Waar je heel laat pas achter kwam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:39

Konstantine schreef:
Loetie84 schreef:

Je kunt beter "suikerbolletjes" zeggen, want meer is het niet... Was een interessante uitzending van de keuringsdienst van waarde over oscillococcinum ;)

Van WAREN.

Weer wat geleerd. :')

keuringsdienst van WAARDE... http://www.keuringsdienst.nl/page/61062/nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:40

Rebeccaa schreef:
Waar ik trouwens laatst achter kwam; Teletubbies.
Tele van tv en tubbies van buik. :')

OPENBARING.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:41

hahaha echt mooi, hoe vaak woorden verkeerd uitgesproken worden!

Zo heb ik met een stel klasgenoten stage gelopen in Engeland en toen gingen we een keer shoppen in Reading, dus wij spraken dat uit als "read"ing (van lezen). Wij heel enthousiast aan onze Engelse collega's verteld dat we in Reading waren geweest en ze snapten er niets van! Tot 1 iemand de link had gelegd, dat we vast in "Redding" waren geweest. Ja hallooo.... Dat had ik echt niet zelf kunnen verzinnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:43

Ik heb echt de allerergste ever geloof ik (ik hoor mijn Gymnasium-diploma te halen dit jaar)
Dat Christmas zo heet, omdat het NATUURLIJK van Christ(us) komt, is gewoon nooit bij me opgevallen op zodanige manier, omdat je het niet op dezelfde manier uitspreekt...
Ik schaamde me er echt heel erg voor haha. Gelukkig kwam ik er gelijkertijd met m'n beste vriendin achter. Het was echt opeens: 'Yente... O. Mijn. God...' En zij: 'SUSAN!? O. MIJN. GOD!'
hahaha

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:47

lenaa_tje schreef:
Eefske schreef:
En een tijdje terug heb ik ontdekt dat Kortjakje een prutsmuts was :oo

hier kwam ik ook pas geleden achter en dat het de moslimman is ipv de mosselman :')

Niettt, het is toch echt mosselman?

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:50

Ik ben er vandaag - na 21 jaar - achter gekomen dat ik het overlevende meisje ben van een tweeling..

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:50

Steentje schreef:
Ik ben er vandaag - na 21 jaar - achter gekomen dat ik het overlevende meisje ben van een tweeling..

das wel heel erg laat he :)

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:52

Ik kom er nu dus achter via dit topic dat mijn make-up een houdbaarheidsdatum heeft. Nooit over nagedacht dat het logo dat zou betekenen. Ben net naar de badkamer gerend om te kijken wat ik weg zou moeten gooien. Ieeek!

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:52

Babico schreef:
Rebeccaa schreef:

OPENBARING.

Echt? Wist ik ook niet... buik is toch tummy?

Carr_friesje

Re: Waar je heel laat pas achter kwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:54

Dat als je de boktnaam van bokker Anoli omdraait, je Ilona krijgt :')
en dat ik mijn naam eigenlijk helemaal niet zo mooi vind xD

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:55

TinePine schreef:
Ik kom er nu dus achter via dit topic dat mijn make-up een houdbaarheidsdatum heeft. Nooit over nagedacht dat het logo dat zou betekenen. Ben net naar de badkamer gerend om te kijken wat ik weg zou moeten gooien. Ieeek!

Haha, nou ik denk dat je het niet zó letterlijk hoeft te nemen hoor. (dan had het er wel duidelijker op gestaan). Ik denk dat het meer zo is dat de werking en de samenstelling gegarandeerd wordt tot een bepaalde datum na opening. Dus als er in de dagcreme een of andere vitamine zit, dat ie daar 12 maanden na opening nog steeds gegarandeerd in zit...

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:57

Wij hebben altijd een oud scheepskist als salontafel gehad. Mij ouders zeiden ook altijd 'zet maar op de kist'.
Ik heb dus heel lang gedacht dat zo'n tafeltje bij iedereen 'kist' heette en vergis me er soms nog wel in. Word er altijd raar op aan gekeken haha.

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:00

Ik ga het ook niet weggooien. Er staat namelijk niet op het potje wanneer ik het open heb gemaalt ;-) En als mij na 28 jaar nog nooit iets is overkomen op dit gebied zit het wel goed. Maar ik vond het echt bizar dat het nog nooit tot mij is doorgedrongen haha

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:02

Depende schreef:
_Summerly_ schreef:
Een medestudente van mij kwam er een paar weken terug achter waarom je een o-mikron (kort) en een o-mega (lang) hebt in het Grieks. :))

Zelf kwam ik er na tig jaar Harry Potterboeken en -films lezen en kijken dat als je 'Hogwarts' "omdraait" je 'warthog' krijgt.

Nee dat krijg je niet :')

:P S[/quote]

en wat is warthogs dan?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:03

Een warthog is een wrattenzwijn :) dus de Nederlandse naam voor Hogwarts (Zweinstein) is inderdaad erg toepasselijk :)

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:04

Rebeccaa schreef:

:oo

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:04

Anoli schreef:
Kwanyin schreef:
Een vriendin van mij is er vorig jaar trouwens achter gekomen dat Marokko en Turkije niet naast elkaar liggen. Haar reactie: "ooooh...*korte stilte*..en is dat altijd al zo geweest?" :+

Nee hoor, das pas sinds 2 jaar... _O-

Toen hebben ze het losgeschept en is het richting Europa gedreven :D

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:05

Dat ASAP, 'as soon as possible' betekent :')

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:05

Fiffill schreef:
Een warthog is een wrattenzwijn :) dus de Nederlandse naam voor Hogwarts (Zweinstein) is inderdaad erg toepasselijk :)

goh nu je het zegt, ben niet goed in engels, maar dan weet ik dat dus nu ook :oo

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:06

Fiffill schreef:

aah oke, dat vind ik nu een leuk weetje :D Ik snap eindelijk de vertaling zweinstein.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:08

Ik kwam er laatst achter dat de deukjes op de verkeersborden bij mij in de buurt tocht echt niet speciaal voor blinden waren :P. Ik riep heel enthousiast toen ik dat voor de eerste keer zag: 'oh braille verkeersborden, dat is handig voor de blinde mensen'. Het werd toen wel heel stil in de auto voordat iedereen in lachen uitbarstte.

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:11

Inney schreef:
Fiffill schreef:

aah oke, dat vind ik nu een leuk weetje :D Ik snap eindelijk de vertaling zweinstein.

Een hog is sowieso een zwein :D

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:12

Babico schreef:
Ik heb echt de allerergste ever geloof ik (ik hoor mijn Gymnasium-diploma te halen dit jaar)
Dat Christmas zo heet, omdat het NATUURLIJK van Christ(us) komt, is gewoon nooit bij me opgevallen op zodanige manier, omdat je het niet op dezelfde manier uitspreekt...
Ik schaamde me er echt heel erg voor haha. Gelukkig kwam ik er gelijkertijd met m'n beste vriendin achter. Het was echt opeens: 'Yente... O. Mijn. God...' En zij: 'SUSAN!? O. MIJN. GOD!'
hahaha

:') weer wat geleerd!!! (wist ik ook niet hoor ...)

BounceBabe

Ik kwam er pas op mijn 16de achter dat er in een lesauto ook pedalen zit bij de instructeur! :o

opisop_shop

wahhhah verkeersborden voor blinden?!

6meter tandpasta?!

geweldig :D