Relatie in een sleur? Begin een affaire!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 14:39

Ik hoorde de reclame idd voorbij komen op de radio.
Vreselijk...ik zit dan echt met gekromde tenen.
Dat dit soort onzin überhaupt uitgezonden wordt, lekker mensen aanzetten tot dit soort onzin.

Bah, zal wel een weerspiegeling van deze maatschappij en 'maakbare' wereld zijn.
Als je partner niet aan JOUW verwachtingspatroon voldoet, of je mist spanning en sensatie, dan hop je toch gewoon naar de volgende kick?.

kom op zeg, in een relatie is het meer geven dan nemen hoor

....kruipt lekker tegen hubbie aan op de bank ( en dat doe ik al 12 jaar van mijn 33 ste levensjaar:-)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 14:49

Geryon schreef:
En waarom is het 'als hij dat oppert rot hij maar op' verkeerd? Iemand die monogaan is wilt over het algemeen een monogame relatie. Dat werkt alleen goed als de ander ook monogaam is. Als die ander niet monogaam blijkt te zijn dan loopt de relatie gewoon niet goed, en gaat het ook niet kunnen verbeteren. Dan is 'oprotten' juist de beste keus.

Dat die partner dan weg zou gaan is inderdaad goed. Dat je 'dan rot je maar op' als dreigement gebruikt om de ander te beperken is dat niet. Dan ga je eigenlijk eenzijdig bepalen wat de seksuele moraal voor allebei is. Overigens kan je je ook best afvragen waarom iemand zich láát beperken. De antwoorden kan ik wel verzinnen, maar ik vind het toch ook getuigen van een zekere lafhartigheid als jij liever stiekem met een ander bent omdat het voor je partner onbespreekbaar is, dan dat je eerlijk bent over die verlangens en desnoods de relatie beëindigt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 14:59

Geryon schreef:
En waarom is het 'als hij dat oppert rot hij maar op' verkeerd?

De onbespreekbaarheid is beperkend tot in het absolute en heeft binnen het concept van liefde geen rechtvaardiging.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 15:01

Dani schreef:
Geryon schreef:
En waarom is het 'als hij dat oppert rot hij maar op' verkeerd? Iemand die monogaan is wilt over het algemeen een monogame relatie. Dat werkt alleen goed als de ander ook monogaam is. Als die ander niet monogaam blijkt te zijn dan loopt de relatie gewoon niet goed, en gaat het ook niet kunnen verbeteren. Dan is 'oprotten' juist de beste keus.

Dat die partner dan weg zou gaan is inderdaad goed. Dat je 'dan rot je maar op' als dreigement gebruikt om de ander te beperken is dat niet. Dan ga je eigenlijk eenzijdig bepalen wat de seksuele moraal voor allebei is. Overigens kan je je ook best afvragen waarom iemand zich láát beperken. De antwoorden kan ik wel verzinnen, maar ik vind het toch ook getuigen van een zekere lafhartigheid als jij liever stiekem met een ander bent omdat het voor je partner onbespreekbaar is, dan dat je eerlijk bent over die verlangens en desnoods de relatie beëindigt.

Zie daar hypocrisie als de eígenlijk hoogste waarde.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 15:08

ravellie schreef:
Dat dit soort onzin überhaupt uitgezonden wordt, lekker mensen aanzetten tot dit soort onzin.

Bah, zal wel een weerspiegeling van deze maatschappij en 'maakbare' wereld zijn.
Als je partner niet aan JOUW verwachtingspatroon voldoet, of je mist spanning en sensatie, dan hop je toch gewoon naar de volgende kick?.

....kruipt lekker tegen hubbie aan op de bank ( en dat doe ik al 12 jaar van mijn 33 ste levensjaar:-)

Jij víndt het onzin

Het ís een GROOT gat in de markt door de onbespreekbaarheid van frustraties mbt monogamie.

Hypocrisie als hoogste goed is imo inderdaar laakbaar. Bespreek het wél en wees VÓÓR elkaar.
In overleg vrij laten of weggaan zijn veel beter dan list, bedrog en beschadiging.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 15:09

'Dan rot hij maar op' is niet om je partner te beperken. Die partner heeft nog een eigen wil.. Ik vind het ook niet eenzijdig bepalen wat de seksuele moraal voor allebei is. Je geeft gewoon aan dat jijzelf niet een relatie wilt met iemand die niet monogaam is. Dat diegene dat opvat als 'dan moet ik het maar niet of stiekem doen want hij/zij beperkt mij' is de fout van de ander, niet van degene die zegt geen relatie te willen met iemand die niet monogaam is.

Als iemand geen relatie wilt met iemand die niet monogaam is, valt er ook niet veel te bespreken. Je bespreekt met elkaar van dit zijn mijn verlangens, komt erachter dat het niet bij elkaar past, en verbreekt dan de relatie.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 15:36

ravellie schreef:

Als jij zeker weet dat jouw partner zich niet laat beïnvloeden door die reclame, wat is dan het probleem?! Laat het toch!
Als jij er een probleem mee hebt omdat je bang bent dat je partner wél beïnvloedt wordt, heb jíj een probleem! En is de reclame dus nog steeds geen probleem!
Maak je niet zo druk en last iedereen leven, zoals hij/zij dat zel wil(len)!

Als je partner niet aan jouw verwachtingspatroon voldoet, is het beter dat het jouw partner niet is! Voor jullie beiden!

'Geven en nemen' enz. vind ik zulke dooddoeners! Onze relatie kost mij en mijn partner geen enkele moeite! Gaat vanzelf! Wij mogen alles! Hoeven er helemaal niet 'aan te werken' enzovoort.
Heerlijk! ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 16:24

sflj schreef:
'Geven en nemen' enz. vind ik zulke dooddoeners! Onze relatie kost mij en mijn partner geen enkele moeite! Gaat vanzelf! Wij mogen alles! Hoeven er helemaal niet 'aan te werken' enzovoort.
Heerlijk! ;)

Mooi samengevat +:)+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 16:29

Geryon schreef:
'Je bespreekt met elkaar van dit zijn mijn verlangens, komt erachter dat het niet bij elkaar past, en verbreekt dan de relatie.

Interessant uiting van liefde.

In mijn beleving is dat een uiting van egoïsme.

Maar goed, als het jullie gelukkig maakt en jullie inclusief onbesproken voortschrijden van tijd en de onvermijdelijke persoonlijke ontwikkelingen gelukkig blijven is dat geweldig voor jullie.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 17:02

Huertecilla schreef:
Geryon schreef:
'Je bespreekt met elkaar van dit zijn mijn verlangens, komt erachter dat het niet bij elkaar past, en verbreekt dan de relatie.

Interessant uiting van liefde.

In mijn beleving is dat een uiting van egoïsme.

Maar goed, als het jullie gelukkig maakt en jullie inclusief onbesproken voortschrijden van tijd en de onvermijdelijke persoonlijke ontwikkelingen gelukkig blijven is dat geweldig voor jullie.

Liefde maakt niet altijd gelukkig. Iedereen wilt een gelukkig leven, voor zichzelf en voor elkaar. Als mijn partner behoefte krijgt naar anderen, gun ik hem een relatie waarin hij daar wel vrij in kan zijn, en mijzelf een relatie met iemand die wél monogaam is, zodat we beiden gelukkig zijn in onze relatie.

Je noemt het egoïstisch als iemand het niet accepteert dat zijn partner verlangens heeft richting anderen en daardoor de relatie stopzet. Maar andersom is het net zo goed egoïstisch. Het niet accepteren dat de partner een monogame relatie wilt hebben, en daardoor boos wordt of zelfs vreemdgaat.

Ik ben er trouwens ook mee eens dat je je partner niets moet gaan verbieden. Daarom is het voor velen zo belangrijk om hetzelfde te denken over bepaalde dingen. Ik en mijn vriend praten ook geregeld over 'wat als' situaties, gewoon, zodat we beiden weten waar we aan toe zijn en hoe we dat soort dingen zouden kunnen oplossen of niet.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 17:47

Geryon schreef:
Liefde maakt niet altijd gelukkig. Iedereen wilt een gelukkig leven, voor zichzelf en voor elkaar. Als mijn partner behoefte krijgt naar anderen, gun ik hem een relatie waarin hij daar wel vrij in kan zijn, en mijzelf een relatie met iemand die wél monogaam is, zodat we beiden gelukkig zijn in onze relatie.

Je noemt het egoïstisch als iemand het niet accepteert dat zijn partner verlangens heeft richting anderen en daardoor de relatie stopzet.

Ik heb in het verleden een relatie verbroken uit liefde voor de ander. Juist omdat ik de biologische verlangens van de ander accepteerde.

Zij wilde een kind met mij doch dat was vanwege de daaruit voortvloeiende verantwoordelijheid voor dat kind onmogelijk. Ik wás al vader bij een andere vrouw en dat zou een in míjn beleving onacceptabel potentieel belangenconflict opleveren.
Erover gesproken verkoos zij een kinderloze toekomst met mij.
De biologische behoefte echter was er en ik vond dat ik haar die niet mocht ontzeggen hoe graag ik haar ook bij mij wilde houden.
Een liefde mag zo´n prijs niet vragen.

Met sex is het allemaal gelukkig veel makkelijker; de behoéfte is biologisch, hoe ermee om te gaan slechts cultureel bepaalde opvatting _/-\o_

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 09:36

reactie weggehaald...ik denk er heel anders over.
Ik vind geen herkenning in bovenstaande reacties.
Boycotten die reclame zou ik zeggen :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:13

Huertecilla schreef:
Geryon schreef:

Je noemt het egoïstisch als iemand het niet accepteert dat zijn partner verlangens heeft richting anderen en daardoor de relatie stopzet.

Ik heb in het verleden een relatie verbroken uit liefde voor de ander. Juist omdat ik de biologische verlangens van de ander accepteerde.

Zij wilde een kind met mij doch dat was vanwege de daaruit voortvloeiende verantwoordelijheid voor dat kind onmogelijk. Ik wás al vader bij een andere vrouw en dat zou een in míjn beleving onacceptabel potentieel belangenconflict opleveren.
Erover gesproken verkoos zij een kinderloze toekomst met mij.
De biologische behoefte echter was er en ik vond dat ik haar die niet mocht ontzeggen hoe graag ik haar ook bij mij wilde houden.
Een liefde mag zo´n prijs niet vragen.

Met sex is het allemaal gelukkig veel makkelijker; de behoéfte is biologisch, hoe ermee om te gaan slechts cultureel bepaalde opvatting _/-\o_

en zo heb jij haar dus haar keuze ontnomen omdat je jouw eigen principes belangrijker vind . Maar dat zal je vast zo niet zien en je antwoord zal ik vast wel weer niet gaan begrijpen dus waarom probeer ik eigenlijk nog.. :?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 12:27

Ayasha schreef:
en zo heb jij haar dus haar keuze ontnomen omdat je jouw eigen principes belangrijker vind .

Euh, ik heb slechts mijn vrijheid wel/geen sex te hebben met iemand ingevuld.

Omdat je als man geen baas over eigen sperma bent en een vrouw wel baas over eigen lichaam, kan je gewoon geen sex hebben met een vrouw die een kind van je wil. De kans op een ' ongelukje' is een risico wat je een kind niet mag laten lopen.
Sex met haar was dus geen optie meer. Ze had onder DIE 'voorwaarde' kunnen blijven maar dat wilde ze niet.

Ik neem aan dat je wel vindt dat ik het recht heb om te beslissen geen sex te hebben met iemand ook al wil die dat wel?

Anoniem

Re: Relatie in een sleur? Begin een affaire!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:01

HC, toch ben je dan zelf ook in een vorm egoïstisch, jij hebt al een kind en het voelt voor jou niet goed om een kind bij een andere vrouw te krijgen, dus die keuze maak je dan automatisch ook voor haar.

Ik vind dat je zelf ook in hokjes denkt, ik zou het niet fijn vinden als mijn vriend/man het bed met anderen deelt, als hij dat wel zou willen binnen een relatie dan passen we dus niet bij elkaar en kunnen we beide beter op zoek gaan naar een ander, en nee ik ben niet christelijk en kan prima mijn eigen keuzes maken, dat jij dat wel wil dat is jou keuze en daar heb je je partner ook deels op uitgekozen lijkt mij.
Zo heeft iedereen eigen ideeën en ik zie niet in waarom een ander daar over zou moeten oordelen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:10

Tuurlijk ben je baas over je eigen sperma.... ik zeg knoopje erin of anders een condoom... maar ja
Dat tast het mannelijk ego aan

Over het feit dat geven en nemen dooddoeners zijn, kan ik me niet in vinden. Je moet soms wat voor een ander doen of over hebben.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:15

Huertecilla schreef:
Ayasha schreef:
en zo heb jij haar dus haar keuze ontnomen omdat je jouw eigen principes belangrijker vind .

Euh, ik heb slechts mijn vrijheid wel/geen sex te hebben met iemand ingevuld.

Omdat je als man geen baas over eigen sperma bent en een vrouw wel baas over eigen lichaam, kan je gewoon geen sex hebben met een vrouw die een kind van je wil. De kans op een ' ongelukje' is een risico wat je een kind niet mag laten lopen.
Sex met haar was dus geen optie meer. Ze had onder DIE 'voorwaarde' kunnen blijven maar dat wilde ze niet.

Ik neem aan dat je wel vindt dat ik het recht heb om te beslissen geen sex te hebben met iemand ook al wil die dat wel?

Ja hoor, ik ben helemaal voor zelf beslissen hoe je je leven in deelt en wat je met wie doet... Gezien deze situatie neem ik aan dat je begrijpt dat het een beetje hypocriet is om te vallen over iemand "laten gaan" omdat de relatie-filosofie (monogaam of meerdere partners willen) niet overeen komt... Dat dat net zo min of even egoïstisch is als wat jij hebt gedaan.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:46

tita schreef:
Tuurlijk ben je baas over je eigen sperma.... ik zeg knoopje erin of anders een condoom... maar ja

Over dat effect op mannelijk ego kan ik niet oordelen. Ik heb het laten doorknippen, laten repareren en nu is het weer veilig.
Condoom is dat niet.
Het speelde in de fase dat ik gerepareerde leidingen had en dus itsasimple.

Maar Ayasha, ze had alle vrijheid om wel of niet met een ander te vrijen. Dat was en bleef zo.
Het enige wat ik besloot was om geen vaginale penistratie met haar te hebben.
Ik begrijp derhalve in het geheel jouw ' hypocriet' niet. Het recht op zwangerschap staat volstrekt buiten deze discussie, doch ook dat had ze volledig. Alleen niet van mij.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 27-01-14 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:49

tita schreef:
Je moet soms wat voor een ander doen of over hebben.

Nee hoor, dat moet helemaal niet.
Daar kan je voor KIEZEN.
Mits je niet gehuwd bent tenminste, want dat legt een onevenwichtige set wettelijke plichten op. Dat veroorzaakt veel onbespreekbaarheid, bedrog en hypocrisie.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:24

Huertecilla schreef:
tita schreef:

Over dat effect op mannelijk ego kan ik niet oordelen. Ik heb het laten doorknippen, laten repareren en nu is het weer veilig.
Condoom is dat niet.
Het speelde in de fase dat ik gerepareerde leidingen had en dus itsasimple.

Maar Ayasha, ze had alle vrijheid om wel of niet met een ander te vrijen. Dat was en bleef zo.
Het enige wat ik besloot was om geen vaginale penistratie met haar te hebben.
Ik begrijp derhalve in het geheel jouw ' hypocriet' niet. Het recht op zwangerschap staat volstrekt buiten deze discussie, doch ook dat had ze volledig. Alleen niet van mij.

Als mijn man dat wil mag hij ook met een ander gaan, dan heb ik gewoon liever dat hij daar ook blijft. IK kan daar nl.niet mee leven. Even goede vrienden, maar geen liefdesrelatie meer dan. :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:53

Ayasha schreef:
Als mijn man dat wil mag hij ook met een ander gaan, dan heb ik gewoon liever dat hij daar ook blijft. IK kan daar nl.niet mee leven. Even goede vrienden, maar geen liefdesrelatie meer dan. :)

Dat klinkt al een stuk vriendelijker en is helemaal eigen keuze.
Gelijkwaardig aan de keuze om op welke manier dan ook flexibeler te zijn mbt exclusiviteit in het als groter belang ervaren van duurzaamheid, het samen geschiedenis opbouwen.

De kern is; er is meer.
Anders is daarbij niet beter, niet slechter; dat is slechts hoogst subjectieve cultureel bepaalde (opgelegde) beoordeling.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:55

tita schreef:
Over het feit dat geven en nemen dooddoeners zijn, kan ik me niet in vinden. Je moet soms wat voor een ander doen of over hebben.

Dat gevoel heb ik helemaal niet. En mijn partner ook niet, zegt ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:41

Ik denk dat men nog wel eens vergeet dat wanneer je al heel erg lang bij elkaar bent, je interesses in behoeften, behoorlijk kunnen verschillen. Je houdt zielsveel van iemand, maar sommige dingen komen niet meer overeen. Je wilt niet weten hoeveel mannen nog behoefte hebben aan sex na hun 40e terwijl het voor hun vrouw al niet meer hoeft of zo weinig mogelijk.
Kijk als relaties altijd perfect werken zoals het was in de aanvang van die relatie, dan is er geen probleem. Vaak is dat echter niet zo, de liefde blijft, de behoeften veranderen. En helaas is elkaar de behoeften en verlangens kenbaar maken in een gesprek, niet aanwezig. Heel jammer. Ik ben er wel voor dit te doen en dat kan soms veel duidelijkheid brengen en soms ook de behoefte wegnemen om sex bij een ander te zoeken. Ik ben wel voor openheid, niet voor stiekum gedoe, voor sommigen is het een verrijking en voor anderen valt het tegen. En ik denk altijd maar, als iemand het thuis niet krijgt, gaat men het elders zoeken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:25

ERG netjes en neutraal verwoord _/-\o_

Ik had vorige week nog een illustrerende ervaring.
Leuk uitziende, ontwikkelde vrouw van 43 die erg graag een relatie met me wilde. Intelligente lol bij uitgaan, goede gesprekken, moeilijke momenten delen, blabla... Nee, sex had ze niet zo'n (beleefd voor 'geen') behoefte aan.
Ik huh?? :? Moeilijke momenten delen?? Geen sex 8)7
De vraag wat een vrouw dan als toegevoegde waarde heeft voor een man boven stappen met een vriend met alleen makkelijke momenten en de deur voor zichzelf open doet begreep ze niet.
Ze is nu beledigd.
Omdat ze het waard is _O-

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:37

Kun je spreken van een relatie als er geen intimiteit of seks is, tussen 2 mensen. ( heb ik het over liefdesrelatie )

Misschien zocht de vrouw een geldschieter?