Hoeveel geven jullie per maand uit aan boodschappen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gemiddeld bedrag per maand aan boodschappen (gebasseerd op 2 personen)

< 100 euro
42 (7%)
100 - 150 euro
89 (15%)
150 - 250 euro
160 (27%)
250 - 350 euro
147 (24%)
350 - 450 euro
93 (15%)
> 450 euro
60 (10%)

Totaal aantal stemmen: 591

RoodZonnetje

Re: Hoeveel geven jullie per maand uit aan boodschappen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:21

Daar hebben jullie ook weer gelijk in, goede tips!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:31

Ik heb gisteren voor de hele week boodschappen gedaan (dat was wat, op m'n fietsie, m'n handen lagen er zowat vanaf :D ) voor 54 euro, kijken of we dat gaan redden zonder iets bij de kopen. Dit was excl rookwaar, ik koop grote dozen West tabak (gewoon voor hem, light voor haar) en een doos filterhulzen, daar doen we wel een tijdje mee, die had ik dus nog :)

Ben echt super benieuwd, als we dit een week volhouden, zouden we dus rond de 250-300 euro per maand uitgeven! Daar schrik ik wel even van :')

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:38

Hoeveel kosten sigaretten tegenwoordig ongeveer?
Drank (wijn etc) kost ook handenvol geld, mijn moeder drinkt elke avond 3 glaasjes wijn en een glaasje port.
Reken maar uit hoeveel ze daar op zou kunnen besparen (heeft ze weleens gedaan, een maand geen alcohol in huis. Meteen een goede test of ze zonder kon en dat kon ze gelukkig.).

In onze familie is het normaal om elke dag na het werk even een borreltje te drinken (glaasje wijn of sherry) en bij het eten ook weer een glaasje wijn.

Ik vind alcohol echter niet erg lekker, krijg er juist dorst van dan dat het mijn dorst les dus ik drink gewoon water of limonade.
Scheelt behoorlijk veel geld!

PS: als ik eters krijg komt er natuurlijk wel een flesje wijn op tafel ;-)
Het moet wel gezellig blijven :P

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:40

Nadir schreef:
Kristie schreef:
Een collega van mij, gaat op maandag alle (maar dan ook echt alle) supermarkten af om de foldertes te halen bij supermarkten, om aan de hand van de aanbiedingen een boodschappenlijstje te maken; hij eet geloof ik voor 30eurie per week :=. Heel erg knap, hij eet ook altijd lekker én hij gaat op de fiets.

Ik ken ook iemand die dat doet, verschrikkelijk. :=
Ik heb daar echt geen tijd voor hoor! :D

Ik doe dat ook hoor :j Je moet wat toch wat met een budget dat aan de krappe kant zit. :) Evengoed geef ik dan nog veelsteveel uit voor z'n tweeen, moet minstens 80 euro af kunnen volgens mij, alhoewel ik niet weet waar ik op zou moeten bezuiningen (afgezien van de rookwaar) :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:42

Laetitia, ALS ik sigaretten koop, koop ik van die goedkope krengen, 4,70 per 25 sigaretten ofzo, daar doe ik dan twee dagen mee (die koop ik voor m'n werk)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:43

En als *die* tijd van de maand eraan zit te komen eet ik ook veel meer dan normaal, ik ben gelukkig geen snoeper, maar ik eet wel meer van wat ik normaal al eet :o

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 00:08

laetitia schreef:

Echt teveel :j (naja, is eigen keus uiteraard, maar er gaat echt ontzettend veel geld 'in verloren')

Een pakje shag zit tussen de 3,80-5,70, waarvan de 5,70 toch wel heel populair is (is VanNelle shag en drum/samson komt ook boven de 5 euro uit per pakje)
En sigaretten loopt van de 4,00-6,00, waarvan het heel erg verschilt. Het meeste wat verkocht is zit rond de 4,60-5,10 (marlboro en camel), maar ook gerust pakjes van 6,00 euro (zit dan wel meer in).

Reken maar uit als je 1 pakje sigaretten per dag rookt......

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 02:15

Ja, het is echt te erg die sigaretten.

Maar! Ik rij geen auto, dus geen dure benzine voor mij! :)*

cloaca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 02:24

als we het goed doen, 240 per maand (we leggen beide 120 euro per maand in) maar soms word het wel wat hoger.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 04:03

In principe kunnen wij het redden van 50 euro per week... Maar dit gebeurd niet altijd, hoor :D
Wanneer wij er echt op gaan letten, is het te doen, maar dan moeten we geen voorraad frisdrank oid halen.
Kattenvoer ed tiks ook wel erg aan, moet ik erbij vermelden haha

Maar over het algemeen (zonder sigaretten) zijn wij gemiddeld €250,- pm aan boodschappen kwijt. Als ik het zo lees, best netjes dus :D

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 09:43

laetitia schreef:
Drank (wijn etc) kost ook handenvol geld, mijn moeder drinkt elke avond 3 glaasjes wijn en een glaasje port.
Reken maar uit hoeveel ze daar op zou kunnen besparen (heeft ze weleens gedaan, een maand geen alcohol in huis. Meteen een goede test of ze zonder kon en dat kon ze gelukkig.).

In onze familie is het normaal om elke dag na het werk even een borreltje te drinken (glaasje wijn of sherry) en bij het eten ook weer een glaasje wijn.

Ik vind alcohol echter niet erg lekker, krijg er juist dorst van dan dat het mijn dorst les dus ik drink gewoon water of limonade.
Scheelt behoorlijk veel geld!

PS: als ik eters krijg komt er natuurlijk wel een flesje wijn op tafel ;-)
Het moet wel gezellig blijven :P

Hier word dagelijks ook 2 glazen wijn gedronken, en als er eters komen dat red ik het niet met 1 fles :+
Dan gaan er zo 3 flessen doorheen. Dit tikt wel aan ja, en dan drink ik niet eens hele dure wijn.

Gelukkig rook ik niet meer, dat scheelt een heleboel :D

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 11:12

Leuk dat er weer wat leven in het topic zit :D

Over de lunch: Ik heb ook een tijdje mn lunch gekocht in de bedrijfskantine :wow: Niet normaal wat je dan betaald en dan doe ik niet eens gek, koop geen speciale dingen. Nu neem ik brood mee en heb ik een pakje kaas hier in de koelkast liggen. koop dan alleen elke dag een pistoletje voor 40 cent erbij.

Met pasen hebben wij ook wat dingen gekocht voor het paasontbijt en wat chocolade eieren.
En we hebben Tiramisu gemaakt, eten vanavond bij schoonouders. Dat is ook vrij duur, maar wel erg lekker :9

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 11:16

Wat betreft wijn, dat sla ik meestal in de aanbieding in. Lindemans of Hardy's bij de appie vind ik prima wijntjes, maar meer dan 4 euro een fles wil ik er nog even niet voor uitgeven. Gelukkig zijn deze wijnen wel regelmatig in de bonus. :)

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 17:18

wij drinken hier dan niet veel wijn, mijn vriend drinkt wel bier, alleen jupiler of dommelsch dus dat kopen we gewoon per paar kratten als het ergens in de aanbieding is, verder geven wij aan alcohol weinig uit. we drinken haast nooit thuis. (op mn vriend zn bier na dan )

nu ik meer mn boodschappen verspreid doe bij meerdere winkels en dus niet meer alleen bij c1000 let ik ook meer op de prijzen dus dat is wel een goede beslissing :D

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 17:21

Wij besteden 60 euro per week aan eten en drinken. Dat is dus in principe 240 euro per maand. Maar we krijgen ook wel eens mensen te eten en dan zitten we zo op 75 euro voor een week. Maar gemiddeld dus 60 euro.

Ik ben ervan overtuigd dat als je het goed in de gaten houdt en niet iedere dag kleine beetjes haalt, je prima voor een relatief laag bedrag rond kunt komen.

Ow ja, ons huishouden bestaat uit twee volwassenen :)

Mayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 17:50

Ik heb het mijn moeder maar eventjes gevraagd.
We zijn hier tussen de 400 - 500 euro in de maand kwijt aan de boodschappen.
Hier zitten dan wel 12 pakjes shag bij in en het kant en klaar eten van mijn vader (is vrachtwagenchaffeur) wat zo duur is.

Schrok nog best van het bedrag, ondanks dat we regelmatig mensen te eten hebben.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 18:53

Nou, wij hebben het niet gered met de 54 euro voor een week, heb nu echt helemaal niets in huis meer en we zijn nog wel op dieet :(
Nu dus naar de winkel, ga extra 5 euro uitgeven aan brood en wat beleg +melk, gisteren ook nog 5 euro uitgegeven voor het diner van de komende 2 dagen,

bij elkaar dus ong 65 euro per week, dat maakt 260 euro per maand, excl sigaretten en m'n strippenkaarten := Ik vind het echt veelsteveel, misschien voortaan wat meer naar de Aldi, dat zal wel iets schelen :)

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 18:57

Inmiddels ben ik op de aanbiedingen aan het letten en koop ik grootverpakkingen kip en gehakt in hehe..
Kep alleen nog geen balans opgemaakt wat ik nou heb uitgegeven afgelopen weken..
Moet ik toch weer gaan doen want ik ben het overzicht alweer kwijt... *zucht*

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 20:50

phormicola, ik vind dat geen hoog bedrag hoor.. 65 euro per week.. Heel netjes eigenlijk :D Dat is voor ons een 'goedkope' week. Al ligt het er natuurlijk net aan wat je budget is en wat je zelf kwijt wilt zijn. :)

Vandaag bij de appie lol gehad. Luxe paasstol, nog 2 weken houdbaar, ipv 5 euro 1 euro, en toen nog 35% eraf :+ 65 cent voor een luxe stol :Y) En een gourmetschotel ipv 15 euro, 4 euro betaald, hup de vriezer in, makkelijk en gezellig met zijn 2en :)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 08:41

Ik heb laatst bij de Makro gehakt, kip en tartaartjes gekocht. Het was daar in de aanbieding. Dit heb ik in porties verdeeld en in de vriezer gedaan. Het scheelt echt een hoop geld op de wekelijkse boodschappen. :j

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 09:05

Wij kopen ook vaak grootverpakkingen kipfilets, gewoon per stuk invriezen en vaak een stuk goedkoper dan de kleinere verpakkingen en ook regelmatig in de aanbieding :)

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 09:23

wij zijn de ene week rond de 50 euro kwijt en andere week rond de 30 euro met zijn 2e.

kopen zoveel mogelijk bij de lidl en de restjes bij de plus..

vlees van de lidl is meestal per 4 verpakt dus doen we 2 weken mee.

Squit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 09:53

Bij mij ligt het eraan of ik alleen ga of als mijn vriend mee gaat..
Als we samen gaan zitten we zo rond de €80 pw..
Ook gaan wij meestal naar AH..
Ook gaan we 1x in de zoveel weken groot in slaan bij de sligro (groothandel)
en daar kopen we wasmiddel enzo.. Maar dan ben ik meer geld kwijt haha

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 12:53

liesJ schreef:
wij zijn de ene week rond de 50 euro kwijt en andere week rond de 30 euro met zijn 2e.

kopen zoveel mogelijk bij de lidl en de restjes bij de plus..

vlees van de lidl is meestal per 4 verpakt dus doen we 2 weken mee.

die laatste zin snap ik niet ik denk dat je 2 dagen bedoelt? of eten jullie maar 2 keer per week vlees?

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:22

Zo er zit hier weer wat leven in. Ik woon nu een maandje samen met mijn beste vriendinnetje, en we hadden gezegd 25 euro per persoon per week. Nou was dta blijkbaar wel erg ruim, en hebben we dat terug geschroefd naar 20 euro per persoon per week. 40 euro per week dus. Vorige week hadden we een voorraad drinken, vlees , eten voor een week, koekjes e.d en we waren nog geen 40 euro kwijt, deze week zijn we nog maar 25 euro kwijt, dus dta gaat lekker zo :) Wij doen de grote boodschappen bij de aldi maar hebben een aantal producten (melk, boter e.d) die we bij een andere super halen, de boni of de ah. :) komt allemaal prima uit zo. Dus 160,- euro per maand voor 2 personen en een hondje :)