Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Geryon schreef:En waarom is het 'als hij dat oppert rot hij maar op' verkeerd? Iemand die monogaan is wilt over het algemeen een monogame relatie. Dat werkt alleen goed als de ander ook monogaam is. Als die ander niet monogaam blijkt te zijn dan loopt de relatie gewoon niet goed, en gaat het ook niet kunnen verbeteren. Dan is 'oprotten' juist de beste keus.
Dani schreef:Geryon schreef:En waarom is het 'als hij dat oppert rot hij maar op' verkeerd? Iemand die monogaan is wilt over het algemeen een monogame relatie. Dat werkt alleen goed als de ander ook monogaam is. Als die ander niet monogaam blijkt te zijn dan loopt de relatie gewoon niet goed, en gaat het ook niet kunnen verbeteren. Dan is 'oprotten' juist de beste keus.
Dat die partner dan weg zou gaan is inderdaad goed. Dat je 'dan rot je maar op' als dreigement gebruikt om de ander te beperken is dat niet. Dan ga je eigenlijk eenzijdig bepalen wat de seksuele moraal voor allebei is. Overigens kan je je ook best afvragen waarom iemand zich láát beperken. De antwoorden kan ik wel verzinnen, maar ik vind het toch ook getuigen van een zekere lafhartigheid als jij liever stiekem met een ander bent omdat het voor je partner onbespreekbaar is, dan dat je eerlijk bent over die verlangens en desnoods de relatie beëindigt.
ravellie schreef:Ik hoorde de reclame idd voorbij komen op de radio.
Vreselijk...ik zit dan echt met gekromde tenen.
Dat dit soort onzin überhaupt uitgezonden wordt, lekker mensen aanzetten tot dit soort onzin.
Bah, zal wel een weerspiegeling van deze maatschappij en 'maakbare' wereld zijn.
Als je partner niet aan JOUW verwachtingspatroon voldoet, of je mist spanning en sensatie, dan hop je toch gewoon naar de volgende kick?.
kom op zeg, in een relatie is het meer geven dan nemen hoor
....kruipt lekker tegen hubbie aan op de bank ( en dat doe ik al 12 jaar van mijn 33 ste levensjaar:-)
ravellie schreef:Ik hoorde de reclame idd voorbij komen op de radio.
Vreselijk...ik zit dan echt met gekromde tenen.
Dat dit soort onzin überhaupt uitgezonden wordt, lekker mensen aanzetten tot dit soort onzin.
Bah, zal wel een weerspiegeling van deze maatschappij en 'maakbare' wereld zijn.
Als je partner niet aan JOUW verwachtingspatroon voldoet, of je mist spanning en sensatie, dan hop je toch gewoon naar de volgende kick?.
kom op zeg, in een relatie is het meer geven dan nemen hoor
....kruipt lekker tegen hubbie aan op de bank ( en dat doe ik al 12 jaar van mijn 33 ste levensjaar:-)
Geryon schreef:'Je bespreekt met elkaar van dit zijn mijn verlangens, komt erachter dat het niet bij elkaar past, en verbreekt dan de relatie.
Huertecilla schreef:Geryon schreef:'Je bespreekt met elkaar van dit zijn mijn verlangens, komt erachter dat het niet bij elkaar past, en verbreekt dan de relatie.
Interessant uiting van liefde.
In mijn beleving is dat een uiting van egoïsme.
Maar goed, als het jullie gelukkig maakt en jullie inclusief onbesproken voortschrijden van tijd en de onvermijdelijke persoonlijke ontwikkelingen gelukkig blijven is dat geweldig voor jullie.
Geryon schreef:Liefde maakt niet altijd gelukkig. Iedereen wilt een gelukkig leven, voor zichzelf en voor elkaar. Als mijn partner behoefte krijgt naar anderen, gun ik hem een relatie waarin hij daar wel vrij in kan zijn, en mijzelf een relatie met iemand die wél monogaam is, zodat we beiden gelukkig zijn in onze relatie.
Je noemt het egoïstisch als iemand het niet accepteert dat zijn partner verlangens heeft richting anderen en daardoor de relatie stopzet.
Huertecilla schreef:Geryon schreef:Liefde maakt niet altijd gelukkig. Iedereen wilt een gelukkig leven, voor zichzelf en voor elkaar. Als mijn partner behoefte krijgt naar anderen, gun ik hem een relatie waarin hij daar wel vrij in kan zijn, en mijzelf een relatie met iemand die wél monogaam is, zodat we beiden gelukkig zijn in onze relatie.
Je noemt het egoïstisch als iemand het niet accepteert dat zijn partner verlangens heeft richting anderen en daardoor de relatie stopzet.
Ik heb in het verleden een relatie verbroken uit liefde voor de ander. Juist omdat ik de biologische verlangens van de ander accepteerde.
Zij wilde een kind met mij doch dat was vanwege de daaruit voortvloeiende verantwoordelijheid voor dat kind onmogelijk. Ik wás al vader bij een andere vrouw en dat zou een in míjn beleving onacceptabel potentieel belangenconflict opleveren.
Erover gesproken verkoos zij een kinderloze toekomst met mij.
De biologische behoefte echter was er en ik vond dat ik haar die niet mocht ontzeggen hoe graag ik haar ook bij mij wilde houden.
Een liefde mag zo´n prijs niet vragen.
Met sex is het allemaal gelukkig veel makkelijker; de behoéfte is biologisch, hoe ermee om te gaan slechts cultureel bepaalde opvatting
Ayasha schreef:en zo heb jij haar dus haar keuze ontnomen omdat je jouw eigen principes belangrijker vind .
Huertecilla schreef:Ayasha schreef:en zo heb jij haar dus haar keuze ontnomen omdat je jouw eigen principes belangrijker vind .
Euh, ik heb slechts mijn vrijheid wel/geen sex te hebben met iemand ingevuld.
Omdat je als man geen baas over eigen sperma bent en een vrouw wel baas over eigen lichaam, kan je gewoon geen sex hebben met een vrouw die een kind van je wil. De kans op een ' ongelukje' is een risico wat je een kind niet mag laten lopen.
Sex met haar was dus geen optie meer. Ze had onder DIE 'voorwaarde' kunnen blijven maar dat wilde ze niet.
Ik neem aan dat je wel vindt dat ik het recht heb om te beslissen geen sex te hebben met iemand ook al wil die dat wel?
tita schreef:Tuurlijk ben je baas over je eigen sperma.... ik zeg knoopje erin of anders een condoom... maar ja
Dat tast het mannelijk ego aan
Huertecilla schreef:tita schreef:Tuurlijk ben je baas over je eigen sperma.... ik zeg knoopje erin of anders een condoom... maar ja
Dat tast het mannelijk ego aan
Over dat effect op mannelijk ego kan ik niet oordelen. Ik heb het laten doorknippen, laten repareren en nu is het weer veilig.
Condoom is dat niet.
Het speelde in de fase dat ik gerepareerde leidingen had en dus itsasimple.
Maar Ayasha, ze had alle vrijheid om wel of niet met een ander te vrijen. Dat was en bleef zo.
Het enige wat ik besloot was om geen vaginale penistratie met haar te hebben.
Ik begrijp derhalve in het geheel jouw ' hypocriet' niet. Het recht op zwangerschap staat volstrekt buiten deze discussie, doch ook dat had ze volledig. Alleen niet van mij.
Ayasha schreef:Als mijn man dat wil mag hij ook met een ander gaan, dan heb ik gewoon liever dat hij daar ook blijft. IK kan daar nl.niet mee leven. Even goede vrienden, maar geen liefdesrelatie meer dan.