Moet ik hem even met rust laten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luxx

Re: Moet ik hem even met rust laten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:57

laetitia schreef:
Ik snap hem niet, ik weet niet wat zijn intenties zijn.

misschien weet hij zelf op het ogenblik niet wat zijn intentie's zijn.
ligt hij vooral op de bank zich rot te voelen en te wachten tot het over gaat.
en dan begin jij weer heel serieus over het feit dat je het 'raar vind hoe het nu is' en dat je zijn intentie's wilt weten.
kan me best voorstellen dat hij dan afstandelijk gaat doen.
gewoon even relaxed go-with-the-flow zit er duidelijk niet in bij je.
wat ik ook niet snap, nouja nu is het uit natuurlijk, maar niet snapte, is dat je niet lekker bij hem bent blijven slapen toen hij net uit het ziekenhuis was.
komt het knuffen automatisch lijkt mij.
kennelijk vind je hem nog leuk, anders zou je geen oprechte genegheid van hem willen, doe eens even rustig aan, wéés een vriendin, want hoe 'knap een grietje' ook is, een zeurpiet is iedereen gauw zat.
ik had in jouw geval dus ook lekker samen met hem in bed gekropen, om aan mijn warme knuffel te komen en de band wat aan te trekken.
zou je ook aan willen raden om hem geen nummers van dames van plezier te gaan sms'en als hij weer contact zoekt, denk dat je in je handjes mag knijpen als hij weer contact zoekt want in mijn ogen heb je er werkelijk alles aan gedaan om deze man af te stoten.
heb ook het idee dat jouw trots je af en toe danig in weg zit, die zou ik eens een tijdje in de ijskast proberen te zetten als ik jou was.
lees al een tijdje mee dus heb dientengevolge ook een mening gevormd hierover Haha!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 23:02

Ik wil heel graag met hem lekker samen onder de wol, maar hij doet zo afstandelijk.
Toen ik hem die zondag nadat hij uit het ziekenhuis kwam opzoeken was hij ook echt niet blij me te zien na een week hoor.

En ik voel echt wel of een man mij lief heeft of voor lief neemt...vrouwelijke intuitie.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:09

toen had je ook een hoop te zeuren, wat je pas bij het weggaan bij de deur enigzinds geuit hebt, maar ik vermoed dat zijn intuitie dat dan ook oppikt.

en deze keer heb je wel toenadering gezocht maar ook gevraagt wat zijn zijn 'intentie's' zijn, dat zijn voor mij vragen die lastige ouderwetse ouders aan de vriend van hun dochter stellen (die dan vervolgens heel hard wegrent), het zou werkelijk niet in me opkomen om dat zelf aan een man te vragen.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 23:13

Zeuren? Dus jij zou niets zeggen als jouw vriend in het zkh belandt en jou daarover niet informeert? Vervolgens niet reageren op telefoon of sms, terwijl dat ding naast je ligt. Maar zijn ex is wel al op de hoogte en is al langs geweest? En hij zegt dat hij je wel laat weten wanneer hij wegkan uit het ziekenhuis als jij lief zegt dat je nog een keertje langskomt?

Dat neem jij voor lief? Dat slik jij dan? Ok..

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 23:18

En ik ben zo verstandig geweest om hem met rust te laten en mijzelf tot de orde te roepen en even niet naar het zkh te gaan.

Hij heeft ook gezegd dat hij even met hele andere dingen bezig was en dat ik inderdaad niet vaak in zijn gedachtes voorkwam ja.

Tevens heeft hij me gezegd dat hij misschien minder voor mij voelt dan ik voor hem.
Voor mij reden genoeg om het uit te maken...

Maar vervolgens gaat hij me bellen en sms-en. Dus wat wilt hij dan???????

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:20

En Martine, castreren??? Nee hoor, dan zou de wereld veel te saai zijn.

Toch blijf ik erbij dat we dan allemaal een stuk beter af zouden zijn :p

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:23

laetitia schreef:
Zeuren? Dus jij zou niets zeggen als jouw vriend in het zkh belandt en jou daarover niet informeert? Vervolgens niet reageren op telefoon of sms, terwijl dat ding naast je ligt. Maar zijn ex is wel al op de hoogte en is al langs geweest? En hij zegt dat hij je wel laat weten wanneer hij wegkan uit het ziekenhuis als jij lief zegt dat je nog een keertje langskomt?

Dat neem jij voor lief? Dat slik jij dan? Ok..

in die situatie heb je dat voor lief genomen, en heb je dat geslikt, dat zou ik om te beginnen al niet gedaan hebben.

met het zeuren heb ik het over nu, je hebt het uitgemaakt, zegt dat jullie vriendjes zijn, en vervolgens moet hij zijn intentie's kenbaar maken.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:27

Laetitia, ik vind hem heel, heel vervelend overkomen Boos! . Kappen ermee!!! Laat hem lekker in zijn sop gaar koken en helemaal nu hij 'zielig' thuis zit. Wie denkt hij wel niet dat hij is, door zo met jou te spelen? Kap hem af, als hij contact zoekt. Laat zien dat je hem niet nodig hebt, dat je er klaar mee bent. Zijn intenties lijken mij overduidelijk en jij verdient heel wat beter...... Ja

Blijf bij je eigen gevoel (dat je hem niet oprecht vindt, is namelijk helemaal waar) en als ik jou was zou ik niet zoveel meer op bokt zetten hierover. Maar dat is mijn mening....... Lachen

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:29

laetitia schreef:
Maar vervolgens gaat hij me bellen en sms-en. Dus wat wilt hij dan???????

misschien gewoon vrienden zijn?

jullie waren ook nog maar heel kort samen, en liefde moet groeien, misschien als je het wat langer de tijd had gegeven was hij veel gekker op jou geworden als jij op hem.

ken je dat verhaaltje over een handje los zand op je hand?
zolang je je hand open houd blijft het liggen, knijp je je hand dicht dan verlies je de helft, die glipt je letterlijk door de vingers.
dat beeld krijg ik bij jouw manier van met hem omgaan.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 23:55

Twiggy2008 schreef:
Laetitia, ik vind hem heel, heel vervelend overkomen Boos! . Kappen ermee!!! Laat hem lekker in zijn sop gaar koken en helemaal nu hij 'zielig' thuis zit. Wie denkt hij wel niet dat hij is, door zo met jou te spelen? Kap hem af, als hij contact zoekt. Laat zien dat je hem niet nodig hebt, dat je er klaar mee bent. Zijn intenties lijken mij overduidelijk en jij verdient heel wat beter...... Ja

Blijf bij je eigen gevoel (dat je hem niet oprecht vindt, is namelijk helemaal waar) en als ik jou was zou ik niet zoveel meer op bokt zetten hierover. Maar dat is mijn mening....... Lachen

Ach interesseert me niet dat ik het op Bokt zet. Meeste dingen die hier staan weet hij toch al Knipoog .

Hij is inderdaad ook erg vervelend, zeker ook om zo met 'de liefde te spelen' zoals Russel dat zo lief zegt Haha! .

Nogmaals: als ik van spelletjes hield dan was ik wel ganzenbordkampioen geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 07:45

laetitia schreef:
Nou hij zal echt wel nee zeggen. Heeft hij gister ook duidelijk gemaakt. Dat een relatie niet gaat werken tussen ons. En ik zie het ook totaal niet meer zitten.

Hij belt me, smst me, palmt me in. Ik zwicht op een gegeven moment toch en ga toch naar hem toe.

Als hij me steeds lieve smsjes stuurt, me belt om te vragen hoe het gaat en dat ik mijn hart wel mag luchten etcetera, dan denk ik: hij voelt nog wat voor me.

En ja dan geef ik hem uiteindelijk een kus, sla uiteindelijk mijn arm om hem heen, zeg uiteindelijk dat ik hem leuk vind. Maar hij reageert afstandelijk en niet liefdevol.

Ik leg gvd mijn hoofd op zijn borst toen ik had gezegd dat ik hem leuk vind, en hij geeft geen kick! Niets! Geen aai, geen arm, zijn hoofd hield hij zelf omhoog!

Wat moet ik dan denken?? Ik voel me in de zeik genomen!

Je geeft die mogelijkheid natuurlijk ook Bloos

Niet banketstaaf bedoeld, maar als ik het met iemand uitmaak, of duidelijk maak dat er qua liefde niets in zit, verbreek ik ook (iig voorlopig, en na een relatie helemaal) het contact. Maar jij staat er nogal afwachtend in, imo.

Neem de touwtjes zelf in handen, dan gebeuren dit soort dingen je niet.

@ Twiggy: Waarom is hij nu opeens de schuldige? Zoals ik het zie, speelt TS zelf ook nogal een spelletje..... eerst is hij lief, dan niet, ze gooit alle schuld bij hem geeft dubbele signalen af....... ik had het niet gepikt als ik een vent was, dan was er echt geen contact meer geweest......
Je krijgt wat je beloont, hoor Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 07:58

Hoi Ts, beetje laat misschien, maar nokken met die knul, zo heeft het toch geen toegevoegde waarde? kost je energie, doet je pijn, is niet goed voor je zelfbeeld, zegt iets over jezelf- kennelijk houd je niet voldoende van jezelf!
Beetje gevoel voor eigenwaarde zou hier op zijn plaats zijn. Weg metr die gozer!

mikster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 09:09

Jij hebt het toch uit gemaakt? Hoezo moet hij dan nog uitleggen wat zijn intenties zijn? Jij zegt tegen hem dat je hem leuk vindt en legt je hoofd op zijn borst en hij doet niets. Maar dat is niet goed want wat moet hij doen? Moet hij zeggen dat hij jou ook leuk vindt moet hij je vasthouden? Wat wil je dat hij doet? Maar bedenk je ook, wat als hij dat wat jij wilt dat hij doet nu helemaal niet wilt doen? Moet hij dat dan maar tegen zijn zin in doen om jou een goed gevoel te geven?
Jij maakt het uit en zegt dat je wel gewoon vrienden wil blijven. Hij wilde dat ook volgens mij? Vervolgens belt hij je om af te spreken, je te steunen enz enz. (iets wat vrienden doen) en jij denkt meteen weer dat hij iets anders wilt en wilt zijn intenties meteen weten. Weet je wat ik denk? Ik denk dat hij nadat jij het had uitgemaakt eindelijk geen druk meer voelde van je, jij wilde immers gewoon vrienden zijn. Ik denk dat hij zich vrij voelde nu om je gewoon te kunnen bellen en te kunnen afspreken zonder dat er verwachtingen waren. En nuatuurlijk zijn er heus wel dingen waarin hij niet klopt of die hij anders kan doen MAAR daar ben jij nog altijd zelf bij, hij doet dingen en het is jouw keus of je dat pikt of niet. Tot nu toe pik jij ook gewoon alles. HIj belt, jij komt, hij wilt Mac, jij komt. Het is een wisselwerking die jij mede in stand houdt. Terwijl je te kennen geeft dat je hem door hebt, verbreek jij die wisselwerking niet. Je bent alleen maar aan het hopen op liefde en genegenheid( wat overigens best normaal is hoor), maar hij geeft jou die niet. Hij geeft jou niet wat je nodig hebt, hetzij express of niet, jij wilt iets anders dan hij en jullie kunnen elkaar daarin ook niet tegemoet in komen of daar een weg in vinden. Ik denk dat de conclusie dan snel gemaakt is toch? Kies voor jezelf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 09:26

laetitia schreef:
Ik wil heel graag met hem lekker samen onder de wol, maar hij doet zo afstandelijk.
Toen ik hem die zondag nadat hij uit het ziekenhuis kwam opzoeken was hij ook echt niet blij me te zien na een week hoor.

En ik voel echt wel of een man mij lief heeft of voor lief neemt...vrouwelijke intuitie.

Dan moet je hem nu buiten zetten. Hij weet dus dat je hem wel wil, houdt het dus voorts warm tot hij er ook zin in heeft.

Ga hier niet mee verder! Je zult nog meer gekwetst gaan worden, met alles onder het mom van "het is toch uit"?? Dan heb je helemaal geen plaats meer om te staan, immers alles is dan ineens vrijwillig en we hadden gewoon even "zin". Pas op met mannen die zo met je om gaan. Daar kan je heel lang aan blijven hangen en zij hebben alles en jij hebt dan niets....

Zet je over hem heen, nu ben je nog niet zo gebakken en gewend aan hem, ga lekker feestvieren in de kroeg, deze maand is daar uitstekend voor bedoeld. Zoveel leuke kerels in jouw leeftijdsgroep.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 09:44

Ik snap je wel hoor Laetitia.
Als je om iemand geeft is het niet makkelijk om dan toch de beslissing te maken er een punt achter te zetten omdat het gewoon niet werkt op de manier zoals het ging.
Dat op zichzelf brengt al twijfels of je wel de goede keus maakt.
Vervolgens komt er van zijn kant uit ineens wel een aantal keer een lief smsje/telefoontje/uitnodiging etc.
Iets waar je tijdens de relatie al behoefte aan had, maar toen uitbleef.
Wat nu?
Is hij dan toch die lieve jongen waar jij je prettig bij kunt voelen, of is deze liefheid tijdelijk?

Moeilijk, moeilijk, moeilijk, maar ik denk dat je de juiste keus hebt gemaakt en dat je daar bij moet blijven.
Leuke jongen maar helaas zijn jullie te verschillend om een fijne relatie te kunnen hebben.
Niets aan te doen, volgende keer beter.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 21:00

Ik vind het moeilijk om nu helemaal geen contact meer te hebben...maar het is denk ik wel beter. Maar moet mij inhouden om te vragen hoe het met hem gaat. Want ik vind het nog steeds kelote voor hem dat hij niets kan.
En het liefste zou ik hem even ergens mee naar toe nemen zodat hij er even uit is, gewoon om hem wat afleiding te bezorgen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 21:06

Laat dat lekker aan zijn vrienden over. Vergeet hem, hij maakt jouw ongelukkig. Even doorbijten en je bent hem vergeten. Ga een andere lekkere stoere vent zoeken die van die brede armen heeft en een flinke borstkas waar je tegen aan kan hangen, waar je in kan klimmen..

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 22:18

russel schreef:
Laat dat lekker aan zijn vrienden over. Vergeet hem, hij maakt jouw ongelukkig. Even doorbijten en je bent hem vergeten. Ga een andere lekkere stoere vent zoeken die van die brede armen heeft en een flinke borstkas waar je tegen aan kan hangen, waar je in kan klimmen..

Ja ik wil een mooie volwassen vent met mooie brede armen en een lekkere borstkas! En dan een volwassen vent! Geen jochie meer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:45

Idd. En één die weet wat hij wil Lachen

En ondertussen voor jezelf ook werken aan je onzekerheid, komt het helemaal goed Ja

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 23:08

Tot nu toe nog niet gereageerd in dit topic, wel voor een groot deel meegelezen.

Ik zat net in de auto weer eens mee te galmen met 'There's a fine fine line' uit de musical Avenue Q en ineens moest ik aan jou denken: KLIK. Lyrics zijn te vinden met Google. Knipoog

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 23:25

Geweldig nummer (de tekst dan he)!!
Bedankt Karin!

pqwe33

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 01:04

Ok, ik heb dit topic even helemaal doorgelezen van pagina 1 tot pagina 28. En de conclusie is: wat heb ik me geïrriteerd zeg! En nee, niet aan hem, aan jou!

Waarom ben je zo destructief bezig? Als ik dit topic zo doorlees heeft die jongen niks fout gedaan. Jij zit constant redenen te zoeken om problemen te maken, je zoekt óveral wat achter en je zoekt alleen maar redenen om JEZELF neer te halen! Want stiekem vind je dat fijn, je zoekt bevesteging dat je o zo niet leuk bent. En die vind je dus door elke keer maar voor de geest te halen dat hij jou niet leuk vindt.
Meid, als ie je niet leuk had gevonden hadden jullie uberhaupt geen relatie gekregen! Bovendien was ie dan állang met de noorderzon vertrokken!

Je bent zó afhankelijk van die jongen! "Als hij dat niet wil dan niet" Hoezo als HIJ niet wil?! Kom nou, heb jíj dan geen mening? En als hij maar iets niet doet wat jou niet naar de zin is vergaat je hele wereld. O wee als ie geen kusje achter z'n smsjes zet... Kom op! Je leven bestaat toch niet alleen uit mannen? Dat zou nogal een leeg leven zijn lijkt mij.. Stort je gewoon op je eigen dingen, dat geeft afleiding én je ontwikkelt jezelf meer, want jij ziet jezelf als één helft van een setje en niet als een compleet persoon.

En dat geanalyseer! Kappen daarmee! "Hij stuurde dit keer wel x en toen kus en nu kusje, wat wil die nou??" Hou nou eens op met speculeren, dat is alleen maar een waste of time. Dingen zijn zoals ze zijn, klaar. Er zit niet overal wat achter. Bovendien ga je zo alleen maar dingen zien die er niet zijn.
En wat je je ook moet realiseren is, dat de hele wereld niet om JOU draait! Vriend zit in het ziekenhuis, van jou wordt verwacht dat ie meteen aan je denkt. Vriend moet alles vertellen wat ie doet elke dag. Vriend moet elk telefoontje beantwoorden. Reality check: je bent niet het belangrijkste in zijn wereld! Je moet je realizeren dat dit een persoon is, totaal anders dan jij. Jouw vriendinnen zijn toch ook niet een exacte kopie van jou? Dat hij het allerbelangrijkste is in jouw wereld betekent niet dat jij dat bent in zijn wereld.

Ik zou nog zoveel meer dingen willen zeggen, maar daar kan ik nu even niet op komen.

Wat de laatste ontwikkelingen betreft, dat je nu weer naar hem toe gaat en hem aanraakt enzo. Niet doen! Je ben alwéér zelfdestructief bezig en je verwart jezelf alleen maar. Hij raakt je niet aan omdat hij gewoon niet weet wat hij wil.
Werk nou eerst aan jezelf en dan zie je wel of een vriend ertussen past.
En excuses voor mijn to the point zijn, maar ik vind dat je toch echt een schop onder je kont nodig hebt.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 13:18

Ik ben mij ook bewust van MIJN gedrag, heb zovaak in dit topic gezegd dat ik moet leren, leren en leren en dat ik niet zo onzeker moet zijn.

En een vent is echt niet het belangrijkste in mijn leven, ik heb mijn vriendinnen (die vind ik zelf belangrijker dan een vriend), ik maakte altijd mijn eigen plannen, ik heb mijn grote hobby waar ik bijna elke dag van geniet en ik ben druk bezig met een nieuwe baan. En daar richt ik mij op.

En ik had het goed voor mijzelf afgesloten, ik heb er een punt achter gezet, en daar voelde ik mij heel erg goed bij.

Maar vervolgens bleef hij steeds contact zoeken, en ik had niet naar hem toe moeten gaan. Had niet bij hem moeten blijven plakken want ik weet dat ik zelfdesctructief bezig ben geweest.

En daarom voel ik mij nu dus kelote. Ik had het voor mijzelf afgesloten, punt erachter gezet. En ik voelde me sterk.

En dat is nu dus helaas teniet gedaan, door mijn eigen gedrag. Ik had gewoon weg moeten gaan toen ik van plan was om weg te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:24

Een man kan je rust geven en zelfvertrouwen en eventueel een innerlijke rust omdat je je zelf kan zijn. Dat is een balans in een relatie en daar moet je naar op zoek gaan. Geeft hij niet die gevoelens en maakt het onrustig en onzeker, dan is hij gewoon niet jouw ware. Dan beter niet verder wroeten, maar weer herstellen, rustig worden en op nieuw beginnen.

Jouw gedrag wordt ook in meerdere mate veroorzaakt door een wisselwerking van de andere partij en als die geen kalmerend effect heeft, dan moet je er mee stoppen, geldt overigens ook voor vrienden/kennissen/contacten.

pqwe33

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:23

laetitia schreef:
Maar vervolgens bleef hij steeds contact zoeken, en ik had niet naar hem toe moeten gaan. Had niet bij hem moeten blijven plakken want ik weet dat ik zelfdesctructief bezig ben geweest.

En daarom voel ik mij nu dus kelote. Ik had het voor mijzelf afgesloten, punt erachter gezet. En ik voelde me sterk.

En dat is nu dus helaas teniet gedaan, door mijn eigen gedrag. Ik had gewoon weg moeten gaan toen ik van plan was om weg te gaan.

Het valt me op dat je je gemoedstoestand teveel laat bepalen door hém. Het heeft geen zin om te denken in termen als "als ik dit had gedaan dan..." Dingen zijn gebeurd, klaar en daar kun je nu niet veel aan doen, maar je kunt wél wat aan de toekomst doen!
En er is helemaal niks teniet gedaan en zeker niet door jou! Kom op, zet door en hou je lekker bezig met andere dingen. Het is moeilijk, maar je moet nu gewoon tijd voor jezelf nemen en niet voor een ander.