Salsa dansen/les

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ethelate

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:42

Reuver is een heel eind uit de richting. Wel een nette prijs voor 3 uur workshop!

Morgen weer een feestje, zin in! Begint met een intermediate bachata workshop (van mijn eigen leraren), dus dat is vanaf het begin de dansvloer vol :)

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 22:05

En hoe was ieders weekend?
Ik had een feestje in Roermond aan het water. Helaas niet zoveel plaats om buiten te dansen zoals vorig jaar. Bovendien was het erg warm en druk. Maar de locatie is natuurlijk erg mooi en heb toch wat gave dansjes kunnen doen. Met als afsluiter een kizomba buiten op het terras met de blote voeten in het zand. Was gaaf :p

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 09:17

Was zaterdag een leuk feestje! Niet te druk en veel kunnen dansen.

Klinkt gaaf zo met je voeten in het zand :D Weer eens wat anders dan een gladde dansvloer.

Komend weekend 2 feestjes op de planning maar vrijdag eerst met paard naar de kliniek voor endoscopie, en die uitslag bepaald wel de stemming voor het weekend ben ik bang %)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 10:01

Dat klinkt inderdaad gaaf, ben dol op blote voeten in het zand en gecombineerd met dansen moet het helemaal top zijn :D

Hier is het rustig. Heb het hele weekend gewerkt, dus geen puf om feestjes te bezoeken. Maar morgen weer les, dus dan gaan we weer los! ;)

@Ethelate: Hopelijk valt het mee met je paard...

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 21:51

Oei ethelate, hopelijk valt het mee ja, duim voor je!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:14

Oeh Ethelate, spannend... hopelijk een dusdanige uitslag dat je toch nog zin hebt om te dansen van't weekend.

Hier donderdag weer geen les dus ben al aan't bekijken waar we vrijdag of zaterdag als alternatief es heen kunnen. Zondag hebben we zelf in Deventer weer Matinee en ik denk er over om zaterdag naar Ziko te gaan, de party van Villa Sonsbeek is verplaatst naar de eigen locatie.
Maar eigenlijk zou ik liever iets op donderdag of vrijdag gaan doen. Hier nog tips?

Verder nog op zoek naar een partner voor een korte zomercursus Rueda. Alle mannen van onze dansschool die wel willen zijn al gevraagd en ik vis (weer es) achter het net.
Tuttebel, denk dat dat iemand van jullie daar zin in zou hebben? Je moet je als koppel opgeven i.v.m. met even aantal mannen en vrouwen, da's bij Rueda wel wenselijk.

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 21:42

Francis: ik zou zo niet weten wie er rueda zou willen dansen! Misschien op facebookoproepje plaatsen op zin in salsa (dat is een facebookgroep)?

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 14:07

Rueda is inderdaad wel erg bijzonder altijd, ziet er altijd gezellig uit. Gisteravond was het ontzettend druk en warm bij het dansen. Veel onbekende mensen, waarschijnlijk veel mensen die vrij hadden. Zondag ben ik weer bij Salsa Breeze te vinden. Volgende week zondag is er een nieuw feestje in Eindhoven, Alegria festival. Volgens mij buiten met drie verschillende area's. Ben benieuwd, is op zondag middag tot avond.

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 21:57

Gister heel spontaan nog naar Bachata-kizomba extreme in Apeldoorn geweest! Ik kwam Jessy90 (alweer :P) tegen.
Ik heb nog nooit een les kizomba gehad afgezien van 1 proefles.. Maar gelukkig heb ik veel bij kunnen leren gisteravond :) Het was dus een heel leerzaam feestje

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 09:30

Ja, Alegria Festival, die staat ook op de planning. Er wordt 29 graden en zon voorspeld 8-)

Vrijdag een hoop enge dingen uitgesloten maar nog geen zekerheid wat het nu wel is. Twee weken ontstekingsremmers en dan weer trainen en kijken of het effect heeft gehad. Ik was kapot toen ik thuis kwam, van de spanning, niet meer wezen dansen. Zaterdagavond wel, was met vriendinnen gezellig kletsen, eindje van de dansvloer af want hoefde niet zo veel te dansen maar toch vaak gevraagd/vloer op gesleurd. Die dubbele draaien los, dat de man je weer moet opvangen, doodeng op een volle dansvloer :D

Francis, geen FB pagina van de dansschool of salsa groep in de buurt waar je een oproepje kan doen?
De leraar weet ook niemand? Of een man die de cursus al heeft gedaan die jou wil assisteren?

Jessy90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:10

Dit weekend een heleboel leuke dansjes gedaan :) En inderdaad Tuttebel tegengekomen..Volgend weekend mensen die gaan dansen?

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 21:41

Jep zondag hoogst waarschijnlijk sonsbeekpark!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 23:33

Ik ga zaterdagmiddag in 't park op De Worp bij Deventer dansen, 's middags is daar open-air salsa in't kader van 'Dag van het Park' (er is nog veel meer te doen ook).
Sonsbeekpark op zondag overweeg ik idd ook maar moet nog even zien. M'n moeder is jarig die dag, viert het de dag er op maar dan moet ik groomclinic geven in Julianadorp dus wordt 't ook krap. Ga nog even kijken hoe de planning gaat lopen en wie ik al dan niet mee kan krijgen.

Ethelate, van mijn eigen dansschool zijn alle mannen die wíllen mee doen ook al gevraagd, de anderen hebben geen zin, kunnen niet of hebben 'm al gedaan (en willen dus niet nog een keer). Ga idd morgen maar es hier en daar via FB wat lobbyen en anders heb ik gewoon pech. Kizomba en Ladystyling ga ik wel doen dus ook al leuk.

Vervelend trouwens dat er nog geen duidelijkheid is, hopelijk gaan de ontstekingsremmers werken.

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 23:47

zoo na langere tijd afwezig ben ik er ook weer. heb zondag bootvamp kizomba gehad van Utty en Ellen was super leuk en die geven fijn les wauwww,

Ben er super blij mee nou snel weer eens wat meer feestjes afgaan.

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:24

@Ethelate; inderdaad, het zou echt super weer worden en het is lekker buiten. Heb er nu al zin in. Helemaal omdat maandag vrij is, heerlijk!

@Francis; een vriendin van me is inderdaad ook al via facebook aan het lobby'en voor een heer die mee wil op dansvakantie. Ik hoop voor je dat je iemand kunt vinden!

En welkom terug Haffylover, Ik heb ook ooit een workshop gehad van Utty en Ellen, lekker rustig en duidelijk, geven inderdaad fijn les.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:53

Ja weercijfer 9 8-)
Zo te zien zijn er meer park-feestjes, leuk!
Het is het hele weekend Jazz 'n Duketown hier in de stad, ook leuk, maar zondag toch echt naar Eindhoven.

Weer lekker enthousiast na zo'n workshop Haffylover.

Francis, waarom willen ze niet nog een keer? Bij ons assisteren elke les mannen uit andere (veel hogere) lessen om het mannen te kort op te vangen. Die vinden het juist leuk om te dansen en te helpen. Niemand zo gek te krijgen?

Vanavond weer les, de cross body plus vorige keer behandeld en telkens als ik hem denk door te hebben, gaat die 'bounch' weer fout :+
En dan kijk ik dat filmpje en denk is toch niet zoooo moeilijk :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 16:11

Ik ben echt zo nieuwsgierig wat voor een figuren jullie allemaal dansen. Ik zou bijna willen vragen, neem het eens op, maar dat is wel een beetje voor banketstaaf :D

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:04

Ethelate, omdat het een aparte zomercursus is en ze er dus wel voor moeten betalen, je schrijft je als koppel in en m'n dansleraar zorgt niet voor invalheren (normaal met les wel maar met deze zomercursus dus niet). Het gaat om een korte cursus van 3 lessen dus de heren die het al kunnen zullen er niet veel nieuws leren. Er zijn er wel die toch mee doen, gewoon omdat het leuk is of om een dame ter wille te zijn, maar er zijn er dus ook die dat niet willen.

Wat voor figuren... jeuh... Ik zou zeggen, kom es naar een feestje in Deventer of Apeldoorn en kijk zelf ;)
Ik dans veel met gevorderde heren dus dans veel dingen die ik zelf nog niet geleerd heb. De ene keer wat succesvoller dan de andere keer maar met een goed leidende heer lukt 95% van wat ze me voorschotelen ook prima. Kwestie van goed leren volgen in interpreteren wat ze bedoelen. Soms tref ik een zeer ervaren danser die zich slecht aanpast aan mijn niveau (moeilijk in te schatten welk niveau dat is omdat de niveaus op onze dansschool anders lopen, bij ons ben ik semi-2 maar dans al veel op 't niveau van de gevorderde-groep) en dan mislukt er vaker wat of kan ik 't niet bijbenen. Vaak heeft dat dan meer met snelheid te maken dan met het soort figuur (al vind ik m'n dubbele draaien nog steeds niet goed genoeg, trippel spin lukt alleen met een perfect leidende en 'vasthoudende' heer en dan nog alleen als ik 'm goed in weet te zetten :P )

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:28

@ Ethelate; ben ik wel nieuwsgierig, wat is een cross body plus? Is dat hetzelfde als wij een cross body turn noemen? (Even gegoogled, ik kan geen Frans, maar is dit hem? https://www.youtube.com/watch?v=wepFmu757Rc)

Dat is inderdaad balen Francis, ik vind dan stiekem dat ze uithelpende heren niet extra moeten laten betalen, dan hebben ze meer deelnemers erbij. Dat lijkt mij veel meer uitnodigen dan wat ze nu doen. Jammer!

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 23:26

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 23:39

Ben ik met je eens hoor Sjouks, als hij helpt lobbyen voor mannen heeft'ie meer betalende deelnemers dan nu want nu kan ik niet mee doen en kom ik dus helemaal niet. Maar goed, 't is niet anders, ga ik wel elders een keer rueda doen (tijdje terug ook al een keer een workshop gedaan bij een andere dansschool, was leuk en daar geven ze ook nog wel es bootcamps).

cross body leads uit het filmpje zitten bij ons alle drie in beginners-2

Oh leuk dat kizomba filmpje, daar ga ik dus wel een korte cursus van doen, dan kan m'n 'vaste' danspartner wel. Heb 'm even bewaard om later nog es te kijken ;)

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 07:08

Hopelijk doen ze daar binnenkort een rueda workshop dan Francis!

Die uit het filmpje hebben wij daar ook ergens gehad, maar wordt Cross Body Turn genoemd, vandaar dat ik even twijfel.

Lekker rustig voorgedaan die Kizomba, erg helder. Ik heb ook ooit een bootcamp gedaan, maar ik heb het meeste geleerd van feestjes. Vind het wel altijd opletten, als ik afgeleid ben lukt het niet vaak :+ , vandaar dat ik ook altijd de ogen dicht heb, kan ik me concentreren :P

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 09:20

Die Cross Body Turn noemen wij ook zo. Kan als ik google geen goed voorbeeld vinden van de Cross Body Plus. Het is een soort dubbele Cross Body met een bounche er tussen, je draait in 8-8 tellen 1,5 keer om de man heen. De inzet van de normale Cross Body, volgende 1-2-3 de man om je heen stapt, je bouncht op 3 (sta je weer aan de kant waar je begon) en loop je de normale Cross Body passen op 5-6-7.
:+ Snapje?
Gister ging de les echt lekker, alles lukte :D

Francis wat raar dat iemand die komt assisteren weer moet betalen! Juist die assistenten zorgen voor extra cursisten.
Bij ons mag je als de voorgaande cursus nog een keer gratis volgen als je je inschrijft voor een nieuwe cursus en als je alleen de gedane cursus nog een keer wilt volgen betaal je de helft. En tijdens je cursus mag je 2x de les volgen.
Juist om mensen voor wie het te snel gaat te stimuleren extra lessen te volgen.

Leuk die kizomba workshop. Bekende figuren, maar dans het veel te weinig, dus het zakt steeds diep weg.
Inderdaad, ogen dicht, net als bij bachata als je het close danst.

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 20:44

Wat jij beschrijft doet me denken aan een 360 (https://www.youtube.com/watch?v=icOKC4knZBA) Deze, alleen zij starten met een cross body turn in het begin, terwijl jij een cross body lead beschrijft. Is dit wel ongeveer wat je bedoeld? Ik word nieuwsgierig :+ hahaha!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 21:03

Ethelate, dat betalen bij assisteren geldt niet voor de normale cursussen hé, dan dansen de heren gewoon gratis mee (en krijgen van ons dames meestal nog een drankje toe ;) )
Dit is een losse zomercursus voor liefhebbers en omdat het rueda is en je dus een gelijk aantal heren en dames nodig hebt, heeft hij alleen voor deze cursus gesteld dat je alleen als koppel in kunt schrijven. Zouden dames zo in mogen schrijven en er niet voldoende heren te vinden zijn, dan kunnen de dames die al wel betaald hebben dus niet mee doen. Bij onze dansschool ligt de verhouding echt heel erg scheef (meeste heren van de donderdag dansen gewoon 2 lessen, ik heb maar 3 heren die ook echt alleen in mijn niveau 'horen' zeg maar, de rest zijn gevorderden die ook bij de semi assisteren. Mijn danspartner die semi is assisteert zelfs bij de gevorderden om daar de verhouding wat recht te trekken.
Ik kan me dus voor de rueda wel voorstellen dat hij het zo doet, anders hebben we straks 2 keer zo veel dames als heren en da's in 3 lesjes rueda gewoon echt niet handig, dan zou je als dame maar een halve les kunnen dansen.

Hmm, wat bedoel jij met een 'bounce'... een 'pop' misschien?
Deze http://youtu.be/zyJzOT-bTdU kwam ik tegen en die doen wij dus ook alleen waar hij het over een 'bounce' heeft doen wij nog een pop, waarbij je dus je voet verder naar voren steekt