Schrijven met een ter dood veroordeelde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angie_ke

Re: Schrijven met een ter dood veroordeelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:58

Ik heb een tijdje met drie gevangenen geschreven, waarvan 2 ter dood veroordeelden... Ben er uiteindelijk met gestopt, ik heb al 4 jaar ME en als je je dag slapend doorbrengt heb je niet zoveel fut meer om nog een brief te schrijven.
Veel had ik ook niet te vertellen over m'n leven helaas... Huilen van het lachen

Eentje ervan was Clinton Young, die in Texas Death Row zit...

http://www.saveaninnocentlife.com

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:59

Even het topic doorlezen blokje Knipoog . Als je met zo imand wilt corresponderen, moet je je adres aangeven, anders krijgt de gevangene je brief niet eens en kan hij/zij je ook niet terug schrijven Lachen .

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:00

Ik heb in het begin het topic gevolgd en eens rondgesnuffeld op die site wel heel interessant allemaal maar ook heel gek aan een kant ik weet het niet Nagelbijten / Gniffelen Alleen de meesten ogen ook zo crimineel Nagelbijten / Gniffelen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:07

anneliesdj schreef:
manslaughter is moord. Maar kweetniet of dit gelijk staat aan moord 1st, 2nd, doodslag of wat dan ook.

Je weet wel dat het strafbaar is om als minderjarige te gaan schrijven??

Edit; manslaughter zegt niets over het al dan niet geslacht zijn Clown

Manslaughter is het doden van iemand zonder opzet of voorbedachte rade. Dus dat is denk ik doodslag in nederland? Van murder, moord, spreekt men pas als er intentie was om iemand te doden als of niet met voorbedachte rade (dan komt de 1e en 2e graad in beeld)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:07

Ik twijfel nog tussen 2 Sigaar

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:11

Alle 2 en dan kiezen met wie het meeste klikt?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:13

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:14

hoi,ik heb me er niet in verdiept ofzo,maar wilde toch even reageren.iedereen moet het voor zichzelf uitmaken,maar ik persoonlijk voel er helemaal niks voor om met eventueel schuldige mensen te schrijven.je weet nooit wat ze echt uitgespookt hebben,en vaak zullen ze toch echt wel criminele dingen gedaan hebben.nou,dat is niet het soort mensen waar ik normaal mee om zou gaan,en waar ik ook niet gezellig brieven mee uit zou wisselen.wat mij heel erg stoort,is dat er wel erg makkelijk aangenomen word dat ze bijna allemaal onschuldig zijn,en ten onrechte daar zitten. en helemaal onbegrijpelijk vind ik dat vooral de ergste moordenaars en verkrachters vaak een hele fanclub van zwijmelende vrouwen hebben,en ook vaak nog gaan trouwens met een vrouw die ze van hun hele leven maar een paar uurtjes hebben gezien.dat vind ik zo'n raar fenomeen! criminelen trekken blijkbaar bepaalde vrouwen aan.ik vind dat ongezond.ik mag natuurlijk niet bepalen wie onschuldig of schuldig is,en ook niet of er wel of niet met mensen die vastzitten geschreven mag/moet worden. maar ik persoonlijk vind het vaak meer sensatie-achtig als werkelijk betrokken overkomen.en erg gevaarlijk!dus kijk er alsjeblieft goed mee uit,en blijf je gezonde verstand gebruiken.dat van mij zegt niet doen haha.groetjes deess

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:15

deess, ze zeggen bijna allemaal dat ze schuldig zijn en daar twijfeld niemand aan. Misschien had je je toch even in moeten lezen in het topic Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:16

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:18

Hoe kies je nou echt iemand uit...Ik vind het zo raar om gewoon iemand te gaan schrijven...wat moet je zeggen Nagelbijten / Gniffelen Je gaat toch jezelf afvragen wat diegene heeft uitgespookt

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:19

Ik vind het knap van de mensen die met gevangenen schrijven maar ik zal het niet zo snel doen.
Ik heb weinig tijd en het lijkt me niet leuk het contact na een paar brieven te moeten verbreken.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:19

Nah, die foto is in Irak ROFL Voor dit voorval, kan het dan als millitair nog wel begrijpen Clown
Dat hele wapen was me trouwens nog niet opgevallen Huilen van het lachen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:20

Mystica schreef:
ik wil er maar 1, dat vind ik al lastig genoeg *LOL*
Moet er niet aan denken om 2 keer hetzelfde te gaan vertellen Clown
Ik twijfel tussen:
http://www.writeaprisoner.com/Template.aspx?i=z-337524
en
http://www.writeaprisoner.com/Template.aspx?i=z-204014

Maar ik neig het meest naar de bovenste.

Je zoekt de lekkeren er wel tussenuit of niet Vork

@ Deess, je moet er ook niet vanuit gaan dat ze onschuldig zijn, die gasten zitten er niet voor niets. Via de site kun je ook zien waarvoor ze zitten en daar zelfs uitgebreidere info over vinden, je weet dus met wie je schrijft. Daarnaast zie ik hier geen fanclub eigelijk...

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:20

deess schreef:
hoi,ik heb me er niet in verdiept ofzo

Misschien toch maar doen voordat je dingen roept?

Ik ga er vanuit dat ik iemand heb geschreven die schuldig is, mocht hij dat niet zijn, dan vind ik het extra sneu. Maar de gevangenisstraf is ook bedoeld als straf, 't is niet zo dat ze geen sociale contacten meer verdienen, zowel de mensen die niet levenslang zitten (terugkeren in de maatschappij gaat makkelijker na behoud van sociale contacten) als mensen die nooit meer een voet buiten zullen zetten.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:21

*LOL* Annelies Clown

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:22

Mystica schreef:
deess, ze zeggen bijna allemaal dat ze schuldig zijn en daar twijfeld niemand aan. Misschien had je je toch even in moeten lezen in het topic Clown

Idd, volgens mij riep niemand in dit topic die gaan schrijven dat ze onschuldig zijn Clown

En er zijn ook gevangene die niet hebben gemoord, maar die wel 20 jaar moeten zitten. Waarvoor? Omdat ze b.v. met drugs aan de gang waren, hier mag dat allemaal en daar niet en dat maakt ze nog niet slechter dan al die mensen met drugs hierzo.

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:22

In de profile staat dat ze eindigen op bepaalde datum, maar van een hoop is dat al begin dit jaar, weet iemand hoe dat zit ?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:23

Mystica schreef:
Nah, die foto is in Irak ROFL Voor dit voorval, kan het dan als millitair nog wel begrijpen Clown
Dat hele wapen was me trouwens nog niet opgevallen Huilen van het lachen

Mij ook niet maar idd, zou haast gaan denken dat het 10 min voor zijn 'daad' was Haha!
En zeg nou zelf, er zitten een hoop lelijkerd's tussen en jij kiest deze 2, verdacht vind ik het Clown

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:24

't Zou wat zijn als ze een foto plaatsen van tijdens 't plegen van 't delict en dan zeggen onschuldig te zijn, 't kan erger hoor. Tong uitsteken

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:24

KingMarco schreef:
In de profile staat dat ze eindigen op bepaalde datum, maar van een hoop is dat al begin dit jaar, weet iemand hoe dat zit ?

ja dat snap ik ook niet

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:25

Die zitten dan al een tijd vast voordat ze op de lijst komen, kan toch?

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:26

Volgens mij kijken jullie verkeerd, jullie kijken volgens mij bij wanneer hun profiel aangemaakt is en weggehaald wordt ofzo. Je moet kijken bij: Earliest Release Date en Latest Release Date

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:29

@ Annelies:
Van de 1e ben ik zeer benieuwd hoe hij aan die titel komt, en bovendien studeerd hij psychologie, wat ik ook erg interessant vind. Lachen
De 2e laat duidelijk merken dat het hem heel veel doet dat hij daar zit en ik vind zijn tekst best aangrijpend. Ik denk dat hij oprecht spijt heeft en dat doet me wel wat, omdat hij nog jonger is dan ik Bloos!

That's all Vork Echt niet dat ik erop geil ofzo, ben al 7 jaar zeer happy met mijn vriend Huilen van het lachen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:29

katiavl schreef:
KingMarco schreef:

ja dat snap ik ook niet

De profielen zijn een jaar 'geldig', als die vorig jaar rond deze tijd aangemaakt zijn worden ze dus dit jaar rond deze tijd verwijderd.
Wanneer ze vrij komen staat bij Earliest/Latest Release Date