Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Billy schreef:Waarom niet?
Ik hoef alleen maar af te rekenen, als ik netjes asjeblieft en dank je wel zeg, ben ik gewoon beleefd.
Ik hoef niet te zorgen voor de sociale contacten van de cassiere, ik wil gewoon mijn boodschappen betalen. En dat ik kan multitasken is alleen maar handig.
Muisbal schreef:Er was vandaag een klant, die vertelde dat haar vriend van de week een vaas had gekocht, maar dat die vaas aan de fiets was gebroken. Vroeg ze of ze de vaas kon omruilen omdat hij nog in de 'verpakking' (lees vloeipapier) zat. Ze dacht serieus dat het dan wel kon omdat het nog niet was 'uitgepakt'
Muisbal schreef:Er was vandaag een klant, die vertelde dat haar vriend van de week een vaas had gekocht, maar dat die vaas aan de fiets was gebroken. Vroeg ze of ze de vaas kon omruilen omdat hij nog in de 'verpakking' (lees vloeipapier) zat. Ze dacht serieus dat het dan wel kon omdat het nog niet was 'uitgepakt'
Sily schreef:Nou ja...een beetje aso is het wel....dat meisje volgt gewoon de regels en de regels zijn dat je een karretje mee moet nemen, staat op de deur en is duidelijk, zij doet haar werk en wijst jou erop maar ze heeft niet de regels bedacht en staat daar ook niet om te pesten maar om haar werk te doen.
Buiten dat....denk je nou echt serieus dat het die meid ene fiets kan schelen of jij die paar boodschapjes nou wel of niet bij haar haalt?
Duhelo schreef:daantjuhh, en dat vind ik nou echt onbeleefd als de cassiere mij zou vragen om MIJN gesprek, met MIJN telefoon, in MIJN tijd zou moeten ophangen omdat jij mij niet wilt afrekenen
nou goed, ik zou heel men hebben en houwen laten staan en het aftrappen.
zolang ik netjes een goedendag zeg tegen de cassiere, en antwoord op haar vragen en afreken, hoeft de cassiere zich niet te moeien met hetgeen dat ik doe.
nou nee zeg...
(niet persoonlijk aanpakken hoor :p)
daantjuhhh schreef:Juist.
Ik sta daar ook als mens zijnde.
En wil ook graag zo behandeld worden.
Als jij niet even een telefoon gesprek 2 minutjes kan uitstellen hoef ik jou van mijn baas niet te helpen.
Ik heb dit ook echt meegemaakt.
Mevrouw was ook lekker pisst.... nou je had de reacties van de andere klanten moeten horen...
Die vonden het net zo asociaal van haar dat als ik dat vond.
Als jij je spulletjes op de band wil laten liggen en vertrekken, prima hoor.
Daar heb je mij niet mee.
ik ben extreem vriendelijk en correct.
Zal elke klant vriendelijk te woord staan.
Ik praat nooit met collega's als ik een klant heb.
Ik schenk graag mijn tijd en aandacht aan de klant, maar verwacht het ook terug.