Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

pniekepnak

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 14:42

Ik zit nog te twijfelen tussen de SP en de PvdA. In hun standpunten kan ik me het meest vinden. Maar ik ben er dus nog niet helemaal uit.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 15:46

Ingevuld. Niet alles gelezen (28 pagina's!). Vind het wel opvallend dat 40 % PVV gaat stemmen. Blijkbaar zijn de meeste paardenmensen toch vrij conservatief in hun opvattingen.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 15:56

Heel veel rechts. Maar ik denk niet dat bokt een goede weerspiegeling is van de werkelijkheid.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 15:59

Krips schreef:
Heel veel rechts. Maar ik denk niet dat bokt een goede weerspiegeling is van de werkelijkheid.

Waarom niet? :)

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 16:00

Denk dat dat nog heel erg gaat tegenvallen. denk dat wilders toch echt een stuk omhoog gaat schieten in de peilingen. niet dat mij at wat uitmaakt gezien ik ook gewoon pvv ga stemmen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 16:00

Oude mensen stemmen vaak op CDA, die zitten niet snel op bokt, dus denk idd dat Wilders niet met 40% van alle stemmen zal gaan winnen :')

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 16:01

8nnemiek schreef:
Oude mensen stemmen vaak op CDA, die zitten niet snel op bokt, dus denk idd dat Wilders niet met 40% van alle stemmen zal gaan winnen :')

Mijn ouders zijn trouwe CDA-stemmers geweest maar gaan nu toch echt PVV stemmen :j

Edit: natuurlijk zegt dit niet alles, maar ik vraag me wel af waarom dit geen weerspiegeling van de rest van NL zou kunnen zijn...

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 16:05

Indd. Bokt heeft veel jonge gebruikers. Veel jongeren. Ik denk ook, sorry dat ik het zeg :P, dat er relatief veel hogere inkomens tussen zitten, of meiden uit rijkere gezinnen, paarden zijn nou eenmaal niet goedkoop. Maar hierover twijfel ik wel. Ik heb het niet alleen over de mensen die in het topic reageren. Natuurlijk zijn de vrouwen hier sterk oververtegenwoordigd :P Bovendien gaat het hier om een steekproef van net 200 personen. Lijkt me ook niet echt representatief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 16:06

Adil18 schreef:
8nnemiek schreef:

Mijn ouders zijn trouwe CDA-stemmers geweest maar gaan nu toch echt PVV stemmen :j

Edit: natuurlijk zegt dit niet alles, maar ik vraag me wel af waarom dit geen weerspiegeling van de rest van NL zou kunnen zijn...

Alleen al het feit dat hier praktisch geen mannen tussen zitten maakt dit geen goede weerspiegeling, want je mist zo 50% van de bevolking. Ook is het geen willekeurige groep die onderzocht wordt maar een groep met een gedeelde interesse, dus quasi-willekeurig. Ook qua leeftijd lopen we niet al te ver uiteen -uitzonderingen daargelaten maar ik denk dat er weinig Bokkers zijn van 50+ of 65+. En juist die laatste groep is een groep met een gemiddeld hoog responspercentage als er gestemd moet worden.
Daarbij kan deze poll ingevuld zijn door mensen die jonger dan 18 zijn en dus geen stemrecht hebben.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 16:07

Krips schreef:
Indd. Bokt heeft veel jonge gebruikers. Veel jongeren. Ik denk ook, sorry dat ik het zeg :P, dat er relatief veel hogere inkomens tussen zitten, of meiden uit rijkere gezinnen, paarden zijn nou eenmaal niet goedkoop. Maar hierover twijfel ik wel. Ik heb het niet alleen over de mensen die in het topic reageren. Natuurlijk zijn de vrouwen hier sterk oververtegenwoordigd :P Bovendien gaat het hier om een steekproef van net 200 personen. Lijkt me ook niet echt representatief.

Heb je wel gelijk aan....

Het viel me alleen wel op, omdat een tijd terug ook een dergelijke poll werd gehouden en daar stond PVV heel erg dik op de eerste plaats...

Ik hoor ook veel om me heen dat mensen PVV gaan stemmen...

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 16:08

Maar ik heb nog niemand gehoord die ik ken die PVV gaat stemmen. Dus wat dat betreft is dat ook weer een foutieve weerspiegeling van de gehele samenleving.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 16:10

Ik ken er ook heel veel die PVV stemmen :j Maar dat ligt dan weer net eraan met welke groep mensen je om gaat. Als je in een allochtone buurt woont bv dan zul je dat sowieso niemand horen roepen :))

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 16:11

Of ze durven het niet te zeggen ;)

Enne voor wat betreft de zogenaamde rijke paardenmeiden hier op bokt zoals jullie het omschrijven:
Mensen met paarden hebben de hemel op aarde,
Maar als ze komen te sterven valt er niets te erven.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 16:11

8nnemiek schreef:
Ik ken er ook heel veel die PVV stemmen :j Maar dat ligt dan weer net eraan met welke groep mensen je om gaat. Als je in een allochtone buurt woont bv dan zul je dat sowieso niemand horen roepen :))

Denk ik ook...

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 16:12

Het is wel zo dat je vaak hoort dat juist mensen uit grote steden die veel in aanraking komen met allochtonen minder problemen ervaren dan de ideeen die juist heersen op het 'platteland'. Uitzonderingen daargelaten. Ik heb het over een algemene trend.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 16:16

Ik weet t niet.. Ik zie hier juist dat de mensen in de stad nogal wat problemen hebben met allochtonen (vooral marokkaanse jongeren enzo) omdat die zo veel problemen veroorzaken in het centrum 's nachts, terwijl mensen van de kleinere dorpjes meer zoiets hebben van 'ach stel je niet aan, zo erg kan het niet zijn'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 16:18

Ik ken ook echt werkelijk niemand die PVV gaat stemmen. En daar zitten toch ook echt genoeg mensen tussen met geld, paarden, etc. die in dorpjes wonen waar je nauwelijks allochtonen ziet. :+
En ook mensen die ik ken bij mij in de wijk -een wijk met veel allochtonen- doen het niet. Misschien komt het omdat ik ook nauwelijks mensen ken die Henk of Ingrid heten :Y)

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 16:20

Als je even snel dit bekijkt:
http://www.at5.nl/gespot/42097/aanhang- ... in-de-stad

Amsterdam bijvoorbeeld zit dus onder het landelijke gemiddelde pvv stemmers. Als je kijkt naar een dorpje als Voldendam. Daar wordt massaal PVV gestemd

Edit:
Ik heb nog even verder gegoogled. :)

Citaat:
In het onderzoek is ook gekeken naar de achtergrond van de 4000 mensen die zeggen PVV te gaan stemmen. De gemiddelde PVV-stemmer is een getrouwde man, van ongeveer 48 jaar oud. Hij heeft geen religieuze overtuiging. Hij woont in een koophuis in een kleinere stad of een dorp. Hij heeft vooral middelbaar onderwijs (58 procent) genoten. Maar de PVV heeft ook lager en hoger opgeleiden in haar achterban. Alle inkomensgroepen zijn goed vertegenwoordigd, van minima tot twee keer modaal.

Bron:
http://www.eenvandaag.nl/politiek/34773 ... rkiezingen

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 16:41

8nnemiek schreef:

Als mijn antilliaanse buurman vandaag een goed gesprek met mij aan zou gaan over politiek en dit zou een zeer respectvol, eerlijk gesprek zijn, zou ik het mijn buurman gerust vertellen :D

Maar om nou op een lijnbaan vol met opgefokte geile 16/17/18 jarige marokkaantjes te gaan roepen, neuh! _O-

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 16:43

Ffortuna schreef:
Ik ken ook echt werkelijk niemand die PVV gaat stemmen. En daar zitten toch ook echt genoeg mensen tussen met geld, paarden, etc. die in dorpjes wonen waar je nauwelijks allochtonen ziet. :+
En ook mensen die ik ken bij mij in de wijk -een wijk met veel allochtonen- doen het niet. Misschien komt het omdat ik ook nauwelijks mensen ken die Henk of Ingrid heten :Y)

Of ze ontkennen en stemmen alsnog PVV omdat iedereen je op de nek springt als je zegt PVV te stemmen :+ Dat kan ook nog ;)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 16:52

twijfelde eerst tussen de pvda cu en d66. pvda valt vrijwel af, vind ze toch doorpakkend genoeg. cu valt ook af omdat ik er achter ben gekomen dat ze echt pro israel zijn, jammer want verder kon ik me helemaal in hun vinden. zou je zeggen daty d66 over blijft, maar ergens heeft roemer ook mijn aandacht getrokken... ben nog steeds zoekende/twijfeld/nieto vertuigd genoeg en waarschijnlijk blijf ik dat tot het eind

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 16:54

Heb je GL ook overwogen? Zij passen wel aardig in het rijtje dat je noemt. Zit een beetje tussen PVDA en D66 in. En is niet bang om door te pakken en soms een meer liberaal standpunt in te nemen als dat nodig is. Maar blijft overwegend links.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:05

Met 'stad' wordt Geleen niet echt bedoeld, geloof ik ;)

8nnemiek schreef:
Ik weet t niet.. Ik zie hier juist dat de mensen in de stad nogal wat problemen hebben met allochtonen (vooral marokkaanse jongeren enzo) omdat die zo veel problemen veroorzaken in het centrum 's nachts, terwijl mensen van de kleinere dorpjes meer zoiets hebben van 'ach stel je niet aan, zo erg kan het niet zijn'

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:05

Tallie1979 schreef:
Ffortuna schreef:

Of ze ontkennen en stemmen alsnog PVV omdat iedereen je op de nek springt als je zegt PVV te stemmen :+ Dat kan ook nog ;)

Dat denk ik ook. :j

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:08

Nou. Dat lijkt me toch wel meevallen. Alsof ik als GL stemmer nooit commentaar gehad heb. Ik vind dat het vaak ook wel het aannemen van een soort slachtoffer rol is. Sorry dat ik het zo zeg. Maar ik zie in al deze topics over het algemeen gewoon inhoudelijke reacties op mensen die PVV stemmen. Als je een partij stemt met zo een uitgesproken visie dan kun je verwachten dat daar reacties op komen. GL staat bijvoorbeeld heel erg voor de kilometerheffing en daar komen ook reacties op. Je hoeft je niet aangevallen te voelen wanneer iemand het niet met je eens is.