Rijlessen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pasamba

Re: Rijlessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 20:46

Klopt, hij is wel berucht en bekent. :)) Je komt daar smorgens vroeg bijna niet op, dan moet je echt je leven riskeren. _O-

Leeuwarden lijkt me ook een rot stad om te rijden. Ik zit daar op school dus ken het daar ook wel goed.

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 20:49

Daar heb je ook het europaplein, ook zo'n rare grote rotonde vond ik in het begin doodeng, nu lukt het gellukig. Leeuwarden valt af en toe niet mee nee :P Maar Amsterdam of Utrecht lijkt me helemaal erg.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 20:59

Oke dat weet ik zo 1,2,3 niet wat het het europaplein is.
Ik weet wel dat er ergens een hele lastige kruising is waar ik zelf nooit wat van snap als ik naast iemand zit. :')

Maar met Amsterdam o.i.d is het inderdaad niet te vergelijken nee. Dat lijkt me pas moeilijk!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:00

Mag ik me ook alvast melden? :o Maandag moet mijn zus afrijden, daarna mag ik direct gaan lessen. Heb er zó veel zin in!

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:00

Dat zou het drachtersplein kunnen zijn. heel groot met veel stoplichten? beetje rotondeachtig? dat is ook zo klote daar :=

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:03

Ja ik denk dat die het is ja. :j Die stoplichten springen ook om de 3 seconden op rood en weer op groen, en dan staat iedereen ineens midden op de weg, echt een chaos daar!

Tuurlijk mag jij je alvast melden Juul :D Ik snap hoe je je voelt!
Ik moest ook 1,5 maand wachten op mijn rijles na mijn verjaardag.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:06

Wat voor pakket heb jij eigenlijk Clien? Ik denk dat ik voor 20 lessen ga :j

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:08

20? Dat is best weinig hoor! Maargoed als jij denkt dat je dat nodig hebt.. :))

Ik betaal gewoon iedere les los, contant in de auto. Best wel irritant om steeds weer geld te pinnen maar opzich valt het wel mee.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:10

Moet je het zelf betalen?! Mag ik vragen wat een les kost en hoelang je dan rijdt? :o
Dat contant betalen lijkt me overigens ook niet alles..

Ik kan al redelijk rijden, dus dat scheelt. In Nieuw-Zeeland begin je met rijden als je 15 bent, dus daar heb ik al wel gereden. Weliswaar een automaat, maar ik weet al wel het één en 't ander. :)
Laatst bijgewerkt door Julia op 21-04-09 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:10

Ik ben ook best wel blij dat ik niet in Rotterdam rij, het zestienhoven verkeersplein is een dramading :')

20 lessen, das niet veel Juul :oo ik had er ook op 20 geschat, zit nu op de 28, zaterdag nummer 29 :=

Bij mijn rijschool mag ik het ook overmaken :j

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:12

Ik heb er nog even een stukje bijgezet Sjans. Ik kan trouwens ook schakelbak rijden. Moet alleen nog leren om echt tussen verkeer te rijden, anticiperen enzo. Maar het optrekken, remmen (op de motor), terugschakelen, sturen e.d. kan ik al redelijk goed. :)

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:15

Elessar schreef:
Moet je het zelf betalen?! Mag ik vragen wat een les kost en hoelang je dan rijdt? :o
Dat contant betalen lijkt me overigens ook niet alles..

Ik kan al redelijk rijden, dus dat scheelt. In Nieuw-Zeeland begin je met rijden als je 15 bent, dus daar heb ik al wel gereden. Weliswaar een automaat, maar ik weet al wel het één en 't ander. :)

Ik hoef het niet zelf te betalen nee. Een les kost bij mij 37 euro per uur. Ik rijd dus ook gewoon een uur per keer.

Ook al kan je al redelijk goed rijden, dan nog zou ik het niet te veel onderschatten hoor. ;)
Maargoed, je zou een pakket kunnen nemen van 20 lessen en de lessen die je extra nodig hebt betaal je los..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:16

Dan heb je wel een voorsprong idd Juul :) Dan zit je met 20 lessen gewoon goed :) Ik rij nu ook wel eens illegaal, en dat gaat best lekker, alleen mag ik van die vriend van me niet tussen het verkeer, dat vindt hij te link _O-

Ik betaal 43,50 per uur :j

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:18

Ik kan ook een soort van proefrit maken, waarna zij vervolgens een pakket voor je samenstellen. Al zou het wel mooi zijn als ik in 20 lessen kan slagen, dan kost het in totaal maar €875. Extra lessen kan ik dan inderdaad los betalen, die kosten 31 euro per uur.

Kan me dat trouwens wel voorstellen Sjans. Straks krijg je een ongeluk (hoeft dan nog niet eens door jou veroorzaakt te worden), maar als je er dan wel bij betrokken raakt, ben je niet verzekerd. En das duur. :D

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:19

31? Dat is niet veel! Zo'n proefrit is ook wel ideaal ja. :)
Zoiets kan je ook in een simulator doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:20

Uhuh daarom :j Maar hier op het parkeerterrein is het wel leuk rijdne, alleen rijdt benzine zo anders dan mn vertrouwde diesel _O-

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:21

Benzine rijdt inderdaad heel anders dan diesel. Ik heb laatst in de diesel van mijn vader gereden, was echt een verschil!

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:22

Diesel is veel relaxter. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:23

Auto van ons pap is ook diesel, dus wel lekker dat ik daarin nu ook les, benzine moet ik echt meteen gas geven als ik de koppeling op laat komen, diesel rolt ook nog een stukje op mn koppeling :))

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:24

ik heb vandaag ook weer een 1,5 a 2 uur E acht B - les gehad!! :D ging opzich wel lekker, niet zoals de vorige keer, k was wat meer aan t twijfelen enzo, en je moet zoooooveel spiegelen en opletten, soms wordt je er helemaal duizelig van hihi :P overigens wel mn eerste bijzondere verrichting gedaan :D dat ging wel lekker :D ik moest recht achteruit rijden, ik dacht oooh makkie, maar die aanhanger die gaat uitzwaaien en dan moet je tegen gaan sturen, en daar had ik wel zoiets bij van, mwa, je moet t even doorhebben.. nah, donderdag weer een dag :D dan gaan we bochtje achteruit maken :S dus ben benieuwd :P

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:26

De auto die ik gewend ben (Golf plus 1.6 FSI) is wel een hele gevoelige auto, dus vond die auto van m'n vader maar rottig aan het begin. :+ Heel anders met koppelen.

First_Unique: Fijn dat je les goed ging! Lijkt mij ook lastig om met aanhanger recht achteruit te rijden. De eerste keer op een quad met aanhanger, lukte het mij ook niet zo geweldig. :D

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:30

Aanhanger lijkt mij ook super lastig! Ik denk wel dat ik mijn E rijbewijs ook wil halen. Maar doe het niet gelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:33

Ik wil ook zeker mijn E, maar pas wanneer ik die nodig heb. Ben wel geneigd mijn motor hier meteen achteraan te halen..

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:49

ja, ik heb hem nu ook echt nodig!!
nah, lastig lastig, t is eventjes wennen, en heeeeel veel beter opletten, maar ik vindt t eigelijk wel leuk :D
alleen Wendy zat me vandaag al wel te vervelen dat mn vriend me nog maar een theorielesje moest gaan geven, want die regels die zaten er toch na een jaar niet meer zo goed in :P gingen ze meteen bellen naar elkaar om mij te vervelen :P pfff... broer en zus he... vinden het allebij geweldig leuk om t vriendinnetje/schoonzusje te pesten met zulke dingetjes...

ah motor, mn schoonzussie probeerde me vandaag nog even over te halen tijdens het lessen, ja ils en als je dit hebt gehaald kom je vast ook motor bij ons lessen... toch?? haha ik zei dat ik het vertikte het te doen, vindt t een bietje eng.. toen zei ze al, wedde dat ik jou ZEKER 1 motorrijles ga geven, ik zet je er gewoon op :P

nah, t lijkt me wel grappig om t een keer te proberen, en een lesje kan niet kwaad, maar motorrijden lijkt me heel leuk als je hart er ook wel naar ligt, maar ik zou echt schrik hebben.. ik zie mezelf al gaan, met zo'n groot zwaar ding :P ;)

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 11:18

Pfff ik heb mijn TTT verknald, reed met omkeeropdracht precies over de stoeprand en met parkeren stuurde ik niet genoeg in, toen nog met schakelen terwijl ik ging invoegen, maarjah was net zo'n rotsituatie op de snelweg, moest wel invoegen. Gelukkig toen hij moest ingrijpen om te remmen remde ik ook gelijk al af, dus dat vond hij dan wel weer goed :+