Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Oude mensen stemmen vaak op CDA, die zitten niet snel op bokt, dus denk idd dat Wilders niet met 40% van alle stemmen zal gaan winnen
Adil18 schreef:8nnemiek schreef:Oude mensen stemmen vaak op CDA, die zitten niet snel op bokt, dus denk idd dat Wilders niet met 40% van alle stemmen zal gaan winnen
Mijn ouders zijn trouwe CDA-stemmers geweest maar gaan nu toch echt PVV stemmen
Edit: natuurlijk zegt dit niet alles, maar ik vraag me wel af waarom dit geen weerspiegeling van de rest van NL zou kunnen zijn...
Krips schreef:Indd. Bokt heeft veel jonge gebruikers. Veel jongeren. Ik denk ook, sorry dat ik het zeg, dat er relatief veel hogere inkomens tussen zitten, of meiden uit rijkere gezinnen, paarden zijn nou eenmaal niet goedkoop. Maar hierover twijfel ik wel. Ik heb het niet alleen over de mensen die in het topic reageren. Natuurlijk zijn de vrouwen hier sterk oververtegenwoordigd
Bovendien gaat het hier om een steekproef van net 200 personen. Lijkt me ook niet echt representatief.
Citaat:In het onderzoek is ook gekeken naar de achtergrond van de 4000 mensen die zeggen PVV te gaan stemmen. De gemiddelde PVV-stemmer is een getrouwde man, van ongeveer 48 jaar oud. Hij heeft geen religieuze overtuiging. Hij woont in een koophuis in een kleinere stad of een dorp. Hij heeft vooral middelbaar onderwijs (58 procent) genoten. Maar de PVV heeft ook lager en hoger opgeleiden in haar achterban. Alle inkomensgroepen zijn goed vertegenwoordigd, van minima tot twee keer modaal.
8nnemiek schreef:Ik ken er ook heel veel die PVV stemmenMaar dat ligt dan weer net eraan met welke groep mensen je om gaat. Als je in een allochtone buurt woont bv dan zul je dat sowieso niemand horen roepen
Ffortuna schreef:Ik ken ook echt werkelijk niemand die PVV gaat stemmen. En daar zitten toch ook echt genoeg mensen tussen met geld, paarden, etc. die in dorpjes wonen waar je nauwelijks allochtonen ziet.
En ook mensen die ik ken bij mij in de wijk -een wijk met veel allochtonen- doen het niet. Misschien komt het omdat ik ook nauwelijks mensen ken die Henk of Ingrid heten
8nnemiek schreef:Ik weet t niet.. Ik zie hier juist dat de mensen in de stad nogal wat problemen hebben met allochtonen (vooral marokkaanse jongeren enzo) omdat die zo veel problemen veroorzaken in het centrum 's nachts, terwijl mensen van de kleinere dorpjes meer zoiets hebben van 'ach stel je niet aan, zo erg kan het niet zijn'
Tallie1979 schreef:Ffortuna schreef:Ik ken ook echt werkelijk niemand die PVV gaat stemmen. En daar zitten toch ook echt genoeg mensen tussen met geld, paarden, etc. die in dorpjes wonen waar je nauwelijks allochtonen ziet.
En ook mensen die ik ken bij mij in de wijk -een wijk met veel allochtonen- doen het niet. Misschien komt het omdat ik ook nauwelijks mensen ken die Henk of Ingrid heten
Of ze ontkennen en stemmen alsnog PVV omdat iedereen je op de nek springt als je zegt PVV te stemmenDat kan ook nog