Rijles & Afrijstress deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rijlessen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:28

Klaasje :(:) herexamen al aangevraagd?

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:28

Nee wordt morgen gedaan...

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:29

What happened, Klaas? :(:)

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:41

Vlak nadat ik bij het CBR vandaan reed moest ik invoegen op een 70 km weg, kwam een vrachtwagen aan maar er was ruimte zat. Toen ik wou invoegen zat ie ineens naast me! Bleek veel te snel te rijden. Was een hele korte invoegstrook, op het moment dat ik wou remmen had de examinator de rem ook al gevonden.

Verder zat ik op een drukke weg met allemaal bushaltes en reed (waarom nou ik??) ik precies achter een bus die steeds stopte, ik moest er besluitvaardiger mee omgaan volgens haar, terwijl ik vaak niet eens overzicht had ivm bochten e.d. Ik was 'te voorzichtig'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:43

Je kunt beter zakken om niet besluitvaardig genoeg te zijn, dan door te besluitvaardig te zijn.. :j

Volgens mij hadden ze weer iemand nodig om te zakken, ben er heilig van overtuigd dat er gewoon een bepaald percentage moet zakken :j

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:47

Balen Klaas. :(:) Volgende keer beter..

Ja dat denk ik ook Jans.. echt genaaid.

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:56

Klaasje schreef:
Vlak nadat ik bij het CBR vandaan reed moest ik invoegen op een 70 km weg, kwam een vrachtwagen aan maar er was ruimte zat. Toen ik wou invoegen zat ie ineens naast me! Bleek veel te snel te rijden. Was een hele korte invoegstrook, op het moment dat ik wou remmen had de examinator de rem ook al gevonden.

Verder zat ik op een drukke weg met allemaal bushaltes en reed (waarom nou ik??) ik precies achter een bus die steeds stopte, ik moest er besluitvaardiger mee omgaan volgens haar, terwijl ik vaak niet eens overzicht had ivm bochten e.d. Ik was 'te voorzichtig'.

je reed af in leeuwarden ?? Volgens mij weet ik welke invoegstrook je bedoeld .. := die zijn niet leuk ..

Jammer dat je het niet gehaald hebt, hopen dat het de volgende keer beter gaat ! :(:)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 21:35

Unwritten schreef:
Volgens mij hadden ze weer iemand nodig om te zakken, ben er heilig van overtuigd dat er gewoon een bepaald percentage moet zakken :j

Zo is het ook, hier bij ons iig.

Balen dat je gezakt bent :\ Hopelijk gaat je herexamen beter en heb je niet zo'n pechomstandigheden.

Ik ben net weer een uurtje gaan rijden met m'n vader, ging super :D Heb een paar dagen geleden weer les gehad, deze keer met de instructeur waarvan ik nog 2 lessen ga hebben + mijn examen mee afleg. Hij had het hele slippende koppeling uitgelegd (had ik voorheen niet van gehoord) en éindelijk iemand die achteruit inparkeren op een goéde manier uitlegde. Vandaag uitgeprobeerd om volgens zijn methode én met slippende koppeling te parkeren, is iedere keer perfect gelukt. En dat terwijl het voorheen 1 keer op de 20 lukte. Leve mijn instructeur _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 21:35

:D

Ik vraag elke keer aan mn pa of ik zijn auto mag wegrijden hier op het besloten terrein, maar dat mag pas als ik mn herexamen gehaald heb :') ach volgende week donderdag :+

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 21:43

Ja, ik ben echt blij dat ik zo in een auto kan stappen en gaan oefenen (met mijn vader of moeder erbij natuurlijk, maar mijn moeder houdt zich na een jaar nog altijd angstvallig vast aan het handvat en da's niet zo bemoedigend :') ). Ik zou er echt niet aan kunnen weerstaan om toch in de auto te springen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 21:46

Mijn broertje vertikt het nu al om bij mij in de auto te stappen, hij weet niet eens hoe ik rij :')

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 21:57

Ja, sommige van mijn vriendinnen durven het ook amper :') Ze trekken mijn gedrag in het dagelijkse leven door naar mijn rijgedrag en denken dat ik ook zo lomp of opvliegend ben, terwijl ik volgens mijn vader erg goed rij. Maar de paar vriendinnen die al met me hebben gereden (ik mag met 1 begeleider + 1 passagier rijden) voelden zich wel veilig :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 22:05

Ja zelfde hier, mijn drukke gedrag in het dagelijks leven is anders heel rustig als ik in de auto zit :+

Mn rijinstructeur durft zelfs achterin te zitten als ik rij :))

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 22:06

Balen Klaasje dat je gezakt bent! :\

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 22:09

Precies, rijden is rustgevend :Y)

Het enige wat ik wel heb is dat ik heel opvliegend kan zijn als er één of andere lomperik me half aanrijdt. Dat had ik laatst op een rond punt. De oprijbaan naar dat rond punt en het rond punt zelf hebben allebei 2 baanvakken. Ik reed OP het rond punt en had dus voorrang. Op één van de oprijvakken stond een auto te wachten tot ik voorbij was, maar net op het moment dat ik daar voorbij reed, kwam er in het andere baanvak een idioot aan 80 km/u aangevlogen. Kon nog maar net remmen om mij niet vol aan te rijden |o Dus ik ga ook vol op mijn rem en kijk hem geshockeerd aan, maakt hij nog zo'n achterlijk gebaar alsof IK in fout was _-:( En dan krijg ik dus echt de neiging om vol op mijn claxon te meppen :=

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 22:11

En waarom doe je dat dan niet? :Y)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 22:16

Saskiaatje schreef:
En waarom doe je dat dan niet? :Y)

Heb het wel gedaan toen, maar kreeg een uitbrander van mijn vader. Hij heeft al heel vaak voorgehad dat zo'n idioot je nog meer wil uitlokken als je erop reageert, en dan waren het van die idioten die op de autosnelweg hem aan 150 voorbijstaken, vlak voor hem kwamen rijden en dan de boel dicht gooiden. Met als gevolg dat je er tegenaan knalt en ze kunnen blijven beweren dat 't jouw fout was.

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 22:43

Balen klaas :\

Mientje: lekker dan, van die mensen die denken: oh het is maar een lesauto'tje :=

Net weer lesje gehad, nummer 4 of 5, weet niet precies :')
Ging wel lekker opzich, zelfs een stukje snelweg gedaan :D Alleen beetje opletten met sturen als ik 30 rijd, moet veel meer sturen dan ik verwacht :+
Donderdag weer :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 22:46

Annn schreef:
Mientje: lekker dan, van die mensen die denken: oh het is maar een lesauto'tje :=

Zelfs niet, ik was gewoon met mijn vader in onze eigen auto aan het rijden, kwam terug van stal. Dus dat L-bordje dat verplicht op de achterruit moet hangen zag hij ook pas achteraf...

Fijn dat je les goed ging! :)

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 23:21

Klaasje; Balen dat je gezakt bent! Volgende keer haal je het gewoon!!

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 10:25

@ Klaasje: :(:)

@ degene die geslaagd is voor de theorie :+ : gefeliciteerd!

Nou, ik heb mijn eerste rijles overleeft hoor :P Ga inderdaad ook maar snel met de theorie beginnen, want hij begon nu al verkeersborden te vragen :o

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 11:35

Gezakt, met 1 fout teveel ^)

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 11:39

Ah dat is echt balen Joonsel. Dat had ik ook de eerste keer.

Ik heb morgen na 4 weken weer rijles. :=

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 11:47

En wat nog het ergste is..had een vraag fout ingevuld, en kwam erachter dat het 'Nee' moest zijn ipv 'Ja' maar was net te laat met veranderen!

Maarja, volgende keer beter!

Lucifer123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 11:50

Oh balen dat je gezakt bent zeg.. Volgende keer beter :)
Ik heb om twee uur weer rijles, nummer 22 of 23 ofzo :P
Jetske, ik had ook een maand geen rijles gehad, maar eigenlijk reed ik zo weer weg!