Oudste kind het lelijkst?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Oudste kind het lelijkst?

Klopt
125 (19%)
Niet waar (graag nader verklaren in het topic)
516 (80%)

Totaal aantal stemmen: 641

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 10:03

Shanna schreef:
Wat betreft dat ik zwanger ben, tja, zolang we maar 1 kind krijgen, kan het kind nooit de lelijkste zijn Maar het kind is gedoemd te mislukken, als ik het vergelijk met de mensen in mijn omgeving.
Zoals ik al zei hoeft het kind echt niet lelijk te zijn, alleen de volgende zal wellicht wel mooier zijn. Dan heb je dus meerdere mooie kinderen, waarvan de 1 net dat beetje mooier is dan de ander.
Zoals in mijn voorbeeld dat ik grotere ogen heb dan mn broer.

Ik mag dit vast niet zeggen, maar ik doe het toch, want ik vind dit erg, erg grof.
Deze bovenstaande tekst getuigt van een oppervlakkigheid en een lelijkheid die zijn weerga niet kent. :\
Bovendien is het nog onzin ook. :j

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 10:14

Twiggy2008: Van mij mag je het zeggen. Sjeetje wat een onbenul!

Ik heb 2 kinderen, een jongen en een meisje.
Mijn zoon is de oudste en dus volgens TS gedoemd om te mislukken?

Ahum....mijn zoon is een schatje, een duiveltje op z'n tijd,erg eigenwijs,is zo af en toe brutaal en heeft een onwijs stoer koppie.
Oh jee!!! Hij is eigenlijk gewoon precies zoals mijn dochter!!! Met dit verschil dat mijn dochter absoluut geen stoer koppie heeft maar een heel schattig koppie.

Maakt dit mijn dochter mooier? Dacht het niet.

Mijn kinderen zijn allebei even mooi op hun eigen manier.

En ja, ik vind mijn kinderen de allermooiste kinderen op deze hele planeet :o
en zo hoort dat ook als je moeder bent.

Edit; Typo

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 10:22

Jaime_ schreef:
Ik snap niet dat mensen het zo'n probleem vinden dat ik mijzelf er beter uit vind zien dan mijn zusje, dat kan toch ? Dat is mijn bescheiden eigen mening.. Waarom is dat zo'n probleem? Ik mag wel zeggen dat ik brad pitt mooier vind dan jan peter balkenende.. maar over mn eigen zusje zou ik zoiets niet mogen zeggen?

Edit: Zo vind k mn pa ook mooier om te zien dan mn ma, en mijn tante weer mooier dan mijn oom.. Niemand die ik daar mee kwets hoor.. uiterlijk is ook niet alles.. waarom wordt daar zo'n probleem van gemaakt? Dat zegt toch verder niets over wie je bent of waar je voor staat?

Ik vind daar niks bescheiden aan en vind het respectloos dat je een foto van je zusje op internet gooit met de mededeling dat jij mooier bent. Gaat toch helemaal nergens over? (Nogal een verschil met je aangetrokken voelen tot een bepaalde man.)
Dat zou mijn zus nooit bij mij doen en ik niet bij haar.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 10:25

Maar mag je jezelf dan niet gewoon mooier vinden dan iemand anders? Dat kan toch? Als je inziet dat je niet dé mooiste bent en dat er genoeg mensen zullen zijn die de ander het mooist vinden zie ik er eigenlijk niet zoveel problemen in... ik ken ook mensen die ik minder mooi vind dan mezelf. Ik ken ook mensen die ik mooier vind dan mezelf. Wat is daar zo erg aan? Ik ben tevreden met mezelf, ik vind mezelf prima zo.
Over m'n broertje heb ik geen mening, over dat soort dingen denk ik niet na eigenlijk en dat kan ik ook gewoon niet vergelijken.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 08-03-11 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 10:30

Fiffill schreef:
Maar mag je jezelf dan niet gewoon mooier vinden dan iemand anders? Dat kan toch? Als je inziet dat je niet dé mooiste bent en dat er genoeg mensen zullen zijn die de ander het mooist vinden zie ik er eigenlijk niet zoveel problemen in... ik ken ook mensen die ik minder mooi vind dan mezelf. Ik ken ook mensen die ik mooier vind dan mezelf. Wat is daar zo erg aan? Ik ben tevreden met mezelf, ik vind mezelf prima zo.
Over m'n broertje heb ik geen mening, over dat soort dingen denk ik niet na eigenlijk en dat kan ik ook gewoon niet vergelijken.

*zie dit topic nu pas, vind het een beetje een raar verhaal*
Natuurlijk mag je dat vinden, maar waarom moet je dat aan de hele wereld vertellen (op internet kan iedereen het lezen dus vertel je het aan de hele wereld)..
Wat wil je dan horen? Ja, maar jij bent ook wel heeeel knap?
Ik snap echt niet waarom je zoiets met foto's en al op bokt gaat zetten.. :n

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 10:31

xAlice schreef:
Fiffill schreef:

*zie dit topic nu pas, vind het een beetje een raar verhaal*
Natuurlijk mag je dat vinden, maar waarom moet je dat aan de hele wereld vertellen (op internet kan iedereen het lezen dus vertel je het aan de hele wereld)..
Wat wil je dan horen? Ja, maar jij bent ook wel heeeel knap?
Ik snap echt niet waarom je zoiets met foto's en al op bokt gaat zetten.. :n

Dat vind ik ook niet nodig nee ;) maar ik denk eigenlijk niet dat dat Jaime_ haar bedoeling was...

xAlice

Re: Oudste kind het lelijkst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 10:33

Maar met wat voor doel zet je het dán op bokt? Ik kan geen betere reden bedenken..
Ja, om te bewijzen dat de oudste ook het knapst kan zijn. Maar daar hoe je toch geen foto's voor te laten zien?
Ik denk niet dat dat nodig is..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 10:36

xAlice schreef:
Maar met wat voor doel zet je het dán op bokt? Ik kan geen betere reden bedenken..
Ja, om te bewijzen dat de oudste ook het knapst kan zijn. Maar daar hoe je toch geen foto's voor te laten zien?

Dat jij geen betere reden kan bedenken wil nog niet zeggen dat die er zijn toch? Om te bewijzen dat de oudste ook het knapst kan zijn, dat zou kunnen inderdaad. Maar wat is daar zo erg aan? Waarom mag ze dat niet vinden? Ze zegt toch niet dat iedereen haar het knapst zal vinden en dat daar geen discussie over mogelijk is (zoals de TS wel beweert). Het is imo gewoon haar mening, nou dat kan toch.

Ik vind het zelf ook niet nodig om te gaan vergelijken, als iemand anders dat wil doen moet die dat toch lekker zelf weten...

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 10:39

Wat een ophef zeg..tuurlijk is een mens meer dan slechts een uiterlijk. Maar om meteen te roepen dat de ts niet zwanger had moeten raken, het kind had moeten aborteren of moet laten adopteren..kijk..dat gaat mij weer te ver. Over oppervlakkigheid gesproken..

Sommige mensen zijn van uiterlijk eenmaal knapper dan anderen, dat maakt hen niets meer of minder waard. De ts lijkt een patroon te zien..hierover kan iedereen zijn eigen mening vormen.

In deze wereld draait het toch redelijk vaak om uiterlijkheden..?! Ik vind het ergens wel knap als je jezelf (voor even) los kan scheuren van het taboe niet over anderen te oordelen (en dan heb ik het niet over veroordelen). Gewoon zo objectief mogelijk naar uiterlijkheden kijken..zeker als moeder is het lastig om je van het taboe los te maken..en dat snap ik ook wel. Toch..àls je dat doet..zul je zelf ook tot de conclusie komen dat het ene kind een knapper uiterlijk heeft dan de ander..
De vraag is echter wat je er mee opschiet je dit af te vragen. Pedagogisch gezien zou ik er niet aan beginnen..

De reacties van mensen hier vind ik interessant om te lezen. Voor mij is door dit topic in ieder geval iets bewezen: veel mensen kunnen moeilijk een mening vormen (maar meer nog uitten) over de uiterlijkheden van familie. Logisch wel hoor..we zijn sociale dieren en hebben het idee naasten te kort te doen wanneer wij oordelen over hun uiterlijk.

Conclusie: Ik vind dat de TS het recht heeft om zich dit af je vragen. Dit maakt haar in mijn ogen geen slechte moeder. Dat ze schrijft dat haar kind qua uiterlijk gedoemd is om te mislukken zegt in mijn ogen niets over haar affectie. En dan komen we dus weer op het punt: een mens is meer dan alleen uiterlijkheden.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 10:41

Vraag is meer of je dat als moeder aan je eigen kinderen verteld... :n Afvragen is één ding, het ook nog aan je kind(eren) vertellen is een tweede.

seabiscuitje schreef:
De reacties van mensen hier vind ik interessant om te lezen. Voor mij is door dit topic in ieder geval iets bewezen: veel mensen kunnen moeilijk een mening vormen (maar meer nog uitten) over de uiterlijkheden van familie. Logisch wel hoor..we zijn sociale dieren en hebben het idee naasten te kort te doen wanneer wij oordelen over hun uiterlijk.

Ook al zou ik het willen - ik kan het niet. Ten eerste is mijn broertje nog in de groei en ik niet, dat is al niet te vergelijken. Daarnaast ken ik hem al zo lang, ik zie niet eens hoe erg we op elkaar lijken. Hij zal voor mij altijd mooi zijn omdat hij m'n broertje is, ik kan echt niet bepalen wie van ons nou mooier is. Dat hoef ik verder ook helemaal niet, maar al zou ik er m'n best voor doen dan lukt het me nog niet.

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 10:46

Fiffill schreef:
xAlice schreef:

Dat jij geen betere reden kan bedenken wil nog niet zeggen dat die er zijn toch? Om te bewijzen dat de oudste ook het knapst kan zijn, dat zou kunnen inderdaad. Maar wat is daar zo erg aan? Waarom mag ze dat niet vinden? Ze zegt toch niet dat iedereen haar het knapst zal vinden en dat daar geen discussie over mogelijk is (zoals de TS wel beweert). Het is imo gewoon haar mening, nou dat kan toch.

Ik vind het zelf ook niet nodig om te gaan vergelijken, als iemand anders dat wil doen moet die dat toch lekker zelf weten...

Nou in dat geval ben ik erg benieuwd naar die betere reden die er dus blijkbaar wel is.
En ik vind het wel erg dat je op internet gaat bewijzen dat je knapper bent.
Ik zou persoonlijk woest zijn als ik een bericht op internet tegen kom van mijn zus met daarin een foto van ons beide en daarbij dat ze zichzelf knapper vind.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 10:48

xAlice schreef:
Fiffill schreef:

Nou in dat geval ben ik erg benieuwd naar die betere reden die er dus blijkbaar wel is.
En ik vind het wel erg dat je op internet gaat bewijzen dat je knapper bent.
Ik zou persoonlijk woest zijn als ik een bericht op internet tegen kom van mijn zus met daarin een foto van ons beide en daarbij dat ze zichzelf knapper vind.

En waarom zou je dan woest zijn? Heeft dat misschien met (minder) zelfvertrouwen te maken? Het kan mij echt geen donder schelen of mijn broertje zichzelf knapper zou vinden dan mij. Als hij dat vindt, moet 'ie dat vinden. Wat maakt mij dat nou uit, wie het ook vindt.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 10:49

Fiffill en xAlice; ik snap jullie allebei wel. Ik zou het niet erg vinden dat mijn broer zichzelf knapper vindt als mijzelf (zoals Fiffill zegt), maar ik zou het niet leuk vinden als hij ongevraagd mijn foto op internet zet (zoals xAlice zegt).. ;)

Edit: typo
Laatst bijgewerkt door Magnummm op 08-03-11 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 10:50

Ik vind het respectloos dat zij mijn foto op internet zou zetten..
En als er dan ook nog iets negatiefs over mij bijstaat. Nee dankje, als ik foto's van mezelf op internet wil hebben plaats ik die, maar doet mijn zus niet te doen hoor.
En mijn zus mag zichzelf best knapper vinden maar toch zou ik het vervelend vinden als ze dat zo midden op internet plaatst.
Gewoon een gevoels kwestie, ik vind dat niet kunnen..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 10:51

Op die manier snap ik je wel. Maar ik zou het niet erg vinden als hij zichzelf knapper zou vinden dan mij, dat moet 'ie zelf maar weten.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 11:04

Fiffill schreef:
En waarom zou je dan woest zijn? Heeft dat misschien met (minder) zelfvertrouwen te maken? Het kan mij echt geen donder schelen of mijn broertje zichzelf knapper zou vinden dan mij. Als hij dat vindt, moet 'ie dat vinden. Wat maakt mij dat nou uit, wie het ook vindt.

Ik zou dat ook niet leuk vinden... ook al zou ik de knapste genoemd worden.
Mijn zus is echt knapper dan mij en die zit er echt niet op te wachten dat ik haar zomaar voor zoiets op het internet knal.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 11:06

Dat TS er een mening op na houdt die niet echt in goede aarde valt is inderdaad geen reden om te roepen dat ze dan maar geen kind waard is, kom op zeg. Er zijn wel meer mensen met een vreemde mening, mogen die dan ook geen kinderen?

Hopelijk komt ze tot inkeer zodra het kind geboren is, maar ook als dat niet zou gebeuren is dat haar eigen probleem (en dat van het kind als het wat groter is).

Ik vind het ook maar een rare bedoeling hier, maar goed. TS, ik hoop dat je tot inkeer komt.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 11:10

Het zou mij ook wel pijn doen, als ik zou zien dat mijn broer een foto van ons op internet heeft geplaatst, waar hij mij lelijk noemt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 11:26

Sence schreef:
Het zou mij ook wel pijn doen, als ik zou zien dat mijn broer een foto van ons op internet heeft geplaatst, waar hij mij lelijk noemt.

Dat vind ik ook wel iets anders dan dat 'ie zou zeggen dat hij zichzelf knapper vindt dan jou, om heel eerlijk te zijn.

Brainless schreef:
Fiffill schreef:

Ik zou dat ook niet leuk vinden... ook al zou ik de knapste genoemd worden.
Mijn zus is echt knapper dan mij en die zit er echt niet op te wachten dat ik haar zomaar voor zoiets op het internet knal.

Topic over aanmaken, foto plaatsen etc, daar zou ik ook niet zo blij mee zijn. Nouja "niet blij".. ik zou het vrij kansloos vinden. Maar de mening zelf, dat hij zichzelf knapper vindt dan mij, die mag 'ie hebben. Moet hij weten.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 11:28

Als hij zou zeggen dat hij knapper is, geef ik hem ook geen ongelijk. Hij is ook veel knapper haha. Maar ik snap het punt.

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 11:30

Daar ben ik het mee eens hoor, mijn zussen mogen zichzelf best knapper vinden. Ik zou het alleen niet echt fijn vinden als ze dat op internet gaan zetten..
Zoiets vind ik gewoon niet kunnen..
De mening is zelf is imo niks mis mee.. :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 11:33

Fiffill schreef:
Vraag is meer of je dat als moeder aan je eigen kinderen verteld... :n Afvragen is één ding, het ook nog aan je kind(eren) vertellen is een tweede.

seabiscuitje schreef:

Ook al zou ik het willen - ik kan het niet. Ten eerste is mijn broertje nog in de groei en ik niet, dat is al niet te vergelijken. Daarnaast ken ik hem al zo lang, ik zie niet eens hoe erg we op elkaar lijken. Hij zal voor mij altijd mooi zijn omdat hij m'n broertje is, ik kan echt niet bepalen wie van ons nou mooier is. Dat hoef ik verder ook helemaal niet, maar al zou ik er m'n best voor doen dan lukt het me nog niet.

Dat klopt ook. Naarmate mensen geliefder en vertrouwder worden, worden ze steeds mooier in jouw ogen. Liefde maakt blind ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 11:36

Klopt Blue_Eyes, merk het ook sterk met vrienden bijv. Mensen die ik in de eerste instantie niet zo heel bijzonder vond kunnen een stuk mooier worden als ik ze leer kennen. :j (Of juist andersom, dat kan natuurlijk ook, maar dat heb ik gelukkig niet zo vaak :+ )

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 12:01

Jeetje wat een naar, negatief en oppervlakkig topic. Ik snap niet dat er mensen zijn die zich laten verleiden tot bepaalde uitspraken of zelfs tot het plaatsen van foto's. :n
Zielig gedoe hoor ... :r

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 12:16

seabiscuitje schreef:
Wat een ophef zeg..tuurlijk is een mens meer dan slechts een uiterlijk. Maar om meteen te roepen dat de ts niet zwanger had moeten raken, het kind had moeten aborteren of moet laten adopteren..kijk..dat gaat mij weer te ver. Over oppervlakkigheid gesproken..

Sommige mensen zijn van uiterlijk eenmaal knapper dan anderen, dat maakt hen niets meer of minder waard. De ts lijkt een patroon te zien..hierover kan iedereen zijn eigen mening vormen.

In deze wereld draait het toch redelijk vaak om uiterlijkheden..?! Ik vind het ergens wel knap als je jezelf (voor even) los kan scheuren van het taboe niet over anderen te oordelen (en dan heb ik het niet over veroordelen). Gewoon zo objectief mogelijk naar uiterlijkheden kijken..zeker als moeder is het lastig om je van het taboe los te maken..en dat snap ik ook wel. Toch..àls je dat doet..zul je zelf ook tot de conclusie komen dat het ene kind een knapper uiterlijk heeft dan de ander..
De vraag is echter wat je er mee opschiet je dit af te vragen. Pedagogisch gezien zou ik er niet aan beginnen..

Conclusie: Ik vind dat de TS het recht heeft om zich dit af je vragen. Dit maakt haar in mijn ogen geen slechte moeder. Dat ze schrijft dat haar kind qua uiterlijk gedoemd is om te mislukken zegt in mijn ogen niets over haar affectie. En dan komen we dus weer op het punt: een mens is meer dan alleen uiterlijkheden.

Dacht al...ben ik nou de enige die zo denkt :+

Vind het eerliijk gezegd ook een beetje schijnheilig om te vinden dat je erlkaar niet op uiterlijk mag beoordelen, want uiteindelijk doen we dat allemaal in mindere of meerdere mate door de dagen heen. Dat is normaal, zelfs biologisch en instinctief helemaal terug te beredeneren...

Alleen tussen beoordelen en veroordelen zit een wereld van verschil :)

Iemand knapper of minder knap vinden valt voor mij onder beoordelen, iemand vanwege zijn uiterlijk uitsluiten valt voor mij onder veroordelen