Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 17:33

sharoontje schreef:
Dinsdag nog, was een vrouw die een slof sigaretten kwam kopen. Ze heeft bijna 5min aan de kassa staan praten over hoe asociaal het wel niet was dat de sigaretten zo duur waren dit en dat. Toen stopte ze en keek ze mij aan in de hoop op een reactie van mij en die kwam ook, vertelde haar dat ze dan moest stoppen met roken, was een stuk goedkoper.
Mevrouw was in een keer heel chagerijnig en liep weg en zei nog even dat wij asociaal waren om klanten zo te behandelen...
Sja.... :Z

Dat is inderdaad niet klantvriendelijk :n

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 17:46

phormicola schreef:
sharoontje schreef:
Dinsdag nog, was een vrouw die een slof sigaretten kwam kopen. Ze heeft bijna 5min aan de kassa staan praten over hoe asociaal het wel niet was dat de sigaretten zo duur waren dit en dat. Toen stopte ze en keek ze mij aan in de hoop op een reactie van mij en die kwam ook, vertelde haar dat ze dan moest stoppen met roken, was een stuk goedkoper.
Mevrouw was in een keer heel chagerijnig en liep weg en zei nog even dat wij asociaal waren om klanten zo te behandelen...
Sja.... :Z

Dat is inderdaad niet klantvriendelijk :n

Maar wel waar :+

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 17:47

Hoezo vind jij dat niet klantvriendelijk??

Ik rook zelf ook en als iemand dat tegen mij zegt tjha, Heeft ze wel gelijk, Helemaal als ik zelf eerst al 5 minuten loop te janken hoe duur het wel niet is :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 17:48

Een McDonald's medewerker kan ook niet tegen een dikke klant zeggen dat diegene dik is en maar niet meer moet eten.

Ook niet echt waar trouwens, wat waar is is dat sigaretten duur zijn geworden :+ Niet dat ze daarom maar moet stoppen.

Wat klantvriendelijk is: Bied een alternatief aan (bijv van die apparaatjes om je eigen sigaretten te maken) DAT is klantvriendelijk :)

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 17:51

phormicola schreef:
Een McDonald's medewerker kan ook niet tegen een dikke klant zeggen dat diegene dik is en maar niet meer moet eten.

Ook niet echt waar trouwens, wat waar is is dat sigaretten duur zijn geworden :+ Niet dat ze daarom maar moet stoppen.

Wat klantvriendelijk is: Bied een alternatief aan (bijv van die apparaatjes om je eigen sigaretten te maken) DAT is klantvriendelijk :)

Maar die klant bij de mcdonalds zeurt toch niet dat het eten duur is bij de mc, juist erg goedkoop vind ik dan altijd..

Ik vind dat ze gelijk heeft hoor, zou precies hetzelfde zeggen.

Grapjasjes12

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 17:55

nou ja, dan vind je dat :) We agree to disagree :)

Maar waarom dan geen alternatief aanbieden?

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 17:56

Toen ik een aantal jaar geleden in de supermarkt werkte, kwam er een buitenlandse man vragen of ik ook koelkasten verkocht. (In een supermarkt? :+ ).
Ik zei nee, maar we hebben wel kip-burgers :Y) , heeft hij die maar gekocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 17:56

Ik vind het absoluut geen klantvriendelijke opmerking. Dat de klant gaat zeuren dat het zo duur is, gewoon negeren. Zolang je zelf niet de prijzen beslist kun je daar ook niks aan doen. Maar om nu te zeggen dat ze dan maar moet gaan stoppen met roken? Dat kan ik niet bepaald klantvriendelijk noemen.
Goed het is niet de meest aanvallende en onbeschofte manier om met klanten om te gaan, maar het maakt het niet klantvriendelijk.

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 17:57

Je hebt helemaal gelijk hoor phormicola, ga helemaal met je mee. Maar kan die opmerking van sharoontje ook wel 'begrijpen'. :j

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:00

Ik was vanmorgen ons terras aan het droogmaken, tafelblokken erop, asbakken erop, menukaarten erop, stoelen droogmaken etc. Dit was om 9.30 en het park gaat om 10.00 open. Dat staat ook heel groot op een bord naast het hek.

9.30 *rammel de rammel de rammel de ruk en duw aan het hek*. 'Mevrouw! Kunt u het hek even open doen'
Ik: 'het spijt me mevrouw, we gaan pas om 10 uur open'
Zij: 'maar kun u het dan niet gewoon eventjes open doen, we willen alleen maar 2 koffie en appelgebak'
Ik: 'nee mevrouw, het spijt me, maar wij zijn nog bezig met het voorbereiden op vandaag'
Zij: 'maar winkels gaan al om 9 uur open, dan kunnen jullie toch ook om 9 uur open'
Ik: 'Wij beginnen zelf om 9 uur, en wij openen een uur later, daar kan ik niets aan doen'
Zij: 'Nou, dit vind ik hele slechte service'
Ik: 'Dat spijt me zeer'

Dus ik weggelopen en verder gegaan met wat ik deed. 5 minuten later staat ze er nog, iedere keer eventjes tegen het hek te duwen. Mijn collega loopt ondertussen op de midgetgolf baan, en zodra ze die ziet begint ze weer harder te duwen en te rammelen. Dus ik 'roep' naar mijn collega dat ik haar al had verteld dat we nog dicht waren. Kreeg ik toch een vuile blik...

Waar ik me ook dood aan kan ergeren zijn mensen die zelf tafels bij elkaar gaan schuiven, die van alle tafels om zich heen de menukaarten afpakken zodat ze er allemaal 1tje hebben (we hebben 1 kaart per tafel), of die overal vandaan stoelen gaan pakken (bij voorkeur van tafels die ik als groep bij elkaar heb staan met eeen uitgeteld aantal stoelen eromheen en 'gereserveerd' erop. Mensen moeten al-tijd daar stoelen van wegpakken. Als er gereserveerd op staat dan blijf je daar toch vanaf?). Vraag eventjes of wij wat tafels aan elkaar kunnen zetten, vraag eventjes of je nog een kaart mag, vraag eventjes of we nog een stoeltje voor je hebben. Zo moeilijk is dat toch niet?

Of mensen die met zijn allen in een kring in de loop gaan zitten, en het liefst de hele loop dichtbouwen (we hebben een aantal vaste 'looplijnen' over het terras). Je kijkt toch ff voor je gaat zitten?
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 05-08-10 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:02

Vandaag op het werk had ik ook twee klanten, ik scande hun zak witte bolletjes en die gaf op het scherm 1,30 aan. NEE! Die is 1 euro! Beginnen ze meteen te roepen met zijn tweeen en ze beginnen meteen als een kip zonder kop te schelden en te tieren dat er nooit wat klopt bij ons.. Dus ik zei heel rustig dat dat niet de witte bolletjes maar de witte puntjes waren. Zegt ze: Ach mens, doe niet zo moeilijk! Wat maakt dat nou uit, het smaakt toch allemaal hetzelfde! ( :') ? ) Haha, ik wist niet eens wat ik er op moest zeggen.. Ik dacht, zijn ze nou echt zo dom of doen ze alleen maar zo! En vervolgens kreeg ik een lading kritiek dat we zo moeilijk deden hier en blablabla. Nou, dan hoef ik hem niet, ik leg hem wel even terug zegt de ene vrouw. Zegt haar vriendin: Neeee joh, laat maar liggen! Dat ruimen die mensen hier wel voor je op!

:?

Toen heb ik ze toch wel even heel vriendelijk verzocht om het gewoon zelf even terug te leggen.. Maar wat een mensen zeg. :n

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:05

shadowflower schreef:
bij de jumbo heb ik het ook al eens gehad. Was erg grieperig. vervolgens ga ik daar kaas halen. kom thuis en zie dat een kant helemaal beschimmeld was. ik opbellen. Moest maar terugkomen(leuk als je zo ziek bent) . Meisje snijd een stuk af . iets groter dan dat stuk dat ik had gekocht. Durft ze nog een opmerking te maken over dat ik geluk had dat ik iets extra kreeg. Nou .... was toen erg boos. zei ook van nou wat ben ik blij dat ik met mijn stontzieke hoofd nog een keer terug kon komen. ...... pffffffft

Bij jumbo vind ik ze hier in goes toch echt niet altijd even snugger. Ooit een meisje dat mij liet wachten bij de kassa omdat ze geen 5 euros meer had. Ik zeg ook van dan geef je het toch in muntgeld. ojaaaaaaa was het vervolgens. Eerst heb ik zeker 3 min. staan wachten omdat ze dr niet op was gekomen.

Over de kaas, wat had je dan gewild dat ze hadden gedaan? Dat iemand naar je huis was gereden? Dat kan niet zomaar.. ;)
Je zult zelf terug moeten komen als je iets wilt ruilen bij een winkel, hij komt niet naar je toe.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:07

xx_Kelly_xx schreef:
shadowflower schreef:
bij de jumbo heb ik het ook al eens gehad. Was erg grieperig. vervolgens ga ik daar kaas halen. kom thuis en zie dat een kant helemaal beschimmeld was. ik opbellen. Moest maar terugkomen(leuk als je zo ziek bent) . Meisje snijd een stuk af . iets groter dan dat stuk dat ik had gekocht. Durft ze nog een opmerking te maken over dat ik geluk had dat ik iets extra kreeg. Nou .... was toen erg boos. zei ook van nou wat ben ik blij dat ik met mijn stontzieke hoofd nog een keer terug kon komen. ...... pffffffft

Bij jumbo vind ik ze hier in goes toch echt niet altijd even snugger. Ooit een meisje dat mij liet wachten bij de kassa omdat ze geen 5 euros meer had. Ik zeg ook van dan geef je het toch in muntgeld. ojaaaaaaa was het vervolgens. Eerst heb ik zeker 3 min. staan wachten omdat ze dr niet op was gekomen.

Over de kaas, wat had je dan gewild dat ze hadden gedaan? Dat iemand naar je huis was gereden? Dat kan niet zomaar.. ;)
Je zult zelf terug moeten komen als je iets wilt ruilen bij een winkel, hij komt niet naar je toe.

Ze hadden haar om het bon nummer kunnen vragen en toe kunnen zeggen dat als ze volgende week kwam met de bon (met dat bonnummer dus) dat ze dan nieuwe kaas kon krijgen?

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:09

Weet niet of dat zo werkt, je begint namelijk ook elke dag of week opnieuw met tellen. En ze had kunnen vragen of ze een andere dag de kaas kon komen omruilen.

xShanice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:12

Ik werk achter de kassa bij de Bas en ik had een klant, een jonge buitenlandse jongen. Ik was nog bezig met de klant voor hem om de boodschappen te scannen dus ineens zegt die jongen: hee Shanice kan het niet wat sneller!
Dus ik zei niks terug, keek hem ook niet aan en ging gewoon rustig verder. Na paar seconden begon hij alweer te zeiken dat het sneller moest en toen werd ik het zat en zei ik; nee dat kan niet dus doe rustig!
Dus die klant zei zo tegen hem van: jaa ze heb gelijk, ze doet het al aardig snel dus zou je gewoon je mond dicht willen houden?
Meneer hield gelijk zijn mond dicht haha! :')

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:14

@Phormicola:

Als ik kijk wat hier bij de AH achter de service balie werkt hoor ik liever van zo'n broekie van 16 (sorry de gene die ik voor het hoofd stoot).
Dat ik dan beter kan stoppen en voor de rest niets zeggen dan dat ze me zo'n apparaatje gaan aansmeren wat helemaal niet te roken is :+
Nou zou ik zelf al nooit gaan zeuren over de prijs, Weet je van te voren als je een slof gaat kopen lijkt mij.

@Vjesta:

Zoooo herkenbaar die mensen van het terras..
Wij hebben in de zomer ook terras, Nou nou wat je allemaal meemaakt..
Wij hebben ook looplijnen , Gooien ze heeel het terras om zodat ze leuk in een kring kunnen zitten jatten stoelen bij tafels weg die mensen gebruiken maar net even naar de wc zijn, En dan ook vooral je tafels en stoelen lekker zo laten staan als je dr langs wilt, Om maar over zelf terug zetten waar je het vandaan heb gehaald nog maar te zwijgen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:14

Ooh dat laatste doet me aan iets denken. Aantal weken terug waren de boerenbroden in de aanbieding. De Boerenbroden waren toen 1,25 per stuk. (Er hing een grote poster met deze mededeling en alle boerenbroden hadden een grote actiesticker) Meneer begint van een afstandje met een vloerbrood te zwaaien (zonder sticker dus, en met de gewone prijs erop)
Meneer 'Is dit brood nu 1,89 of 1,25?'
Ik '1,89 Meneer'
Meneer 'Of 1,25.'
Ik 'Nee meneer, de vloerbroden kosten 1,89 per stuk. De boerenbroden met de roze actiesticker zijn 1,25 per stuk. '
Meneer 'Daar staat dat de broden 1,25 zijn.
Ik 'Dat klopt Meneer, de boerenbroden * Wijst de boerenbroden aan* zijn in de aanbieding voor 1,25. De vloerbroden niet, de zijn 1,89.
Meneer 'Maar daar op het bord... Ik hoef helemaal geen boerenbrood, ik wil een vloerbrood maar dan voor 1,25.'
Ik 'De vloerbroden zijn niet in de aanbieding meneer, en kosten 1, 89.
Meneer 'Dat kan me niet schelen, ik wil het vloerbrood voor 1,25 klaar punt uit'

:roll:

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:16

Plien91 schreef:
colinneke schreef:
Zoiets heb ik ook een keer gehad. ik stond alleen in de winkel en was een oudere mevrouw aan het helpen. Sta er een vrouw al te roepen KASSA. Dus ik roep dat ik er zo aan kom. Verder met het helpen. Nog een keer KASSAAAAAAA. Ik: Ja ik kom er zo aan.
Dus de oudere mevrouw zei van ga maar naar de kassa meisje. Ik: Nee ik ben u aan het helpen en ze moeten maar even wachten }>
Komt die vrouw weer: KASSA ik sta al de hele tijd te roepen hoor. mijn reactie Ik heb maar 2 handen en ik ben deze mevrouw aan het helpen zodra dit klaar is kom ik. Die vrouw heeft nooit meer gegild dat ze bij de kassa stond.

Zó herkenbaar! Ik werk in een restaurant, en soms dan moet ik 1 kassa + de keuken tegelijk doen. Nou, ik kan niet én patat inscheppen én mensen helpen tegelijk. Dan staan mensen bij de kassa, zíen dat ik bezig ben en gaan dan heel geïrriteerd zuchten. Ik zeg dan "Ik of een collega komt zo bij u, momentje alstublieft" maar dat is natuurlijk niet goed genoeg.

Eéntje maakte het ooit zo bont en wilde me naar de kassa fluiten alsof ik zijn hond was. Nou, dan ben ik even stokdoof hoor, is hij nou helemaal van de pot gerukt. Toen ik hem "eindelijk" (na wel een hele minuut wachten) hielp: zei hij "Hoorde je me niet?"
"Oh jawel hoor, maar ik dacht dat u uw hond bij u floot"
Hij kreeg me toch een rood hoofd. :=

Ze mogen me best roepen, ik snap dat zij soms denken dat ik ze niet zie (soms zie ik ze ook echt niet omdat ik druk bezig ben) maar zeg dan "mevrouw" of "Zou je me kunnen helpen?" o.i.d.

Aah, zo'n fluitende heb ik ook meegemaakt,alleen dan bij een collega. Die collega was daar dus ook echt niet van gediend en die zei:"Nou meneer, als u fluit kunt u nog langer wachten, want ik ben geen hond!" Die man was al langer vervelend aan het doen en de hele tijd was mijn collega vriendelijk gebleven, maar nu even niet.

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:17

Ik werk bij een bakker, en er is een vrouw die met mijn vorige leidinggevende had afgesproken dat ze op zaterdag korting krijgt, omdat ze dan heel veel brood komt halen voor haar bed&breakfast. Nu was ze er maandag ochtend en een collega was haar aan het helpen en die vrouw zegt: 'Nu nog de 10% korting'. Dus mijn collega vroeg of dat klopt, dus ik vertelde haar dat ik weet dat ze hadden afgesproken alleen op zaterdag korting.
Hier was ze het duidelijk neit mee eens! Ze begon te schreeuwen dat andere collega's het wel doen, en dat ik toch weet wie ze is. Ja dus?
Ik zei nog dat ik het na zou vragen, maar daar wilde ze niet naar luisteren en ze tierde de winkel uit.

Ik had het nog nagevraagd, mijn nieuwe leidinggevende doet het wel, m'n oude leidinggevende zei dat hij alleen de zaterdag met haar had afgesproken. Waarschijnlijk doet mijn nieuwe leidinggevende het wel omdat zij dan zegt: en de korting he.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:17

Had het brood naar zn knar gegooit ;( :+

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:18

phormicola ; ehmm, het staat er misschien serieus, maar het was toc ook echt als een grapje bedoelt en dat zag deze klant zelf ook wel ;)
Moet er overigens wel bijzeggen dat deze mevrouw al een paar jaar zeurt over vanalles en nog wat bij ons (ook voordat ik daar werkte).
Dus als een grapje over stoppen met roken tegenwoordig niet meer kan?
En dan zeg je wel ja een alternatief aanbieden, maar daarvoor( 3dagen ong) vroeg ze al hoe duur de bussen shag waren + de filtertjes + het apparaatje en idd dat was haar te duur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:18

xx_Kelly_xx schreef:
Weet niet of dat zo werkt, je begint namelijk ook elke dag of week opnieuw met tellen. En ze had kunnen vragen of ze een andere dag de kaas kon komen omruilen.

Dat had zeker gekund. En als het 'goede' mensen waren achter de kassa was een bonnummer niet eens nodig geweest. Beschimmelde kaas, vervelend kan om geruild worden. (Dat je naar de winkel moet komen lijkt me logisch, de kaas kan moeilijk op de post gedaan worden... ) maar het had absoluut niet diezelfde dag gemoeten. Even bellen dat de kaas niet goed is, dat je graag een ander wilt maar vandaag niet meer in staat bent om te komen zou goed genoeg moeten zijn. De kaas had dan ook prima op een andere dag geruild kunnen worden. Die opmerking er achter aan bij het snijden van een groter stuk had imo weer niet gehoeven inderdaad :=

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:20

Hahaha wat een geweldige verhalen..
Bij de supermarkt kreeg ik vaak.. : kan ik jou ook meekrijgen? Ik werkte zowel op vleeswaren als kassa en plakte wel eens een streepjescode op mn shirt..en we hadden gestreepte shirts..lekker flauw..

Nu maak ik wc's schoon bij een cultuurcentrum en tsjah.. ik moet dan wel eens de mannenwc in als er heren in de toiletten zijn.. krijg dan standaard: niet naar mn pie mel kijken hoor..
zeg dan altijd maar.. nee hoor meneer, en ook al wel, is niet de eerste die ik in mn leven zie hoor :P

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:22

Je bent niet eens verplicht om met de bon terug te komen, al had je volgende week pas terug gegaan, volgens de 'jumbo regels' moet je de klant gewoon een nieuw stuk gratis mee geven.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:27

Judith_ schreef:
Ooh dat laatste doet me aan iets denken. Aantal weken terug waren de boerenbroden in de aanbieding. De Boerenbroden waren toen 1,25 per stuk. (Er hing een grote poster met deze mededeling en alle boerenbroden hadden een grote actiesticker) Meneer begint van een afstandje met een vloerbrood te zwaaien (zonder sticker dus, en met de gewone prijs erop)
Meneer 'Is dit brood nu 1,89 of 1,25?'
Ik '1,89 Meneer'
Meneer 'Of 1,25.'
Ik 'Nee meneer, de vloerbroden kosten 1,89 per stuk. De boerenbroden met de roze actiesticker zijn 1,25 per stuk. '
Meneer 'Daar staat dat de broden 1,25 zijn.
Ik 'Dat klopt Meneer, de boerenbroden * Wijst de boerenbroden aan* zijn in de aanbieding voor 1,25. De vloerbroden niet, de zijn 1,89.
Meneer 'Maar daar op het bord... Ik hoef helemaal geen boerenbrood, ik wil een vloerbrood maar dan voor 1,25.'
Ik 'De vloerbroden zijn niet in de aanbieding meneer, en kosten 1, 89.
Meneer 'Dat kan me niet schelen, ik wil het vloerbrood voor 1,25 klaar punt uit'

:roll:

Naaah.. Dan moet ie maar ergens anders brood kopen hoor..