Frustratie's in de horeca #1

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:53

Crazy_boon schreef:
Ik werk in een kinderspeeltuin waar alles 1 euro kost, alle drank, alle snoep, alle eten.

Hangt er OVERAL op grote borden ,om de 3 meter, ALLES = 1 EURO.

Komen ze nog af 'hoeveel kost dat'

Herkenbaar!
In de winkel, aan het soldenrekje groot bord met
-30% = (reeks blauwe bolletjes)
-50% = (reeks rode bolletjes)
En boven de nieuwe collectie
NIET IN AFPRIJZING

Krijg je elke dag opnieuw dezelfde vragen
"Hebben jullie ook solden?"
"Hoeveel gaat er hier van af?"
"Is dit in afprijzing?" (wijzend naar nieuwe collectie)
-O-

Caira

Re: Frustratie's in de horeca #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:20

Grmbl ik ga vanmiddag gruwelijk door mijn enkel met het uit de tractor stappen, dat wordt een auw dagje morgen op het werk,hij is dik, blauw en erg pijnlijk. Heb hem eerst maar eens ingetapet

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:24

Hier ook iemand die met pijn gaat werken. Ik heb *jawel* gebadmintond :') Pols waarschijnlijk lekker overbelast, nu al bijna een week last van.

Succes in ieder geval!

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 20:02

Voorzichtig doen hoor allebei!

Frustratie die ik ook regelmatig tegenkom:

Afbeelding

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:44

Wij doen niet aan tafels reserveren, op volgorde van binnenkomst en als het vol zit word er een wachtlijst gemaakt en word je geroepen zodra er een tafel vrij is.
Vanavond dus ook, wij vertellen mensen altijd direct wat de inschatting van de wachttijd is, nu ong 3 kwartier. Als mensen dat te lang vinden kunnen ze nog besluiten om ergens anders een hapje te eten. Deze 2 mensen vonden het geen probleem om met een drankje even te wachten.
Komt ze na max kwartier mega geïrriteerd aanlopen "zijn jullie ons niet vergeten? Die 3 kwartier zijn allang om"... Dan moet ik toch echt even tot 10 tellen en diep ademhalen voordat ik antwoord...

Wel voorzichtig meedoen hoor Lonneke! Dan maar een avondje thuis blijven als het niet gaat met je enkel.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:15

SummerRemedy schreef:

[ Afbeelding ]

Maar je weet toch wat je bij je hebt, dan noem je dat en weten ze het toch wel weer?

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:17

anneliesdj schreef:
SummerRemedy schreef:

[ Afbeelding ]

Maar je weet toch wat je bij je hebt, dan noem je dat en weten ze het toch wel weer?

Dat valt soms vies tegen :') . Ik sta regelmatig bij een tafel "voor wie had er gekozen voor X?" en dan zitten ze mij en daarna elkaar schaapachtig aan te kijken :o? . Soms kan het flink lang duren voordat desbetreffende persoon wakker word :)* .

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 00:12

Of dat ze zeggen "Ja ik!" en dan port z'n vrouw hem aan. "nee joh Henk, dat had ik, jij had de tournedos!"

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 08:36

Of dat er 1 persoon precies denkt te weten wie wat besteld had, mij naar die persoon sturen om dan te concluderen dat mevrouw totaal iets anders had..
Op de 1 of andere manier gebeurd dat altijd bij grote groepen en dat ik dan een paar keer zinloos om zo'n tafel heen aan het lopen ben.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 09:21

Idd, hier ook maar al te vaak dat je vraagt, "Wie had er ... ?" en dat je dan door de hele tafel glazig wordt aangekeken :') En grote groepen serveren wij het vlees vanaf een schaal, de borden staan dan al op tafel, dus dan ga ik het rijtje af en vraag ik iedereen wat ze besteld hadden.

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 11:23

Konstantine schreef:
Ben nu heel benieuwd waar jij bent geweest... Middelburgse hierzo. :D

Ik vraag het me ook af, woon in de buurt van middelburg

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:47

ijssnuiver schreef:
Dat valt soms vies tegen :') . Ik sta regelmatig bij een tafel "voor wie had er gekozen voor X?" en dan zitten ze mij en daarna elkaar schaapachtig aan te kijken :o? . Soms kan het flink lang duren voordat desbetreffende persoon wakker word :)* .

:')
Wij werken met bonnummers, net zo frustrerend.
Kun je 8 keer over het terras gillen 'nummer 48' tot uiteindelijk blijkt dat diegene al die tijd pal voor je stond maar gewoon geen zin had om even op zijn bon te kijken.
Heb laatst gehad dat een bestelling helemaal niet afgehaald is, hebben zelfs het terras nog over gelopen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 13:15

Wij hebben opzich best zware borden, en vaak zat sta ik met 4 borden dat het eerst 5 minuten duurt voordat ze je uberhaubt erkennen aan tafel, vervolgens weet niemand meer wie wat had, gaan ze op hun dooie gemak hun mobiel nog even checken voordat ze 'm van tafel pakken en ik sta met een strak gezicht mezelf te vertellen dat die borden echt niet op de grond mogen belanden. Ja eh, fijn, thanks! :D

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 15:01

Oh dat niet meer weten wat ze besteld hebben. Verschrikkelijk.

Sta je dan met warme borden bij een tafel met dertig man die je totaal negeert terwijl je daar met gerechten staat. Als mensen de naam van hun gerecht niet meer weten oké, maar sommige vergeten echt gewoon helemaal wat ze besteld hadden. Kip of biefstuk? Ja ik weet het echt niet meer. Alsjeblieft zeg..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 15:28

Ik moet zeggen dat ik dat ook wel eens gehad heb in een brasserie waar ik echt altijd hetzelfde bestel (penne met zalm). Echt altijd bestelde ik dat, of als ik gek wilde doen, een ander pastagerecht. Tot ik eens daar was en een koninginnehapje bestelde omdat ik de twee dagen voordien al pasta had gegeten. Je raadt het al, toen ze met mijn koninginnehapje aankwamen, bleef ik gewoon stilzwijgend zitten en werd ik zelfs lichtelijk gefrustreerd dat diegene van wie de bestelling was niet even iets zei. Zaten toch wel ettelijke seconden tussen voordat het kwartje viel. Ik was gewoon zo gewend om daar pasta te eten. :')

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 15:42

Idd sta je daar met 5 bloedhete pannenkoekenborden, en dan weten ze het echt niet meer. En soms heb je dan de blaren op je handen staan... van de week ook zoiets, de borden werden echt TE heet, dus ik zei na 5 min nadenken, sorry maar ik zet ze nu echt even neer. En toen zei die vrouw ook nog, nou bedankt voor je geduld he.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 16:11

Wij serveren alles uit vanaf schalen, die hebben we vast met diendoeken. Maar ook die schalen zijn heet en op gegeven moment gaat ook de hitte door je diendoek heen trekken.. Fijn is anders.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:00

Caira schreef:
Idd sta je daar met 5 bloedhete pannenkoekenborden, en dan weten ze het echt niet meer. En soms heb je dan de blaren op je handen staan... van de week ook zoiets, de borden werden echt TE heet, dus ik zei na 5 min nadenken, sorry maar ik zet ze nu echt even neer. En toen zei die vrouw ook nog, nou bedankt voor je geduld he.

Die had van mij dat bord in haar smoel gehad. :=
Sorry, maar echt. Sommige gasten lijken echt niet te snappen dat het personeel ook maar menselijk is. :n

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:27

Gisteren was ik een tafel aan het afruimen en stond ik met m'n handen vol even te praten met de gasten. Na een paar minuutjes begon het toch wel zeer te doen, maar toen kwam gelukkig m'n collega de borden van me overnemen, zodat ik nog even kon praten. Voor de duidelijkheid: het was rustig en het waren nieuwe gasten. Wanneer de kans zich voor doet maak ik dan altijd even een praatje om te weten wat ze van het eten en van het restaurant vinden. Persoonlijke manier van service is erg belangrijk bij ons, het was dus niet zo dat m'n collega heen en weer aan het rennen was terwijl ik lekker relaxed met bekende mensen aan het praten was.

Gisteren weer alleen maar aardige gasten gehad, ik kan nu bijna geen frustraties bedenken. Hoewel, ik werk in een Indiaas restaurant en er zijn wel regelmatig problemen met pittigheid van het eten. Nu zeg ik er altijd bij dat het eten bij ons pittiger is dan wat mensen gewend zijn bij andere Indiase restaurants, maar dat gaat soms wel fout.

Palooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 01:37

Pff frustratie hier!
ik stond vandaag weer ijs, hele dag geen drol te doen.
dus iedereen na huis gegaan stond ik alleen.
en toen kwam er toch een poedersuiker drukte.
viel ook nog de ijs en milkshake machine uit en de slush deed t niet.
drama all over.

net pas thuis, was best wel chaggie aangezien ik met n gekneusde teen rondloop.

wel n leuke opmerking gemaakt, wij strooien altijd zout over de vloer tegen gladheid.
dus ik kom heel stom aan mag ik van jullie even het anti-uitglij zout hahaha.
zeggen ze uhm t is gewoon keuken zout hoor.
owjaaaa :p

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:35

Of deze. 'Wie had er de Tournedos?'
Gast: 'Ja Saskia geloof ik'

Uh.. ja.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:42

Als af-en-toe-invaller bij de spoelkeuken uit ik de volgende frustratie: Mensen die al hun afval in de glazen proppen.

Vroeger deed ik het zelf ook. :')

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:55

Weet je wat pas eng is; gebruikte diabetes naalden! Vaak zijn ze verpakt, maar niet altijd en dan grijp je er zo in met debracheren

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:07

meen je, gewoon blote naalden ??
snap je toch niet zeg... die dingen zit verdorie een dopje op wat je gewoon weer terug kan klikken ...
ken genoeg mensen die de naaldjes ook wel van de pen bij het afval/leeg bord ofzo doen, maar dan altijd met het dopje er op zodat een ander zich er niet aan kan prikken.

Palooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 14:45

Jezus dat is lekker gevaarlijk.
op t werk vandaag grote drama, veel collega's waaronder ik ziek.
je ik wil heel graag komen maar t gaat niet als je moet overgeven..