Rit met nachtbus escaleert, gevecht met politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 11:05

Wat is het verschil tussen de Nederlandse, de Amerikaanse en de Australische politie?

Je bent politieman. Je wandelt in een afgelegen straat met je vrouw en kinderen.
Plots verschijnt er een gevaarlijk individu met een gigantisch mes voor je.
Hij kijkt je recht in de ogen en brult dat hij je geld wil.
Hij bedreigt jou en je familie met zijn gigantische mes.
Jij hebt je 9 mm dienstpistool (Wallie) bij je en je bent toevallig de beste schutter van het korps.
Je hebt slechts enkele seconden om na te denken en te reageren voordat hij aanvalt.
Wat doe je?

In Nederland:
Alvorens over te gaan tot actie, eerst een diepgaand onderzoek uitvoeren:
- Is het mes geen plastic namaakmes?
- Verkiest de aanvaller te spreken in het Arabisch, Duits, Engels, Frans of het Nederlands?
- Gaat dit incident een invloed hebben op mijn kansen voor promotie?
- Gaat de media een profiel van hem maken en concluderen dat hij geliefd is door iedereen, zelfs door zijn hond?
- Is hij lid van een bende die goed geïntegreerd is in onze maatschappij?
- Is hij een nieuwe immigrant die niet goed weet hoe hij de politie moet benaderen?
- Is het een ex-gangster vrij op proef die slecht gereïntegreerd is in onze maatschappij?
- Gaat dit geval aangezien worden als een racistische actie en verlies ik mijn job?
- Is dit een slachtoffer van alcohol of drugs en weet hij niet wat hij doet?
Actie: ik zal hem dan eindelijk maar eerst vriendelijk vragen zijn wapen neer te leggen en als hij niet reageert

op mijn herhaald en zeer vriendelijk verzoek BANG.

In Australië :
BANG

In Amerika:
BANG BANG BANG BANG BANG BANG BANG
herladen
click click click click

DE GEVOLGEN:

In Amerika: Een verslagje door middel van een invulformuliertje van 1 bladzijde, felicitaties en zaak geklasseerd.

In Australië:
Gewoon proces-verbaal, verdachte is altijd fout.

In Nederland:
- Dringend proces-verbaal met alle mogelijke en onmogelijke motivaties waarom je hebt geschoten en of dat wel nodig was.
- Verslag aan de korpschef.
- Verslag aan de Burgemeester.
- Verslag aan Rijksrecherche.
- Verslag aan de Algemene Inspectie.
- Inbeslagneming van je wapen.
- Tuchtonderzoek.
- Verschijnen voor de onderzoeksrechter.
- Verschijnen voor de rechtbank als verdachte.
- Klacht tegen je met burgerlijke partijstelling door de familie.
- Klacht met burgerlijke partijstelling door het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en voor Racismebestrijding (bleek nadien illegale vreemdeling te zijn).
- Veroordeling wegens doodslag.
- Oneervol ontslag.
- Jarenlang trauma.

Dit zegt denk ik wel genoeg over NL

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 11:56

inderdaad, waar heb je die vandaan?
Toch vind ik wel dat er bij Amerika en Australie veel te makkelijk over word gedaan!

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:13

DDW1190 schreef:
inderdaad, waar heb je die vandaan?
Toch vind ik wel dat er bij Amerika en Australie veel te makkelijk over word gedaan!

Ja dat kan ik niet vertellen :D.
Aan de ene kant wel, maar aan de andere kant daar hebben ze respect. Hier in NL is het ver te zoeken

mars_loves

Re: Rit met nachtbus escaleert, gevecht met politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:20

Zo, lijkt me inderdaad niet leuk nee..
Maar als je dit al chaos vind..
Bij ons is er niet eens politie of ruzie of wat nodig, of ze gedragen zich nog
10x erger in de bus, als we uit zijn geweest enzo.

Maar ik vind inderdaad dat de politie en beveiliging niet goed geeft gehandelt.
Wel lief van je vriend dat hij van plaats wou ruilen voor je ;$

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:20

Cryssie schreef:
Wat is het verschil tussen de Nederlandse, de Amerikaanse en de Australische politie?

Je bent politieman. Je wandelt in een afgelegen straat met je vrouw en kinderen.
Plots verschijnt er een gevaarlijk individu met een gigantisch mes voor je.
Hij kijkt je recht in de ogen en brult dat hij je geld wil.
Hij bedreigt jou en je familie met zijn gigantische mes.
Jij hebt je 9 mm dienstpistool (Wallie) bij je en je bent toevallig de beste schutter van het korps.
Je hebt slechts enkele seconden om na te denken en te reageren voordat hij aanvalt.
Wat doe je?

In Nederland:
Alvorens over te gaan tot actie, eerst een diepgaand onderzoek uitvoeren:
- Is het mes geen plastic namaakmes?
- Verkiest de aanvaller te spreken in het Arabisch, Duits, Engels, Frans of het Nederlands?
- Gaat dit incident een invloed hebben op mijn kansen voor promotie?
- Gaat de media een profiel van hem maken en concluderen dat hij geliefd is door iedereen, zelfs door zijn hond?
- Is hij lid van een bende die goed geïntegreerd is in onze maatschappij?
- Is hij een nieuwe immigrant die niet goed weet hoe hij de politie moet benaderen?
- Is het een ex-gangster vrij op proef die slecht gereïntegreerd is in onze maatschappij?
- Gaat dit geval aangezien worden als een racistische actie en verlies ik mijn job?
- Is dit een slachtoffer van alcohol of drugs en weet hij niet wat hij doet?
Actie: ik zal hem dan eindelijk maar eerst vriendelijk vragen zijn wapen neer te leggen en als hij niet reageert

op mijn herhaald en zeer vriendelijk verzoek BANG.

In Australië :
BANG

In Amerika:
herladen
click click click click

DE GEVOLGEN:

In Amerika: Een verslagje door middel van een invulformuliertje van 1 bladzijde, felicitaties en zaak geklasseerd.

In Australië:
Gewoon proces-verbaal, verdachte is altijd fout.

In Nederland:
- Dringend proces-verbaal met alle mogelijke en onmogelijke motivaties waarom je hebt geschoten en of dat wel nodig was.
- Verslag aan de korpschef.
- Verslag aan de Burgemeester.
- Verslag aan Rijksrecherche.
- Verslag aan de Algemene Inspectie.
- Inbeslagneming van je wapen.
- Tuchtonderzoek.
- Verschijnen voor de onderzoeksrechter.
- Verschijnen voor de rechtbank als verdachte.
- Klacht tegen je met burgerlijke partijstelling door de familie.
- Klacht met burgerlijke partijstelling door het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en voor Racismebestrijding (bleek nadien illegale vreemdeling te zijn).
- Veroordeling wegens doodslag.
- Oneervol ontslag.
- Jarenlang trauma.

Dit zegt denk ik wel genoeg over NL

_O- _O- _O-

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:23

In mijn ogen was de bus ontruimen geen optie. Nu wist de politie waar het 'gevaar' vandaan kwam en was het redelijk goed af te schermen. Als de hele inhoud van de bus buiten had gestaan, waren er minimaal 2 keer zoveel agenten nodig geweest.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 16:24

o hahahahaha erg geestig geschreven.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 20:03

Britty schreef:
Je kan die mensen beter gewoon hun werk laten doen!

Dat respectloze geblaat van o.a. die kerel die dat filmpje maakt, bah! Daar wordt ik pas misselijk van. En ook meteen dat gillen dat er sprake is van discriminatie...get a life. Dat je onder de indruk was van het hele gebeuren kan ik nog wel inkomen, maar je verbazen over het optreden van de politie? Van mij hadden ze nog veel harder mogen optreden en de helft van de bus zo een nachtje op cel mogen zetten. Politie heeft heus wel geweten waar ze mee bezig waren. Tenzij je de hele academie doorlopen hebt kan jij daar geen oordeel over geven

ben het helemaal met britty eens, waar is het respect tegenwoordig voor de politie (ambulance en brandweer) als hij gewoon meegewerkt had was er niks aan de hand geweest

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:54

Als die jongen nu gewoon de bus was uit gegaan, was er gewoon niets gebeurd :=

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:26

OMG wat een filmpje en wat een mensen.. Dat hysterische kind op de stoel moeten ze de mond snoeren en die kerel die met zn zwarte capuchon steeds zo loopt te kankeren mogen ze van mij ook zn stembanden verwijderen.

Politie had imo de bus moeten evacueren zodat meneer B. in zn eentje daar kon blijven zitten stoer doen, als hij dan nog tikken uit zou delen, laat dan de hond er maar in en dan zien we wel wie er huilend naar buiten komt rennen.

Hoe kan je normaal je werk doen als agent met een bus vol schreeuwende dronken pubers?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:28

Hoe krijg je in godsnaam die bus leeg?
En zeg nou niet "tis politie ze moeten luisteren" want als daar sprake van was, was de situatie sowieso nooit uit de hand gelopen.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:34

Denk dat de meeste mensen de bus wel hadden willen verlaten zodra ze met wapenstokken en honden aankomen.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:37

Helemaal met je eens Abercrombie

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 17:08

Abercrombie schreef:
Denk dat de meeste mensen de bus wel hadden willen verlaten zodra ze met wapenstokken en honden aankomen.

Dat zou je denken he... Maar op de jongen was dat al niet van toepassing dus... :)

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 17:13

Omdat ie zich gesteund voelde door de rest gok ik zo...

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 17:15

JessAndHope schreef:

Daarom zou ik ook proberen om zoveel mogelijk van 'de rest' uit de bus te hebben. Maar ik begrijp dat het geen optie was voor de politie?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 17:15

JessAndHope schreef:

En die voelen zich ook allemaal gesteund door die er langs..... :) Zie je het probleem? :)

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 00:14

Bus ontruimen lijkt een goed idee maar is het niet. Wat denk je dat er gebeurd als dat stelletje buiten staat en je niet meer weet van welke kant de volgende kan komen. Nu was het gevaar in te schatten met die hoeveelheid agenten. Buiten is veel meer ruimte en dus meer inzet nodig om een veilige werkplek te creeren en een veilige aftocht met arrestant te garanderen. In de ideale situatie wordt getraind met 12 man in een open ruimte.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 02:01

Robeer: mijn vriend opperde dat ook maar dat lijkt idd geen goed plan.
Wat als die bus in een woonwijk, ongeveer aan jouw achtertuin had moeten stoppen :=
De hele meute dronken en opgefokte mensen, zwalkend in een wijk...

Het had alleen gekund als er een 2e bus was ingezet waarin iedereen meteen had kunnen stappen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 09:49

Nicolletje schreef:
Robeer: mijn vriend opperde dat ook maar dat lijkt idd geen goed plan.
Wat als die bus in een woonwijk, ongeveer aan jouw achtertuin had moeten stoppen :=
De hele meute dronken en opgefokte mensen, zwalkend in een wijk...

Het had alleen gekund als er een 2e bus was ingezet waarin iedereen meteen had kunnen stappen.

Nou gezien de tijd dat we stilstonden hadden we bijna de nachtbus van het volgende uur kunnen pakken. :Y)

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 11:59

robeer schreef:
Bus ontruimen lijkt een goed idee maar is het niet. Wat denk je dat er gebeurd als dat stelletje buiten staat en je niet meer weet van welke kant de volgende kan komen. Nu was het gevaar in te schatten met die hoeveelheid agenten. Buiten is veel meer ruimte en dus meer inzet nodig om een veilige werkplek te creeren en een veilige aftocht met arrestant te garanderen. In de ideale situatie wordt getraind met 12 man in een open ruimte.

Toch leek me de ruimte die ze nu hadden en de hele situatie verre van ideaal.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 12:01

Abercrombie schreef:
robeer schreef:

Maar er is een verschil tussen verre van ideaal en nog verder van ideaal... ;)

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:02

Abercrombie schreef:
robeer schreef:

Ideaal was het niet nee. Maar meestal is het de beste van twee kwade kiezen. ;)

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 12:03

Wat ik trouwens elke keer vergeet te vragen aan je Fifill: ben je erg geschrokkken van het toegepaste geweld? Voor ons is het natuurlijk 'normaal' maar ik vraag me vaak af hoe omstanders het ervaren.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 12:07

robeer schreef:
Wat ik trouwens elke keer vergeet te vragen aan je Fifill: ben je erg geschrokkken van het toegepaste geweld? Voor ons is het natuurlijk 'normaal' maar ik vraag me vaak af hoe omstanders het ervaren.

Nou, het is niet iets dat je dagelijks meemaakt :7 ik was vooral heel erg verbaasd dat de situatie zo geëscaleerd was aangezien de aanleiding echt helemaal nergens op sloeg. En het ziet er niet erg fijn uit als ze iemand voor je neus neermeppen en er een hond op loslaten, maar ik moet zeggen dat ik me nog het meest verbaasde over het achterlijke gedrag van de mensen om me heen. ;)