Afrij stress, We kunnen het!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Unseen

Re: Afrij stress, We kunnen het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:08

gefeliciteerd met je verjaardag vallyke!

Mijn les ging best heel lekker vanmiddag! :D Heb er nu wel een goed gevoel over, al denk ik dat ik door de zenuwen dicht ga klappen.
Ik heb altijd dikke lol met mijn instrukteur, echt zooo grappig. :')

Gabon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:41

Mijn eerste keer afrijden was een groot drama, had alle rijlessen bij elkaar nog niet eens zo slecht gereden, stond zó te shaken dat k de auto niet eens open kreeg, auto af laten slaan, ingrepen etc.
Had nu van te voren druppeltjes genomen, ging wel stukken beter dan vorige keer. Maar ik kan er niet tegen als een dingetje fout gaat, dan gaat meteen alles fout..
En ik kan niet tegen het CBR gebouw haha, hoe dichter ik daarbij in de buurt kom, hoe slechter ik ga rijden..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 20:47

imd schreef:
Teveel in je spiegels kijken, dan heb je gewoon echt een ei van een examinator zeg, dat is wel belachelijk inderdaad,

Tenzij je door dat overdreven gedoe situaties in het verkeer mist..... :D

Mayflower_ schreef:
Ik heb op de oude manier les gekregen, misschien dat het hem daar aan ligt? Want ik was wel gezakt, alleen omdat ik te snel reed (55).

Daar hebben ze over het algemeen geen problemen mee, mits de situatie ter plaatse het toestaat (geen onoverzichtelijke zebrapaden, weggetjes van rechts, uitritjes ed..) je kán niet overal harder rijden, net zo makkelijk als dat je niet overal 45 moet gaan rijden, aangepast rijden heet dat.

vallyke_91 schreef:
vind het een beetje raar de examinators zitten niet op 1 lijn heb ik het idee

De meeste ongeveer wel hoor, maar het blijven mensen he, en het zijn allemaal situaties en dan is het maar net hoe je daarop reageerd.
Je kan in het autorijden niet zeggen dat je "altijd zus of zo moet reageren" je hebt met zoveel factoren te maken.

Iedereen die geslaagd is, gefeliciteerd!!!

vallyke_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 20:56

heb je wel gelijk in polly

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:14

Polly schreef:
imd schreef:
Teveel in je spiegels kijken, dan heb je gewoon echt een ei van een examinator zeg, dat is wel belachelijk inderdaad,

Tenzij je door dat overdreven gedoe situaties in het verkeer mist..... :D

Ja daar heb je gelijk in natuurlijk.. :))

vallyke_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:15

:= er is altijd wel een uitweg

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:42

Een collega van mij heeft nu 34 lessen gehad (en op haar 18e ook al 20) en ze is steeds zo zenuwachtig, ook tijdens de lessen. Er gaan gewoon soms dingen fout die ze eigenlijk al wel had geleerd.
Nu wil haar rijleraar haar een keertje laten afrijden maar omdat hij weet dat ze daar zo bang voor is laat hij haar gewoon een keer naar het CBR gebouw rijden en dan zegt hij: je moet nu afrijden. Dus dat ze het van te voren niet weet zeg maar.
Dat lijkt me helemaal niks dan zou ik voor iedere rijles bang zijn dat ik misschien deze keer wel moet afrijden.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:52

misschien is er hoop, zag op de site van cbr dat er faalangstexamens komen..

vallyke_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:53

zou voor een hele hoop examenkandidaten een goede oplossing zijn denk ik inderdaad..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:58

Die zijn er zelfs al, kost wel meer en op een beperkt aantal oproepplaatsen.
Wat pebblesther zegt heb ik ook weleens gedaan, moeder wist ervan, meisje wist helemaal niet dat we dat gingen doen.
Was zo onwijs zenuwachtig op toets en examen in een keer gehaald.

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 23:11

Pebblesther schreef:
Een collega van mij heeft nu 34 lessen gehad (en op haar 18e ook al 20) en ze is steeds zo zenuwachtig, ook tijdens de lessen. Er gaan gewoon soms dingen fout die ze eigenlijk al wel had geleerd.
Nu wil haar rijleraar haar een keertje laten afrijden maar omdat hij weet dat ze daar zo bang voor is laat hij haar gewoon een keer naar het CBR gebouw rijden en dan zegt hij: je moet nu afrijden. Dus dat ze het van te voren niet weet zeg maar.
Dat lijkt me helemaal niks dan zou ik voor iedere rijles bang zijn dat ik misschien deze keer wel moet afrijden.

heeft je collega wel al een toets geprobeerd?? en 34 of in dit geval bij je collega in totaal 54 lessen valt nog reuze mee, het gaat zowiezo niet om de aantal lessen. maar wat je er doet en wat je er leert

vallyke_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 23:12

het is ook gewoon hoe snel je het oppikt

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 23:24

vallyke_91 schreef:
het is ook gewoon hoe snel je het oppikt

en hoe zeker of onzeker je bent, ik was namelijk bang in het begin om fouten te maken en was dus behoorlijk voorzichtig en toonde geen initiatief,en dit heeft me behoorlijk wat extra lessen gekost.maar gelukkig komt het examen er aan en hoop ik er dan toch van af te zijn :o

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 23:26

Polly schreef:
Die zijn er zelfs al, kost wel meer en op een beperkt aantal oproepplaatsen.
Wat pebblesther zegt heb ik ook weleens gedaan, moeder wist ervan, meisje wist helemaal niet dat we dat gingen doen.
Was zo onwijs zenuwachtig op toets en examen in een keer gehaald.

Tja, dat kan werken, dat je het pas hoort als je er al bent. Ik zou dan echter, zodra we bij het CBR waren en hij zou zeggen: je doet nu examen, en die examinator zou komen, alsnog enorm in de stress schieten. Waarschijnlijk. :Y)

DanielledBr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 23:38

Ik heb morgenochtend weer les. Afgelopen 2 lessen gingen echt bagger. Dan maakte ik een klein foutje en dan werd ik boos op mezelf waardoor de fouten alleen maar blijven opstapelen. Op een of andere manier kijk ik ook steeds over voorsorteringsborden heen, heel vervelend want dat gaat dus ook steeds fout :(
Hoop dat het morgen weer wat beter gaat eindelijk.

vallyke_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 23:41

morgen nieuwe ronden nieuwe kansen! hoop dat het lessen snel beter zal gaan

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 10:07

Gisteren ging gooehoeed.
Ik moest naar een cordinatie punt rijden enige opmerking die die had was `1 bocht te ruim genomen en met inparkeren keek ik met indraaien niet om me heen!

Ohja toen ging ik nog naar een ander cordinatiepunt rijden haha en toen was dat helemaal goed alleen achteruit in parkeren in een vak ging niet zo daarna na oefenen ging het wel goed.
Alleen toen was ik bij de laatste rotonde haha en toen dacht daar kan ik wel voor maar die auto ging toch sneller . Hhaa dus werdt er door mij lesgever op de rem getrapt haha ! en toen tikte die op me hoofd waarom neem je dat risico nou. Ik uhh jaa dacht dat ik sneller was. Hij lachen nee dat ben je niet. :')

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 10:26

haha kimmie, had ik ook een keertje, daar bij dat verkeersplein bij overschie.

smurfje schreef:
ik heb mijn scooter ding gehaal ding 3 x.
in 2 dagen. gewoon als je gezakt ben gelijk bellen wanneer je weer op kan.

Tegenwoordig mag je niet meer bellen, maar moet je het via intenet doen toch.
ik tenminste wel met de auto.

imd schreef:

ik had dat ook als rede, En k vind als ze dat als rede opgeven zoeken ze gewoon iets.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 10:42

Straks om half vijf na mijn werk weer rijles :D

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 11:18

via internet kan, maar mijn rij instructeur regelt het gewoon allemaal :D lekker makkelijk..!

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 11:44

Hahah ja, mijn instrukteur regelt ook alles. :Y) Alleen theorie moest ik zelf regelen. Heerlijk haha :D

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 11:49

Ik heb dinsdag theorie examen, bij mij word alles door de rijschool geregeld :) Ik heb ook een pakket waar ik geen korting op de lessen krijg, maar juist op de examens. Ook heb ik een theoriecursus erbij gedaan, koste maar 60 euro meer en opzich vond ik het wel handig. Normaal los koste die daar 120 euro dus.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 14:06

Kimberleij schreef:
imd schreef:

ik had dat ook als rede, En k vind als ze dat als rede opgeven zoeken ze gewoon iets.

Lees ff mijn eerdere post, sommige mensen gaan zo overdreven in de spiegels zitten koekeloeren dat ze bepaalde siruaties in het verkeer helemaal missen. Dan kan spiegelen wel goed zijn, maar te veel is ook niet goed

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 14:24

Daar hoef ik jou post niet voor te lezen hoor ;)
want dat had ik al gedaan.

Overigens waws dat niet mijn enigste reden dat ik gezaakt ben,
want ik reed teveel links op de rechterbaan ( plaats op de weg)

En die 2 samen zaak je op.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 14:44

Waarom zeg je dan dat ze iets zoeken als ze dat als reden opgeven?
Als ik moet gaan remmen voor een leerling die in zijn spiegels zit te kijken en daardoor een remmende auto mist vind ik het gewoon niet goed. Dan kijkt hij té veel in de spiegels en is een potentieel gevaar op de weg, volkomen terecht dat je dan niet slaagt m.i.