Het afrijstress en rijles topic 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LauwtjuhLevi

Re: Het afrijstress en rijles topic 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 13:26

Ik ben ook geslaagd voor mijn E achter B rijbewijs!
Yeaaaaah!!
(na 1 x zakken evoor, en moest het gewoon halen want anders zou ik er niks meer aan uit willen geven)

Iedereen gefeliciteerd met het behalen van zijn rijbewijs!
En een ieder die het niet haalt, wees niet getreurd! De volgende keer ben je nog zenuwachtiger en zul je beter je best doen waarschijnlijk!! Dussss hou de moed erin!!

Ik ga nu verder met feesje bouwen met mezelf en me hond die me raar zit aan te gapen (A)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 13:26

Gefeliciteerd! :D

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 13:27

Gefeliciteerd! :D

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 13:28

Jij ook gefeliciteerd :D

_PatriciaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 13:30

gefeliciteerd geslaagden :D !

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 13:52

Gaat lekker deze week tot nu toe! :D
gefeliciteerd voor alle geslaagden :)

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 13:59

Gefeliciteerd iedereen :D

Nog even een vraagje, voetgangers hebben geen voorrang, maar je hebt ook de regel, rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg gaat voor, en onder verkeer vallen ook voetgangers... hoe zit dat dan :P

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 14:02

Als je zegmaar op een kruispunt komt, en er loopt een voetganger gelijkwaardig aan waar jij rijd, en jij wilt rechts of links afslaan en die voetganger rechtdoor (dus de weg oversteken) dan heeft de voetganger voorang, omdat die rechtdoor gaat en jij afslaat.
en dan maakt het niet uit of er een zebrapad zit of niet.

Maar als jij bvb van rechts komt bij een kruispunt, en van links komt er een voetganger, dan mag jij weer voor omdat hij niet 'gelijkwaardig' aan jou weg loopt, dacht ik.

sorry kan het niet beter uitleggen... :o

_PatriciaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 14:04

wij hadden een makkelijk ezelsbruggetje:
Kijk je een voetganger in zn nek/bek dan blijf je op je plek
Kijk je een voetganger in zn zij, geef gas bij

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 14:05

Hahaha die is grappig :P

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 14:06

die is wel handig ja! :D

_PatriciaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 14:08

ja en je onthoud hem erg goed :')

edit; had hem bij mn scooter theorie ook al gehoord, dat is dus twee jaar geleden..
Nu werd het er dus weer ingestampt, en ik zat daarna ook echt op de scooter; oow ik kijk hem in zn bek, hij heeft voorang :')

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 14:09

Het scheelt denk ik wel dat ik vorig jaar mn scootertheorie heb gedaan :D
Edit; whahaha :+

_PatriciaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 14:10

ik vond dat ook zeker schelen :j
je kent ten eerste de kastjes al en je kent, als het goed is, de voorangsregels/borden nog

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 14:10

Thanks, de uitleg is duidelijk Magic_lover :D
Ezelsbruggetje is ook handig, bedankt!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 14:11

Jaa precies.. en ik heb toen ook het autotheorieboek gebruikt omdat ik een scooterboek van 2006 had.. dus om de laatste dingetjes ook te weten heb ik allebei maar gedaan!

Haha ik ga dat zinnetje nu niet meer veranderen, en mijn instructeur is heel erg van het zelf laten uitzoeken, dus als ik nu in een situatie kom zoals hierboven en ik rem dan vraagt hij: Waarom rem je? En dan moet ik de regel dus gaan zeggen..
Maar nu ben ik bang dat ik dan dus ook ga zeggen: Mja ik kijk hem in zn bek :Y) Wat dat betreft ben ik echt een flapuit :+

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 14:12

ik herkende ook veel van de scooter idd, vond dat zelfs moeilijker... al die borden waar je dan weer wel of niet met brommer/scooter oid in mocht enz, auto is gewoon vrijwel gelijk voor iedereen :D

Nou ik zal even naar het gemeente huis toe.

_PatriciaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 14:13

MissPromiss schreef:
Jaa precies.. en ik heb toen ook het autotheorieboek gebruikt omdat ik een scooterboek van 2006 had.. dus om de laatste dingetjes ook te weten heb ik allebei maar gedaan!

Haha ik ga dat zinnetje nu niet meer veranderen, en mijn instructeur is heel erg van het zelf laten uitzoeken, dus als ik nu in een situatie kom zoals hierboven en ik rem dan vraagt hij: Waarom rem je? En dan moet ik de regel dus gaan zeggen..
Maar nu ben ik bang dat ik dan dus ook ga zeggen: Mja ik kijk hem in zn bek :Y) Wat dat betreft ben ik echt een flapuit :+

hahaha als hij een beetje humor heeft kan hij er wel om lachen denk ik :')

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 14:19

1 februarie heb ik mijn eertse ttt!!
volgende week veel lessen ben benieuwd en eigenlijk nu al beetje zenuwen haha

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 14:20

Mijn rijinstructeur zei dat ook altijd van dat nek/bek enzo. Ik wist alleen niet meer precies hoe ie ging, en ik heb 'm ook iets anders 'geleerd' dan wat hierboven staat maar opzich is het wel ideaal! :)

Brommertheorie helpt echt wel als je daarna voor je autotheorie gaat. :j Ik wist echt nog heel veel dingen wel.

Lauwtjuhlevi, gefeliciteerd met je E achter B! *\o/*

Enne, spannend MiSz_SaNdY

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 14:30

Ik ben gezakt... -O-
Had ook niet zo'n leuke examinator, ik vond 'm heel 'nep' overkomen; hij deed wel aardig, maar had het idee dat hij echt alleen maar deed alsof en vanaf 't begin al wist dat ik gezakt was zegmaar, zo'n gevoel had ik bij hem. :\

Was verder eigenlijk helemaal niet zenuwachtig, maar ik heb gewoon een hele stomme fout gemaakt; er stond 'n bus aan de rechterkant van de weg (op 'n buslijn die na de halte ophield) en die had z'n richtingaanwijzer al aan en dook vlak voor mij de weg op, ik had niet gezien dat ie erop wou komen. :roll: Echt heel stom, ik had gewoon in m'n hoofd zitten dat ie daar geparkeerd stond (is ook wel 'n aparte plek voor bushokjes daar :')), examinator en ik trapten tegelijk op de rem (als ie niet geremd had was ik dus ook nog wel net op tijd geweest, maar veel later dan had gemoeten).
Verder zaten alle stoplichten tegen: alles sprong nét op oranje op het moment dat ik niet meer kon remmen, dus heb bijna alleen maar door oranje lichten gereden en m'n examinator vond dat dat aan mij lag en dat 't iets was waar ik aan kon werken...? :o?

En hij vond dat ik niet bewust genoeg keek. Ik kijk altijd redelijk snel als ik spiegel, maak eigenlijk een vloeiende beweging binnen-buiten-linker schouder, maar ik kijk wel goed genoeg; hij dacht blijkbaar dat ik niet zo snel kon kijken ofzo en dat ik 't bewuster moest doen. :+

Verder ging alles wel helemaal goed, hij zei ook dat ie zich prima op z'n gemak voelde verder enzo, maar alleen die stomme bus... _-:(
Ouders zeiden al dat ik die buschauffeur maar de schuld moest geven, die heeft vast expres gewacht tot er een lesauto aan kwam in de hoop dat 't een examen was en hij degene kon laten zakken! :')

Ik ga gelijk weer geld overmaken voor volgend examen, hoop dat ik snel weer op kan... Ik baal echt behoorlijk maar ja, volgende keer beter. :)

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:15

Over voetgangers gesproken kijk vooral als je bij de voetganger een kop of kont ziet dan hebben de voetgangers voorrang, anders NIET!

Annn schreef:

Nog even een vraagje, voetgangers hebben geen voorrang, maar je hebt ook de regel, rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg gaat voor, en onder verkeer vallen ook voetgangers... hoe zit dat dan :P

_PatriciaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:17

XFiemoX schreef:
Over voetgangers gesproken kijk vooral als je bij de voetganger een kop of kont ziet dan hebben de voetgangers voorrang, anders NIET!

Annn schreef:

Wel hoor, als je uit een uitrit komt :P

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:19

Ah balen Chann. -O- Zo jammer dat je door ander verkeer zakt he.
Gelukkig heb je wel een paar puntjes meegekregen die je kunt verbeteren, en de volgende keer haal je het gewoon! ;)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:20

Chann, wat balen! :(:)