Spookhuizen in Nederland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:08

Nou nog iets :+

Mijn beste vriendin vertelde ook eens iets.
Haar vader is vrachtwagenchauffeur. Zijn volgens mij moeder was overleden
en toen hij een keer aan het rijden was kwam die moeder als geest naast
hem zitten. Mijn vriendin zei dat hij toen bang werd en haar min of meer
had weggejaagd. Toen vloog die geest de vrachtwagen uit en keek hem
boos aan, en op dat moment barste de vooruit :s

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:14

Tja, daar komen we pas achter als we dood zijn. Mocht ik plots overlijden en ik denk er nog aan, dan zal ik wel even een berichtje op bokt posten ;).

SteffiiY

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:15

Ik heb eigenlijk geen idee of ze hier in de buurt van zulk soort huizen hebben, wel weet ik dat er één huis is waar niemand in wilt wonen doordat er heel veel mensen overleden zijn in dat huis, dat alle trapen kraken en alles kapot valt.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:17

Wij hebben ook een huis in de straat dat al heel lang leeg staat. Dat noemt mijn moeder ook een spookhuis, zodra ze er langs loopt voelt ze zich niet echt lekker. Ik geloof het niet, want mijn hond is er ook niet bang van, die vind hun bosjes heerlijk om tegenaan te schuren. En honden voelen het meestal beter aan...

_Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:21

Ik weet eigenlijk niet wat ik wel of niet moet geloven.
Het is nooit bewezen dat er geesten enz. bestaan maar het is ook nog nooit bewezen dat ze niet bestaan.. :o

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:27

Ik denk dat het ook nooit bewezen kan worden. Je moet het geloven of niet. Ik geloof in ieder geval wel dat er meer is waarvan wij niks weten en ik geloof ook wel in geesten. Alleen kan onze verbeelding soms ook op hol slaan dat we dingen zien en horen die er eigenlijk niet zijn. Een stoot adrenaline kan echt rare effecten hebben ;).

_Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:29

Ja daarom. Elk "bewijs" dat er is hoeft niet echt te zijn.
Het kan verbeelding zijn of gewoon iets wat mensen veranderd hebben. Zelf geloof ik er eigelijk ook wel in. Ik weet eigelijk niet waarom maar mijn verstand zegt dat het zo is. Niet dat mijn verstand gelijk hoeft te hebben :P

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:34

Nou ik geloof niet zo in die spookerijen, vind het alleen wel altijd leuk om naar te luisteren :Y)
maar vind het wel een mooie boerderij lekker op de ruimte zou er wel in willen wonen
zal vast niet heel duur zijn als het al 50 jaar te koop staat :+ haha

_Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:39

Haha :P
Ik zou er niet aan denken. Als je niet weet wat er mee gebeurd is enz. zal je je er nog wel thuisvoelen maar als je dat dan weet.. :+ Heel vaak als ik weet wat ergens gebeurd is ga ik denken dat ik iets gezien heb of gehoord enz. maar meestal is het dan niks xD

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:41

Maar als er wel iets onverklaarbaars is, wat dan?

_Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:46

Tja als je hetzelf ziet dan geloof je het toch meer dan dat iemand anders het verteld. Dan geloof ik wel gewoon dat het zo is eigelijk :oo Maar dan moet het wel echt iets zijn waarvan ik echt niet zou weten wat het anders kan zijn. Meestal kom ik er later zelf achter wat het geluid ofzo geweest is :+

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:54

Het ligt er denk ik ook aan hoeveel je er voor open staat. Sommige mensen zijn gevoeliger dan anderen. Het klinkt mij wel aantrekkelijk, zo'n grote boerderij, met een lagere prijs omdat niemand het wil hebben. Ik zou dan zoiezo tig honden nemen, die beschermen mij wel ;). En als de 'geesten' dan lastig doen 's avonds moeten ze gewoon ff hun klep dicht houden.

_Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:55

Ja dat is waar. Ik wil het ook gewoon graag geloven dat het waar is :P Mischien omdat ik het stiekem toch best leuk vind :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:56

Ik vind het sowieso goed om sceptisch te zijn. Ik twijfel niet aan de waarheid van een ander, maar ik geloof ook niet klakkeloos dat die persoon zijn waarheid ook de werkelijkheid is (als je snapt wat ik bedoel). Ik geloof dingen pas 100% als ik ze zelf heb meegemaakt.

Soms geloof ik ze voor 99% als iemand die heel dichtbij me staat het heeft meegemaakt.

Zo kan ik zeggen dat ik eens ben opgetild door een engel. Dat is mijn ervaring en ik geloof dat dat zo gebeurd is. Maar ik zal er ook niemand om veroordelen als die mij daarin niet gelooft :)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:57

Ik ben van mening dat veel mensen zich gek laten maken , en van elk windvlaagje een spookverhaal weten te maken.

_Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:58

Tja ik geloof niet zomaar iemand die zoiets op straat zou vertellen ofzo maar als het iemand is die je wel best goed kent geloof ik het best wel. Vooral als ze er heel serieus over zijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:58

Ik heb ook dingen meegemaakt die voor mij heel bijzonder zijn.

Maar iets waarnemen bij zo'n spookhuis lijkt me wel gaaf eigenlijk. Glaasje draaien durf ik niet, heb ik in de naaste omgeving erg nare ervaringen ervan gehoord/meegekregen maar ik ben wel nieuwsgierig.

_Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:00

Ok dat is waar. Soms is het wel heel onlogisch en kun je er veel dingen van bedenken wat het anders zou kunnen zijn. Maar soms geloof ik echt dat het zo is.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:00

Aan de ene kant zou ik het zelf wel is op willen zoeken(glaasje draaien ofzo) maar aan de andere kant ben ik bang voor de gevolgen.

_Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:01

Suzanne F. schreef:
Ik heb ook dingen meegemaakt die voor mij heel bijzonder zijn.

Maar iets waarnemen bij zo'n spookhuis lijkt me wel gaaf eigenlijk. Glaasje draaien durf ik niet, heb ik in de naaste omgeving erg nare ervaringen ervan gehoord/meegekregen maar ik ben wel nieuwsgierig.

Heb ik ook. Ik zou zoiets echt heel graag eens in het echt eens willen zien. ;)
Ik zou wel bang zijn dan :P Maar het lijkt me gewoon interessant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:02

Als het je gaat om sensatie moet je gaan glaasjedraaien.

Als het je gaat om interessant moet je gewoon eens wat boeken gaan lezen over spiritualiteit en contact met entiteiten...

_Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:07

Ok maar in boeken is het wel anders dan het in het echt te ervaren. ;)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:08

Dat vind ik ook, want om sensatie doe ik het niet.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:10

Het lijkt mij heel gaaf om het een keer mee te maken, maar tegelijkertijd ben ik er echt als de dood voor. Is het erg als ik zeg dat een stukje sensatie me gaaf lijkt? Ik vind het namelijk best wel erg van mezelf, maar ik ga niet ontkennen dat ik dat wil.
Ik heb ook van een betrouwbaar persoon gehoord dat die dus heel gevoelig is voor dit soort dingen en dus ook dode mensen en dieren kan zien. Dan lopen gelijk de rillingen over mijn rug, dus ik denk dat ik het bij het verlangen hou, maar nooit zelf ga uitproberen. Ik hou het wel bij een goeie horrorfilm ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:10

_Lydia_ schreef:
Ok maar in boeken is het wel anders dan het in het echt te ervaren. ;)

Ja, maar glaasjedraaien is geen goede manier om het te ervaren, dat is waarom ik het zeg.

Glaasjedraaien is sensatiezoeken, en het doen voor de kick en voor de angst en stoerdoenerij en weet ik veel wat.

Terwijl als je je verdiept in contact maken (en daar moet je bovendien ook nog een beetje aanleg voor hebben) je er veel meer mee kunt en je het op de goede manier gebruikt, jezelf niet openstelt voor eventuele kwade energieën, etc.