Hebbie nog voetbalplaatjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:38

Ik was ook nooit brutaal tegen vreemde volwassenen hoor. Maar wat ik nu opgeschoten pubers vind (mensen tussen de 17 en 21), die doen volwassen maar zijn het vaak nog niet, dat vind ik dan lastig of mijn kind dat ook als een volwassene moet zien.
Maar goed, ik ben van het beleefd zijn tegen iedereen die je niet kent.

Ik ben nog voor de tijd van de flippo's :') Ik heb ook nooit ergens staan schooien. Had mijn moeder ook niet moeten achterkomen als ik dat wel deed. Maar mijn moeder wist echt niet altijd precies waar ik was. Toen ik een jaar of negen was, speelde ik met vriendinnetjes in de buurt, gingen we fietsen of boompje klimmen, maar ook de supermarkt stond in die buurt, dus had ook kunnen gaan schooien bij wijze van spreken. We speelden niet alleen bij mensen thuis, maar ook gewoon op straat. Dus dat je als ouder altijd precies weet waat je kind is, gaat er bij mij niet in. Ik heb ook wel eens wat bij de winkel gejat, mams kwam er achter en ik kon het mooi terugbrengen (je had altijd van die cadeautjes op de penny). Mijn moeder heeft me keurig opgevoed, wil niet zeggen dat ik me altijd precies aan moeders regels heb gehouden.

Vjestagirl, misschien dat je daar geen zin in hebt, maar eigenlijk heb je in dit soort discussies niet zo veel te willen he.

Vjestagirl

Re: Hebbie nog voetbalplaatjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 17:40

Mindim, ik had daar geen zin in, dus heb ik niet gepost. Nu gaat de discussie weer op een manier die ik wel leuk vind, en dan post ik wel. Simpel. Daarin heb ik dus zelf keuze. Electra vroeg daar naar, en ik heb antwoord gegeven.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:17

Vjestagirl schreef:
Ik heb niet geklaagd bij de manager. Ik heb een mailtje naar het hoodkantoor gestuurd, en die hebben besloten dat de manager het af moest handelen. Ik heb ook nog getwijfeld of ik mijn telefoonnummer wel zou geven, omdat ik het wat ver vond gaan, maar hee, als dat de manier is waarop de AH zijn klachten behandeld: prima.

Mailtje naar de manager of naar hoofdkantoor maakt mij niet uit, is mij gelijk, maar dat begreep je volgens mij wel ;)

Vjestagirl schreef:
Er zijn andere dingen waar ik me totaal niet aan kan storen die andere mensen belangrijk genoeg vinden om topics over te openen.

Klopt, er zijn heel veel onzinnige topics op Bokt en ik ben vrij om daar in te reageren :D Kom hier voor mijn amusement en hier amuseer ik me prima :D

stef schreef:
Moet je het dan serieus nemen?/ Wat is dat nou voor vraag? Er wordt voor wel minder een topic geopend, en het is ieders recht om een topic waar dan ook over te openen. Als dat op dat moment bij die persoon dwars zit.... Wie ben jij om te oordelen of iemand wel of niet ergens een topic over mag openen?

He, iedereen mag zijn goddelijke gang gaan met zijn probleempjes hoor :D Maar ik neem niet alles serieus en mag reageren zoals ik wil, mits niet beledigend. Vond mezelf niet beledigend, als iemand dat wel vind moet ie er op Temmen ;)

Yellowcab schreef:
Ik had wel verwacht dat hier een topic over geopend werd hoor! Het is toch iets wat heel Nederland bezig houd? En af en toe even lekker met zijn allen klagen is iets waar wij Hollanders heel goed in zijn toch? :D Ik kom sowieso niet naar een forum om alleen maar serieuze gesprekken te voeren dat doe ik in real life wel.

Precies, en dan een vrolijke noot is toch ook wel leuk. Zou saai zijn, als iedereen het met TS eens zou zijn :+

Twiggy2008 schreef:
Tja, het is maar waar je je druk over maakt, Stef..... ik bedoel, een groepje kinderen die al dan niet fanatiek voetbalplaatjes sparen.... Ik weet wel ergere problemen.
Maar goed, relativeren is ook wel iets wat ik aardig geleerd heb inmiddels. ;)

+:)+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 21:30

Waarom zou ik temmen als ik ook prima voor mezelf kan spreken? Hoeft een mod niet te doen.
Daarbij is het een ieders goed recht om ergens op zijn eigen manier over te denken. Voor de andere partij dus net zo, en daar hoeft dus niet neerbuigend over gedaan te worden.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 23:44

Ik doe niet neerbuigend, geef alleen mijn mening :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 00:03

Neerbuigend? Nee hoor, zo zie ik het ook niet. Een beetje humor, dat mag toch, om het allemaal wat luchtig te houden :D Zo'n zwaar onderwerp is het toch niet?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:03

Voor de liefhebbers: bij Koffietijd gaat het nu over de voetbalplaatjes.....

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 16:46

MamboBeach schreef:
Raja schreef:
Idd Suuszzz
Zo wil ik ook wel een kind, want ik hoef het dan vervolgens toch niet zelf op te voeden!
Lekker makkelijk!

Want dat is toch de taak van de AH, school, kinderopvang, naschoolse opvang, de sportvereniging en de ouders van vriendjes/vriendinnetjes???

Schei toch uit, heilig boontje geweest vroeger?

Ik verlaat deze 'discussie' ook maar, ik praat liever met mensen die ergens weet van hebben en niet zomaar prietpraat uitkramen. :')

Wie heeft het hier over heilig boontje zijn of niet??
Die opmerking slaat nou echt weer als een tang op een varken :roll:

Maar wees nou eerlijk.
Hoeveel ouders pleuren hun kind niet ioedere dag in een kinderdagverblijf om ze savonds om half 7 eens een keer te komen halen, omdat ze zo nodig met een carriere bezig willen zijn?
Of het kind wordt na school verwacht naar een naschoolse opavng of what ever te gaan...
Sorry hoor, neem dan geen kind en voed ze zelf op!!

En nee, ik impliceer niet dat ALLE ouders dat doen en ook niet dat ALLE kinderen onopgevoed zijn...

Lees nou eens niet gewoon alleen wat je wilt lezen :roll:

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:43

Raja,
De kinderen die door hun ouders op een kinderdagverblijf of naschoolse opvang worden "gepleurd", kunnen dus niet bij Appie voor de deur staan te gillen. Dus dat heeft niets met elkaar te maken.
En ik voel me weer niet aangesproken, want mijn kinderen hebben nooit gebruik gemaakt van kinderopvang.

Maar je haalt er nu dingen bij, die er niets IMO mee te maken hebben.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:52

De beste stuurlui staan altijd aan wal. ;)

Maar goed, denk ook dat er zaken bijgehaald worden die hier niet echt iets mee te maken hebben.
En nee, ik heb het tot nu toe ook zonder instanties kunnen doen, al hoewel ik in de toekomst mijn kindje waarschijnlijk wel een paar daagjes naar de BSO zal moeten doen. Je moet wel als je parttime werkt, aan kantoortijden vast zit en alleenstaand moeder bent. ;)
Maar van 'er op pleuren' is hier echt geen sprake!!! :n

Maar ik ben er zelf ook niet van, hoor, had het destijds ook helemaal anders gepland. Maar soms loopt het leven wel eens ietsje anders.......

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 18:16

Electra63 schreef:
Raja,
De kinderen die door hun ouders op een kinderdagverblijf of naschoolse opvang worden "gepleurd", kunnen dus niet bij Appie voor de deur staan te gillen. Dus dat heeft niets met elkaar te maken.
En ik voel me weer niet aangesproken, want mijn kinderen hebben nooit gebruik gemaakt van kinderopvang.

Maar je haalt er nu dingen bij, die er niets IMO mee te maken hebben.

Als diezelfde kinderen ipv bij een opvang gezet worden, maar bij de buren en hun vriendjes, dan staan ze er wel ;)

En waarom denken jullie dat ik geen kinderen heb??
gewoon omdat ik geen kind wil grootbrengen in deze kromme maatschappij en omdat ik er sinmpelweg geen tijd voor heb.

En ik doel er absoluut niet op dat iemand van jullie zich aangesproken moet voelen, zoals ook al onderaan mn post staat :roll:

selectief lezen heet dat....

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 18:22

Raja schreef:
Als diezelfde kinderen ipv bij een opvang gezet worden, maar bij de buren en hun vriendjes, dan staan ze er wel ;)

En waarom denken jullie dat ik geen kinderen heb??
gewoon omdat ik geen kind wil grootbrengen in deze kromme maatschappij en omdat ik er sinmpelweg geen tijd voor heb.

En ik doel er absoluut niet op dat iemand van jullie zich aangesproken moet voelen, zoals ook al onderaan mn post staat :roll:

selectief lezen heet dat....

Ik voel me helemaal niet aangesproken, hoor, mijn kind is uberhaupt nog te jong om bij die supermarkten te gaan staan zonder ouderlijk toezicht. ;)
Het gaat mij om dat toontje m.b.t. opvang. Ik ken geen ouders die hun kinderen 5 dagen of langer per week naar de opvang brengen. En ik ken toch heel wat ouders inmiddels. Ik heb met liefde wel een kind in deze 'kromme' maatschappij gezet (weet je, vroegah waren er ook altijd nare zaken, ik denk dat dat iets is van alle tijden ;) en ik ben overtuigd dat er ook veel fijne mensen leven in deze harde maatschappij en ik hoop met mijn kind ook zo'n fijn mens op de wereld gezet te hebben. Die voegen tenminste nog wat toe dan al die zwartkijkers en klagers ;) ) en ik heb er tijd voor gemaakt. Natuurlijk hoef je dat niet te doen, liever niet zelfs, als je het niet wilt. Ik vind dat een ieder dat voor zichzelf mag uitmaken.
Je toontje komt een beetje apart over, vind je zelf ook niet?

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 18:33

Nee, vind ik niet.
Misschien lees jij het anders dan dat ik het bedoel.

Er zijn zat mensen die hun kinderen wel de hele dag in een kinderopvang zetten omdat ze zo nodig aan hun carriere moeten werken. Of ze bij de buren of vriednjes dumpen.
Neem dan geen kind denk ik dan.

Ik heb helemaal niks tegen een kinderopvang, serieus niet.
Dat zeg ik ook nergens...

Ik snap heus wel dat je "gedwongen" bent om miss halve dagen te moeten gaan werken om het finanieel rond te breien.
Echt, No problem!!

En een zwartkijker of een klager ben ik al helemaal niet.
Ik zie eigenlijk altijd wel het positieve van alles in als dat even kan.

En ik veroordeel hier verder niemand, ik kwam me alleen melden omdat ik me irriteer aan krijsende kinderen in een supermarkt zonder ouderlijk toezicht en met een brutale mond.

Dat zegt niet automatisch dat ik een hekel aan alle kinderen heb en ook niet dat per difinitie alle mensen die kinderen hebben deze niet op kunnen voeden.

Er wordt hier alleen af en toe vrij selectief gelezen en dat stoort mij dan ook weer.
Plus het feit dat degenen die zich irriteren aan deze kinderen, ook nog eens even flink de grond in getrapt worden door mensen die denken te weten hoe het in HEEL NL in ALLE supermarkten er aan toe gaat...
En alles ook nog eens beter denken te weten omdat ze zelf kinderen hebben...

En voel je alstjeblieft niet aangesproken want ik noem geen namen en geef ook geen hints naar bepaalde posters in dit topic.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 18:38

Ik vind dat er uit jouw post hierboven erg veel frustratie spreekt, sorry.

Maar goed, ik heb het al eerder gezegd, kinderopvang heeft helemaal niets te maken met voetbalplaatjes sparen. Sommigen werken om carriere te kunnen maken en anderen werken op financieel rond te komen. En ik ken ook ouders die maar 2 dagen per week gebruik maken van kinderopvang.

Twiggy: ik ken wel ouders die gebruik maken van 5 dagen per week kinderopvang. Dat is niet mijn keuze, maar dat moet ieder voor zich weten.

Maar goed, ik heb vandaag weer boodschappen gedaan en ik had nergens last van. ;)

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 18:50

Nouja, als jullie vinden er gefrustreerd "gepsroken"m oet zijn door mij, dan vinden julie dat maar lekker.

Zo is mijn post helemaal niet getypt.
Met een totaal andere intonatie...

Maargoed, dat is nou eenmaal internet, en iedereen kan een geschreven zin interpreteren zoals men zelf wil.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 19:51

Dat is nu juist het probleem dat hier speelt : ik zie het ook totaal niet als een gefrustreerde post , maar je wordt door bepaalde dames dan wel ineens voor een gefrustreerde "kinderhater" uitgemaakt , als je kritiek durft te uiten , DAT is nu juist zo flauw :P

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:05

Nou, ik heb het woord kinderhater niet genoemd, het ging mij om het toontje over ouders die hun kind naar de opvang brengen e.d. ;) Alsof iedere ouder dat doet. Niet dus. Overigens vind ik 5 dagen opvang ook echt not done, hoor. ;)
Ik zou het niet eens kunnen. Dan maar minder geld, heel simpel.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:56

Maar zoals jij het woord "kinderhater" niet genoemd heb, heb ik niet gezegd dat iedere ouder dat doet ;)
En dat staat ook nog eens duidelijk onderaan mijn post...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:10

Jou bedoel ik uiteraard niet hoor Twiggy , jij blijft eigenlijk altijd wel netjes , in tegenstelling tot enkele andere dames hier die het nodig vinden om andermans mening belachelijk te maken :)

Maargoed , die zeur-pagina's zijn alweer van een tijdje geleden :P

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:32

Daar heb je gelijk in, Raja, dat staat idd onderaan je ene post. :)
En ik ben absoluut een voorstander van zelf opvoeden, maar helaas moet er in veel gevallen ook wel wat gewerkt worden.
En dan moet je wat, als je kinderen hebt. ;)
Maar fulltime in de opvang, omdat je carriere zo belangrijk is, nee, dat zie ik ook echt niet. Je kind zou het allerbelangrijkste moeten zijn en waarom zou je daar je verantwoordelijkheid niet voor nemen door bv minder te gaan werken, zodat je meer tijd, zorg en aandacht aan je kinderen kunt besteden. Dat ben ik zeker met je eens. Ik bedoel, mijn ouders passen af en toe ook wel eens op mijn dochter, maar het echte opvoeden doe ik en haar vader en niemand anders. Zij zijn liever opa en oma en geef ze eens ongelijk (ze hebben hun portie allang gehad :D ). Opvoeden is niet makkelijk, ook al denken sommigen van wel. :P

Dank je trouwens, pmarena! :)

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 22:04

Twiggy, daar ben ik het dus voor de volle 100% met je eens!

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 23:45

Electra63 schreef:
Maar goed, ik heb vandaag weer boodschappen gedaan en ik had nergens last van. ;)

Ik heb ook boodschappen gedaan en ik heb wel iets meegemaakt .......

Er was een oudere dame jonge jongens aan het lastig vallen, ze wou per se haar voetbalplaatjes weggeven. ;)

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 00:07

Jep, geweldige actie van AH.. en dat ieder jaar. Ik neem gewoon alle voetbalplaatjes mee naar huis en verbrand ze dan ritueel in de houtkachel ;-)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 00:19

Er stond vandaag in het AD een artikel dat voetbalplaatjes sparen heel leerzaam was voor kinderen.
Ze leerden dat dingen schaars zijn (in deze tijd waar veel kinderen alles hebben) en dat ze om iets moeten vragen, dit was vooral goed voor verlegen kinderen en dat niet alles vanzelf gaat.
Volgens een vooraanstaand pedagoog is het sparen van de plaatjes een goed leermoment.
Conclusie: alle ouders moeten z.s.m. hun kinderen naar AH sturen. :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 00:20

Vandaag zat er bij onze AH een hele oude vrouw op haar rolator achter dat hek. Ongetwijfeld alleen om te wachten, want ze leek niet geïntereseerd in de voetbalplaatjes, maar ik heb toch wel ff heel hard gelachen.