Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Nicolletje schreef:Ik heb nog wel een handige tip (voor wie nog met briefjes werkt) en een groep mensen die totaal niet op zit te letten omdat ze bijvoorbeeld helemaal bezig zijn met de verjaardag van oma en kadootjes uitpakken enzo.
Er is niets irritanter dan bij de tafel moeten roepen "wieeee had de koffie? koffie? iemand koffie, joehoe"
Gewoon bij persoon 1 beginnen met opnemen en met de klok mee of tegen (net wat je wil) in die volgorde opschrijven en dat briefje weer mee op je dienblad nemen, dan is het net of je helemaal onthouden hebt wie wat heeft besteld.
Misschien moet ik de volgende keer maar gewoon naar de volgende tafel lopen. Ook omdat zo'n blad echt topzwaar is.
beetje apart, maar dat hoort dus bij het eten 
Ach moeten ze maar opletten, ik sta er ook niet voor de kat z'n dingetje
dus bij voorkeur zet ik het ineens bij de goeie neer als het even kan
maar back on-topic
Magrathea schreef:Ik sta daar dan wel met een blad met.. *reken* ca. 30 gevulde mokjes op mijn arm te balanceren. Elke keer dat ik mijn rechterhand los moet laten van mijn dienblad is een acrobatische trucdus bij voorkeur zet ik het ineens bij de goeie neer als het even kan

KimberleyE schreef:Magrathea schreef:Ik sta daar dan wel met een blad met.. *reken* ca. 30 gevulde mokjes op mijn arm te balanceren. Elke keer dat ik mijn rechterhand los moet laten van mijn dienblad is een acrobatische trucdus bij voorkeur zet ik het ineens bij de goeie neer als het even kan
Lastig ja ! ,,, ik deed meestal mijn elleboog om mijn heup zetten, soort van extra versteviging.... maar het blijft lastig !
( was grote groep met motorrijders... die zijn wel wat gewend..

Plus, als je dat niet doet (stapelen) ben je echt een uur bezig met alles uithalen. Dan heeft een vlotte service net iets meer prioriteit vrees ik.

Je krijgt dan soms ook echt van die reacties van 'Oh nou wij weten er niks van hoor' (ook als je het heel netjes en politiek correct brengt). Ja uhh sorry maar een wankele stapel borden met resten eten er nog tussen kan ik niet echt veilig naar de spoel brengen
). We hadden besteld en kregen ons eten binnen 3 minuten! Ze garanderen zelf 'verse pizzadeeg met verse producten'. En dat binnen 3 min klaar, sure.
Nou ja gelijk er wat van gezegd natuurlijk, bedrijfsleider erbij. Kwam hij met de briljante oplossing 'Anders doen we de pizza's nog 10 minuten even in de oven!
' We vroegen ons af hoe deze pizza's zo snel klaar konden zijn als er gewerkt wordt met verse producten en bereiding. Vertelde hij ons maar eerlijk dat hij van elke pizza 1 maakte en die een aantal keer in de oven deed. Als iemand die pizza dan bestelde dan kon die er nog even in voor het opwarmen en zo garandeerden ze snelle levering zonder dat de klant een kwartier of langer moest wachten. Het spreekt wel voor zich dat wij daar niet hebben gegeten. 
Vind ik wel netjes!