1 Miljoen voor bewijs paranormale gaven (Sisyphusprijs)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Re: 1 Miljoen voor bewijs paranormale gaven (Sisyphusprijs)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 13:03

Heel netjes omschreven DaniBanani, dit is echt ook exact hoe ik erover denk :j

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:05

BigBen schreef:
Kankers ontstaan door schimmels, en die ga jij even genezen met zuiveringszout ?
Vertel jij iedere dag zo'n stommiteiten, of alleen als je slecht geslapen hebt ?

Ik slaap eigenlijk iedere nacht heerlijk, jij ook?

Schimmels kapselen cellen in. Dat is een feit en heb ik niet zelf verzonnen ;)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:44

Je realiseert je dat artsen ook wel eens kanker krijgen, hè? Wat denk je nu, dat zij dan stiekem andere behandelingen volgen en dat geheim houden? Of dat de artsen en onderzoekers dit zelf allemaal niet weten en alleen deze Geweldige Arts wel? Denk je niet dat het een tíkje lastig is een geheim over het ontstaan van de bekendste en dodelijkste ziekte zo lang te bewaren? Dat het niet een tíkje onwaarschijnlijk is dat de oplossing in zout zit, maar dat we, gewoon omdat 't kan, mensen toch massaal door de chemo, bestraling, of beenmergtransplantaties sturen? Dat het niet een béétje ongeloofwaardig is dat al die artsen en onderzoekers zo vreselijk dom zijn dat ze dit nooit hebben gezien, en dat de arme Geweldige Arts al jaren strijdt om toch eindelijk gehoord te worden?

Ik denk persóónlijk dat het nét wat waarschijnlijker is dat deze arts gewoon onzin zwetst en dat kanker niets meer of minder is dan een fout bij de celdeling of -afsterving. Maar als jij gewoon voldoende zout over je frietjes strooit wordt je vast oud en gezond.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:47

Nee DaniBanani je hebt het helemaal fout, het is de grote almachtige BIG PHARMA die natuurlijk niet wilt dat dit "grote geheim" uitkomt zodat ze nog wat geld kunnen verdienen over de rug van kankerpatienten. :j

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:56

Maar dan nóg. Ook zij krijgen kanker. Zijn er dan geheime kelders in ziekenhuizen waar zij behandeld worden met zoutbaden terwijl ze frietjes en dubbelzoute drop moeten eten?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:57

singasong schreef:
Ik slaap eigenlijk iedere nacht heerlijk, jij ook?

Schimmels kapselen cellen in. Dat is een feit en heb ik niet zelf verzonnen ;)

Hoewel ik best geloof dat iemand anders dan jij het heeft verzonnen blijft het toch baarlijke nonsens.
Er zijn schimmels die andere cellen opnemen en er een symbiose mee vormen (korstmossen) dit heeft niets met kanker te maken.
Mag zijn dat je goed slaapt, jammer dat je geweten je niets heeft te melden over de idioterie over ziekten en geneeswijzen die je willens en wetens verspreid.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 15:01

DaniBanani schreef:
Maar dan nóg. Ook zij krijgen kanker. Zijn er dan geheime kelders in ziekenhuizen waar zij behandeld worden met zoutbaden terwijl ze frietjes en dubbelzoute drop moeten eten?

Dat vraag ik me ook nog steeds af w.b.t. de piloten en "hogere machten" die aanzetten tot het verspreiden van "chemtrails" (condenssporen van vliegtuigen).
Mensen die dit soort dingen verzinnen begrijpen blijkbaar niet dat de piloot ook ooit weer uit z'n vliegtuig komt en dan zelf z'n "chemtrail" weer inademt. Net zoals de hogere macht die de piloot aanzet tot het verspreiden van chemtrails.
Die zitten zeker allemaal in een bunker onder de grond (samen met die doktoren in het zoutbad :)) ).

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 15:21

Nu heb ik laatst wel een zeer interessante docu gezien met een theorie over schimmels en virus infecties die mogelijk hersenziektes veroorzaken, waaronder depressies e.d. Er is echter geen enkel woord gerept over kanker veroorzaakt door schimmels. In vergelijk met die docu kan ik die ‘uitleg’ en/of verklaring richting kanker wel begrijpen. Het hele gedoe en gelach daaromheen over geheime ziekenhuizen dan weer niet. Als een arts er daadwerkelijk ervan overtuigd is dat kanker dmv zouten te genezen is zal hij dat echt geen seconde voor zich houden. Ik ga er dan ook maar vanuit dat er geen enkel onderzoek is die dat onderschrijft.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 15:25

Sammie schreef:
Nu heb ik laatst wel een zeer interessante docu gezien met een theorie over schimmels en virus infecties die mogelijk hersenziektes veroorzaken, waaronder depressies e.d. Er is echter geen enkel woord gerept over kanker veroorzaakt door schimmels. In vergelijk met die docu kan ik die ‘uitleg’ en/of verklaring richting kanker wel begrijpen. Het hele gedoe en gelach daaromheen over geheime ziekenhuizen dan weer niet. Als een arts er daadwerkelijk ervan overtuigd is dat kanker dmv zouten te genezen is zal hij dat echt geen seconde voor zich houden. Ik ga er dan ook maar vanuit dat er geen enkel onderzoek is die dat onderschrijft.

Bij Labyrint was dat toch geloof ik?

Het is sowieso al langer duidelijk dat bepaalde genetische pathways die zorgen voor bepaalde afwijkingen in het intellect/cognitief vermogen ook en verhoogd risico op kanker geven.
Dus bij sommige ziekten waarbij je "mentally retarded" wordt krijg je (zeer) vaak ook kanker. Blijkbaar zorgt dan dus 1 gen voor meerdere defecten, in dit geval mental retardation en kanker.

Het is ook al duidelijk dat virussen kanker kunnen veroorzaken, denk maar eens aan het HPV virus en baarmoederhalskanker.

Maar we kunnen er nog geen harde claims over maken. Er is meer dat we niet weten dan wel.

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:55

Ariebren schreef:
Parafine is een stof die in de dieselolie zit.
Alleen tegen de tijd dat het winter wordt, wordt die stof niet meer toegevoegd in de brandstof voor auto's
Want onder de 10 graden ??, stolt parafine, dus je brandstof filter gaat dichtzitten.

En met welke temperatuur wordt het gasvormig? Want het was toch als reactie op mijn post.

Vesta: ik had het over de stof

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 22:37

Ik vind geloven dat er geen dingen gebeuren die wij niet mogen weten (zoals manipuleren in de farmaceutische industrie, complotten om oorlog te starten voor geld en olie) net zo naïef als geloven in Jomanda.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 09:24

DaniBanani ik heb je 2 PB,s gestuurd, heb je nieuws over de foto?

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 09:53

Focussed schreef:
Even wat informatie over de Chinese en Oostere Geneeswijzen.
Voorzichtigheid geboden dus bij deze geneeswijzen. En een gezonde dosis verstand en logica kan ook handig zijn. :j

Dat hoor ik zou zo vaak dat Chinezen niet in lichamen hebben gesneden maar dat hebben ze dus wel gedaan, alleen er was geen kennis over wat een lichaam nu inhield dit kwam pas veel later. Daarom hebben ze naar de natuur gekeken en dit vergeleken met lichamelijke reacties. Om dit te benoemen gebruiken ze elementen uit de natuur zoals kou, hitte, damp, wind enz.
Eigenlijk kijken ze heel basic naar een lichaam en proberen dit weer in balans te krijgen. Hierbij wordt niet alleen acupunctuur gebruikt maar ook bewegingsoefeningen, kruiden en voeding.
Je bent gezond als je je lichaam weer zelf in balans kan krijgen.
Chinese geneeswijze is ook een preventieve behandeling, je lichaam in balans houden zodat je voorkomt dat ernstigere ziektes zich ontwikkelen.

Wat het effect van Chinese geneeskunde nou is placebo of niet het werkt echt.
En stel dat het effect placebo is dan is dat toch eigenlijk geweldig, dan kunnen we met relatief goedkope middelen zorgen dat mensen niet in het reguliere zorgtraject terecht komen met 'kwaaltjes' (ik heb het natuurlijk niet over ziektes).

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 09:58

Focussed schreef:
Overigens wil ik nog even toevoegen dat er in China een heel duidelijke daling in gebruik van Chinese geneeswijze is en een stijging in het gebruik van Westerse (reguliere) geneeskunde. Dit is al decenia aan de gang.

Sterker nog, Mao Zedong propagandeerde het gebruik van acupuntuur om China een positieve (economsiche) impuls te geven. Zelf weigerde hij echter gebruik te maken van acupunctuur en werd hij behandeld met Westerse geneeswijzen. Goh, waarom :)) .....

In chinese ziekenhuizen wordt een combinatie gebruikt, westers en Chinees.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 10:06

Staat er ergens in mijn post dat ze nooit hebben gesneden in lichamen neres? Nee, dus wil je die woorden ook niet in mijn mond leggen?

Wanneer een placebo serieuze risico's met zich meeneemt ga ik niet zeggen dat het dan maar een goede manier is om kwaaltjes te bestrijden. Daar zijn veel veiligere placebo therapieën voor.

stoltur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:22

marleen_usar schreef:
Ik heb foto,s gekregen van een paar bokkers, willen die hun ervaring hier achter laten?

Ik ben 1 van die bokkers die contact heeft opgenomen. Ja ik was ook best wel sceptisch, ik geloof wel dat er meer is, maar had toch echt mijn vraagtekens of het wel echt werkt.
Om een lang verhaal kort te maken, ik ben nu wel overtuigd dat er absoluut iets is gebeurd. Mijn paardje loopt al een hele tijd niet lekker door een hoefzweer die ze van de zomer had en door hoefbevangenheid. Gewone veearts er ook bijgehaald natuurlijk en het enige advies wat ik nu kreeg van hem was, dat moet met rust overgaan. ( zelfde advies kreeg ik ook van mijn hoefsmid )
Inmiddels een heel aantal dagen verder nadat ik Marleen een pb heb gestuurd merk ik toch echt wel verschil in lopen bij haar, ze zet nu haar voeten weer tref zeker neer, wat eerder niet het geval was, ze liep eigenlijk op eieren als je haar zag.
Ik wilde dit hier toch even delen met jullie. Niet alles zal altijd helpen, daar ben ik van overtuigd, maar in dit geval pakt alles toch positief uit.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:27

Tsja..het zou overgaan met rust, het kan natuurlijk best dat ze sowieso weer beter was gaan lopen nu. Als ik een gebroken arm heb en na een week of 5 iemand vraag het te helen en de week erop blijkt bij een foto dat het inderdaad weer geheeld is, komt dat dan door die genezing? Of misschien gewoon door de tijd die 't heeft gehad?

Ik heb namelijk eveneens een foto naar Marleen gestuurd en daar is -helaas- geen enkele verbetering te melden.

stoltur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:32

Voor de zomer heeft ze deze problemen gehad, rust heeft ze denk ik wel genoeg gehad, maar ze bleef zo voorzichtig lopen, dus ik vind het wel opvallend dat ze nu dus ineens wel zekerder loopt. Ik heb haar af en toe best wel eens aan de longeerlijn gehad,( na 2 maanden niets doen) maar ze bleef tot zondag toch echt heel voorzichtig met lopen.

Zonde dat het bij jou niets geholpen heeft. Nu weet ik natuurlijk niet wat jouw paard heeft, misschien dat daar ook verschil in zit.

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:38

Focussed schreef:
Staat er ergens in mijn post dat ze nooit hebben gesneden in lichamen neres? Nee, dus wil je die woorden ook niet in mijn mond leggen?

Wanneer een placebo serieuze risico's met zich meeneemt ga ik niet zeggen dat het dan maar een goede manier is om kwaaltjes te bestrijden. Daar zijn veel veiligere placebo therapieën voor.

Jemig RELAX focussed... Misschien om op zoek te gaan naar een wetenschappelijk verantwoord middel tegen blauwe teentjes ??

Als ik je tekst anders begrijp dan jij het bedoelde kun je dat ook normaal zeggen. Je doet jezelf voorkomen als een normaal ontwikkeld mens gedraag je zo dan ook in een gesprek.

Aan acupunctuur, Qigong en TuiNa (allemaal Chinese geneeswijze) is geen risco verbonden, dus prima veilige placebo.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:54

Ik vind het nogal vervelend als mensen mij aanspreken op punten die ik nooit heb besproken :) Niks met korte tenen te maken, alles met goed lezen.

En over de risico's moet je je misschien iets meer inlezen...
Acupunctuur heeft serieuze risico's (tenzij je de dood niet serieus neemt) en ook alle vormen van yoga (dus ook Qigong) heeft risico's.

Als je een placebo therapie wilt geven moet deze, lijkt mij, zo veel mogelijk risico vrij zijn. Er zijn namelijk andere therapieen die veel kleinere risico's hebben. Is het dan verstandig om toch voor de risico volle te gaan?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 15:00

Vind het persoonlijk ook een rare redenatie, dat er geen risico's ergens aan zouden kunnen zitten?!
Als iets positief kan werken, kan het ook negatief werken, dat is gewoon zo bij iets wat iets doet :P

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 15:05

Dat had ik gemerkt ja..
Dan wil ik die stukken wel eens lezen, super benieuwd naar. Welke risico's heeft bijvoorbeeld Qigong? wat is het risico van TuiNa? Wat doe je dan met je lichaam waardoor de dood er op volgt?
En is TuiNa niet gewoon te scharen onder klassieke massage is deze ook schadelijk wanneer je pijnlijke drukpunten masseert en wat dacht je van shiatsu?

En van acupunctuur daar ken ik de risico's van als je mensen hebt die geen verstand hebben van de anatomie dan loop je het risico op een klaplong, het raken van een ader, zenuw of botvlies, inleiden van een bevalling, of het werken met niet steriele naalden.
Maar wat zijn nou de risico's als je goed werkt, volgens jou is het een placebo dus dat vraag ik me dan af?

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 15:10

Kentaro schreef:
Vind het persoonlijk ook een rare redenatie, dat er geen risico's ergens aan zouden kunnen zitten?!
Als iets positief kan werken, kan het ook negatief werken, dat is gewoon zo bij iets wat iets doet :P

Overal zit een risico aan, maar in een normale situatie moet het over het algemeen gewoon goed gaan. Wat als je iemand een klassieke massage geeft en er schiet een bloedprop naar het hart en iemand gaat dood. Alles geeft een risico... Maar daarom gaan we toch ook niet niet meer naar een masseur?
Een een fysiotherapeut die iemand krachttraining laat doen en toevallig bij net teveel kracht knapt een aneurysma, dood.

Waneer we bovenstaande zaken zouden weten zou je iemand niet of anders behandelen, dit moet voor een alternatieve therapeut ook gelden.
Maar alle risico's kunnen nooit worden uitgesloten.

Ik wil hiermee zeggen je kunt het ook overtrekken naar totaal de andere kant.
Kritisch zijn mag altijd maar ben dan op alles kritisch..

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 15:23

Ik neem aan dat je wel eens van het woord risico/voordeel ratio hebt gehoord.

Deze risico/voordeel ratio is vele malen gunstiger bij regulieren geneeswijzen dan bij alternatieve geneeswijzen.
Zeker bij placebo therapieën met een (mogelijk) schadelijke kant moet je goed kijken of de voordelen opwegen tegen de risico's.

Iedere therapie en behandeling heeft een risico maar deze moet wel opwegen tegen de voordelen die de behandeling geeft. Dit heeft niets met kritiek of scepticisme te maken maar met logisch nadenken.

Het nodeloos blijven propaganderen van deze (meer risicovolle) therapieën als veilig alternatief is dan ethisch ook niet helemaal correct.

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 15:35

Ik snap je opmerking voor acupunctuur kan ik me hier dan nog in inleven.

Maar TuiNa en Qigong, waarom wel naar de fysio en niet naar een TuiNa masseur?