Tienermoeders, hoe denken jullie erover?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alet74

Re: Tienermoeders, hoe denken jullie erover?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 15:12

Weet je Randie, als je 15 bent, denk je volgens mij niet in 'oorzaak en gevolg', tenminste de gemiddelde puber niet. Ik denk dat je dan gewoon 'doet' en vaak ook nog denkt dat de wereld om jou draait (geldt ook niet voor iedereen, maar gemiddelde). Ik denk dat je dan oprecht verbaasd bent als dit soort dingen gebeuren, meestal ben je op die leeftijd nog heerlijk naief. Je voelt je wereldwijs en gedraagt je zo, maar eigenlijk weet je (gemiddeld genomen) helemaal niks.

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:46

Hoe krijg je dan een morning after pil ?
Ja , ik heb dr geen verstand van eah , maar kijk , je gaat dus 'het' doen en dn ga je die pil halen , maar stel dat je je schaamt omdat je nog jong bent ?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:53

Volgens mij gewoon via de HA, misschien zelfs wel zonder recept bij de apotheek, maar dat weet ik eigenlijk niet.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 14:23

Volgens mij is de morning after pil tegenwoordig zonder recept verkrijgbaar. En je ervoor schamen... tja het is maar waar je voor kiest. Op je 15e een zwangerschapstest kopen..dan schaam je je ook hoor.

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 14:26

Morning after pil moet volgens mij wel op recept, dus bij de HA.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 14:32

Of bij de ggd denk ik.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:31

Volgens mij heb ik hem toen zonder recept opgehaalt....

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:39

MarjonTampon schreef:
Morning after pil moet volgens mij wel op recept, dus bij de HA.

Nee hoor, zelfs de kruidvat heeft die.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:41

Kruidvat? Dat is nieuw voor me..

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:50

nou in volgens mij hebben die alleen testen geen ma... hey sul misschien zijn wij van de " oude stempel " haha

Adil

Laatst op TV een stuk van tienermoeder gekeken waar een Engels meisje van 15 een kind kreeg, haar 16-jarige zus die nog maar twee maanden te gaan had zat erbij, de heldhaftige vader stond buiten een peuk te roken en en kwam pas binnen toen alles gedaan was...!

Overigens rookte dit meisje terwijl ze zwanger was en dit werd gewoon gefilmt! Dit was voor mij zo'n duidelijke actie die het beperkte verantwoordingsgevoel en verstand (wat een moeder toch echt in hoge mate nodig heeft) van een gemiddelde 15-jarige weergeeft, wat ze dus ook ongeschikt maakt als moeder.

Charaz

suleilitha schreef:
Kruidvat? Dat is nieuw voor me..

Sinds 3 (?) jaar geleden mogen de drogisten ze ook gewoon verkopen.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:59

Pasgeleden samen met mijn vriend gekeken naar een engelse progamma over kinderen die de taken van de ouders overnemen en dan een prijs/award kunnen winnen van het jaar.
Ga qua leeftijd uit tussen de 4-16 jaar.
Die kinderen worden gestimuleerd door een organisatie om op zeer jonge leeftijd voor de broertjes en zusjes en huishouding te zorgen en de ouders hoeven niks te doen.
Veel van die kinderen hebben enorme psychische problemen en proberen zelfmoord te plegen terwijl de ouders voor de volgende nageslacht zorgen.
Hoe de ouders erover dachten; Ach, de kinderen winnen een prijs en zij hoeven niks te doen.
De kinderen wisten 1 ding zeker; zij wouden geen kinderen als ze volwassen waren.
Het tegenovergestelde wereld dat kennelijk in Engeland getollereerd en normaal is Clown

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:01

Oh mijn god! Dat is verschrikkelijk! Wow!

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:03

Adil 18 ik ken moeders + 30 die rookten terwijl ze zwanger waren.
Zelfs een verpleegkundige ertussen. Dat onverantwoordelijk gedrag beperkt zich helaas niet tot de tienermoeders. Dus niet meteen generaliseren.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:08

Jennasilver schreef:
Zelfs een verpleegkundige ertussen. Dat onverantwoordelijk gedrag beperkt zich helaas niet tot de tienermoeders. Dus niet meteen generaliseren.

Niet alleen, maar wel heel erg veel. Volwassen vrouwen die roken terwijl ze zwanger zijn vind ik echt walgelijk. Tegenwoordig weet iedereen hoe slecht dit is en ik vind dit ook geen excuus!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:14

Adil18 schreef:
Jennasilver schreef:

Niet alleen, maar wel heel erg veel. Volwassen vrouwen die roken terwijl ze zwanger zijn vind ik echt walgelijk. Tegenwoordig weet iedereen hoe slecht dit is en ik vind dit ook geen excuus!

Ik vind het van beiden walgelijk.
Als je voor een kind kiest, vind ik dat je er helemaal voor moet kiezen en als dat betekent dat je niet kan roken, drinken oid dan moet dat, gezondheid kind en moeder hoort imo voorop te staan.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:16

Anna-Jelly schreef:
Oh mijn god! Dat is verschrikkelijk! Wow!

De ouders van een meisje dat besloot nooit moeder te worden waren beiden blind en gehandicapt.
Het meisje moest voor dacht ik 3 broertjes en 1 zusje zorgen die iets jonger waren dan zij tot een baby.
De moeder wist zeker dat ze weer zwanger wou worden, de vader vond het best, had hij weer seks.
Toen er aan de moeder gevraagd werd waarom ze nog een kind wou omdat ze niet eens voor deze kinderen kon zorgen zei ze;
Ik hou van de eerste huil als de baby geboren is Verward Frusty Gestoord

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:27

Ach smaken verschillen

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:34

roosje84 schreef:
Ach smaken verschillen

Bedoelde je dit naar aanleiding van mijn stuk tekst?

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:47

Ik bedoelde meer van smaken verschillen *hoe leg ik dit uit*...sommige mensen krijgen voor een ander doel kinderen..iedereen denkt er anders over

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:52

In dat geval; ieder zijn mening idd.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:53

Maar ik werk in AMsterdam en ik merk ook dat bepaalde culturen ook om andere redenen kinderen krijgen dan dat de meeste Nederlandse kinderen krijgen..

Over tienermoeders; hoe kan je ooit voor een kind zorgen als je zelf nog een kind bent? iig mijn mening

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:57

Adil18 schreef:
Laatst op TV een stuk van tienermoeder gekeken waar een Engels meisje van 15 een kind kreeg, haar 16-jarige zus die nog maar twee maanden te gaan had zat erbij, de heldhaftige vader stond buiten een peuk te roken en en kwam pas binnen toen alles gedaan was...!

Overigens rookte dit meisje terwijl ze zwanger was en dit werd gewoon gefilmt! Dit was voor mij zo'n duidelijke actie die het beperkte verantwoordingsgevoel en verstand (wat een moeder toch echt in hoge mate nodig heeft) van een gemiddelde 15-jarige weergeeft, wat ze dus ook ongeschikt maakt als moeder.

Dat heb ik ook gezien idd! Op het einde lieten ze nog zien hoe verantwoordelijk de 15 jarige moeder zich gedroeg naar haar kind....
En een ander meisje met ik dacht 3 kinderen van 3 verschillende vaders, dat stukje vergeet ik ook nooit meer.. Nagelbijten / Gniffelen

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:58

roosje84 schreef:
Maar ik werk in AMsterdam en ik merk ook dat bepaalde culturen ook om andere redenen kinderen krijgen dan dat de meeste Nederlandse kinderen krijgen..

Over tienermoeders; hoe kan je ooit voor een kind zorgen als je zelf nog een kind bent? iig mijn mening

Ik denk dat je niet perse in Amsterdam hoeft te werken of wonen om te weten waarom andere culturen een kind nemen.
En dat er ook veel westerse mensen een kind nemen om een reden dat ik niet kan begrijpen.
Dat is de mening en keuze van hun en daar ga ik niet over, dat betekent ook dat het niet mijn mening is.