Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quest

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 10:49

Ik heb ook heel bewust gezocht naar GEEN geld, gebedspartner of liefde van hun leven. Ik heb ook gekeken naar een positief verhaaltje in het profiel, waar het niet vanaf droop. Ohja en een beetje een normale foto ;)

Bevalt het mailen verder ook en hoe vaak krijgen jullie ongeveer een mail? (Ik moet zeggen dat ik de brieven wel hun charme vind hebben).

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 13:28

Ik was zondag helemaal in tranen! Hond van mijn broer was overleden in mei (ze was echt mijn beste maatje) en ik had mijn inmate foto's gestuurd van de hond. Hij is kunstenaar maar ik ben nooit in de veronderstelling geweest dat hij ooit iets voor mij zou maken.. En zondag lag er een pakketje voor me klaar. Toen ik het uitpakte had hij een prachtig schilderij gemaakt. Ik zal binnenkort een foto voor jullie maken. Ik was totaal sprakeloos. Het was net een foto, zo mooi en levendig het was geschilderd.

Mavelle schreef:
Googlen jullie de persoon ook van te voren?

:j

@ XXkellyXX : Wat vervelend dat hij zo reageerde. Ik zou denk het contact verbreken als mijn inmate zo zou reageren. Dan moet je continue stressen of je wel optijd kunt schrijven.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 14:44

Nant: Wauw, ik ben er stil van :(:) Wel érg lief dat hij dat heeft gedaan en ik ben benieuwd naar een foto!

Ik zit ook nog steeds te twijfelen over mailen/schrijven, maar ik weet het niet.. Mijn ouders vinden het zowieso niks en zeggen dat ik gek ben, wat moet je ermee, laat zitten blabla en mijn vriend heeft ook zoiets van niet doen enzo..
Maar toch, als ik mij bedenk (om welke reden dan ook -> uitgezonderd pedofielen etc.) dat ik jaaaren in cel zou zitten en nooit post van iemand krijg oid, ga ik weer twijfelen, want ik zou het zelf ook wel fijn vinden als (ookal een onbekend) iemand mij een brief zou sturen..
Plus dat mijn engels ook niet zo goed is..

Quest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 15:10

Nant, wat gaaf. Dan weet je meteen dat hij het schrijven met je enorm op prijs stelt, anders zou hij dit niet doen.

Sharoontje: iedereen in mijn omgeving vindt het ook vreemd. En weet je, ik laat ze lekker...En je Engels hoef je je volgens mij geen zorgen over te maken, zolang ze het begrijpen is het toch prima.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 15:20

Nou, ik ben bang hoe ze reageren als er een brief door de brievenbus heenvalt, ze gaan toch vragen hoe of wat.. Ik ben al wel op Write A Prisoner aan het kijken en ik had wel enkele mensen op het oog om mee te praten, maar twijfel is wat mij tegenhoud.....

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 15:27

Quest: Idd, ik wilde hem een kado terug geven, maar dat is helaas niet toegestaan. Nu heb ik heel stiekem de gevangenis gebeld en gevraagd of het echt niet mogelijk is hem iets te sturen. Ik word morgen teruggebeld door de supervisor van mijn inmate.

@Sharoontje: Bij mij vond mijn vriend het een eng idee, maar mijn ouders vinden het allemaal prima, zolang mijn inmate gewoon netjes blijft en niets van me wil. Maar hij is al wat ouder 57 en super aardig en hij probeert me een soort levensles te geven en mij te behoeden voor fouten, als ik een keuze moet maken vraag ik ook altijd aan hem wat ik moet doen. Soms is hij bang dat hij te saai en vaderachtig is, maar ik stel het zeer op prijs en hoop hem ooit nog eens te ontmoeten. Ik heb ook contact met zijn familie en dat helpt wel heel erg om iemand te vertrouwen!

Quest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 15:30

Nant, ik hoop voor je dat het lukt, zou voor hem ook wel onwijs gaaf zijn. Heb je al iets in gedachten?

Hoe ben je in contact gekomen met zijn familie eigenlijk?

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 15:38

Kan het wel uitleggen via pb waarom m'n pa er zo op tegen is, mijn vriend is ook een geval van laten zitten en laten leven...

Hoe zit het trouwens : Als je een mail daarheen stuurt? Stuurt de gedetineerde dan een brief terug? Of ook een mail?

Quest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 15:44

Ik heb een mail gestuurd via Write a Prisoner en kreeg een brief terug. Je mag ook maar 1 keer een mail sturen via hen, geloof ik.

Mijn vriend heeft de brief van 'mijn' inmate gelezen en vond het toen allemaal wat minder erg. Mag ik vragen wat de bezwaren zijn en wie je 'op het oog' hebt?

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 15:52

Quest schreef:
Nant, ik hoop voor je dat het lukt, zou voor hem ook wel onwijs gaaf zijn. Heb je al iets in gedachten?

Hoe ben je in contact gekomen met zijn familie eigenlijk?

Ja hij speelt in een bandje en hij speelt basgitaar.. Dus ik wilde een gitaarband (om hem om zijn schouder te hangen) voor hem kopen.

Ik kreeg een e-mail van zijn familie met hun gegevens (tel nr en adres enz). Mijn e-mail adres hebben ze van mijn inmate gekregen. Ben ik wel blij mee want als mijn inmate opeens word overgeplaatst kan ik hem altijd nog vinden via familie.

Zijn ouders hebben een paardenfokkerij met quarters en american saddle nogwattessen.

@Sharoontje: Zouden ze het ook erg vinden als je inmate zit voor iets onwijs banketstaaf? Mijne zit omdat hij iets te veel marihuana bij zich had, je mag in de USA maar een bepaalde hoeveelheid op zak hebben (eigen gebruik) en hij kwam vanuit mexico dus werd al smokkel gezien. Maarja smokkel van twee joints noem ik geen smokkel :') Daar word je niet rijk van. Hij heeft hiervoor 15 jaar gekregen.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 15:54

Ik zal jullie zo even een pbtje sturen, is iets makkelijker uitleggen..
Jeetje, 15 jaar voor 2!! joints.. Das erg inderdaad :oo ..

Quest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 16:22

Wow....15 jaar voor 2 joints....bizar, maar dat is Amerika. Hoeveel heeft hij er inmiddels al op zitten?

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 16:41

Ik ben nu ook op een profiel aan het kijken, hij ziet er heel vriendelijk uit, normale foto, leuke interesses maar ik kan niet zien wat hij nou heeft gedaan, ben ik toch wel benieuwd naar, waar staat dat bij??

Quest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 16:45

Bij de 'Incarceration Information' staat 'Incarcerated For', als je daar achtr op See crime klikt, dan zie waarvoor iemand veroordeeld is.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 16:47

Jeetje zo'n hoge straf voor zo'n klein ding.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 17:04

Ik ben nog steeds van plan om ooit eens naar zo iemand te gaan schrijven, kijk al heel lang zo nu en dan eens rond op die site, maar ik wacht er mee tot ik uit huis ben omdat ik niet denk dat mijn ouders het een fijn idee vinden. Zo hoeven ze zich geen zorgen te maken :)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 17:40

Nant, wat attent van hem!

En wat leuk dat er steeds meer mensen gaan overwegen een gevangene te schrijven. In Amerika zitten ze zulke lange straffen uit voor zulke onbenullige dingen dat wanneer ze weer vrij zijn ze geen flauw idee hebben van hoe de wereld nu draait. Door te schrijven houden ze tenminste nog enigzins contact met de buitenwereld. Mijn inmate zit nu al 15 of 16 jaar, en wanneer ik het over internet heb bijvoorbeeld merk ik toch wel dat ze daar heel weinig kaas van heeft gegeten.

Quest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 18:36

Mavelle, weet je waarvoor jouw inmate zit?

Ik ben ook erg benieuwd hoe het contact zich gaat opbouwen. Ik heb nu bij de eerste brief een foto van 1 van mijn honden gedaan, omdat ze erg geïnteresseerd was in mijn dieren en zelf ook gek was van honden.

Hoe lang en hoe vaak schrijven jullie nu allemaal?

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 19:04

@Quest, beide voor moord. Bij de eerste heb ik het op een gegeven moment wel uitgezocht omdat m'n vriend dat prettig vond. Bij de tweede wil ik eigenlijk wachten of ze er zelf eens mee komt.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 19:06

wij hebben het met school wel eens gedaan, ik heb helaas niets terug gehad.

maar ik was toen een jaar of 10 en had gewoon een tekening gemaakt :').

Quest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 21:16

Wij lieten op de basisschool eens per jaar ballonnen met kaartjes op....hoorde ik ook nooit wat van.

Zullen onder ons er nu ook zijn die met dezelfde inmate schrijven?

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 23:37

Had hem terug gemaild, dat ik het erg respectloos vond en dat we mischien beter konden stoppen met mailen als hij niet ''normaal'' met dit soort dingen kon omgaan, kreeg een mail terug met heel veel sorry en dat de mail van een vriend was die naar zijn vriendin moest (die vriend mailde dus via zijn Corrlinks).

Ik weet het niet, heb gezegd dat ik niet weet wat ik er allemaal van moest denken en of ik hem op zijn woord kon vertrouwen, en mijn mail terug was niet al te aardig (zonder gescheld en dat soort dingen), heb hem wel even gezegd wat ik hiervan dacht.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 23:52

Het eerste wat ik dacht toen je dat zei was "bullshit" :') Ik geloof dat smoesje niet zo, eigenlijk. :+

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 07:34

Dat was ook mijn eerste gedachte, ga maar eens kijken voor een nieuw mailmaatje, haha. Hij heeft nu weer 2 normale mails gestuurd, maar heb nog niet gereageerd.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 09:11

Ik kom even binnen vallen
Nant dat vind ik echt super lief !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Meschien dat ik het zelf ook is ga doen mijn engels is erg goed en heb in princiepe best wel wat vrije tijd
denk er nog even over na ...