Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 18:20

Was afgelopen zaterdag bij t steakhouse achtige restaurant waar al eerder over gesproken is in dit topic, die met die pinda doppen op de vloer.
Het was er een chaos, ging van alles mis, maar we hebben heel erg lekker gegeten, en werden ondanks de foutjes ontzettend leuk bediend,
en de sfeer is gewoon gezellig, dus ik ga zeker terug.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 07:54

Nicolletje schreef:
Ik heb nog wel een handige tip (voor wie nog met briefjes werkt) en een groep mensen die totaal niet op zit te letten omdat ze bijvoorbeeld helemaal bezig zijn met de verjaardag van oma en kadootjes uitpakken enzo.

Er is niets irritanter dan bij de tafel moeten roepen "wieeee had de koffie? koffie? iemand koffie, joehoe"

Gewoon bij persoon 1 beginnen met opnemen en met de klok mee of tegen (net wat je wil) in die volgorde opschrijven en dat briefje weer mee op je dienblad nemen, dan is het net of je helemaal onthouden hebt wie wat heeft besteld.

Dat probleem heb ik dus ook, alleen nemen wij gewoon een blad vol kopjes mee en mensen kunnen koffie of thee krijgen of niets. Dat vraag je dus aan tafel. Erg irritant inderdaad, ik heb nou niet bepaald een zachte stem :+ Misschien moet ik de volgende keer maar gewoon naar de volgende tafel lopen. Ook omdat zo'n blad echt topzwaar is.
Of gewoon kopjes beginnen neerzetten, dan hoor je vanzelf of ze het willen of niet.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 10:45

Je bedoelt bij ontvangst bijv. krijgen mensen standaard koffie?
Ja ik ben van de makkelijk, ik zou het gewoon neerzetten :D de theeleuten zeggen het meestal wel dat ze thee willen.
Niet met je rug ernaartoe neerkwakken natuurlijk, maar per kopje de gast (glimlachend *D ) aankijken.

Magrathea

Re: Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 10:47

Nee bij een arrangement is bij het menu de koffie inbegrepen :)* beetje apart, maar dat hoort dus bij het eten :P
De volgende keer doe ik dat wel denk ik. Maar aan de andere kant is het vervelend als ze het dan terug willen geven je weer moeilijk moet gaan doen om het op je blad te zetten. En het staat ook zo lomp := Ach moeten ze maar opletten, ik sta er ook niet voor de kat z'n dingetje :=

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 10:49

Dan ga je toch gewoon door met het kopje naar de buurman/vrouw? En dan kom je terug met de kop thee.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 10:50

Ik sta daar dan wel met een blad met.. *reken* ca. 30 gevulde mokjes op mijn arm te balanceren. Elke keer dat ik mijn rechterhand los moet laten van mijn dienblad is een acrobatische truc := dus bij voorkeur zet ik het ineens bij de goeie neer als het even kan :D

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 10:52

Als mensen niet snel genoeg reageren krijgen ze gewoon het hele dienblad over zich heen? :+ maar back on-topic :)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 11:07

Ik zou zeggen tegen de theedrinker die de koffie terug wil geven "schuif maar door" (ofzo) en meestal gaan gasten (vooral ouderen) ook nog helpen en stoten hun buurman aan "Zeg wou jij wel koffie? Krijg je van mij een kopje koffie"

KimberleyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 13:32

Magrathea schreef:
Ik sta daar dan wel met een blad met.. *reken* ca. 30 gevulde mokjes op mijn arm te balanceren. Elke keer dat ik mijn rechterhand los moet laten van mijn dienblad is een acrobatische truc := dus bij voorkeur zet ik het ineens bij de goeie neer als het even kan :D

Lastig ja ! ,,, ik deed meestal mijn elleboog om mijn heup zetten, soort van extra versteviging.... maar het blijft lastig ! :)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 13:33

KimberleyE schreef:
Magrathea schreef:

Lastig ja ! ,,, ik deed meestal mijn elleboog om mijn heup zetten, soort van extra versteviging.... maar het blijft lastig ! :)

Draag je dat dienblad puur op je vingetoppen of laat je het blad ook op je onderarm steunen?

KimberleyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 13:41

op mn hand/pols had toen ik nog veel bladen moest lopen een behoorlijk getrainde arm/hand...
haha echt 1 zo'n arm met spierbundel... geeeen gezicht !

Maar als je hem op je onderarm laat steunen dan word het gewicht op den duur zwaarder en word het lastiger.. En had ook wel eeens een groot blad met 12 grolsh flessen... pffff nou die zette ik dan gewoon neer aan het einde van de tafelen dan deelde ze het zelf uit .. :) ( was grote groep met motorrijders... die zijn wel wat gewend.. ;-)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 13:42

Lol, nee helaas ik heb geen vingers van staal _O-

Ergo, ja het staat op mijn onderarm :P

Bij mij is ook wel een duidelijk verschil te zien tussen mijn linker- en rechterarm, hihi

KimberleyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 13:45

Ik weet niet of ik het nu ook nog zou kunnen...

Het werd ook wel super getraind toen .. kon met gemak 6 soepkommen ( opgestapeld) mee nemen naar tafel... Vreselijk gezicht haha maar het was wel handig tijdens het HP van 300 gasten... wil je niet 2 x lopen ... later deed ik dat trouwens wel, toen vond ik dat andere er echt niet meer uit zien...
5 van die opgestapelde soepkommen met schotels... brr

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 13:46

Ik draag inderdaad ook deels op onderarm omdat mijn polsen het anders niet aankunnen. En inderdaad bij de laatste kopjes/amsterdammers(die ook goed zwaar zijn trouwens), word het wat zwaarder, ook omdat je dan moet opletten welke je pakt ivm uit balans raken.

Haha ik heb dat ook, zo'n overtrainde linkerarm en een rechterarm welke gewoon normaal bespierd is, haha.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 13:51

Wij stapelen wel hoor. Bij ons heerst de etiquette niet zo heel erg :P Plus, als je dat niet doet (stapelen) ben je echt een uur bezig met alles uithalen. Dan heeft een vlotte service net iets meer prioriteit vrees ik.

Eindelijk weer werken vandaag, yay :D

KimberleyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 13:54

Hebben jullie ook zo je eigen specifieke indeling van blad?

Volgens mij was het ... koud vooraan en warm achteraan. mocht het vallen dan komt iig het warme niet direct over de gast heen... ?! Correct me if i'm wrong :)

Ik vond het eigenlijk altijd fjin om de koffie en cappo's links en rechts te hebben en voorop...
en het bier op mn pols zeg maar..

Stond trouwens altjid van de gast weg gedraaid met mn blad... Lastig als ik er zo over na denk....

@ Magrathea ---> Stapelen kan ook wel, maar dan wel beschaafd... in het hotel waar ik toen werkte hadden we ruim 300 personen die allemaal rond 6 a half 7 kwamen aanwaien... en dan moest alles zo'n beetje tegelijk en ging het rete snel !
Maar ik zag ook wel eens collega's die echt met stapels liepen dat ze het met de andere hand moesten vast houden haha vreselijk..

Netjes stapelen..

Ow en wat vinden jullie ervan als mensen al voor jullie stapelen?/ Had er echt een hekel aan
en zei dan altijd maar;

Laat maar lekker staan de volgende keer; jullie zijn op vakantie jullie hoeven echt nergens aan te denken ! :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 14:01

Haha ik zeg er meestal niks van want het is toch wel aardig van ze :+ Je krijgt dan soms ook echt van die reacties van 'Oh nou wij weten er niks van hoor' (ook als je het heel netjes en politiek correct brengt). Ja uhh sorry maar een wankele stapel borden met resten eten er nog tussen kan ik niet echt veilig naar de spoel brengen :=

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 14:02

Toen ik afgelopen winter in Australië was gingen we met zijn vijven uit eten bij een Chinees restaurant. We hadden verschillende dingen besteld zodat ieder wat verschillends kon pakken, alleen door het warme weer hadden mijn moeder, zus en ik niet zo'n trek meer toen we aan het eten waren, en we moesten ook nog eens opschieten om naar de bioscoop te zijn.

Dus wij, waren klaar, hadden duidelijk ons bestek op het bord gelegd etc, toen kwam de serveerster, die vroeg uit automatisme : ''Are you finished?'' dus wij, ja, maar toen keek de serveerster op tafel, haar ogen werden groot van schrik, want we lieten veeel te veel staan. Ze zei ''No, you are not finished, look how much food is left over!'' Dus mijn moeder zei, we zijn echt klaar! En toen begon de serveerster haar stem te verheffen, schoof ze wat rijst op een vork en gaf de vork aan mijn moeder en riep ''Come on, eat a bit more, eat a bit more!!!''

Echt bizar, maar eigenlijk kon je me wel opvegen, in tijden niet zo iets geks mee gemaakt,
en drie keer raden wie er geef fooi kreeg die avond :')

KimberleyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 14:03

haha jaa zoiets... deed het ook welk eens om ze niet teleur te stellen;

Nou ik ga het proberen als je boem hoort... ben ik het ! ;-)

KimberleyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 14:05

Haha, denk dat dat de cultuur is. onbleefd om dingen te laten staan.

Hier emt de arabieren is het juist onbeleefd om alles op te eten. dat betekend dat je dan te veel " honger/Trek" had en ze niet goed voor je gezorgd hebben !

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 14:35

Wij zijn laatst uit eten geweest bij een pizzaria/shoarma - eetcafe. (zoals ze het zelf noemen :') ). We hadden besteld en kregen ons eten binnen 3 minuten! Ze garanderen zelf 'verse pizzadeeg met verse producten'. En dat binnen 3 min klaar, sure. :') Nou ja gelijk er wat van gezegd natuurlijk, bedrijfsleider erbij. Kwam hij met de briljante oplossing 'Anders doen we de pizza's nog 10 minuten even in de oven! :)* ' We vroegen ons af hoe deze pizza's zo snel klaar konden zijn als er gewerkt wordt met verse producten en bereiding. Vertelde hij ons maar eerlijk dat hij van elke pizza 1 maakte en die een aantal keer in de oven deed. Als iemand die pizza dan bestelde dan kon die er nog even in voor het opwarmen en zo garandeerden ze snelle levering zonder dat de klant een kwartier of langer moest wachten. Het spreekt wel voor zich dat wij daar niet hebben gegeten. :')

En toen wij een keertje in Amsterdam gingen eten, hebben we eerst een uur op ons eten moeten wachten en kregen we het ook nog koud. Ook koude patat. Eerst namen ze het bakje mee, duurde even en kwamen ze weer terug. 'Ja onze kok heeft even geproefd, maar hij vind niet dat het koud is'. Dus we kregen hetzelfde bakje met patat weer. 8)7

En toen in het volgende restaurant wel heerlijk gegeten. We zaten aan een tafeltje, hadden ze onze bestelling opgenomen en vroegen of we nog bepaalde allergieen hadden waar ze rekening mee moesten houden met het eten, en of wij liever de voorkeur hadden om tussen de gerechten door 'uit te buiken' of bij het afhalen van de borden de dessertkaart wilden (als wij een dessert wilden). Iedere klant heeft zijn eigen voorkeur dus hadden ze dan ingesteld om te vragen. :) Vind ik wel netjes!
Laatst bijgewerkt door Mayflower_ op 09-06-12 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 15:11

Is ook netjes. Soms is de keuken bij ons snel met de voorgerechten. Dan geef ik altijd de optie om even te wachten met het hoofdgerecht. Nu staat een hoofdgerecht nooit binnen 10 minuten op tafel maar mensen gaan natuurlijk niet alleen uit eten om te eten maar ook om gezellig te kletsen.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 18:42

Hier ook een horeca medewerkster.
Het probleem van dienblad vol met drinken zoals boven aan deze pagina beschreven wordt ken ik ook heel goed. En ik heb alles behalve een luide stem en vind het lastig mezelf goed verstaanbaar te maken. Echter krijgen wij dingen random over het dienblad, dus negen van de tien keer kun je absoluut niet bij het drankje dat die ene persoon besteld heeft. En om daarom het risico te lopen dat ik het hele dienblad uit mijn handen laat kletteren. Nee.. Niet echt.

Scheelt ook wel dat ik in ene pannenkoekenboerderij werk en de sfeer altijd hardstikke leuk is en haast altijd de gasten dat soort dingetjes absoluut niet erg vinden, ze snappen het wel als het druk is je niet naar tien tafels tegelijk ga. Zo lang ik maar niet de net binnen gekomen mensen eerder voorzie van drankjes dan diegenen die er al een minuut of tien zitten xD.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 19:05

Zeggen jullie het als er een stukje van een kopje/schaal af is?

Ik had vandaag een coupe bij de ijssalon hier in het dorp, super service.. maar vond dit niet heel erg mooi :=
Afbeelding

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 19:16

Haha jeetje die is wel erg ver heen.... Zo erg dat het BIJNA lijkt of het hoort.
Op het terras zelf zeg ik er niet zo snel iets van, tenzij het glas is want dat vind ik het ook gevaarlijk...