Feather extentions, wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

briitje

Re: Feather extentions, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:56

Bij persoon 1 waren de veren de volgende dag wel aangekomen.. Ik wacht even af of ze nog reageert..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:26

briitje schreef:
Het is al een week geleden verstuurd. en waarom moet ik het 100 % vergoeden? Tis niet mijn schuld toch? Misschien liegt de dame in kwestie wel.. Of niet... das t moeilijke eraan.. Dit is al de 2e keer en zo word het een duur grapje..

Overigens was de brief met dezelfde lading mee gegaan, als de vorige brief die kwijt is geraakt.. beetje vreemd he

En aangetekend verzenden is een optie, maar denk dat er weinig klanten 8 euro daar extra voor gaan betalen..
edit: de dame heeft sinds gister middag ook niet meer gereageerd op de mail.. als jij zeker weet dat je ze niet ontvangen heb, kijk je je mail toch even na of ik gereageerd heb.. ? :+

Nee het is niet jouw schuld maar ook niet de hare. Maar als jij de webwinkel wil uithangen heb je dit soort situaties. Dat voorkom je door aangetekend te laten versturen, is duurder maar dan heb je ook geen onduidelijkheid en kun je professioneel blijven.

En ik zou geen aannames wat betreft haar mail, dan vul je dingen in die misschien niet waar zijn.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:28

Hoe bedoel je aannames via de mail ? Ik heb overigens geen webwinkel, enkel een advertentie.. tenzei jij dat onder t zelfde verstaat... :Y).

Ik denk dat het een hoop mensen afschrikt, om 8 euro extra te moeten betalen voor aangetekend verzenden, wat dus klanten kost.. En je maakt al niet veel winst op veren, dus 8 euro voor eigen rekening is in dat geval dus best veel dan. :') Dus vandaar duidelijk erbij gezet riscio koper. Al ben ik zeker de beroerdste niet om een oplossing te vinden. We hebben tenslotte allebei verlies dan.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:33

Je hoeft haar niet tegemoet te komen, je hebt jezelf wel ingedekt met het eigen risico verhaal (hoewel jij ook niet kunt bewijzen dat je het verstuurt hebt) Maar dan moet je ook niet vreemd staan te kijken als er op een forum als opgelicht op het net het volgende bericht komt te staan.

'Vorige week heb ik een flink aantal veren besteld bij Briitje, netjes betaald en het eerste contact verliep prima. Ze beweert dat ze de veren op de post heeft gedaan, maar ik heb niets ontvangen, nu wil ze mijn geld niet terug geven en zelfs de veren niet eens opnieuw opsturen (hoewel ik ze nu niet eens zo graag meer wil hebben, wat een gedoe) Ze blijft nu maar emailen met allerlei vragen die er helemaal niet toe doen, ik word er nogal moe van. Hierbij een waarschuwing voor deze oplichtster.'

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:39

briitje schreef:
Hoe bedoel je aannames via de mail ? Ik heb overigens geen webwinkel, enkel een advertentie.. tenzei jij dat onder t zelfde verstaat... :Y).

Ik denk dat het een hoop mensen afschrikt, om 8 euro extra te moeten betalen voor aangetekend verzenden, wat dus klanten kost.. En je maakt al niet veel winst op veren, dus 8 euro voor eigen rekening is in dat geval dus best veel dan. :') Dus vandaar duidelijk erbij gezet riscio koper. Al ben ik zeker de beroerdste niet om een oplossing te vinden. We hebben tenslotte allebei verlies dan.

Ik zeg niet via de mail. Lees mijn woorden goed want ik heb een broertje dood aan mensen die dat niet doen en mijn woorden verdraaien. Jij vindt het raar dat zij haar mail blijkbaar niet checkt 'want jij zou dat wel doen'. Wacht gewoon rustig af.

En ja misschien schrikt het een hoop klanten af om extra te betalen maar als jij liever met naam en toenaam op internet staat als oplichter, ook goed.

Bedenk je eens wat jij zou willen als jij je pakket niet zou krijgen van die groothandel waar jij je veren bestelt.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:01

Lieveli het kan ook wat minder bot he ;)! Je komt niet echt aardig over. En blijkbaar lees je zelf ook niet goed, want zeg duidelijk dat ik het netjes wil oplossen en ook de beroerdste niet ben. Dus weet niet waar je het oplichtster gedeelte vandaan haalt.

Overigens word mijn post aangetekend bezorg en ja daar betaal ik extra voor.

@ Depende en dat is precies wat ik niet wil. Wil het graag netjes oplossen. Daarom is het een moeilijk verhaal. Ik kan niet bewijzen dat zij ze niet ontvangen heeft en zij kan niet bewijzen dat ik ze wel daad werkelijk op post heb gedaan. Als de dame reageerd, kunnen we vast wel een oplossing verzinnen.

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:28

Nou als je kijkt naar hoeveel mensen onverzekerd of niet aangetekend versturen, ik zou het er idd niet voor over hebben :n
Is gewoon een stom voorval, kijk even af wat andere zegt en dan kan je nog een oplossing zoeken. :)

Lieees: vind ze best leuk je veertjes maar heb echt geen flaaauuuuuw idee of t zou staan bij mi. :=
Iemand met donkerbruin lang haar? O:)

Lieees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 13:31

Ik heb ook nog meerdere lange, dunne veren. Kan ik ook nog een fototje van maken. Hoebedoel je niet zou staan? Ik heb ook oorbellen gemaakt net, super leuk! Even kijken of ik een foto kan posten

Lieees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 13:34

Afbeelding

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:37

Super leuk die oorbellen! en idd Astrid, ik wacht het even rustig af. Kan nu toch niks doen...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:43

briitje schreef:
Lieveli het kan ook wat minder bot he ;)! Je komt niet echt aardig over. En blijkbaar lees je zelf ook niet goed, want zeg duidelijk dat ik het netjes wil oplossen en ook de beroerdste niet ben. Dus weet niet waar je het oplichtster gedeelte vandaan haalt.

@ Depende en dat is precies wat ik niet wil. Wil het graag netjes oplossen. Daarom is het een moeilijk verhaal. Ik kan niet bewijzen dat zij ze niet ontvangen heeft en zij kan niet bewijzen dat ik ze wel daad werkelijk op post heb gedaan. Als de dame reageerd, kunnen we vast wel een oplossing verzinnen.

Vervelend als ik niet aardig overkom, maar ik raak ook wel een beetje geïrriteerd. Mensen dragen oplossingen aan maar jij wuift alles weg. Je verkoopt die veren met winst door en dit is gewoon risico van het vak lijkt me.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:46

Hier worden duidelijk andere antwoorden gegeven dan in het marktplaats topic :)

Internetoplichting is in veel gevallen niet strafbaar. Oplichters die spullen aanbieden via internet en ze vervolgens na betaling niet leveren, blijven daardoor ongestraft. http://www.telegraaf.nl/overgeld/consum ... rij__.html

Misschien handige informatie:
Voor de duidelijkheid over verantwoordelijkheid bij verzending: -bron-

Bij koop van een bedrijf dan is de verkoper aansprakelijk.

Bij koop tussen twee consumenten staat er in de wet (art. 7:9 BW) dat de verkoper moet zorgen dat de gekochte zaak wordt afgeleverd bij de koper. Volgens de wet (art 6:41 BW) moet aflevering gebeuren op de plaats van de koop (meestal bij de verkoper thuis) en daarmee komt de verzending naar een andere plaats vervolgens voor rekening van de koper. Dit geldt alleen als er niets anders is afgesproken! Als er in de advertentie staat "ik stuur het op" (o.i.d.) dan is de verkoper aansprakelijk! (Ten eerste omdat de plaats van aflevering dan “ter plaatse van de koper” is (en niet van de verkoper), en ten tweede omdat contractueel afgesproken is dat de verkoper gaat bezorgen en het niet-aankomen dan wanprestatie is.)

Dit betekent het volgende:
  • Bij een verkoop tussen consumenten onderling waarbij in de advertentie is vermeld dat de verkoper het product zal verzenden of bezorgen, is de verkoper aansprakelijk voor het kwijtraken.
  • Echter als de verkoper expliciet “op eigen risico van de koper” in de advertentie zet, dan verschuift daarmee het risico naar de koper want je mag als consumentkoper en -verkoper contractueel dat risico bij de consumentkoper leggen.
  • Als de advertentie expliciet vermeldt dat de koper het moet komen ophalen, en de koper vraagt achteraf of het toch opgestuurd kan worden, dan is dat op eigen risico van de koper.
  • Als de advertentie niets vermeldt over versturen of ophalen, dan is het juridisch een grijs gebied. Als aspirant-koper kun je dan maar beter zelf even navragen hoe de verkoper zich de aflevering had voorgesteld. En wel graag vóórdat je de koop sluit.

Zet dus altijd in de advertentie dat verzenden op risico van de koper is. Dan ben jij als verkoper niet aansprakelijk voor de levering.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:49

Ik vind dat je hier wel een beetje tussen bedrijf en consument inzit als ik eerlijk ben.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:58

lieveli schreef:
Ik vind dat je hier wel een beetje tussen bedrijf en consument inzit als ik eerlijk ben.

Volgens de wet is ze een consument. Bedrijf ben je pas met een registratie bij de kamer van koophandel. Zelf een handeltje beginnen en daaraan verdienen mag, zonder dat het een bedrijf is. Dit hoor je dan officieel wel op te geven bij de belastingdienst (resultaat uit overige werkzaamheden).
Dit betekent dus dat briitje in dit geval aan haar verplichting heeft voldaan. Ze heeft duidelijk vermeld dat het risico bij de koper ligt en bij het sluiten van de overeenkomst gaat de koper hier mee akkoord. Een koper heeft dus ook geen poot om op te staan als ze haar geld terug wil. Dan had ze het product bij een bedrijf moeten kopen.
Wat wenselijk is, is een ander verhaal dan wat wettelijk is. De koper is in ieder geval niet opgelicht. Plaatst deze dan berichten op het internet dat ze is opgelicht (met naam en toenaam van briitje) dan is er sprake van laster en dat is wel strafbaar :)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 14:02

MarcoBorsato schreef:
briitje schreef:

Vervelend als ik niet aardig overkom, maar ik raak ook wel een beetje geïrriteerd. Mensen dragen oplossingen aan maar jij wuift alles weg. Je verkoopt die veren met winst door en dit is gewoon risico van het vak lijkt me.

Dan ben je ook snel geirriteerd ;) er zijn 2 oplossingen aangegeven.. De jouwne voortaan aangetekend verzenden en korting geven..

en ik wuif helemaal niks weg. Ik bekijk alle opties. Je moet me niet afschilderen alsof ik niks wil oplossen, want dit is TOTAAL het geval niet! Anders vraag ik toch niet om raad? En heb ik de vorige veren ook niet dubbel verstuurd.

Edit: 3 oplossingen, niks doen, want het is de koper zn risico. maarja als ik dat doe, is het bij jou ook niet goed, gok ik zo ;)

@ Spekkie. Thanks hier heb ik wat aan. :) Of ik nou wel of niet in me recht staat, doet er eigenlijk voor mij weinig toe, aangezien ik het alsnog netjes wil oplossen. Als de betreffende dame tenminste nog contact opneemt. Al is het natuurlijk niet leuk om als oplichtster af geschilder te worden, terwijl het verhaal toch 2 kanten heeft.. :7

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 14:16

Het maakt mij niets uit hoor, ik ben de koper niet. Maar je bent al eerder gewezen op het feit dat je straks met naam en toenaam op internet kan verschijnen als zijnde oplichter. Vind ik vervelend voor jou, ikzelf lig er geen nacht wakker van.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 14:28

Nou we hebben net gelezen/geleerd dat dat als laster word gezien :).
Ik lig er ook niet wakker van, maar wel zo menselijk om het netjes op te lossen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 14:33

Succes met het aanpakken van laster op internet.

Als ik jou was zou ik gewoon de helft terugbetalen en het daar bij laten zitten. Je komt er toch niet precies achter wat er nu aan de hand is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 22:14

Is er nieuws?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 22:26

Ze heeft 2 x gereageerd en wou graag tot een compromis komen. Dus heb 2 voorstellen gedaan en tot heden niks meer vernomen. 2 dagen geleden dus voor t laast

Ineke282

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 16:04

Hoi Hoi.

Ik zag ineens dit topic!
Ik heb bij mijn moeder in huis een schoonheidssalon, nagelstudio en (bijna) kapsalon. haha.
Hier zet ik ook feather extensions en merk dat steeds meer mensen de vaste veren niet meer leuk of fijn vinden.
Toevallig ben ik vandaag aan de gang gegaan en heb ik clip in veren gemaakt. echt leuk.
Ik heb deze voor in mijn salon voor de verkoop maar binnenkort maak ik er ook een paar voor mezelf die mooi mee op vakantie kunnen.

-Ineke

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:41

Ik ben met mijn eigen extensions bezig geweest en heb er al meerdere leuke reacties op gehad.

Ze zijn gemaakt met speciale extention clips, Paardenhaar(staart) en veren van verschillende vogels. Ik ben van plan om ze in opdracht te gaan maken en ook in verschillende kleuren ect.

Ik hoop dat jullie dit ook wat vinden en mijn vraag is wat ik er precies voor moet gaan vragen. Ik ben er bijna 2 dagen mee bezig. Het uitzoeken van de juiste(bruikbare) haren en mooie passende veren zijn denk ik wel het meest werk. Vlechten is ook nog niet makkelijk omdat de haren in die clips gewerkt moeten worden.

Nu mijn hoofdvraag. Als je zoiets koopt wat zou jij er dan voor vragen en is het iets wat bij deze (rage/stijl) past?

Dit is een foto van de extention

http://www.mijnalbum.nl/Album=KUJMTDPP

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 14:15

Ik vind het er wel leuk uitzien, maar zou de pennen van de veren nog wat meer in de vlecht inwerken.
Het past denk ik wel in de trend, maar persoonlijk vind ik die dikke grote (duiven? :+) veren niet echt leuk, die kleinere vind ik wel leuk. :)
Zou er ook wat meer kleurvariatie indoen zoals je enorm veel kleurverschil bij de naturals van feather extensions hebt. :)
Denk dat combi hierboven toch max 15€ mag kosten. :)

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 19:35

__Astrid schreef:
Ik vind het er wel leuk uitzien, maar zou de pennen van de veren nog wat meer in de vlecht inwerken.
Het past denk ik wel in de trend, maar persoonlijk vind ik die dikke grote (duiven? :+) veren niet echt leuk, die kleinere vind ik wel leuk. :)
Zou er ook wat meer kleurvariatie indoen zoals je enorm veel kleurverschil bij de naturals van feather extensions hebt. :)
Denk dat combi hierboven toch max 15€ mag kosten. :)

Dank je voor je reactie. Ja ik zit er aan te denken om ze dus op bestelling te gaan maken. Hier door kan er dus gevarieerd worden met veren en kleuren. het zijn verschillende veren die ik gebruik. Van simpele kippen veren naar veren van tropische vogeltjes. Dus variatie is er genoeg.

Ik zat er aan te denken om ze voor ongeveer 10 euro per extention te gaan verkopen.

nogmaals bedankt voor de reactie.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 11:35

Ik moet binnenkort naar de kapper en de veren moeten er dus even uit... Wil voor het geval dat een aantal beads hebben (lichtbruin) om ze er later weer goed in te zetten. Wil er graag een stuk of 10. Iemand enig idee waar ik ze in het lichtbruin vandaan kan halen?