Snowboarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 08:51

Chrisje92 schreef:
En de meeste beginners staat hun achterste voet gewoon recht. Voor freestylen is duck handig :)

Ik ben ook beginner. Maar hoe dat me bindingen eerst stonden belaste ik me enkel ook veel erger als ik me knieen boog, wat overigens niet lukte. met duck lukte het enigszins om ze te buigen, zonder hele zere enkels. Maar moet nog een hoop oefenen.

Ik heb helaas niet geapreskiet. Was met me fam. mee, en me neefje en zusje moest perse om half 10 in bed liggen van me tante, en had weinig trek om alleen te gaan.

elcke

Re: Snowboarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 09:00

duck stand is ook wel makkelijker gewoon op de berg zodat je ook makkelijker met je verkeerde been voor staat. Ik heb dat dit jaar gehad, en vond dat fijn. Maar ondanks dat had ik nog steeds veel last mijn enkel, vooral op de groene pistes en met rutschen.
het liedje cowboys en indianen was ook er populair met carnaval :)
christel tips zouden erg fijn zijn.
Ik heb gisteren weer in landgraaf geboard echt super leuk weer :)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 09:02

moet je meer bochtjes maken :P
Als je kunt rutschen, heb je ook genoeg snelheid om bochtjes te kunnen maken :P
Gewoon blijven oefenen, als je eenmaal achter elkaar bochtjes kunt maken, is echt heerlijk!

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 09:09

ik kan ook vrij goed bochtjes maken en ook achter elkaar, maar als het te stijl en slecht zicht is moet je soms een stukje rutschen en groen was te vlak en te druk om snelheid te maken. En ook met bochtjes kreeg ik last van mijn enkel, maar daar heeft een half jaar geleden een scheurtje ingezetten dus is best logisch, daar heb ik soms met lopen nog last van
Laatst bijgewerkt door elcke op 02-03-09 09:10, in het totaal 1 keer bewerkt

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 09:10

Ja die bochtjes gaan super maar het snelheid maken gaat nog bagger. Daardoor blokte ik ook. Toen wou die snelheid gaan maken en mij lukte dat gewoon niet. Alleen als ik heel rustig in me eigen tempo kan gaan.

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 09:12

oh jammer dienetje snel gaan is zo fijn. Anders moet je dat eens met je verkeerde been voor porberen, dat vond ik soms fijner

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 09:17

ja dat heb ik inderdaad 1x geprobeerd op zo'n skiweg. Ik had gewoon geen knieen meer dus ik dacht even me andere knie ook martelle en dat resulteerde in dat ik plomp tegen de berg aan vloog en stukje verder bijna naar beneden viel.

Volgende keer ga ik het proberen stukjes met me andere been voor.

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 09:26

ach germ dienetje, misschien even proberen binnen te oefenen in landgraaf ofzo dat heeft mij heel veel geholpen

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:18

elcke schreef:
ik kan ook vrij goed bochtjes maken en ook achter elkaar, maar als het te stijl en slecht zicht is moet je soms een stukje rutschen en groen was te vlak en te druk om snelheid te maken. En ook met bochtjes kreeg ik last van mijn enkel, maar daar heeft een half jaar geleden een scheurtje ingezetten dus is best logisch, daar heb ik soms met lopen nog last van

dat is wel heel vervelend! jammer ook!
Kun je volgens mij niet veel aan doen?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:20

dienetje schreef:
Ja die bochtjes gaan super maar het snelheid maken gaat nog bagger. Daardoor blokte ik ook. Toen wou die snelheid gaan maken en mij lukte dat gewoon niet. Alleen als ik heel rustig in me eigen tempo kan gaan.

ach, ik zit op het moment ook vast. Durf gewoon niet sneller. Ik ga al behoorlijk snel hoor.
maar ik kan mijn vriend gewoon niet bijhouden. Als ik sneller ga, dan verlies ik controle.
Dus ik ga lekker op mijn eigen tempo. En dat moet jij ook gewoon doen.
Als je het gevoel het dat je het sneller kan, gewoon proberen. Ben je toch weer bang, neem je lekker gas terug :)

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:27

ik hoop op goede tips van christel om je enkels sterker te maken ;)

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:50

gister even weer een middagje geoefend.. ging best goed alleen waren de pistes met +12 graden niet erg in goede toestand. De bochtjes lukken nu erg goed en ik ben ook een stuk minder bang om te vallen (alleen een keer knalde ik bijna tegen het hek van de liftjes op.. ik ging een beetje hard en toen kon ik niet zo snel remmen, maar ging net goed.

en ik word niet goed van die kleine kindjes, die kijken nooit uit waar ze heen skiien.. en ik kan elke keer vollop op de rem..

maarja ik zal vanavond ofzo wel even een filmpje plaatsen, als mn vader ze op de computer heeft gezet.

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 09:05

elcke schreef:
ach germ dienetje, misschien even proberen binnen te oefenen in landgraaf ofzo dat heeft mij heel veel geholpen

Ja dat doe ik ook. Heb van te voren ook hier les gehad en daar ook de hele week.

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 09:07

Ik wil me hier ook aanmelden als dat mag :o .
Ik ben ook zoekende naar een eigen board :o

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 09:18

Jij bent toch net terug van wintersport Lys of zoek je een board voor volgend jaar?

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:13

Ik ben inderdaad net terug ;).
En ik had er 1 gehuurd wat ik altijd doe, maar dit was echt de laatste keer!
Door dat k ut materiaal wat niet past heb ik wel mooi iets verekt in mijn spieren en verging ik van de pijn, heeft het me en een hoop geld gekost en ik kon de helft van de week niet meer boarden ;(.
En het scheelt wel, het seizoen is nu afgelopen scheelt je een hoop kosten ;).
Dus ik ga waarschijnlijk binnenkort eventjes in Rotterdam bij een grote winkel kijken. Maar ik zatook al op internet eenbeetje te zoeken naar boarden. Daar heb ik al genoeg leuke gezien. Alleen ik weet dan niet of er bindingen bij zitten vaak in winkels heb je aanbiedingen met bindingen erbij. en schoenen moet ik zowiezo toch passen :P

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:18

Ja er zijn nu inderdaad hele leuke aanbiedingen. Ik ga ook kijken voor een ander board.

Jullie weten vast wel of het mogelijk is om oude bindingen eraf te halen en dan andere bindingen erop de zetten. Ik heb namelijk hele vervelende klikbindingen. Moest telkens eerst de sneeuw onder me schoen vandaan bikkelen dan de gaten leeg pulken. En dan kon ik, als ik me board niet buiten in de gondel had gezet, vastklikken.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:21

Toevallig die van mij net verkocht :=
Heeft heel lang hier op bokt gestaan, niemand die hem wilde, haha.

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:21

Die vind ik juist chill :P. Die had ik dit jaar ook enje moet echt een foefje kennen want dat had ik eerst elke keer ook. Maar je moet 3 keer keihard met je schoen op je bord slaan en dan hard aan duwen en zitten ze er zo in.Hoeveel sneeuw er ook in zit.

maar tuurlijk is dat mogelijk :). Alsje alleen een ander board wil kun je je bindingen ook over laten zetten.
Ik weet niet of iemadn misschien nog leuke aanbiedingen weet?
Wat voor boards hebben jullie?
Ik zit uiteraard naar een burton te kijken :=

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:23

Afbeelding
Ik heb dit board :D

Daarvoor had ik een Nidecker Axis, maar die was toch iets te groot en te stijf.
Maar dat had ik pas door met mijn nieuwe boardje :=

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:26

Wat voor merk is dat?
Ik ben er helemaal niet in thuis hoor en heb er dus echt niet veelverstand van.
Ik doe het totaal voor me plezier, het is niet dat ik me leven waag nee danku :P.
Ik ben dan veelste bang dat ik val en niet meer kan paardrijden :o . Haha. Dus een leuke rode piste afscheuren ideaal :j een klein heuveltje meenemen vind ik ook leuk.
En misschien wordt het later allemaal nog wl meer :j . Dus ik wil wel daar ook de mogelijkheid toe hebben

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:28

Dat is een Rossignol Zena, een damesboardje.
Is een prima ding, en wat minder duur dan een Burton.

Ben nu ook beetje begonnen met freestylen, en dat kan prima met dit dingetje :D

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 13:31

ik heb op vakantie ook de rossignol zena gehad, heerlijk board voor de eerste paar jaar, maar denk dat je daarna nog wel iets stugger wil. Ik had echt een lekker kort board 1.47 (ben zelf 1.72 ) heerlijk

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 13:36

ik heb ze ook liever iets stijver en wat mij betreft ook langer. grainen en hele rare sprongen doe ik inmiddels niet meer, dus ik hoef m niet te kunnen dubbelvouwen.

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 13:39

om te beginnen vind ik kort en flexibel fijn, dit is mijn tweede jaar namelijk en om de bochten goed onder de knie te krijgen is dat ok. Maar daarna idd iets langer en stugger om lekker hard de berg af te gaan