christel1857 schreef:Oke ik ga nu iets zeggen waar iedereen vast boos om wordt. Maar ik kan gewoon niet begrijpen dat mensen zich beperken tot 1 overtuiging om het leven samen te vatten. Er is niets zo complex, zo fascinerend, zo onbegrijpelijk, zo mooi als het leven. Om het leven te begrijpen kun je niet volstaan met 1 gedachtegang, 1 god, 1 boek, 1 religie, 1 kerk. Ik noem dat dus wel kortzichtig.
Zooist schreef:Je hebt helemaal gelijk in je zin over het leven. Alleen wordt het leven zoveel breder en groter met God. Maar dat is iets wat niet uit te leggen valt. Dan zal je zelf de deur open moeten zetten en het willen ervaren. Het heeft heel veel van doen met gevoel!
christel1857 schreef:Kheb al zoveel boeken gelezen, maar de deur openen naar god is me nog nooit gelukt. Ik twijfel wel eens of ie bestaat, omdat er blijkbaar zoveel mensen zijn die echt met hem praten. Maar dan herinner ik me weer al die keren dat ik een god nodig had, en dat ie er niet was.
En nu ben ik op een punt gekomen dat ik de schoonheid, de goedheid van de mens en al het mooie van de wereld kan zien zonder god. Ik heb geen god nodig om me levendig te voelen, 1 met de aarde, 1 met iedereen.
Dat is dan toch helemaal super! Het gaat erom dat jij blij bent met jouw leven!