pharagirlke schreef:Als er fouten gemaakt zijn in een onderzoek word het niet gepubliceerd, zo simpel is dat. Zo gaat dat met empirisch onderzoek. Dus het onderzoek is juist en geloofwaardig gebeurt anders werd het niet goedgekeurd en niet officieel gepubliceerd en al zeker niet in een boek voor studenten gezet.
Ik heb anders meer dan genoeg onderzoeken gezien waar er simpelweg te weinig proefpersonen zijn om ook maar íets nuttigs erover te kunnen zeggen. Of waar er geen controlegroep is gebruikt. Of waar de resultaten vooraf al gebiased waren. En die waren toch echt stuk voor stuk gepubliceerd. Die stonden trouwens ook in een boek voor studenten
Het is net als met geschiedenis; die wordt ook geschreven door de overwinnaar, en niet door de verliezer, en zal dus nooit volkomen objectief en de waarheid zijn.Drugsgebruikers zijn overigens ook niet de meest betrouwbare proefpersonen. Er zullen meer verslaafden zijn die zijn begonnen met wiet; maar hoeveel primaire wiet gebruikers gebruiken ook harddrugs?
Je zal het snel horen. Ik weet wat ik in mijn omgeving zie. Een hoop.
En uit dit topic blijkt dat gebruikers zelfs helderder kunnen denken dan als ze alcohol binnen hebben! Dus zo rot zal dat onderzoek wel niet gaan
Dus da's nogal logisch......... Da's het idee achter harddrugs: dat softdrugs niet meer genoeg werkt. Dus mensen die ooit wiet gebruikte en zijn over geschakeld zullen geen wiet meer nemen. Ik ken wel heel veel wietgebruikers die overschakelde op harddrugs. Maar die onderzoeken hoeven niet perse met verslaafden gebeurt te zijn he. En dat Nederland niet zoveel minder gestoord is als Amerika bewijzen de cijfers wel. 28 % tov 35% is niet ZO'N enorm verschil op schaal van gestoordheid he. En de plaatsen liegen er niet om, 1 en 2
Niet zo'n grote stap lijkt me gezien de hoeveelheid bokkers in dit topic die en wiet en XTC gebruiken... Dus Opium slikken zal ook wel niet zo'n ramp zijn als je XTC kan slikken.... Heroine doen veel niet omdat het spuiten is.