Denk dat mijn relatie nu toch echt over is help

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NoaC

Re: Denk dat mijn relatie nu toch echt over is help

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:49

Daarom. En tot die tijd zijn alle adviezen (hoe goed ook) tegen dovemansoren.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 18:47

Ik begrijp helaas wel wat hier gebeurd, het is klassiek en een schoolvoorbeeld.
Zij vind de kracht weg te gaan, maar hij klets haar gewoon terug. De angst voor het onbekende groeit en daar gaat ze weer, terug naar een man die haar eigenlijk gewoon mishandeld, gewoon omdat ze niet weet HOE het anders moet, en omdat de angst te groot word.

Weet hij van Bokt? Des te beter. Ik zou willen dat hij zijn waffel opendeed, zodat we exact konden zeggen wat we van hem denken... ik heb sowieso wel wat te zeggen en weinig aardigs.

Nee, wat TS doet is niet slim. Maar er is ook niemand dáár, niemand die haar op dat moment bij de hand neemt en zegt; ''Je gaat NIET terug naar die rotzak, je blijft veilig hier, voor hij je het ziekenhuis inslaat.'' Daar heeft die vent ook wel voor gezorgd, ze heeft vrijwel niemand meer. Inderdaad een soort loverboy-praktijk.

Want nu er niemand is om haar bij de hand te nemen, staat aan haar andere hand haar ex te trekken, met mooie praatjes...

Sarona, ik hoop dat je hier nog terugkomt en je verhaal wilt doen.
Maar weet wel; er is maar één die jou definitief uit deze situatie kan krijgen. Jijzelf.
Dat je daar hulp bij nodig hebt is gewoon eerlijk, maar niet terugvallen in een oud patroon vergt ook veel moeite.

Die therapie is er nu... maar ZODRA het je niet zint.. GA dan.
Ga weg, en kijk nooit meer achterom. Blokkeer hem op alle mogelijke manieren uit je leven, zorg ervoor dat er geen sprake meer is van MOGELIJK contact. En mocht hij dan voor je neus staan, zorg dan dat je direct de politie belt voor stalking.

Want hij wil je wel houden hoor.. het komt hem wel goed uit.

Sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 18:57

Tuurlijk moet ze een schop onder dr kont krijgen,maar ik begrijp haar dus wel.

Ik kwam opeens tot inkeer toen mijn ex'vriend'in het buitenland zat en me telefonisch meldde met me te willen trouwen.
Ookal was ik meerdere malen weggegaan,en teruggegaan,dát was het moment dat ik "wakker"werd en dacht:
NU moet ik gaan,NU is het menens.

Dat exacte gevoel moet ts ook krijgen voordat ze zal gaan.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 09:57

Als ik dit hele verhaal lees betwijfel ik wat er waar is van wat ze allemaal schrijft over haar vriend en haar kinderen. Denk dat het alleen maar aandachttrekkerij is geweest anders was je niet terug gegaan.......
of ze is verslaafd aan Masochisme ~~}>

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 10:22

amies100 schreef:
Als ik dit hele verhaal lees betwijfel ik wat er waar is van wat ze allemaal schrijft over haar vriend en haar kinderen. Denk dat het alleen maar aandachttrekkerij is geweest anders was je niet terug gegaan.......

Jammer heel jammer deze opmerking.
Je hebt het hele topic blijkbaar helemaal niet echt doorgelezen want dan had je geweten dat er sowieso één iemand is die haar IRL kent en haar daar een hele tijd terug al een keer weg heeft gehaald ;)
ik denk dat je met deze opmerking heel veel mensen hier op hun ziel trapt en dat lijkt me verre van de bedoeling.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 10:31

Nikka schreef:
Probleem is dat TS zelf heel veel aandacht vraagt mbt dit onderwerp. Opent zelfs een nieuw topic terwijl het oude nog loopt. Wat verwacht ze dan? Dat ze uiteindelijk niemand meer over houdt is een logisch gevolg. Ik vind het ook triest, maar ik durf te wedden dat ze nog steeds de financiële zaken niet heeft uitgezocht. Dat is toch iets waar hij een stuk macht door heeft. Weet waar je aan toe bent dan kan je beter gefundeerde beslissingen nemen. Dat ze bij hem terug is had ik al wel verwacht, maar dat ze niet eens verder kijkt dan haar neus lang is vind ik persoonlijk laks en ook dom.
Mijn eerste reactie zou zijn dat ik het compleet met je eens ben Nikka! Ook ik vind het enorm dom en stom wat ze doet, en ik heb er ook weinig begrip voor. Zelf zou ik dit nooit zover laten komen en een lief ander vriendje zoeken.

MAAR Ik weet bijna zeker dat de TS met dit topic echt enorm schreeuwt om hulp. En helaas kan niemand dat haar geven, omdat vrijwel niemand haar persoonlijk kent (op enkele uitzonderingen na). Daarom is een dergelijk topic als dit voor haar voornamelijk fijn om van zich af te schrijven, maar hulp heeft ze nodig, en dringend ook. Maar via een computer wordt dat erg lastig, en kunnen wij alleen aanraden wat te doen.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 10:36

SAKKIA schreef:
amies100 schreef:

Jammer heel jammer deze opmerking.
Je hebt het hele topic blijkbaar helemaal niet echt doorgelezen want dan had je geweten dat er sowieso één iemand is die haar IRL kent en haar daar een hele tijd terug al een keer weg heeft gehaald ;)
ik denk dat je met deze opmerking heel veel mensen hier op hun ziel trapt en dat lijkt me verre van de bedoeling.

Heb het hele verhaal gelezen van begin af aan en heb eerder al reacties gegeven.
Dat klopt dat iemand haar had weg gehaald maar zij was een collega en volgens mij zei zij ook dat ze om aandacht vraagt!!??
Met collega's heb je een goede band voor 8 uur per dag dus je kunt ze van alles wijs maken met zielige verhalen.
In het begin had ik medelijden met TS maar nu helemaal niet meer want ze vraagt er zelf om en dan ben je behoorlijk achterlijk lijkt mij..... Ik ben overigens niet de enige die er zo over denkt :D

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:06

Dit is haar onderschrift:

een vrouw heeft 2 dingen nodig: een paard van haar dromen en een eikel die ervoor betaald!

Beetje eng.......

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:10

yarrah schreef:

een vrouw heeft 2 dingen nodig: een paard van haar dromen en een eikel die ervoor betaald!

Beetje eng.......

En dat is maar een grapje, want ze heeft "niet eens" een paard :roll:

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:26

Ik heb begrepen uit het topic, dat iemand (van Bokt en die ook in dit topic heeft gereageerd) haar eerder wel aan het handje mee heeft genomen. En ook toen is ze braaf teruggegaan naar haar vriend. Toen had ze iemand die haar kon steunen, had daar dan gebruik van gemaakt. En nu had ze het Leger des Heils. Ok, het is niet een bekend iemand, het is niet warm en vertrouwd, maar deze mensen hebben vaker met dit bijltje gehakt en weten (of zouden moeten weten) hoe ze zo iemand moeten helpen. Meid, pak zo'n uitgestrekte hand als ie je wordt toegereikt... Ik wil best voor je hopen dat het ooit nog eens goedkomt tussen jou en je vriend en dat jullie er samen (!) een leuke relatie van kunnen maken. Maar als het al zo vaak fout is gegaan tussen jullie, dan vrees ik toch het ergste. Sluit je niet af voor de wereld, maar kies voor jezelf en zoek je weg naar een nieuwe toekomst!

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:47

Ook ik heb in dezelfde situatie gezeten.
wat ze nu het meeste nodig heeft is mensen om haar heen die haar steunen,.. ook al lijkt het alsof ze er niet op reageerd en gewoon weer terug gaat.

ik heb 6 jaar in die situatie gezeten en had toenertijd een abbonementje op de ggd-arts(bij mishandeling werd je toen meteen doorverwezen naar ggd-arts)

ook ik ben een paar keer weggegaan,..MAAR ook weer terug gegaan naar die man.

waarom? nu achteraf kan ik het me niet meer voorstellen dat ik steeds terug ging,..... sta nu veel sterker in mijn schoenen en zie in dat het eigenlijk een verschrikkelijke sukkel was.

Het was,zoals iemand al eerder schreef,.. een erg slechte verslaving. Iemand die in zo'n situatie zit,heeft erg weinig zelfwaarde,onzekere,overgevoelige typjes, die opkijken naar diegene.(want die heeft "schijt"aan de wereld,waardoor diegene erg sterk overkomt,ook al is het in de negatieve vorm)

vaak zijn het ook mensen die je zelfvertrouwen constant naar beneden halen,waardoor je onzeker blijft,je het idee krijgt dat het je lot is,en je niet beter verdiend.Je weet gewoon niet beter.
aan de andere kant zijn het vaak mensen die naar de buitenwereld erg sterk overkomen,kunnen zelfs heel charmant zijn etc,en dat is meestal het gevaar,waardoor je er steeds weer in stinkt.

ook zoeken "slachtoffers" steeds een excuus voor de daden van de mishandelaar,bijvoorbeeld dat het door zijn slechte jeugd komt,trauma's,weet ik veel wat.Heb ook gemerkt(en had dat zelf ook zie ik achteraf),dat veel van de slachtoffers denken dat diegen ooit wel zal veranderen en dat ze daarbij kunnen helpen.

na 6 jaar,... heel vaak terug gaan etc,.heb ik pas de moed gehad om op te stappen.
in die tijd hebben veel mensen mij laten vallen,want zij begrepen niet(terecht overigens) waarom ik steeds terug ging.

toch hebben de mensen die me toen WEL bleven steunen,ondanks mijn stomme acties,me over de streep getrokken en me in dat opzicht "gered".

kan dus alleen maar zeggen dat deze meid alle steun hard kan gebruiken. wil niet zeggen dat je je mond dicht moet houden,.. zeg gerust dat ze stom bezig is,maar hou wel een luisterend oor.
Hopelijk vind ze ooit de kracht om weg te gaan,moet ze tenslotte zelf doen,en heeft ze dan mensen om haar heen die haar op zullen vangen,want dat zal ze dan hard nodig hebben.

inmiddels,.. heel wat jaren verder,. heb ik de man van mijn dromen,.die me behandeld met respect en alles voor me overheeft. Het was een harde les,maar ben uiteindelijk goed terecht gekomen.

meid,.ik wens je heel veel sterkte,.. laat je niet kisten en doe wat je moet doen,.hoe moeilijk het ook is.
je bent sterker dan je denkt! :(:)

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:56

Ik kan me helemaal vinden in je post mackkwek!!!

Mijn moeder heeft er 13 jaar over gedaan om weg te gaan. En niemand die door had wat er speelde, ook ik niet... zo geraffineerd als die mannen kunnen zijn, ongeloveloos!!

TS heel veel sterkte!!!! Blijf geloven in jezelf!!!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:19

superwoman schreef:
yarrah schreef:

Beetje eng.......

En dat is maar een grapje, want ze heeft "niet eens" een paard :roll:

Wel een eikel!

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:22

die er niet voor betaald!!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 11:57

Ik wilde niet meer reageren maar sarona? of "vriend" is een paar keer weer op Bokt geweest en aangezien haar vriend op z'n zachts gezegd nogal rare ideeen heeft zou ik iedereen willen vragen voorzichtig te zijn met reacties want we weten nu niet of het sarona of die meneer is die meeleest.

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 13:53

bigone schreef:
Ik wilde niet meer reageren maar sarona? of "vriend" is een paar keer weer op Bokt geweest en aangezien haar vriend op z'n zachts gezegd nogal rare ideeen heeft zou ik iedereen willen vragen voorzichtig te zijn met reacties want we weten nu niet of het sarona of die meneer is die meeleest.

Als die meneer dit heeft gelezen maken de reactie's niet uit hij zal meer letten op de bijdrage's van sarona zelf.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 13:58

ik hoop dat hij het leest
misschien dringt het dan tot zijn hersens door dat hij niet lekker bezig is en hij eens zijn leven moet gaan beteren
ik hoop alleen niet dat de TS er voor moet boeten
want zo'n vent is het wel
laat dit een goede wakkerschudder zijn en hem zijn fouten laten inzien

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 17:09

Als die ''meneer'' meeleest, heeft hij toch al alles van haar gelezen en krijgt ze vast wéér de wind van voren... :(:)

En verder maak ik me er niet echt druk over, moet ik bekennen. Als zo'n figuur met losse handjes hier even verhaal wil halen en ineens op de stoep staat, kan hij gelijk ontdekken dat er vrouwen zijn die zulk gedrag genadeloos zullen afstraffen... ~~}> Nee, bang ben ik niet... }> }>

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 18:13

zij heeft zelf tegen hem gezegd van bokt en dit topic, dan is het toch haar eigen schuld???

lionspirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 12:52

Stille meelezer is nu toch wel nieuwsgierig of degene die haar ook over de telefoon spreken nog wat hebben gehoord?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 13:12

mackkwek schreef:
in die tijd hebben veel mensen mij laten vallen,want zij begrepen niet(terecht overigens) waarom ik steeds terug ging.

jouw laten vallen vind ik niet correct omschreven.

Als het bij jou ook zo ging als bij de ts, dan vind ik dat zij en jij het vertrouwen hebben geschaad bij mensen die je aan het helpen en steunen waren.
ts zegt het en 1 doet het ander, dáár raak je mensen mee kwijt.

mackkwek, natuurlijk wel top dat jij uiteindelijk wel bij hem weg bent gegaan!

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 17:01

Hoi Sarona, Het spijt me te lezen dat je weer terug bent bij die verkeerde man. Misschien zie je geen andere mogelijkheid nu maar ik hoop dat je binnenkort de kracht vind om je leven in eigen hand te nemen en de goede keuzes kunt maken. ik hoop dat je in de gelegenheid bent om een update te plaatsen, ben erg benieuwd hoe het nu met je is. (mag ook via PB als je je ongemakkelijk voelt om in dit topic te reageren). Ik wens je alle goeds!

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 07:06

Ik vind het ook geen slimme zet, maar het commentaar dat nu is geplaatst is ook niet echt normaal. Mensen zijn gekwetst en boos ofzo? nou het is haar leven, en zij zal haar leven niet veranderen omdat ze anderen kwetst. ze weet waarschijnlijk op het moment gewoon niet wat ze moet doen, en haar enige keus is teruggaan. Op een dag zal ze sterk genoeg zijn om de hele weg af te lopen, maar tot nu toe is ze er te zwak voor en loopt ze halverwege terug. Als ik het van mijn punt bekijk, vind ik het sneu voor dr. ze leeft niet haar eigen leven, en ze heeft eigenlijk ook niet de kans om dat te doen. Ik hoop dat alles goed gaat met dr, en tja dat ze ooit toch die mega stap neemt.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:07

Ze weet heel goed wat ze moet doen. Maar op de een of andere manier blijft ze geloven dat hij wel verandert. Sarona hoe gaat het nu met je? Leandrotje heb jij nog iets gehoord?

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:09

Heb niks meer van haar gehoord.