Ingmar. Dat is ook wat ik leer over social media. Engagement is the key(word). Zeker ook niet negatieve reacties verwijderen, maar ga het gesprek inderdaad aan. Ik moet zeggen: niet elke reactie is er geschikt voor, maar een groot gedeelte er van wel.

Wat ik ook wel op een aantal blogs hier lees is een vraag aan het eind. Dat is natuurlijk super om het gesprek op gang te brengen. Ik gebruik dat ook wel op mijn Facebook bv. En dan hopen dat mensen langzaamaan gaan reageren. Er moeten altijd eerst een aantal mensen wat stelselmatiger reageren, voordat anderen ook de stap durven te zetten. Erg leuk om dat hele proces te zien.

Ik heb inmiddels meer dan 30 likes op Facebook, dus ik kan binnenkort stats gaan inzien. Ik ben benieuwd.
Laatst bijgewerkt door Polivy op 06-08-13 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 23:35

Dat klopt inderdaad ook, een vraag aan het einde wil vaak goed werken. Het ligt natuurlijk ook aan het onderwerp of het kan, maar een vraag creëert interactie.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 07:49

_Juudith schreef:
wat veel bloggers allemaal leeuk! ik ga zo eens wat kijkjes nemen!! Ik blog zelf ook! ik had een beauty achting blog.. http://www.watevahdude.wordpress.com I know beetje rare naam.. Maar daar blog ik niet meer.. Nu heb ik m'n eigen domein voor mijn fotografie en start ik mijn eigen bedrijfje op en ga ik op mijn site ook bloggen over de shoots en alle andere dingen die ik met fotografie doen.. http://www.vanzoelenfotografie.com en dan gewoon op blog drukken.. =D

Leuk!! Ik ga straks je link mbt fotografie even lezen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 08:57

Vind je blog erg leuk Chanen!
Maar door de achtergrond vind ik hem wel moeilijk te lezen, vind het erg druk aan mijn ogen.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:00

Dat vind ik dus wel weer meevallen bij Chanen, het is wel leuk :D

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:21

Anc schreef:
Maar door de achtergrond vind ik hem wel moeilijk te lezen, vind het erg druk aan mijn ogen.

Dat heb ik hier niet. Is juist duidelijk te lezen. De tekst blokken zijn toch gewoon wit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:26

Bij mij niet...
Als ze wit zouden zijn, zou ik er geen problemen mee hebben ;)

Printscreen, niet heel duidelijk, maar je ziet waarom ik er moeite mee heb

Afbeelding

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:28

Ik zie ook geen witte vlakken, maar ik heb ook een verouderde browser (IE8).

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:45

O nu snap ik heb, bij mij is hij ook gewoon wit.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 10:03

Anc schreef:

Wat leuk dat mijn blog toch in de smaak valt. Zeker omdat ik voor mijn gevoel echt de smaak nog even te pakken moet krijgen. Vreemd trouwens dat de achtergrond niet overal gelijk weer wordt gegeven. Was mij nog niet opgevallen, want bij mij zijn de tekstvakken inderdaad ook wit. Wie weet ligt dat aan de browser? Zelf gebruik ik Firefox en daar heb ik het probleem van Anc en Dorus niet. Wel vervelend trouwens. Ik weet ook niet zo goed wat ik daar zo snel aan kan doen, want zonder achtergrond wordt het geheel gelijk zo steriel...

Reageren op de reacties van lezers is wel een goeie. Nou heb ik nog niet zoveel reacties, maar ik heb al wel op één ervan gereageerd inderdaad. Vind het zelf ook leuk als een blogger via een reactie laat weten mijn berichtje gezien te hebben.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 10:10

Ah ik heb chrome en dan zie ik een wit vlak. Zonder wit vlak zou ik ook een beetje kierewiet worden :')

Door mee te lezen met andere blogs, en ook daar te reageren krijg je meer bezoekers naar je blog. Mensen worden nieuwsgierig naar wie jij bent. En als je dan ook nog eens leuk blogt hou je er misschien wel een "fan" aan over. Bloggen alleen, en verder geen moeite doen zal je niet helpen om je blog bekend te maken. Het is leuk als je reacties en voor de persoon die een reactie achterlaat ook leuk om te weten dat het door de blogger zelf gelezen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 10:14

Zo ik heb op de nieuwe variant van mijn blog nu ook 1 blogpost staan. Als test :))

De balk links ga ik nog een tint grijs maken, want ik vind het groene niet zo goed passen :+

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 10:19

@channen: Ik gok dat het probleem niet bij je site ligt, maar bij de veroudere browsers van de gebruikers. Daar kan jij niet veel aan doen behalve een melding plaatsten dat de site gemaakt is voor vanaf browser versie bladiebla. IE8 is echt verouderd, ik krijg bij gmail ook continue meldingen dat het niet optimaal werkt ivm een verouderde browser, maar helaas kan ik deze hier niet updaten. Gelukkig ben ik thuis wel up to date.

Ik heb net tussendoor een eerste entry zitten typen. Nog niet wat ik in gedachten had, maar mss wel een leuke introductie. Straks thuis even uploaden en dan m'n blog eens open zetten voor het publiek.

Dit weekend gaat er weer weinig van komen, mijn zusje heeft gevraagd of we op kunnen passen en daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 10:20

Wat je kan doen als je een modern blog hebt (mijne is responsive, zal ook niet goed werken in de oude browsers: lees IE7, 8 en deels 9 ). Ik ondersteun ze ook officieel niet meer, omdat ik als designer doodmoe wordt van Microsoft die zijn eigen codering gebruikt in de browsers waarop ik uitzondering op uitzondering op uitzondering moet maken, en ik uiteindelijk een extremely trage site heb.

Wat je kan doen is Chromeframe als plugin in je oude browser zetten, dan heb je gewoon IE, maar wel met alle chromemogelijkheden en dan ziet alles er goed uit :D