Vriend wil afspreken met ex, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Coconut

Re: Vriend wil afspreken met ex, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 15:05

Ze gaan morgenavond uit....dus ben benieuwd. Ze gaan uit eten...

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 15:06

voor haar eens te zien hoeft hij toch niet met haar te gaan eten?

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 15:08

Geloof mij, als hij haar echt alleen wilt zien, kan hij dat ook doen met jou erbij... ik weet dat t moeilijk is, maar probeer m te vergeten (en believe me ik weet t op dit moment echt heel goed Huilen hoe t voelt)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 15:10

Romytjuuh schreef:
@Laura24: Ze hebben wel 4 jaar gehad he... Dat lijkt me ontzettend moeilijk. (Om daar zo over te denken).

Juist omdat ze 4 jaar samen zijn, vind ik dat het voor hem geen moeilijke keuze zou moeten zijn... Wil ie dat echt opgeven om te zien hoe ze eruit ziet??

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 15:11

Skess, heb je hem verteld dat de relatie defenitief over is als hij met haar uit eten gaat? En zo ja, hoe reageerde hij?
En hij wil zien hoe ze uitziet na al die jaren, en als ze er goed uitziet? Dumpt hij jou dan voor haar? En als ze lelijk is, 3 voortanden mist en 40 kilo is aangekomen, komt hij terug bij jou?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 15:13

Als hij zo benieuwd is hoe ze er nu uit ziet, hoe het nu met haar gaat enzovoorts (klinkt in mijn oren als bullsh*t) dan had hij toch ook een keer binnen kunnen vallen als ze bij jou was???
Dan was een uitje met zijn 3-tjes toch ook leuk geweest?

Mijn gevoel zegt dat hij jou aan het lijntje houdt om het morgen eerst te proberen met haar en jou achter de hand te hebben.
De redenen waarom zijn wel steeds anders, eerst was het omdat ze problemen had en nu om te kijken hoe ze er uit ziet...

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 15:14

Ik vind het toch wel 'bijzonder' hoor. Hij heeft 1 jaar met haar gehad en maakt het uit voor haar terwijl jullie een relatie van 4 jaar hebben.Je zou toch denken dat hij juist voor jullie zou moeten vechten ipv voor een ex van 4 jaar geleden Scheve mond
Vreemde gozer!Ik denk dat je gelijk hebt dat hij flink van het pad af is.
Sterkte ermee!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 15:15

Storm: ze had allang ingestemd dat hij met haar uit eten ging, al voor dat het uit was, dus waarom zou het dan nu ineens niet meer mogen?
Een beetje kul en zoals ik al eerder zei dan zou het helemaal een watje zijn als ie nu de afspraak alsnog af zou zeggen. Ga nou eens van jezelf uit als je zelf ergens duidelijkheid of rust over zal willen, dan moet je het niet om de lieve vrede laten, dan heb je nog geen rust. Of het nu wel of niet aan wordt of blijft met TS, hij wil zijn ex nog een keer zien, daar gaat zowiezo dit topic over (zie titel!!)

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 15:17

Storm76 schreef:
Skess, heb je hem verteld dat de relatie defenitief over is als hij met haar uit eten gaat? En zo ja, hoe reageerde hij?
En hij wil zien hoe ze uitziet na al die jaren, en als ze er goed uitziet? Dumpt hij jou dan voor haar? En als ze lelijk is, 3 voortanden mist en 40 kilo is aangekomen, komt hij terug bij jou?

Hij reageerde verbaast en begreep het niet. Heb het hem helemaal moeten uitleggen en toen dringde het eindelijk door. En tjaa...als ze er goed uit ziet dan gaat hij er wel met haar vandoor denk ik ja...

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 15:18

Fargo, toen wist de TS nog niet alles wat ze nu wel wist.
Als mijn vriend aan mij vraagd of hij met zijn ex uit eten mag, vind ik dat prima (dat is zelfs een keer gebeurd), maar als ik zou weten dat zijn ex zich nog aangetrokken tot hem zou voelen, zou ik het niet goed vinden, en ook ik zou dan later tegen hem zeggen dat ik het toch niet goed vind.

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 15:19

Close the door when your're leaving...

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 15:20

Suzanne F. schreef:
Woorden en tranen zijn niet hetgene waar je op kunt vertrouwen. Het zijn de daden en keuzes die iemand maakt tot wat hij is...

Helemaal waar, geen woorden, maar daden inderdaad. Zeggen dat je ergens spijt van hebt is zó ontzettend makkelijk.

@ TS ik vind het echt super rot voor je, maar je bent er nu wel achter hoe hij echt is.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 15:21

Storm76 schreef:
Fargo, toen wist de TS nog niet alles wat ze nu wel wist.
Als mijn vriend aan mij vraagd of hij met zijn ex uit eten mag, vind ik dat prima (dat is zelfs een keer gebeurd), maar als ik zou weten dat zijn ex zich nog aangetrokken tot hem zou voelen, zou ik het niet goed vinden, en ook ik zou dan later tegen hem zeggen dat ik het toch niet goed vind.

Met als gevolg, het gevoel overheerst het verstand. Hij zal dan alsnog gaan.
Het vorige topic heeft veel bij mij los gemaakt. Als het fout gaat, dan gaat het fout. Hoe pijnlijk het ook is.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 15:21

Ik snap het ook niet, want je had al toegestemd voordat het uitging dat hij met haar ging eten. Dus je krabbelt terug op je eigen woord.
Als hij niet gaat, dan blijft hij altijd denken "wat als ik nu gegaan was", de enige manier om haar uit te schakelen is om hem te laten gaan. En als hij toch voor haar valt, tja dan heb je natuurlijk pech, maar door hem niet te laten gaan zal hij altijd blijven twijfelen of wrok naar jou gaan koesteren dat hij niet mocht..

If you love something set it free, if it comes back to you, it's yours, if it doesn't it never was.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 15:22

_Skess_ schreef:
Storm76 schreef:

Hij reageerde verbaast en begreep het niet. Heb het hem helemaal moeten uitleggen en toen dringde het eindelijk door. En tjaa...als ze er goed uit ziet dan gaat hij er wel met haar vandoor denk ik ja...

Zou je hem nog terug willen dan? Ik zou me behoorlijk 2e hands voelen, en 'm nieteens meer willen...
Heel veel sterkte Lachen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 15:24

fargo schreef:
Ga nou eens van jezelf uit als je zelf ergens duidelijkheid of rust over zal willen, dan moet je het niet om de lieve vrede laten, dan heb je nog geen rust.

Ik kan me daar wel iets bij voorstellen ja, zo werkt het voor mij ook. Kun je maar beter de confrontatie aangaan, weet je meteen wat je wel en niet kunt verwachten.

Dan nog blijft het een impulsieve actie van hem. Als er écht geen gevoelens van zijn kant waren geweest richting dat meisje (of twijfels richting de TS) dan had hij de hele kwestie vanaf het begin al kunnen benaderen als 'even bijkletsen met iemand van vroeger, niets meer en niets minder'.

Skess, zou je hem nog een kans geven? Of is het te vroeg om daar nu al wat over te zeggen?

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 15:24

Marije112 schreef:
Zou je hem nog terug willen dan? Ik zou me behoorlijk 2e hands voelen, en 'm nieteens meer willen...
Heel veel sterkte Lachen.

Nou idd...

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 15:27

fargo schreef:
If you love something set it free, if it comes back to you, it's yours, if it doesn't it never was.

dat is supermooi gezegt!

Ik ben wel van mening dat je bepaalde situaties ook niet moet opzoeken, dan kom je wel erg makkelijk in de verleiding. Als je aan de lijn bent, ga je ook niet een chocoladefabriek binnen.
Haar vriend had gewoon niet moeten gaan, en zich af moeten sluiten van zijn ex. Als de relatie niet goed zou gaan, zou hij die eerst kunnen beëindigen voordat hij met haar uit zou gaan.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 15:30

Kijk ik heb ook wel eens dat ik oude bekende van vroeger weer zie of spreek.. (neej heb geen echte ex-en) waar ik zelf een crush op had... Maar daar heb ik totaal géén gevoel meer bij...
Meer zo van, hey das lang geleden, maar das alleen puur toeval als ik ze tegenkom...

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 15:34

Klopt er is zoiets als de kat op het spek binden, normaliter zoek je dit soort situaties liever niet op.

Maar zijn ex is zijn zwakke plek omdat ze hem ooit aan de kant heeft gezet.
Hij wil dit afronden denk ik ofwel door met ex verder te gaan (maar ik denk niet dat dit er echt van komt als hij nu al spijt heeft) of door echt vrij te zijn van deze zwakte en verder te kunnen gaan met TS.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 15:35

Laura24 schreef:
Romytjuuh schreef:
@Laura24: Ze hebben wel 4 jaar gehad he... Dat lijkt me ontzettend moeilijk. (Om daar zo over te denken).

Juist omdat ze 4 jaar samen zijn, vind ik dat het voor hem geen moeilijke keuze zou moeten zijn... Wil ie dat echt opgeven om te zien hoe ze eruit ziet??

Ik bedoel voor haar een moeilijke keuze

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 15:36

Ja maar hij is ook wel erg in de war anders zet hij TS niet zo bij het grof vuil neer zoals hij deed door dat via de telefoon te fixen...

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 15:37

_Skess_ schreef:
Storm76 schreef:

En als hij dan met haar uit eten gaat en ze ziet er niet uit of vind haar helemaal niet leuk meer? Dan is hij en jou kwijt en zit ie daar met een rare sloerie...

Sorry dat ik het zeg hoor, maar dan is het echt een sukkel...

Weet niet hij nog steeds een kans bij je krijgt, maar ik zou er allang mee klaar wezen als hij nog steeds met haar wil uiteten.
Maar ik ben jou niet natuurlijk Knipoog

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 15:39

fargo schreef:

Kleine correctie:

If you want something very badly: set it free. If it comes back to you, it's yours forever. If it doesn't, it wasn't even yours to begin with.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 15:42

Fargo, ik snap je punt, helemaal.
Maar, (daar komt de vreselijke maaaar weer Knipoog ). Als hij echt van de Skess zou houden, dan zou hij dit gevoel opzij kunnen zetten. Ik heb ook exen waarvoor ik nog steeds een zwak(je) heb, maar ik zou mijn vriend nooit pijn willen doen en mijn relatie op het spel willen zetten.

Mooi voorbeeldje is ook het tv programma Memories van Anita Witzier, oude liefdes komen weer terug in beeld, en je zou eens moeten weten hoeveel jarenlange relaties hierdoor stuk zijn gelopen, op google kan je er een heel aantal terugvinden. Als die oude liefdes niet weer opgedoken waren, waren die jarenlange relaties niet stukgelopen is mijn mening.