Heerlijk maar koud... Heb een veel te drukke dag om van het weer te kunnen genieten...
fargo
Geplaatst: 20-02-13 13:20
Wat super handig die interactieve weerkaartjes in de eerste post. Ik bekijk hem stiekem elke dag even!
Heeft iemand ook een idee om zo'n dergelijk weerkaartje te vinden met daarop vermelding van H en L dus de hoge en lage drukgebieden. Mijn paard is gevoelig voor koliek bij (plotselinge) wisselingen van hoge naar lage druk, dus dat zou een super handig kaartje voor mij zijn. Dan weet ik wanneer ik hem extra in de gaten moet houden
Mijne zijn bijzonder kieskeurig wat drinken aangaat ... die drinken echt alleen leidingwater uit schone tonnen Op eentje na, die maakt altijd hooithee in z'n waterbak
gohya
Geplaatst: 20-02-13 14:21
Die houd dus overduidelijk van stroboshooi thee. Die van mij drinken veel liever uit de plassen dan uit hun drinkbak,waar grondwater inzit.
Als je pomp niet diep genoeg zit krijg je roest mee naar boven,en dat smaakt idd. niet lekker. Als je goed diep zit heb je daar geen last van en heb je zuiver water.Wij drinken het grondwater op de wei ook zelf,is nix mis mee.
Dat zal het zijn ... hier is het water in principe ook heel zuiver, maar dan moet je wel echt diep zitten !
Wij hebben de put toen laten boren om het land te beregenen, niet als drinkwatervoorziening ...
GeraldineVD
Geplaatst: 20-02-13 14:45
Dacht dat ik de enige was met blubberslurpers. Ze rennen direct naar de plassen die náast hun waterbak staan . Hier ijskoude wind, brrrr. Heb onderhand wel winterdip met al die kou en relatief weinig zon. Bah!