Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) voor 54 euro, kijken of we dat gaan redden zonder iets bij de kopen. Dit was excl rookwaar, ik koop grote dozen West tabak (gewoon voor hem, light voor haar) en een doos filterhulzen, daar doen we wel een tijdje mee, die had ik dus nog 
Nadir schreef:Kristie schreef:Een collega van mij, gaat op maandag alle (maar dan ook echt alle) supermarkten af om de foldertes te halen bij supermarkten, om aan de hand van de aanbiedingen een boodschappenlijstje te maken; hij eet geloof ik voor 30eurie per week. Heel erg knap, hij eet ook altijd lekker én hij gaat op de fiets.
Ik ken ook iemand die dat doet, verschrikkelijk.
Ik heb daar echt geen tijd voor hoor!
Je moet wat toch wat met een budget dat aan de krappe kant zit.
Evengoed geef ik dan nog veelsteveel uit voor z'n tweeen, moet minstens 80 euro af kunnen volgens mij, alhoewel ik niet weet waar ik op zou moeten bezuiningen (afgezien van de rookwaar)
laetitia schreef:Hoeveel kosten sigaretten tegenwoordig ongeveer?
(naja, is eigen keus uiteraard, maar er gaat echt ontzettend veel geld 'in verloren')

laetitia schreef:Hoeveel kosten sigaretten tegenwoordig ongeveer?
Drank (wijn etc) kost ook handenvol geld, mijn moeder drinkt elke avond 3 glaasjes wijn en een glaasje port.
Reken maar uit hoeveel ze daar op zou kunnen besparen (heeft ze weleens gedaan, een maand geen alcohol in huis. Meteen een goede test of ze zonder kon en dat kon ze gelukkig.).
In onze familie is het normaal om elke dag na het werk even een borreltje te drinken (glaasje wijn of sherry) en bij het eten ook weer een glaasje wijn.
Ik vind alcohol echter niet erg lekker, krijg er juist dorst van dan dat het mijn dorst les dus ik drink gewoon water of limonade.
Scheelt behoorlijk veel geld!
PS: als ik eters krijg komt er natuurlijk wel een flesje wijn op tafel![]()
Het moet wel gezellig blijven

Niet normaal wat je dan betaald en dan doe ik niet eens gek, koop geen speciale dingen. Nu neem ik brood mee en heb ik een pakje kaas hier in de koelkast liggen. koop dan alleen elke dag een pistoletje voor 40 cent erbij.

Ik vind het echt veelsteveel, misschien voortaan wat meer naar de Aldi, dat zal wel iets schelen
Dat is voor ons een 'goedkope' week. Al ligt het er natuurlijk net aan wat je budget is en wat je zelf kwijt wilt zijn. 
65 cent voor een luxe stol
En een gourmetschotel ipv 15 euro, 4 euro betaald, hup de vriezer in, makkelijk en gezellig met zijn 2en
liesJ schreef:wij zijn de ene week rond de 50 euro kwijt en andere week rond de 30 euro met zijn 2e.
kopen zoveel mogelijk bij de lidl en de restjes bij de plus..
vlees van de lidl is meestal per 4 verpakt dus doen we 2 weken mee.
Wij doen de grote boodschappen bij de aldi maar hebben een aantal producten (melk, boter e.d) die we bij een andere super halen, de boni of de ah.
komt allemaal prima uit zo. Dus 160,- euro per maand voor 2 personen en een hondje