Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 09:30

o sommige mails zoals ik ze hier lees had ik beantwoord met capslock en alleen maar : hahahhahahahahahaahahahahahaa

:+
echt te erg gewoon

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 09:54

ShauniBef schreef:
Ik denk dat ik Mw gevonden heb!! Op FB! Dan heet ze Samantha Christina Damen..

En dan heb ik desbetreffende vader een mail gestuurd.. Zal het dan toch nog goed komen..?

Oh super! ik hoop zo!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 09:56

WhySoWhite schreef:
Kentaro schreef:
:D (het is maar goed dat het niet op ebay was, anders zat je er nog aan vast ook, die 50,00 :+ )

Haham ja dat zal wat zijn... dan had ik hem nét verkocht vrees ik haha

Zo werkt dat helaas niet bij Ebay, dan had je er daadwerkelijk aan vast gezeten ;)

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 09:59

WhySoWhite schreef:
Ik heb een zo goed als nieuw euroriding dressuur zadel te koop. Had een tikfoutje gemaakt. ipv bieden vanaf 500 stond er bieden vanaf 50.... Krijg ik een mail dat als de boom intact was dat ze het voor 25 euro wel kwam halen :') Had terug gemaild, jij bent grappig :D

haha ja denk het ook wel. Ik had mijn hulsebos zadel te koop kreeg ik een mailtje van iemand die opzoek was naar een heel goedkoop zadeltje. ikde vraagprijs gemaild, kreeg ik een heel zielig mailtje dat hij dan duurder was als de pony en ze echt een heel goedkoop zadeltje wou. reageer dan even ergens anders op zeg...

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 09:59

GamblersCup schreef:
Eerlijk gezegd, als mijn vader bij mij aan de deur zou staan met een verhaal van een wildvreemde, die ik bedrogen zou hebben... dan vraag ik me toch echt af of ie droomt dat ie nog wat over me te zeggen heeft en wijs m lachend z'n auto. OMdat ie dan direct om mag keren naar z'n eigen huis. Ben benieuwd of dit wat gaat brengen en ik hoop van harte dat jullie 100% zeker weten de goede hebben.

Is er hier trouwens nog ruimte voor andere verhalen dan deze ene meid die de boel tilt?

Jawel, maar daar werd helaas niet op gereageerd, gaat inmiddels alleen maar over die meid.

maar geloof dat de rust een beetje terug isgekeerd

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 10:01

Inderdaad, van sommige dingen die ik hier lees krijg ik plaatsvervangende schaamte!

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook een keer mijn uitkering heb aangehaald om korting te krijgen... Niet op Marktplaats, maar wel bij een meeting. Zouden daar €10,- p.p moeten betalen, ivm zaalhuur, dan hadden ze de kosten eruit. Dat was berekend op 10 personen, maar uiteindelijk kwamen er een stuk of 30! De kosten per persoon werden toen niet omlaag gedaan, maar bij 10 personen hadden ze de totale kosten er dus al uit. Mijn vriend zou me brengen en had zoiets, ik blijf niet heen en weer rijden, blijf die paar uur mooi wel even zitten. Tsja, dan moest hij ook 10 euro betalen (en het was geen cursus ofzo, gewoon gezellig kletsen kletsen en wat eten met een paar mensen, iedereen had zelf voor eten gezorgd). Toen heb ik dus aangehaald dat hij mijn taxi was en dat ik zonder hem niet op de meeting had kunnen komen en aangezien ik op dat moment tijdelijk geen salaris of uitkering kreeg, heb ik gevraagd of ik dan voor 1 persoon mocht betalen ipv 2 personen.

Dus ergens kan ik het ook wel weer een klein beetje begrijpen, de meeste mensen zullen wel denken "nee heb je, ja kun je krijgen".

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 10:20

nee heb je ja kun je krijgen. ik begin ook met bieden op de helft van de vraagprijs en meestal is er dan wel start om een goede overeen komst te krijgen.

maar het op uitkering gooien vind ik altijd een beetje kansloos.
ik heb nu zelf ook een uitkering omdat ik momenteel niet in staat ben om te werken.
mijn man werkt wel, en ja dan is het wat kraper.
als ik het geld niet kan missen ga ik ook nergeens naar kijken of op reageren.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 10:32

het op een uitkering gooien vind ik idd ook kansloos!
geef geen geld uit wat je niet hebt of niet kunt missen, roeien met de riemen die je hebt ;)

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 10:58

Zelfde met mensen die een dier willen kopen: moet zo min mogelijk kosten ivm uitkering.
Begin dan niet aan een dier! De aanschaf van een dier is het grootste probleem niet, de onderhoud is duur...!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:14

Weetje, aan de andere kant denk ik weer, misschien hebben die mensen het echt heel erg slecht en zijn ze keihard aan nieuwe spullen toen. In de winkel is het sowieso te duur en op Marktplaats moeten veel mensen van hun spullen af. Dan kan je toch een poging wagen, want voor hetzelfde geld heb je geluk! Maar ik zou het dan niet gooien op "ik heb een uitkering, dus geef mij korting" en als de vraagprijs 100 euro is en je wil er zelf maar 20 euro voor geven, dan zou ik die advertentie lekker overslaan ;)

Zo kreeg ik laatst ook weer een bod op mijn galajurk, er stond bij dat de vraagprijs 45 euro was, gingen ze 10 euro bieden. Tsja, je kan het proberen, maar het is zonde van je tijd!

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:29

Soms denk ik echt.. hoe graag wil je iets verkopen? :\
Ik wil iets kopen van marktplaats en heb daarom wat heen en weer gemaild. Op het moment dat we toe zijn aan een afspraak maken is het contact opeens weg. De advertentie daarentegen is nog steeds hetzelfde (het ding is gereserveerd voor mij). Telefoon wordt niet opgenomen en mailtjes worden niet meer beantwoordt. Jammer want ik wilde dat ding zo graag ;( Maargoed, nu kijk ik weer verder.. Vind het maar raar zoiets.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:31

Dat idee heb ik ook vaak... "je wilt toch verkopen? Je hebt een advertentie staan..."

Dan krijg je gewoon geen antwoord op je mail en 3 weken later staat de advertentie nog steeds online.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:41

Daniellejody schreef:
Zelfde met mensen die een dier willen kopen: moet zo min mogelijk kosten ivm uitkering.
Begin dan niet aan een dier! De aanschaf van een dier is het grootste probleem niet, de onderhoud is duur...!

ohja met dieren, vreselijk.
ooit eens een goede sport hond gehad.
ik raakte zwanger en die hond kon je niet als rustige huis hond houden daar moestje minimaal 4x per week mee sporten. moeilijk maar toch maar verkopen.
of we hem alsjeblieft aan hun wilde schenken want ze hadden geen geld en wouden dol graag een hondje.
nou je bij een vereneging aan melden kost geld, voer kost geld en een DA nog meer, dus ik gevraagt of ze dat wel konde missen.
een DA was niet nodig enten deden ze niet aan, en de rest was ook met huis tuin en keuken dingen op te lossen 8)7
een vereneging gingen ze niet bij werd gewoon een huis hond. en voer haalde ze wel bij de lidl daar konden ze lang mee doen als ze hem 1 koffie mok per dag met brokken gaven. |o
heb ze vriendelijk verzoch geen hond te nemen :=

wat ik daarna nog allemaal van ze over me heen heb gekregen was niet voor herhaling vatbaar. :n

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:46

dat heb ik ook regelmatig gehad toen ik een pony te koop had.
denk dat ik wel een mailtje of 15 heb gehad van mensen die geen geld hadden, stug 10% van de prijs boden, of bleven hameren over dat een goed tehuis toch zoveel belangrijker was dan geld :n
nou.. ik ben niet van plan om voor vreemden te gaan doneren, en als je geen geld hebt voor de aanschaf, zul je zeker niet het onderhoud kunnen betalen.
mailde dit ook elke keer stug terug, en dat als ze een realistisch bod deden, we uiteraard verder konden praten.

:+ heb heel wat " rotte" mailtjes daarop terug gehad, warabij de populairste toch wel was dat ik de pony toch nooit voor zo'n bedrag zou verkopen.
mjah.. week later voor zelfs een bedrag ruim boven de vraagprijs verkocht, dus geloof dat ze toch ongelijk hadden massaal :+
maar vond het wel erg irritant, ik besteed er veel tijd en moeite aan, en was voornamelijk met zulke lui in de weer ipv echte serieuze mensen :n

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:52

Vind het ook zo apart dat die mensen je meteen uitmaken voor rotte vis, zodra het antwoord van de verkopende partij hun niet aanstaat. :=
Verwachten ze nou serieus dat jij het dier of artikel voor véél minder gaat verkopen zodra ze gaan schelden?!

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:54

Been there, done that...
Werd zovaak letterlijk uitgescholden/bedreigd omdat ik m'n pony niet wilde wegdoen voor 500 euries :=
Gewoon weggeklikt. Heb uiteindelijk toch een fijne thuis gevonden én dat voor exact de vraagprijs dus hun ongelijk is idd bewezen :)

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:58

Ik had mijn pony te koop staan voor 3000
Stond er ook bij, mensen kwamen langs.. op de pony gereden, gepraat, koffie gedronken, etc.
Hele leuke mensen, pasten goed bij de pony. Dus ik dacht: nou die is verkocht.
Zegt ze: we willen de pony graag hebben, past goed bij ons blablablabla we bieden 900 euro...

AAARGGGHH Zoveel tijd ingestopt...
Ajuus dan hè

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 12:00

Nou dat vind ik nog veel erger dan via mail :=
Stop je daar veel tijd in om pony te laten proefrijden etc.. Ik schaam me werkelijk in hun plaats!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 12:17

jou dan zou ik me ook kapot schamen hoor,

maar die mensen kunnen ook gedacht hebben van proberen het gewoon.

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 12:20

Joycebunny schreef:
Nou dat vind ik nog veel erger dan via mail :=
Stop je daar veel tijd in om pony te laten proefrijden etc.. Ik schaam me werkelijk in hun plaats!

dat was zoo frustrerend hè..
en ook niet hoger gaan met de prijs, nee 900 euro boden ze, ik zei nee dus ging het niet door....
Je snapt toch dat je geen 900 kunt bieden op een pony van 3000?

Ik kan me wel voorstellen dat je gewoon de helft biedt, gewoon proberen..
Mocht de koper er niet op in gaan dan doe je er steeds meer bij totdat je op een mooie prijs zit.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 12:22

Nou ik vind wel dat je dan 2x mag nadenken hoor.. Inderdaad wie niet waagt, niet wint, maar als je (in mijn geval dan) een tiende van de vraagprijs biedt ben je imo echt niet realistisch en ben je je tijd aan het verdoen. Dat kan je toch zelf inschatten?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 12:33

Goed om te lezen dat mevrouw de oplichtster waarschijnlijk word aangepakt. Nu maar hopen dat het niet haar man is die vrolijk mee doet aan deze praktijken, en net doet alsof hij.. Nou ja, ik denk nu te ver door. Ik hoop dat iedereen snel het geld terug heeft!!

Ik heb nog weer een paar leuke ervaringen, iemand deed gisteren (toch wel een vrij laag bod) op een aantal dekjes, ik heb netjes een tegenbod gedaan en daar ging ze mee akkoord, het geld staat nu al op mijn rekening, dus ik ga straks gelijk naar het postkantoor. Zo kan het dus ook!

Verder had ik zelf nog iets gekocht, wat maar net als pakketpost verstuurd kon worden, de verkoper bleek veel op weg te zijn en boodt aan om het me anders even te brengen. Hij kwam uiteindelijk niet in de buurt dus nu krijg ik het gewoon opgestuurd, maar dat hij dat aanboodt vond ik echt aardig, dat geeft toch een goed gevoel!

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 12:43

ja het kan ook zeker wel hoor

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 12:55

Ik heb ooit een pony te koop gehad via Marktplaats.

De pony viel in een normale prijsklasse, was toen 14 jaar - stermerrie - en had 2 jaar voor verkoop nog Z2 ponies gelopen met winst. Ontzettend lieve pony, ben tot op vandaag nog geen bravere tegengekomen.
Opstappen en wegrijden, al ging je er achterstevoren mee op buitenrit zou ze nog geen stap verkeerd zetten.

Had er expres voor gekozen op via MP te verkopen in plaats van sporthorses omdat ik de pony niet perse in de sport terug hoefde te zien. Als recreatie pony die veel liefde en knuffels kreeg zou ze namelijk ook heel gelukkig zijn.

Hoewel ze superbraaf was, wilde ik haar niet aan een échte beginner verkopen omdat ik niet vond dat ze het mondgeruk verdiende. Een leuk kindje dat zelfstandig kan rijden zou perfect zijn.
Dus dat vroeg ik dus ook bij interesse, wat is de rij-ervaring.

Jaaaaa onze dochter kan heeeeel goed rijden en rijd al 4 jaar.
Nja, okay kom maar een keertje kijken.

Kind wist niet hoe ze op moest stappen en zat me toch in de mond te rukken. Heb direct gezegt dat dit niets ging worden. Mensen werden me een partij boos.

"Je hebt ons laten hierheen laten komen en je MOET nu de pony aan ons verkopen voor 800 euro inclusief spullen!"
Die mensen hebben me uiteindelijk nog weken lang gebelt en bedreigt en gezegt dat ze de pony op zouden komen halen s' nachts.

Uiteindelijk de pony verkocht aan een vrouw met 2 dochters die er ivm school om de beurt op rijden en ik krijg zelfs de meest snoezige foto's toegestuurd van ze af en toe.
Het kan dus ook heel leuk uitpakken. :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:13

Ja, gelukkig kan het ook op die manier!

Heb nog wel leuke verhalen over toen ik mijn eerste auto ging kopen... Ik wou heel graag een Golf Cabrio hebben, maar wel zo'n oude type 1. Dus na een hele tijd zoeken en veel mensen bellen/mailen, zou ik er eindelijk bij eentje gaan kijken. Had een dag en tijd afgesproken met de verkoper en opeens kreeg ik een mail van die jongen, dat hij een deuk in de auto had gereden en dat deze herstelt moest worden. Oke, lekker verrot, maar kan gebeuren... Als de auto netjes gerepareerd zou worden, wou ik nog wel komen kijken, want mijn vriend was toen nog automonteur en had daar goed kijk op.

Ondertussen was ik natuurlijk verder gaan kijken naar andere auto's en van die gast hoorde ik niets meer. Ben toen o.a. ruim 100km verderop naar een auto wezen kijken, zou in perfecte staat zijn! "Zeker weten? Want we moeten een heel eind rijden en we willen niet voor niets rijden" Ja echt, de auto was helemaal super! Komen we daar aan, zit de auto vol met roest, zaten deukjes in, de binnenspiegel was vastgeplakt met tape, de koppeling liep steeds vast, etc. etc. Dus ik was een beetje pissig en vroeg waarom hij ons had gezegd dat de auto in goede staat was, terwijl het gewoon een slechte bak was... Nou, dat kwam omdat hij in scheiding lag en hij een uitkering had, dus hij had het geld voor die auto heel hard nodig. Hij hoopte dat als we zo'n eind gereisd hadden en zijn verhaal aan hadden gehoord, we dan de auto misschien wel mee zouden nemen. Echt hoor, WTF!

Ik weer verder met mijn zoektocht en opeens weer een mail van die eerste gozer gekregen, de auto was gerepareerd en we konden een nieuwe afspraak maken. Elke keer als we een datum noemde had hij wel weer iets waardoor het niet kon. Naja, laat dan maar horen wanneer jij kan! Wij waren in de tussentijd weer bij een andere auto gaan kijken en die hadden we uiteindelijk gekocht. Dus ik had die jongen netjes laten weten dat ik die dag een auto had gekocht (nota bene 5 minuten bij mijn huis vandaan) en dat ik geen interesse meer had in zijn auto. Noooouuu, hij ging uit zijn stekker joh! Ik had die auto van hem moeten kopen en hij had die auto al zo lang voor mij gereserveerd gehouden (stond niet eens bij die advertentie) en het was stijlloos, nou de rest zal ik jullie besparen... Echt te belachelijk voor woorden!