Slimmerik wordt bedankt....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:36

Vind het eerlijk gezegd vrij dom.
Wie weet hadden ze wel een hele geldige reden waarom ze je niet gebeld hebben.
Maar je bent idd duidelijk niet geschikt voor de functie ;)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:39

Billy schreef:

Zo, dat heb je gauw door :oo

Ze is anders wel de enige die van de 35 sollicitanten over is/was. :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:40

Billy schreef:

Nee dát noem ik een gefundeerde mening :Z Misschien heeft zij wel een hele geldige reden om de functie niet te willen....

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:41

Ik heb je topic met veel plezier gelezen.
Jammer dat het zo moest aflopen, maar ik geef je groot gelijk dat je het niet wilt! Om 2 voor 12 zeggen dat je maandag kunt beginnen (zouden ze je echt nog gebeld hebben? Ik vraag het me af). De gang van zaken na het gesprek geven in ieder geval geen vertrouwen in hoe het daar verder zou kunnen gaan. Ik zou dan ook niet meer willen.
Succes met je volgende gesprekken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:42

slimmerik schreef:
En nog bedankt voor het topic... het is wèl een topic wat veul gelezen is :D

Afbeelding

Jij hebt eeuwige roem. :D

justmenatas

Re: Slimmerik wordt bedankt....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:45

Hier ook een stille meelezer....
Wat heb ik om je blunder gelachen. Jammer dat het zo is afgelopen, maar je vind vast een hele leuke andere baan. Succes met verder solliciteren!!

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:50

Ik denk dat je de juiste keuze hebt gemaakt.
Als ze serieus willen hadden ze wel sneller geweest.

(ik heb zelf een keer gesolliciteerd, ze zouden me binnen een week terugbellen...diezelfde dag werd ik nog gebeld dat ik aangenomen was)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:59

Laura24 schreef:
Billy schreef:

Nee dát noem ik een gefundeerde mening :Z Misschien heeft zij wel een hele geldige reden om de functie niet te willen....

Ze had minstens het verhaal van het niet bellen kunnen afwachten. Een beetje flexibel mag wel lijkt me, zeker als je leiding moet gaan geven...

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 17:04

ik heb het topic net doorgelezen.

tja, ik hoop dat ze niet te snel en te impulsief heeft gehandeld,ik begreep nl dat je deze baan erg graag wilde.
en in deze drukke vakantie tijd kan er wel iets tussen komen waardoor het tel later in de planning komt.

maar het was erg amusant om te lezen :D wat een bokt naam al niet kan doen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 17:06

jammer dat het zo moest eindigen
maar het was wel een leuk topic ^^
veel succes met je andere gesprekken

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 17:07

Heey Slim,sta je ook eens in een goed daglicht :P .

Ik ga met je mee hoor Uthrick, ik hou ook niet van mensen die hun afspraken niet na komen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 17:11

Ik vind het ontzettend zonde dat je de baan niet hebt genomen.
In deze tijd is het al niet makkelijk om aan een nieuwe baan te komen en je weet nog steeds niet waarom het zo lang heeft geduurt voordat je werd gebelt.
Ontzettend zonde zeg.. Verder ga ik met Gwen mee en wat is 2 dagen wachten op een mogelijk jarencontract?
Je had ook netjes kunnen zeggen dat je het niet eens bent met de gang van zaken. Denk dat je dan meer indruk had gemaakt.

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 17:12

Billy schreef:
Ze had minstens het verhaal van het niet bellen kunnen afwachten. Een beetje flexibel mag wel lijkt me, zeker als je leiding moet gaan geven...

Ah, en wie zegt dat ik dat niet gedaan heb? Ik ga niet letterlijk het hele gesprek hier neerzetten maar als je het wilt weten: Ik heb er naar gevraagd, 2 keer zelfs. De eerste keer begon ze over dat het nu idd wel kort dag was en ik maandag wel kon beginnen. Bij de 2e keer zei ze bedankt voor het solliciteren en verbrak de verbinding. Dus.... Ik denk dat als er wat tussen is gekomen of je door iets anders je afspraken niet na kan komen en je dus een goede reden hebt, dat best kunt vertellen. Nu ontweek ze deze vraag tot 2 keer toe....

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 17:13

Billy schreef:

Zoals je hebt kunnen lezen had ze verschillende redenen om van deze baan af te zien. En deze redenen beschouwend is het een begrijpelijke beslissing, m.i.. Misschien dat ze eerder tot het inzicht had kunnen komen en dit door had kunnen geven, dat was wellicht netter geweest. Maar, over netjes gesproken: het bedrijf heeft het natuurlijk zelf ook niet zo mooi aangepakt. Natuurlijk is het in deze tijd 'dankbaar zijn voor wat je krijgen kan' en kan het dom zijn een baan af te wijzen, maar TS zit in deze in een andere positie en heeft de mogelijkheid te kiezen.

Succes met de zoektocht naar een baan.

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 17:16

slimmerik schreef:
En nog bedankt voor het topic... het is wèl een topic wat veul gelezen is :D

Afbeelding

Voor jou doe ik veel schat, dat weet je toch :+ Vind wel dat we het verdienen om met deze actie in het Boktbulletin te komen :)* :j :D

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 17:16

zozo ik begin nu bijna te denken dat jullie samen dit verhaal hebben bedacht :P :P :P

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 17:17

Voor de mensen die haar afzegging nogal dom vinden en haar dus niet geschikt voor die functie vinden:

Uthrick schreef:
Beste bokkers ..... *tromgeroffel* Ik ben nog NIET gebeld. Wel van een andere bokker (nee, ik noem geen naam) een PB gehad met de vraag of het soms om bedrijf ... ging. Ja dus. Daarop kreeg ik weer een PB van haar over het bedrijf waar ik niet blij van werd en tijdens het lezen belde een vriendin mij op zei dat ik even met haar collega moest praten. Ik met die collega aan de lijn en die vertelde me een soort gelijk verhaal als wat die bokker met dus ook net had geschreven. Ik ben er nu klaar mee, als ze om 15:00 niet gebeld hebben, bel ik hun en zeg dat ze de baan aan iemand anders mogen geven.

Toch jammer dat het zo moet gaan....

Als ik zulke informatie krijg over een bedrijf waar ik eventueel ga werken, dan haak ik ook af, zeker na zo'n late reactie.

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 17:21

MoonChloe schreef:
zozo ik begin nu bijna te denken dat jullie samen dit verhaal hebben bedacht :P :P :P

Sssssssst O:) :P

Nee, helaas... Dit is een waargebeurd verhaal, jammer dat er bedrijven zijn die zo met hun (toekomstige) personeel omgaan.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 17:28

vind dat je er goed mee bent omgegaan hoor.
en je moet doen wat je eigen hart je ingeeft en niet doen wat de bokkers hier je voorkauwen ;)

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 17:31

Jammer dat het zo is afgelopen! Maar als je een vaste baan hebt, zou ik ook niet moeilijk gaan doen om bij zo'n bedrijf te gaan werken denk ik.

Succes nog met solliciteren! :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 17:32

Jammer, want het verhaal had wel een succes einde verdiend.

Ik vind het jammer dat je niet gewacht heb op het telefoontje van het bedrijf. Er kunnen zoveel redenen zijn, waarom zij nog niet gebeld hebben.

Over de negatieve berichten over dit bedrijf (en ik weet niet over welk bedrijf het gaat) :
overal waar mensen werken heb je positieve verhalen over een bedrijf en negatieve verhalen. Een organisatie bestaat uit mensen en je hebt nu eenmaal heel veel verschillende mensen in een bedrijf.
Of een bedrijf echt bij je past, weet je pas al je er een tijdje rondloopt.

Net zo goed als je bijvoorbeeld over mijn hoefsmid geweldige verhalen op bokt heb staan, heb je ook tegenstanders op bokt. Idem over veeartsen, rijmethodes, etc. etc.zoveel voorstanders als tegenstanders. HEt is maar net wie je spreekt.

In ieder geval weer een leermoment en ik wens je heel veel succes met het vinden van een nieuwe baan.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 17:37

Nou ik denk dat jij van in het begin al niet helemaal overtuigd was om deze functie te gaan doen.

Ik heb zelf een jaar in een selectiekantoor gewerkt, en ondanks alle goede bedoelingen belden we ook niet altijd op de afgesproken momenten, hoe ontzettend naar ik dat ook vond! Jijzelf hebt slordigweg de verkeerde naam geschreven, maar zij mogen niet later bellen? Tssskk :Y)

Het hangt er natuurlijk wel vanaf wat voor info je dan wel gekregen hebt over dit bedrijf want daar ben ik wél nieuwsgierig naar! Want als het echt negatief is, snap ik dat je afhaakt.

Maar ik vind het toch echt best arrogant om te verwachten dat mensen je a la minute op de hoogte houden.

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 17:52

poes schreef:
Ik heb zelf een jaar in een selectiekantoor gewerkt, en ondanks alle goede bedoelingen belden we ook niet altijd op de afgesproken momenten, hoe ontzettend naar ik dat ook vond! Jijzelf hebt slordigweg de verkeerde naam geschreven, maar zij mogen niet later bellen? Tssskk :Y)

Een keer iemand niet op afgesproken tijd kunnen bellen, tsjah dat kan gebeuren en daar doe ik ook niet moeilijk om. Maar ik heb meerdere keren een tijd gehoord dat ze me zouden bellen en hebben zich daar geen 1 keer aangehouden. Ik heb nog om de reden gevraagd, maar zoals ik eerder al schreef antwoorde ze daar niet/ontwijkend op. En die verhalen die ik gehoord heb... die zijn dus écht slecht. Ze zijn bijv. nogal vaak iets kwijt (loonurenstrookjes) en afspraken niet nakomen is schijnbaar regelmatig hun kenmerk.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 17:55

Sja, dat de payroll niet naar behoren werkt, is geen teken dat het hele bedrijf slecht is, al is dat wel iets waar ik persoonlijk zwaar aan til (het is het enige wat een bedrijf hoeft terug te doen, je correct betalen). Maar ik denk dat het voor beide partijen beter is dat je afgehaakt hebt :j

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 18:11

Ik geef je helemaal groot gelijk dat je hebt bedankt. Zeker omdat je het, als ik het nu zo lees, best naar je zin hebt waar je nu woont en de tijd hebt om iets anders te zoeken. Dan moet een andere baan, zeker aan de andere kant van het land wel heeeeeeeel erg leuk zijn. Tenminste, zo zou ik denken. En net zo goed als dat je sollicitatiebrief als representatief voor je persoonlijkheid wordt gezien (ok, het siert ze dat ze je je briljante tikfout hebben vergeven :D), vind ik ook de afhandeling van een sollicitatie iets zeggen over het bedrijf. En zoals dit is gegaan, zeker omdat ze je dus wel wilden hebben voor de functie, zou ik allesbehalve enthousiast worden.