Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 13:10

olafgek schreef:
hoi, mag ik me melden? mijn vader is 3 weken geleden overleden, ik ben 16. mijn verhaal staat in het topic onderschrift

(sorry ik heb niet alles bijgelezen)

Wat een heftig verhaal meis, heel veel sterkte. Ik herken het gevoel wel dat het nog niet echt binnen komt.

Zazoe_ schreef:
Ik meld me ook even, mijn vader is op 13/03/13 overleden, ik was toen 18. Ik heb het reeds een plekje gegeven maar ik mis hem wel nog verschrikkelijk.

Welkom :(:)

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:13

mijn vader is 5 maanden geleden in mijn armen geheel onverwachts overleden.

verschrikkelijk en nog zo onwerkelijk

Zazoe_

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:58

aw rockey wat heftig! Sterkte :(:)

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:03

Jeetje Rockey, heel veel sterkte, wat onwerkelijk is dat he, zo onverwachts... Trek je het allemaal een beetje?

Hoe gaat het verder met iedereen hier?

Met mij gaat het niet zo lekker, het missen van mijn moeder wordt steeds erger. Mama is volgende maand 1 jaar geleden gestorven en papa nu net een half jaar.. Het wordt niet makkelijker, alleen moeilijker. Ik sta ermee op en ga ermee naar bed, en als ik dan al kan slapen, droom ik bijna alleen maar akelig, en als ik dan weer wakker wordt, komt het besef dat de werkelijkheid nog veel erger is dan de nachtmerries.. en dan moet de dag nog beginnen. Ik ben dan ook echt doodmoe de hele dag. Ik mis ze zo intens, en niemand die het echt begrijpt :'( Goed bedoeld advies zoals: het komt wel goed en je moet het gewoon een plaatsje geven en het leven gaat door... het komt niet goed,want ze komen nooit meer terug. Het krijgt geen plaatsje, want dit is gewoon niet te accepteren! En het leven gaat niet "gewoon" door, nee, voor mij mag de wereld best een tijdje stil blijven staan hoor.. Allemaal super goed bedoeld hoor! Dat weet ik ook wel.. Ik neem het ze ook helemaal niet kwalijk, maar soms is het gewoon moeilijk..Sorry voor mijn negatieve post, ik zit er gewoon ff helemaal doorheen ;( Wellicht gaat het over een tijdje wel ietsje beter.

Zazoe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:13

Pffff wat naar om je beide ouders te verliezen, ik vind het al zwaar om zonder mijn paps door te moeten gaan met het leven. Kan me echt niet voorstellen hoe jij je moet voelen. Mijn paps is volgende maand ook een jaar overleden (wat haat ik die 13e |( ), zie er echt tegenop tegen die dag. Avalon87 mijn PB staat open voor je, als je eens wil praten.. Ook voor al de rest trouwens! Ik haat het ook, dat goedbedoeld advies, dat brengt me meestal nog meer verdriet dan voordien. Ik weet dat het wel goedbedoeld is maar op 1 of andere manier wordt ik dan vlug kwaad op die persoon, net alsof ik kwaad ben omdat ik en niet hij een ouder verloren heeft. Een beetje egoïstisch van mezelf, maar ik kan het niet echt tegenhouden. Daarom praat ik er niet veel over met anderen, enkel diegene die weten hoe het voelt. Verder gaat alles wel goed met mij. Recentelijk enkele positieve dingen gebeurd, en dat houd me wel goed op de been. Dikke knuffels!

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:28

Ik herken dat heel goed hoor Zazoe, het voelt gewoon ZO oneerlijk.. Dat ik echt jaloers kan zijn op andere mensen die wel nog fijn hun familie om zich heen hebben en ik niet.. onredelijk, maar toch... En als ze dan nog gaan "zeiken" over onbelangrijke dingetjes( in mijn ogen) ja, dan kan ik echt wel kwaad worden. Of als ze zeggen dat ze het wel begrijpen, want dat is gewoon niet zo. Maar al die dingen vind ik dan nog minder erg, dan de mensen die gewoon helemaal niets meer van zich hebben laten horen, want dat heb ik helaas ook meegemaakt. Ik praat er eigenlijk ook bijna niet over met anderen, ik vind het nog steeds te moeilijk.
Gelukkig dat er ook positieve dingen zijn gebeurd bij je, hou je daar ook aan vast, dat is ook belangrijk.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:39

Heel herkenbaar Avalon.. Bij mij is het het laatste half jaar minder geworden, dat ik er niet meer direct mee op stond en er mee naar bed ging. Tuurlijk denk ik er nog elke dag aan, zeker als ik in de auto naar mijn werk ga en weer naar huis kan ik mij de hele film van de laatste week dat mijn moeder in coma lag, nog heel goed herinneren. Dan komen soms ineens de raarste beelden weer voorbij of momenten dat ik haar nog zo graag zou willen vertellen..

Voor mij is het straks in mei 2 jaar geleden en nog steeds is er heel vaak nog totaal geen besef.. Ik kan maar niet wennen aan het idee dat ik mijn moeder nooit meer zou zien, ik kan het me gewoon niet voorstellen. Ik snap heel goed Avalon dat je het er met anderen nooit over hebt, anderen snappen het totaal niet en praten erna gewoon weer door over dat zij vanmiddag gezellig met hun moeder gaan winkelen.. Hoe blind kan je dan zijn?? Zo oneerlijk allemaal..

Rockey wat vreselijk.. Waar is je vader aan overleden en hoe oud is hij geworden als ik vragen mag??

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:43

wat heftig 2 ouers :o

bij mij gaat het best wel goed, het besef is er nog steeds niet gekomen, gehuild heb ik niet meer sinds de begrafenis en nog steeds nu niet. ik heb een paar goede vrienden die me steuenen moest ik het moeilijk krijgen. mijn papa is nu exact 24 dagen geleden overleden.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:58

Wat afschuwelijk allemaal. Heel veel sterkte.
Of het nou 3 weken of 10 jaar geleden is, het blijft vreselijk om een dierbare te verliezen.

Ikzelf heb gescheiden ouders. Ik zie mijn vader niet meer, dit wil ik zelf.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 19:03

Lang geleden is mijn vader overleden. Ik was 10 hij 48. We waren altijd samen, ik was n papa's kindje. Zo kan je dat wel noemen. Ik heb hem gevonden, (want we waren heel veel samen) politie en ambulance geregeld. Etc. Na lange tijd heeft het een plek gekregen. Nu kan ik met plezier en liefde aan mijn paps terug denken.

Zazoe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 19:53

Oh rien10 wat afschuwelijk dat jij er opgekomen bent. Sterkte!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 21:00

Zazoe, het is al heel lang geleden. De reden dat ik dit hier schrijf is deze: na veel verdriet kan je ook weer gelukkig worden. En met plezier terug denken aan degene die er niet meer is.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 22:32

Dat van 'het leven gaat door' herken ik ook. Ik zou zoooo graag een pauzeknop willen hebben voor alles.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 22:40

Ja Sabinee, herkenbaar. Maar toch ben ik blij dat het doorgaat. Als je de pauze knop aanzet, blijf je dan niet hangen in je verdriet? Misschien verschilt dit van mens tot mens. Ik ben er een van "doorgaan" dat helpt mij. Maar het is natuurlijk niet zo dat dat bij iedereen helpt.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 22:41

olafgek schreef:
wat heftig 2 ouers :o

bij mij gaat het best wel goed, het besef is er nog steeds niet gekomen, gehuild heb ik niet meer sinds de begrafenis en nog steeds nu niet. ik heb een paar goede vrienden die me steuenen moest ik het moeilijk krijgen. mijn papa is nu exact 24 dagen geleden overleden.

Geef jezelf rust en tijd, het is niet zo raar dat je nu nog in een bubbel leeft. Sterkte.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 22:43

rien10 schreef:
Ja Sabinee, herkenbaar. Maar toch ben ik blij dat het doorgaat. Als je de pauze knop aanzet, blijf je dan niet hangen in je verdriet? Misschien verschilt dit van mens tot mens. Ik ben er een van "doorgaan" dat helpt mij. Maar het is natuurlijk niet zo dat dat bij iedereen helpt.

Ik ben na de dood van mijn vader doorgegaan.. Hard doorgegaan.. En ik geloofde het niet van 'de klap komt nog wel'.
Inmiddels heel veel dingen op pauze móeten zetten omdat het niet meer ging, andere prioriteiten móeten stellen..
Dus nu een soort verplichte pauze. Weet nog niet of het me goed gaat doen, heb het nu ongeveer twee weken.
Weet wel dat ik de komende tijd in elk geval moet gaan gebruiken om aan mezelf en verdriet te werken.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 22:47

Ja, op het moment dat ik je verhaal lees denk ik. Rien, jij bent ook met je kop tegen de muur gelopen. Altijd doorgaan is ook niet per se de oplossing.
Raar he, dat je dat even vergeet na al die jaren? De "Boem is ho" kwam bij mij ongeveer 18 jaar na het vinden/overlijden van mijn vader. Ik ben eigenlijk wel een type dat vaak teveel doorgaat. Tja. Ach. Wat zal ik zeggen. Wijsheid komt met je jaren (ben inmiddels een ouwe muts).

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 22:51

rien10 schreef:
Ja, op het moment dat ik je verhaal lees denk ik. Rien, jij bent ook met je kop tegen de muur gelopen. Altijd doorgaan is ook niet per se de oplossing.
Raar he, dat je dat even vergeet na al die jaren? De "Boem is ho" kwam bij mij ongeveer 18 jaar na het vinden/overlijden van mijn vader. Ik ben eigenlijk wel een type dat vaak teveel doorgaat. Tja. Ach. Wat zal ik zeggen. Wijsheid komt met je jaren (ben inmiddels een ouwe muts).

Ja ik ben dat type ook wel. Helemaal in combinatie met met (bijna extremere) nuchterheid. Alles onder het mom van 'oliebol happens', iedereen gaat een keer dood, er zijn ergere dingen, etc..
Dus na het overlijden gewoon 32 uur stage lopen, school, werken, vanuit school in de zomervakantie 50 uur p.w. gaan werken, en vanuit zomervakantie weer partime werken en fulltime naar school gaan, proberen af te studeren in combinatie met een minor en een grootschalig onderzoek.. En toen BOEM.

Mijn klap kwam 'al' na een half jaar. Merk het ook op diverse andere vlakken dan school..

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 22:56

Volgens mij verschillen wij heel wat in leeftijd. En toch zo herkenbaar. Grappig. Bij jou is t veel korter geleden dan bij mij? Geef het tijd, geef het tijd. En wees niet te streng voor jezelf. (Goede raad van een ouwe taart).

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 22:59

Ik blijf ook gewoon door blijven gaan. Ik ben na 5 dagen weer naar school gegaan. Ik blijf nu maar doorgaan. Ik weet dat mijn klap gaat komen, maar zielug nu rustig aan doen is niet voor lij weggelegd. Ik heb mijn moeilijke momenten, maar toch blijf ik doorgaan. Mijn vrienden helpen met hun problemen doe ik liever en dan mijn problemen opzij zetten, ookal willen zij niet dat ik zo maar doorga.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 23:02

rien10 schreef:
Volgens mij verschillen wij heel wat in leeftijd. En toch zo herkenbaar. Grappig. Bij jou is t veel korter geleden dan bij mij? Geef het tijd, geef het tijd. En wees niet te streng voor jezelf. (Goede raad van een ouwe taart).

Ja, klopt, ik ben 21 :) . Mijn vader is in april overleden, toen was ik 20
Laatst bijgewerkt door Sabinee__ op 13-02-14 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 23:03

olafgek schreef:
Ik blijf ook gewoon door blijven gaan. Ik ben na 5 dagen weer naar school gegaan. Ik blijf nu maar doorgaan. Ik weet dat mijn klap gaat komen, maar zielug nu rustig aan doen is niet voor lij weggelegd. Ik heb mijn moeilijke momenten, maar toch blijf ik doorgaan. Mijn vrienden helpen met hun problemen doe ik liever en dan mijn problemen opzij zetten, ookal willen zij niet dat ik zo maar doorga.

Ik doe niet zielig rustig aan hoor, er is op andere manieren genoeg werk aan de winkel..
Maar je moet er inderdaad klaar voor zijn of gedwongen worden om rustiger aan te doen. Tot die tijd heeft het toch geen nut

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 23:15

Nee, idd niet zielig wel verstandig. Ik vind dat je t mooi kan verwoorden.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 11:32

Rien, fijn om van jou te horen, dat er misschien toch nog een tijd kan komen, dat gelukkig weer binnen mag komen in het leven.. Ik heb na het overlijden van mijn ouders ook weer mijn studie opgepakt, omdat ik niet alleen kan zijn en niet stil kan staan, de paniek slaat me dan om het hart. Bij mij komt "de klap" in stukjes, de eerste maanden waren een roes, op standje overleven en eigenlijk nu pas begint af en toe het besef te komen, dat ik ze nooit meer terug zal zien. Ik heb dagen, waarop ik niks uit mijn handen krijg, dagen dat ik mijn verdriet ontduik door me op mijn werk te storten en dagen dat ik wellicht een klein beetje kan genieten van de dingen om me heen, zoals mijn paarden en mijn honden. Maar tegelijk voel ik me dan schuldig, want hoe kan ik nu genieten terwijl mijn ouders er niet meer van kunnen genieten.. Dat is gewoon niet eerlijk.

Weetje, het voelt zo tegenstrijdig.. Ik sluit me aan bij dat je niet moet blijven hangen in verdriet, maar aan de andere kant, wil ik ook het verdriet voelen, ik wil ze blijven missen. Vandaar dat een pauze knop soms fijn zo zijn..

Vinden jullie het ook zo'n moeilijke vraag als mensen vragen: Hoe is het? Ik kan daar maar niet aan wennen, ik weet nooit precies wat ik dan moet zeggen (afhankelijk van de persoon en de setting) maar vaak weet ik zelf ook niet hoe ik me voel.

olafgek schreef:
wat heftig 2 ouers :o bij mij gaat het best wel goed, het besef is er nog steeds niet gekomen, gehuild heb ik niet meer sinds de begrafenis en nog steeds nu niet. ik heb een paar goede vrienden die me steuenen moest ik het moeilijk krijgen. mijn papa is nu exact 24 dagen geleden overleden.

Bij mij heeft dat ook lang geduurd. Ik had van te voren verwacht dat ik niets meer zou kunnen dan hele dagen huilen, maar dat was zelden. Verdriet kan zich op veel manieren manifesteren en veel andere emoties kunnen ineens op gaan spelen. Maar ineens de laatste tijd heb ik er dagen bij.. alsof er een kraantje opengezet is! En dan is het toch bijna een jaar geleden.

Maffieioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 23:32

Meld me ook mijn moeder is vorig jaar op 21 februari 2013 op 57 jarige leeftijd plotseling uit ons leven gerukt. Het voelt nog aan als de dag van vandaag. Heb zo mijn ups en mijn downs, gelukkig een hele goeie steun aan mijn vriend en broer en mijn vader.