Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 15:30

MyWishMax schreef:
Maddy_Paola schreef:
Al die inzamelingsacties voor van alles en nog wat, want iedereen is zo zieluuugggg.
De modaal verdienende alleenstaande die overal tussen wal en schip valt wordt alleen continue vergeten, terwijl die regelmatig netto per maand minder ontvangt dan mensen die in de bijstand of uitkering zitten

Modaal is netto echt niet minder als bijstandsuitkering als je daar ook naar alleenstaande kijkt hoor. :n en als er kinderen zijn is het al geen eerlijke vergelijking, maar er is ook verschil tussen alleenstaande zonder kinderen en met kinderen als ze hetzelfde salaris hebben

De alleenstaande wordt overal in vergeten, zeker als je geen jongere meer bent en ook nog geen pensioengerechtigde leeftijd hebt.

_/-\o_

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 15:32

Bellatrix schreef:
Oh, en ik erger mij aan het feit dat DP haar ava veranderd heeft. _O-

Neeeee waarom doet ze ons dat aan :+
Laatst bijgewerkt door Alja op 29-09-25 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 15:37

Alja schreef:
Bellatrix schreef:
Oh, en ik erger mij aan het feit dat DP haar ava veranderd heeft. _O-

Neeeee waarom dat ze ons dat aan :+

hahaha sorry :D

Maar hij is niet zo duidelijk, dus misschien hebben jullie geluk en is het geen blijvertje

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 15:39

Wissel maar weer terug. :j

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 15:40

Bellatrix schreef:
Wissel maar weer terug. :j

Ik ben nu al vergeten hoe de oude was…
Moet ik daar ook weer aan wennen :+

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 15:42

haha zo snel alweer vergeten :)

Moet ook zo klein zijn, is niks bij 50+ :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 15:44

Hij was zwart wit met een huilende wolf?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 15:45

SpikkelFire schreef:
Ik wilde zoveel doen vandaag, maar voel me niet lekker dus lig al de hele middag op de bank tv te kijken met kat op schoot.

aah das wel altijd fijn. zo'n lief gezelschap.

chanicha schreef:
Marcella, je bent op de goede plek moet je maar denken dus even doorbijten.
I know, is makkelijk gezegd maar het is wel zo dat er nu goed naar gekeken gaat worden.
Sterkte en beterschap.

:j

Tijd dat ze eens door pakken in wat je allemaal mankeert zodat het beter kan worden.
Voor nu een knuf :knuffel:

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 15:47

Bellatrix schreef:
Hij was zwart wit met een huilende wolf?

een hond, althans was het plan er van.
Nu ook.

Maar dat wisselen hoeft dus niet, je kent hem al niet meer :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 15:51

_O-
Nou vooruit dan maar, omdat jij het bent. :D

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 15:55

Bellatrix schreef:
_O-
Nou vooruit dan maar, omdat jij het bent. :D

pfiieeuw *haalt zweet van voorhoofd *

Maar iemand die een leuke avatar kan maken die duidelijker is dan deze.
Van een brindle gekleurde hond en bont paard, leef je uit :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 15:59

Ik neem aan dat je AI gebruikt hebt voor deze?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 16:01

Ik herken niks, want heb het idee dat mijn hoofd niet wakker wil worden. :+

2x Tramadol op en de wereld is heel raar. :o

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 16:06

Vandaag mijn oude paardje een dorp verderop verhuist. Ze is ontwennig, maar werd wel heel liefdevol onthaald door haar twee oude vriendjes. Aquut was mevrouw hengstig :')

Maar och die arme oude ziel. Na 25 jaar je vaste plekje , routines en eigenaren breek het ergens mijn hart ook een beetje.

Ze blijft wel van mij hoor, maar het is niet zo fijn om je lieve huisdier zo te zien.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 16:34

Dat ik na 2 weken smeren van mijn gezicht nog steeds jeuk heb..

Word echt gek van de jeuk..
(Heb een speciaal zalfje voor het gezicht)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 16:39

SpikkelFire schreef:
Hij was wakker maar het was vals alarm :')

[ Afbeelding ]

Ohhh ik dacht in een split second even dat je mijn overleden oude kat gejat had |( :') Echt een look a like! <3

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 16:43

MyWishMax schreef:
Maddy_Paola schreef:
Al die inzamelingsacties voor van alles en nog wat, want iedereen is zo zieluuugggg.
De modaal verdienende alleenstaande die overal tussen wal en schip valt wordt alleen continue vergeten, terwijl die regelmatig netto per maand minder ontvangt dan mensen die in de bijstand of uitkering zitten

Modaal is netto echt niet minder als bijstandsuitkering als je daar ook naar alleenstaande kijkt hoor. :n en als er kinderen zijn is het al geen eerlijke vergelijking, maar er is ook verschil tussen alleenstaande zonder kinderen en met kinderen als ze hetzelfde salaris hebben

De alleenstaande wordt overal in vergeten, zeker als je geen jongere meer bent en ook nog geen pensioengerechtigde leeftijd hebt.

Ik zie helaas regelmatig wat voorbij komen over mensen die onderaan de streep dus meer ontvangen netto dan een modaal iemand.

Maar iedereen houdt wel zijn handje op bij de modale alleenstaande, want 'je hebt geen verplichtingen', en dat is iets wat mij heel erg stoort

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 16:44

MyWishMax schreef:
Maddy_Paola schreef:

Er wordt überhaupt verwacht dat mensen altijd uiteindelijk stelletjes gaan vormen. Heel vroeger had je nog een alleenstaande uitkering oid. Hoeft van mij ook niet, maar het is van de zotte dat er op een eenpersoonsinkomen alleen al niet een fatsoenlijke hypotheek of huur kan worden betaald. En ondertussen worden er maar “starterswoningen” gebouwd à € 300k. Lang leve de marktwerking.

Ik krijg ook altijd error van veranderde pfp :')

Ik moet een nieuwe bureaustoel. Ga kapot van de rugpijn door degene die ik nu heb staan. Terwijl die in het begin er juist voor zorgde dat ik wel een dag kon zitten zonder pijn.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 17:29

Niet alleen met huizen zie je dat terug, ook met boodschappen merk ik dat het meeste spul nog steeds op meer persoons huishouden is gericht….

Hier de ergenis dat ik dacht dat ik 1 blaar heb opgelopen met inlopen van nieuwe schoenen, blijken het er twee te zijn en bij thuiskomst hondenpoep voor mijn deur…. Gadverdamme, ruim die zooi gewoon op mensen…. Luiwammesen zijn het.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 17:43

Of van die sites zoals vakantieveilingen of voordeeluitjes, waar alles voor minimaal twee personen is. Hallo, ik ga gewoon met mezelf een dagje weg en dat is ook hartstikke gezellig :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 17:48

Maddy_Paola schreef:
MyWishMax schreef:

Ik zie helaas regelmatig wat voorbij komen over mensen die onderaan de streep dus meer ontvangen netto dan een modaal iemand.

Maar iedereen houdt wel zijn handje op bij de modale alleenstaande, want 'je hebt geen verplichtingen', en dat is iets wat mij heel erg stoort

Een alleenstaande zonder kinderen in bijstand kan niet meer netto overhouden. Modaal is al boven de 2500 netto he. Dat is echt niet te vergelijken met bijstand. En ja, je moet wel 2 vergelijkbare situaties vergelijken want met kinderen krijg je met modaal inkomen ook meer.

Dus ergens klopt er iets niet in jouw vergelijking. En ja ik weet wat een alleenstaande zonder kinderen in de bijstand krijgt want dat ben ik. En ik zou willen dat ik in de buurt kwam van wat modaal binnenkrijgt netto. Echt bij lange na niet. En wat ik al zei, die alleenstaande zonder kinderen is over de gehele linie de groep waar het minste voor is of minste rekening mee gehouden wordt.

Edit: ja dat bedoel ik ook met laatste stuk dames! Alleen is het amper te doen, de woningbouw hier geeft voorrang aan stellen met hoop huizen bijvoorbeeld, boodschappen moet je eigenlijk een soort mealpreppen want voor 1 persoon inkopen is duurder, het verschil tussen gemeentelijke belastingen en alles is niet zo groot als je met meer personen bent. 1 persoon is in verhouding heel duur, duurder per persoon als met 2 of 4 enzovoorts

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 17:51

Als jij met een modaal salaris netto minder krijgt dan een bijstandsuitkering dan gaat er iets niet goed hoor. Bijstand is maximaal 1350 euro. Modaal netto is volgens een snelle Google 3000... :=
Niet klagen als je 3k op je rekening krijgt hoor :o

-
Werk is leuk maar mijngod wat een kleuterklas. Het 'kliekje' leek wel alsof iedereen ongesteld was vandaag. Drama maken om het drama maken. Hou. Op.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 17:53

Die 1350 is inclusief vakantiegeld. Er wordt dus nog +/- 50 euro ingehouden per maand, dat krijg je dus niet op je rekening elke maand. En ja, daar komen de toeslagen nog bij maar alleenstaande zonder kinderen is alleen huur en zorgtoeslag. En dat is geen 1000 euro

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 18:03

Heb netto inclusief toeslagen nog geen 1800 euro zonder vakantie geld. :=

Huur 690
Stroom 75
Zorgverzekering 215

En dan de rest nog.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 18:09

Telpeva schreef:
Kei zenuwachtig want ik moet morgen naar het ziekenhuis, afspraak met een chirurg. Niet eens iets heel spannends ofzo, het is maar een kleine ingreep en zo gebeurd maar ik stress hem voor die verdoving injectie.

Hoe is het geweest Telpeva? Is er een plan van aanpak ondertussen?