OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 15:15

@ Unwritten:

Hoe werkt reizen met de Studenten OV-chipkaart in de kortingsuren?
Afhankelijk van je studentenreisproduct (week- of weekendabonnement), reis je op bepaalde tijden met korting. Voor het reizen met korting in de trein moet je een papieren kaartje met korting kopen.

bij sommige OV-bedrijven reis je in de kortingsuren nog met een roze strippenkaart. In de trein koop je in 2010 nog een papieren kortingskaartje. Je kunt daar nog NIET op saldo reizen;

Van stuidentenov.nl , dus volgens mij kan het toch niet?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 15:16

bontlover schreef:
Ik snap er dus werkelijk ook helemaal niks meer van. Vandaag wel wezen kijken bij zo een geel ding. Ov chipkaart erin gestopt en uiteindelijk staat er reisproduct 2 van 2. Wat houd dit eigenlijk in???

Vind het allemaal maar vreemd gaan. Vooral omdat het ook niet helemaal duidelijk is. Zo te lezen in het topic snappen vele het niet.

2 reisproducten, je week/weekendabbo en 40% korting voor week/weekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 15:19

Dan kan het inderdaad nog niet nee.

Ik moet zeggen dat ik de infovoorzieningen overal erg tegenstrijdig vind. Ik snap het ook niet, ik haalde mijn product op, en kon de dag erna nog een product ophalen. Ik heb inmiddels 4 opgehaalde reisproducten :?

Bontlover, vriendin van mij heeft 4 van 4 reisproducten. En ik 2 keer 2 van 2 reisproducten :?

Ik herhaal nog een keer mijn statement van een jaar geleden.
De OVchipkaart is gedoemd te mislukken.

_Tara_

Re: OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 15:19

4 opgehaalde reisproducten is wel maf :=

Ik ga morgen ook eens een poging wagen om m'n reisproducten op te halen.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 15:27

Unwritten schreef:
Ik herhaal nog een keer mijn statement van een jaar geleden.
De OVchipkaart is gedoemd te mislukken.

Dat denk ik ook..
Ik was er ook eigenlijk van overtuigd dat ik wel op saldo kon reizen bij de NS, leek me ook echt heel makkelijk.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 15:29

Dat zou toch ook moeten kunnen Misser? Een van die reisproducten die je op je chipkaart laadt is die 40% korting. Ik ga even zoeken :P

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 15:30

Check een van mijn posts hiervoor even ;).

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 15:31

ik heb ook het vermoeden dat de OV chipkaart de ondergang van het OV word :+

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 15:32

Ik zag 't inderdaad... Erg makkelijk word 't ons ook niet gemaakt he. Hier wel met chipkaart, daar weer niet.

Het idee is natuurlijk heel leuk: 1 kaart voor al 't ov. Maar de uitvoering ervan... Dan zal al dat ov ook samen moeten gaan werken en dat doen ze volgens mij totaal niet :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 15:43

Dan doen ze het in engeland met de Oyster toch een stuk beter.

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 15:48

Ik ga ook eens meelezen in dit topic..ik krijg inmiddels al bijna grijzen haren van de onduidelijkheid. Ik heb contact gehad met die helpservice van student-ov chipkaart; ik heb momenteel een weekend-ov maar mijn tijdelijke product op mijn kaart is een week-ov. Dus dat zou inhouden dat ik ineens moet gaan betalen..terwijl het nieuwe product (zoals bij de ib-groep aangegeven staat) wel weer een weekend-ov zal zijn. Maar die kan ik nu nog niet ophalen. Dus dat is al heel irritant..ga toch niet ineens betalen terwijl ik gewoon een weekend-ov moet hebben. En toen ik aan dat meisje vroeg of ik in januari met mijn papieren OV nog kon reizen, gaf ze aan dat dat niet kon.
Zit ik gisteren in de trein, zegt de conducteur dat je in januari nog met je papieren OV mag reizen.

Ik weer op internet gaan zoeken en dit is nergens op de sites van ov-chipkaart aangegeven. Maar wel op: http://ict.arbeidsmarkt.com/nieuws/4033 ... ng-op.html en op http://nl.wikipedia.org/wiki/OV-studentenkaart en http://www.erasmusmagazine.nl/nieuws/de ... ticle/2102. Wat een vaagheid...ik mag vandaag gaan reizen; ik ga zeker geen kaartje kopen. Neem mijn OVkaart van 2009 mee, mijn chipkaart en een kopietje van de IB-groep waarop staat dat ik weekend-ov krijg. En ik denk dat ik dat krantenartikel ook maar uitprint en meeneem.

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 15:54

Ik heb 'me trouwens aangemeld bij ov-chipkaart.nl en daar staat bij mijn kaartinformatie onder producten het volgende:

Totaal 2
Studenten OV-chipkaart week € 0,00
Studentenkaart korting week € 0,00

Wat houdt dit nu precies in? Ik dacht in ieder geval dat er dan een tijdelijk week-ov op staat, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 15:55

Ik heb 4 producten. :=

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 15:56

@ Apollo: Vanaf wanneer ben je student? Er staat namelijk op de site van studentenov-chipkaart dat nieuwe studenten standaard een tijdelijk week-ov hebben. Alleen oude studenten hebben een tijdelijk product wat aansluit op hun oorspronkelijke kaart.
Zo te zien staat er nu inderdaad een week-ov op.

@ Unwritten: Zouden die 4 producten niet zijn van: tijdelijk ov en je op je kaart gezette ov?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 15:58

Unwritten schreef:
Dan doen ze het in engeland met de Oyster toch een stuk beter.

Een heeel stuk beter, mja nederland is weer te gierig om gewoon dat systeem over te kopen :)
Net zoals in NY, parijs enz. werkt allemaal al jaaaaaren perfect, omdat ze gewoon het hele systeem hebben overgekocht (uit china geloof k). Maar nederland moet weer zelf het wiel opnieuw uitvinden en ja dat gaat natuurlijk niet zo makkelijk :+

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 16:06

Ik ben al sinds 2005 student..die kaart heb ik alweer een poosje. Maar ik ben in augustus gewisseld van week naar weekend, waarschijnlijk zit daar het probleem. Maar dat is natuurlijk geen reden dat ik daardoor het ineens moet doen met een week-ov.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 16:12

Grrr ik word echt heel chagerijnig van dat OV gebeuren!
Heb van vorig jaar (2009) zowel een OV-chipkaart (reis in r'dam) en een studendenrijsbewijs (dat grote pastice ding). Maar moet je nou voor 2010 ook nog een studentenreisbewijs hebben of gaat alles via je ov-chipkaart?

En ik woon in Hellevoetsluis, en die site geeft aan dat er op 50km geen ophaal/oplaad automaten zijn..?! Misschien een fout in het systeem want neem aan dat die er binnen 50 km wel zijn!

T is weer behoorlijk vaag allemaal!

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 16:21

Ojaah, dat is ook nog heel leuk. Die zoekfunctie voor een service-punt werkt al drie dagen niet meer..

@ Nikki_: met jou worden nog heel veel studenten chagrijnig geloof ik..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 16:33

Tara, ik ben al 3,5 jaar student, dus een tijdelijk product hoefde ik niet meer op te halen ;)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 17:12

Je moet bij die zoekfunctie even op de link naar dat kaartje klikken. Er staat namelijk ook bij dat door de drukte de site niet helemaal goed kan werken, als je doorklikt naar t kaartje krijg je wel resultaten te zien.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 17:17

@ Unwritten: Dus er stonden 4 producten voor je klaar? Dat is wel maf dan :P

@ Apollo: Denk dat 't daar door kan komen ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 17:18

Tara, niet alleen voor mij, ook voor een vriendin := ik heb de bonnetjes in mijn portemonnee zitten. En de eerst beste die mij een boete dreigt te geven wrijf ik die bonnetjes onder zijn neus.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 17:21

Heb je nu dan week en weekend? :oo Dat zou wel superchill zijn zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 17:22

Ja geen idee. Beide keren stond er dat mijn weekproduct klaar stond, en dat dat geactiveerd was op mijn kaart :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 17:28

Okee, volgens OV-chipkaart.nl heb ik dit:
Producten op uw kaart
Product Status Prijs €
Totaal 3
Studenten OV-chipkaart week -
Studentenkaart korting week -
RET Enkele Reis 2uur € 3,50

Studentenkaart korting week, is mijn oude product. Studenten OV-chipkaart week is mijn nieuwe. Dus het klopt *\o/*
En ik heb zo te zien nog een enkeltje :')