Geloof jij in evolutie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:39

Matheno schreef:
Nee, echt de grootste onzin die er ooit bedacht is vind ik. Mensen stammen af van apen, en als je heel ver teruggaat komen hun tot de conclusie dat alles is ontstaan uit een soort van 'soep'. Juist ja.. :')

Nee er zit een man op een wolk je die alles in een week in elkaar heeft geknutseld. En als iets goed is is het allemaal zijn werk en als er iets fout gaat heeft hij er geen invloed op of wilt hij je iets leren. Juist ja..... :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:39

ThreeFingers schreef:
Zelf geloof ik niet in GOD maar in de NATUUR, de natuur is alles, alles om ons heen, de natuur is mooi en kan bikkelhard zijn. Dus geloof ik in de evolutie, maarrrrrr ik denk wel dat de mens een soort op zich is, wel afstammend van een primitievere mens, maar niet van de apen. Die zijn ook weer een soort op zich.

De mens stamt ook niet af van de aap, maar ze hebben gemeenschappelijke voorouders.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:40

NatasjavE schreef:
Ik ben een absolute Darwinist. (en Atheist)

Voor mij is de evolutie een vaststaand feit.

Idem!

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:40

magda_90 schreef:
ThreeFingers schreef:
Zelf geloof ik niet in GOD maar in de NATUUR, de natuur is alles, alles om ons heen, de natuur is mooi en kan bikkelhard zijn. Dus geloof ik in de evolutie, maarrrrrr ik denk wel dat de mens een soort op zich is, wel afstammend van een primitievere mens, maar niet van de apen. Die zijn ook weer een soort op zich.

De mens stamt ook niet af van de aap, maar ze hebben gemeenschappelijke voorouders.

Daar heb ik mijn twijfels over...

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:41

wendyenbram schreef:
En waarom leert elk biologieboek nog dat we tot een aantal weken zwangerschap er nagenoeg het zelfde uitzien als ELK ander dier? Terwijl dit al lang weer achterhaald is? JUIST omdat men anders de evolutietheorie weer anders moet gaan uitleggen?

Volgens mij hebben de embryonale ontwikkeling en de evolutietheorie werkelijk niets met elkaar te maken.

wendyenbram schreef:
Want langzaam aan zal goddelijk dan afgezwakt gaan worden naar "iets" en van iets is de overgang naar niets te snel gemaakt

Een duidelijke natuurwet...iets kan nooit niets worden en vv ;-)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:42

ThreeFingers schreef:
magda_90 schreef:

Wat denk jij dan?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:43

Voor degenen met National Geographic Wild als zender:
Er is nu een programma aan de gang over het ontstaan van de aarde/het leven. Is al een uur aan de gang, maar het wordt ongetwijfeld nog een keer herhaald want ik zie het nu ook al voor de 2e x voorbij komen.
Laatst bijgewerkt door MamaMiesje op 13-11-12 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Ruga

ThreeFingers schreef:

Mijn excuses, maar dat kan ik als archeoloog alleen maar komisch vinden.
Er is zelf geen beginnen aan om daar inhoudelijk op te reageren.

Ik schrik wel van de meningen in dit topic. Voornamelijk van het gehalte aan blinde aannames en het gebrek aan basiskennis.

magda_90

ThreeFingers schreef:
magda_90 schreef:

(Mitochondriaal) DNA liegt er niet over, de resultaten zijn te zien in de fylogenetische bomen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:45

Matheno schreef:
Nee, echt de grootste onzin die er ooit bedacht is vind ik. Mensen stammen af van apen, en als je heel ver teruggaat komen hun tot de conclusie dat alles is ontstaan uit een soort van 'soep'. Juist ja.. :')

Oei... Dit is wel een hele domme opmerking :).

Eke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:50

wendyenbram schreef:
>KNIP-KNIP<

positief toch?

Wij kunnen best nog wel aardig discussieren, nice! :)
Ga je dan nou ***verd*mme nog in op mijn vraag of niet dan????? _O- ;) ;) ;) :D
Ik herhaal 'm nog maar een keer: Zou nog steeds graag willen weten hoe diegenen die de evolutie(theorie) niet erkennen, uitleg geven aan de zwilwrat bij het paard.

ThreeFingers

Re: Geloof jij in evolutie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:56

Zoals ik al eerder aangaf dat de mens een soort op zich is en NIET van de apen afstamt.

Het lijkt me logisch dat we van een primitief oer mens afstammen.

De wetenschap is nog lang niet zover om alles te kunnen verklaren, keer op keer moeten ze wetenschappelijke bewijzen, bijschaven...

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:57

Ik heb dit topic echt met open mond zitten lezen soms.
Ik kan er niet over uit dat mensen geloven in een door Constantijn het jaar 500 vormgegeven boek, waarin overigens heel veel verhalen zijn geschrapt van apostelen omdat ze te heidens waren, voor 100% waarheid aannemen. Ik geloof namelijk wel in een Jezusfiguur die 2000 jaar geleden over de aarde heeft gelopen als zijne een historisch figuur. Maar gewoon als man en mens en zeker niet als zoon van God.

Maar geloven jullie dan ook in Doornroosje, Assepoester en Sneeuwwitje? En heeft de wolf echt Roodkapje en haar grootmoeder opgegeten en zijn daarna alsnog gered door de boswachter??? Dat zijn immers ook verhalen die al jaren lang worden verteld en telkens in vorm veranderen. Na mate een verhaal ouder wordt veranderd de inhoud en de feiten. Ga maar eens in een kring zitten met 30 mensen en fluister een verhaal door. Wedden dat de laatste persoon een ander verhaal verteld dan de eerste! Een spelletje wat wij overigens al speelde op mijn protestant christelijke basisschool.

De bewijzen van de evolutietheorie liggen letterlijk voor het oprapen en vrouwen over de wereld maken het elke dag mee. Een zwangerschap is toch een hele kleine evolutieleer opzich zelf? Het begint met wat cellen en het groeit uit tot een mensje waar alles op en aan zit en weet wat het moet doen. Baby wordt geboren en gaat meteen op zoek naar de tepel om te drinken en met name te overleven. Geen godswonder maar een simpel gevolg van wat eerder is gebeurd maar zo wonderlijk mooi! Ik vind de natuur en daarmee ook de evolutie prachtig om te zien en daar deel van uit te maken. Geniet van dit leven want hierna is het voorbij!

Eke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:01

Ruga schreef:
Dat was ergens ook wel te verwachten in een topic met als titel 'geloof' jij in evolutie.

HAHAHHAHAHAHA! Toevallig zat ik nét nog maar eens de allereerste post erbij te pakken en zag dit ook. Mijn gezicht deed iets dat leek op: oO?
De vraagstelling is eigenlijk al heel lastig en (zonder dat ik TS wil beledigen) schiet ook tekort als opening voor een gezonde discussie.
Het is een gesloten vraag en strikt genomen zijn er maar 3 antwoorden mogelijk:
    - ja
    - nee
    - watte?

Misschien is een herformulering van de vraag wel zo handig. :)
Iets als: In hoeverre hang jij de evolutie(theorie) aan en wat is jouw mening/visie erover?
Zoiets?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:02

ThreeFingers schreef:
Zoals ik al eerder aangaf dat de mens een soort op zich is en NIET van de apen afstamt.

Het lijkt me logisch dat we van een primitief oer mens afstammen.

De wetenschap is nog lang niet zover om alles te kunnen verklaren, keer op keer moeten ze wetenschappelijke bewijzen, bijschaven...

Dat is ook helemaal niet de evolutietheorie..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:05

ThreeFingers schreef:

Wat heb je gestudeerd? Waar baseer je deze twijfels op? :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:07

ThreeFingers schreef:
magda_90 schreef:

Je betwijfelt dat de mens en de aap een gemeenschappelijke voorouder heeft?

Eke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:10

ThreeFingers schreef:

Nou niet daar stoppen! Je bent bijna ontopic! Vertel vertel! :):)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:10

Ze laat ons in spanning :P

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:16

Nou, theoretisch zou je zelfs als wetenschapper kunnen twijfelen, TF heeft ergens een punt, mits je de laatste 15 jaar niet bijgeschoold zou hebben. We beschikken inderdaad over heel erg weinig fossiel materiaal. Dat gaat ook nooit anders zijn.

Daar staat tegenover dat dat weinige wel heel erg goed onderzocht is.
En natuurlijk dat de laatste decennia de vooruitgang van de kennis op dat vlak te vinden is in een combinatie van paleontologie, geologie en de studie van recent en fossiel DNA.
En van de massa aan nieuwe informatie uit dat laatste.. daar zien we nu nog maar net het tipje van de ijsberg van. Het zijn interessante tijden.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:19

Eke1 schreef:
wendyenbram schreef:
>KNIP-KNIP<

positief toch?

Ik herhaal 'm nog maar een keer: Zou nog steeds graag willen weten hoe diegenen die de evolutie(theorie) niet erkennen, uitleg geven aan de zwilwrat bij het paard.

Als jij MIJN allereerste post hebt gelezen dan weet je dat ik de evolutie niet afwijs. sterker nog het staat zelfs in de bijbel.

Toen God opdracht gaf tot het bouwen van een ark. moesten daar alle diersoorten in mee kunnen. let wel dier soorten!
dat betekent niet dat van een hond de tekkel en de golden mee zou moeten. Nee hond is hond!
Dus wat dat betreft geloof ik in evolutie.
Net als het land Door omstandigheden schuift de aarde aan elkaar, of van elkaar weg dat is evolutie (aan verandering onderhevig.)
precies zoals de mens zich aangepast heeft aan zijn leefomgeving (land) waar hij woont.
Zo is dat met de dieren net zo goed!

wanneer men de mens "kruist"krijg je ook "andere soorten" zo ook met dieren. Wanneer het heel koud is op aarde zal de mens en dier zich daarop gaan aanpassen.
Maar ook de aan tijd gerelateerde dingen past men aan. vroeger had men andere straffen dan tegenwoordig. men had de strafmaat zoals dat TOEN gewoon was.
Ook dat is verandert.

Je merkt het aan de dieren in dedierentuin die daar gefokt zijn. (ze vergeten het instinct niet) maar ze heoeven geen moeite meer te doen voor voedsel. deze dieren zoudennooit meer in het wild kunnen leven.

Zo zou het met de zwilwrat ook kunnen zijn. of daar ooit een teen gezeten heeft? weet ik niet (hebben wij ooit een staart gehad stuitbotje) Maar veranderingen ja hoor!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:20

Ik betwijfel of dieren in een dierentuin nooit meer in het wild kunnen leven. Volgens mij kunnen ze dat namelijk wel.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:22

_San87_ schreef:
Ik betwijfel of dieren in een dierentuin nooit meer in het wild kunnen leven. Volgens mij kunnen ze dat namelijk wel.

Verschilt per dier. Een fret is een huisdier, maar als je die loslaat kunnen ze ook makkelijk overleven.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:23

Eke1 schreef:
wendyenbram schreef:
>KNIP-KNIP<

positief toch?

Wat maakt dat eigenlijk uit :? Ik snap niet wat die vraag er toe doet daarom beantwoord ik hem ook niet. Heb me nooit zo verdiept in de theorie over de zwilwrat :+ Vind ik ook niet zo'n relevant onderwerp over het paard.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:24

Magrathea schreef:
_San87_ schreef:

Verschilt per dier. Een fret is een huisdier, maar als je die loslaat kunnen ze ook makkelijk overleven.

Klopt. Maar het gaat er bij mij niet in dat een dierentuindier nooit meer in het wild zou kunnen leven.