Secret Santa 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 19:19

Wat een mooie en grote pakketten joh!! Wauw wauw wauw

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 19:22

Leuk al die paketten!! :D

Ik kan niet wachten tot de mijne er is!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 19:25

Ik ben met de hints bezig geweest. Daar ga ik nu verder mee puzzelen én cadeautjes uitpakken uiteraard!

Afbeelding
Doos zonder papier.

Afbeelding
De inhoud.

Afbeelding
Brief
Afbeelding
Hint 1
Afbeelding
Hint 2.

Ik puzzel verder!

En alle cadeaus! Helemaal goed, past zo ontzettend goed bij mij. Heel goed gespeurd Santa: spelletje, oude kaas, vanille geurkaars, puzzelboekje, rooibosthee, kokosmacroon, nagellak en citroentjes. <3

Afbeelding

Lieve fohadie, ben jij mijn Santa? Je werkt bij een bakker, hebt twee katten, woont in de buurt dus kunt het pakket afgeven. Ik vond nog een derde hint, over de woonplaats van je man en jijzelf die mijn vermoeden bevestigde.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 19:37

Adamootje schreef:
Yep, ik was het! Ik ben blij dat de cadeautjes in de smaak vallen. Ik zie dat de plantjes de reis hebben overleefd? Al snakt de framboos geloof ik inmiddels wel weer naar een beetje licht en liefde. :')

Je hebt mij helemaal blij gemaakt. Echt heel erg bedankt! Met een beetje licht en liefde komt het inderdaad helemaal goed met de plantjes. Ik ga in ieder geval mijn best doen. Verder ga ik veel genieten van alle cadeautjes en natuurlijk uren spelletjes spelen. Deze hadden we nog niet dus echt een top cadeau.
Laatst bijgewerkt door Thats_Me op 12-12-22 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 19:40

Yes ik was het Boeflover! Goed gepuzzeld :D

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 19:58

Wat zijn jullie snel met puzzelen. Ik ben nog rustig even bezig, zo leuk om te doen.
Wat geweldig, een tuinsanta!!
Leuk zo allemaal.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 20:01

Mijn favo voetbalclub is Feyenoord. Waar komt de kaas vandaan? Zou je de zin anders kunnen formuleren?

Dan ben ik idd jouw Santa. :+

Ik had per vraag al gevraagd hoe laat je thuis zou zijn. (Jouw antwoord: 12.30)Nog een kaartje met dat ik waarschijnlijk vandaag aan het eind van de ochtend kom. Niet zeker, want het moet een verrassing blijven he? }>

Dus ik stap vanochtend op de fiets, elektrisch, dat dan weer wel. En... Er wordt niet open gedaan. oliebol, wat nu? Wel een ringdeurbel, dus alles is te volgen op camera... Nouja, dan maar in de tuin want bij de buren was het ook donker en ik had alleen je naam op het pakket staan. Ik hoopte dat je hem zou vinden voordat alles kapot gevroren was. MDH gauw een spoedbericht gestuurd en gelukkig is alles goed gekomen!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 20:08

fohadie schreef:
Mijn favo voetbalclub is Feyenoord. Waar komt de kaas vandaan? Zou je de zin anders kunnen formuleren?

Ik had per vraag al gevraagd hoe laat je thuis zou zijn. (Jouw antwoord: 12.30)Nog een kaartje met dat ik waarschijnlijk vandaag aan het eind van de ochtend kom. Niet zeker, want het moet een verrassing blijven he? }>

Dus ik stap vanochtend op de fiets, elektrisch, dat dan weer wel. En... Er wordt niet open gedaan. oliebol, wat nu? Wel een ringdeurbel, dus alles is te volgen op camera... Nouja, dan maar in de tuin want bij de buren was het ook donker en ik had alleen je naam op het pakket staan. Ik hoopte dat je hem zou vinden voordat alles kapot gevroren was. MDH gauw een spoedbericht gestuurd en gelukkig is alles goed gekomen!

Kaas uit Rotterdam, ik heb hem. :D
Nee, ik was thuis tot half 1. Ik hoefde pas om 13u in Heliomare te zijn. Daar is het misgegaan. :=

Gelukkig alles goedgekomen, nogmaals bedankt! De koek is al op, hij was lekker! :9

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 20:19

marleen_88 schreef:
fohadie schreef:

Kaas uit Rotterdam, ik heb hem. :D
Nee, ik was thuis tot half 1. Ik hoefde pas om 13u in Heliomare te zijn. Daar is het misgegaan. :=

Gelukkig alles goedgekomen, nogmaals bedankt! De koek is al op, hij was lekker! :9

Maar ik was er om 11.10 dus voor 12.30. nou ja, maakt ook niet uit, misschien heb ik de bel niet hard genoeg ingedrukt. Je hebt gelukkig het pakket gevonden. :+ Was erg leuk om een pakket voor je te maken! En fijn dat de koek lekker was. Heb speciaal nagevraagd of er gluten inzaten.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 20:21

Dat zou pas mooi zijn, dat je je Secret Santa ziet inbreken in de tuin. _O- _O-

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 20:24

Hiraeth schreef:

Ik zat gewoon in de woonkamer te rommelen achter mijn laptop... Niets door gehad. :')

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 20:32

Woop woop, pakketten regen!!
En een santa met lef, stiekem een tuin in gekropen! Super leuk!

fohadie schreef:
Ok, puzzel gemaakt en in combinatie met andere hints doe ik een schot voor de boeg:

Tancreda4 ben jij mijn Santa?

Jaaa, ik ben je Santa! Ik hoop dat je het pakket leuk vindt! Ik weet niet of je de 3 mini kadootjes tussen de vulling nog hebt gevonden? Was meer voor de gein & 1 ervan was nog een hintje :) Veel plezier met je kadootjes, fijn te horen dat je ze leuk vind en de katten het ook geslaagd vinden. Die snoepjes is mijne echt verslaafd aan :))

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 20:42

marleen_88 schreef:
Hiraeth schreef:

Ik zat gewoon in de woonkamer te rommelen achter mijn laptop... Niets door gehad. :')

Nooohhh!!! Ik zag niemand zitten en het was nogal donker. (Kon ook energiebesparing zijn.) Heb je de beelden teruggekeken? Moet wel grappig geweest zijn..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 20:43

Hahaha dat maakt het hele verhaal nog veel grappiger.
Marleen die nietsvermoedend op de bank zit en Fohadie die op de achtergrond aan struikduiken doet met een kerstpakket in d'r handen.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 20:44

Wat een enorm leuke pakketten zeg!!! Echt leuk!!

Bedankt voor de felicitaties. Ik ben inderdaad erg trots <3

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 20:45

Thats_Me schreef:
Adamootje schreef:
Yep, ik was het! Ik ben blij dat de cadeautjes in de smaak vallen. Ik zie dat de plantjes de reis hebben overleefd? Al snakt de framboos geloof ik inmiddels wel weer naar een beetje licht en liefde. :')

Je hebt mij helemaal blij gemaakt. Echt heel erg bedankt! Met een beetje licht en liefde komt het inderdaad helemaal goed met de plantjes. Ik ga in ieder geval mijn best doen. Verder ga ik veel genieten van alle cadeautjes en natuurlijk uren spelletjes spelen. Deze hadden we nog niet dus echt een top cadeau.

Ik was bang dat je Uno misschien al zou hebben, maar fijn dat ik een spel aan je voorraad heb weten toe te voegen. Veel plezier met de cadeautjes! :D

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 20:46

Tancreda4 schreef:
Woop woop, pakketten regen!!
En een santa met lef, stiekem een tuin in gekropen! Super leuk!

fohadie schreef:
Ok, puzzel gemaakt en in combinatie met andere hints doe ik een schot voor de boeg:

Tancreda4 ben jij mijn Santa?

Jaaa, ik ben je Santa! Ik hoop dat je het pakket leuk vindt! Ik weet niet of je de 3 mini kadootjes tussen de vulling nog hebt gevonden? Was meer voor de gein & 1 ervan was nog een hintje :) Veel plezier met je kadootjes, fijn te horen dat je ze leuk vind en de katten het ook geslaagd vinden. Die snoepjes is mijne echt verslaafd aan :))

Ik weet niet zeker of ik alles heb gevonden. Ga morgen nog eens goed zoeken. De hints die ik had waren: een chocoladeletter "I" (jouw voornaam begint met deze letter) bier uit Alphen aan den rijn(daar woon jij gok ik?) Het zijn er 4 (ik dacht 4 katten of 4 paarden, later dacht ik: 4 hints?) En de letter "J" op een potje met snoepjes. Die snapte ik niet?

Heel erg bedankt voor je pakket. En wat eenmooi handschrift heb jij!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 20:47

fohadie schreef:
marleen_88 schreef:

Nooohhh!!! Ik zag niemand zitten en het was nogal donker. (Kon ook energiebesparing zijn.) Heb je de beelden teruggekeken? Moet wel grappig geweest zijn..

Lichten uit, kerstboom aan. <|-

Helaas is er niet gefilmd, doordat het aanbellen mislukt is. Had mijn vriend al even gevraagd om wat beelden.

Jolien87 schreef:
Hahaha dat maakt het hele verhaal nog veel grappiger.
Marleen die nietsvermoedend op de bank zit en Fohadie die op de achtergrond aan struikduiken doet met een kerstpakket in d'r handen.

Hahaha _O-

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 20:50

M_D_H schreef:
Fem schreef:
Ja ik heb dus ook al meerdere verschillende aanpassingen gedaan, maar helaas heb ik zelfs die puzzel/code nog niet gekraakt :')

Fem, ik heb even zitten spelen met de letters, hoofdletters en kleine letters wisselen en zo.
Volgens mij zou hij zo goed moeten zijn:
https://puzzel.org/nl/cryptogram/play?p ... FBLlVLdsNk

Ik heb ondertussen een vogeltje gehad in mijn PB die mij de juiste link heeft toegefloten.
Nu kan het puzzelen beginnen.
De E heb ik vast ingevuld, aangezien er in de kaart staat 24 = E

Afbeelding

[Edit]
Ik heb de puzzel ontmanteld:

Afbeelding

Nu ga ik eens denken wie er bij deze uitkomst past. :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 21:07

mariekeoo schreef:
banjer was jij mijn santa???

nee, dat ben ik niet :)

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 21:09

Ik denk dat ik weet wie mijn Santa is, maar ik durf de gok nog niet te maken, even dubbelchecken.

Ik denk dat het Megane is, maar ik schrijf het klein zodat ik het zo nog kan aanpassen

Oke, ik ga de gok maken; Megane, ben jij mijn Santa?
Jij bent 29 jaar (getal staat in de kaart)
en we hebben echt heel veel gemeen inderdaad, bizar veel zelfs!
Ik kan alleen de TASTHH niet helemaal plaatsen.
Als ik de code gebruik van de puzzel dan zouden er de volgende cijfers uitkomen: 2 3 1 2 2020
Dat is duidelijk een datum, maar waarvan :o?

NEEEE!
Ik vergis me.... Dit lootje ken ik in real life.... :')
Marjo!
Opeens valt het kwartje. Geen idee waarom.
Maar ben jij het Marjo?
Laatst bijgewerkt door Fem op 12-12-22 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 21:16

Het lijstje tot nu toe. Laat me gerust weten als ik iets gemist heb, of als ik iets fout heb gelezen. Bij de nog niet zekere Santa’s heb ik een vraagteken gezet :)

Citaat:
Lootje - Santa
_AB_
_KiMbErLeY_
8nnemiek
Adamootje
AfricanLady - Linnie050
Alja Germie
Animal
Apple
Balenciaga
Banjer
Banyu
Bienotje
Blinnii
Boeflover - Charaz
candalisa - Lavitabella
capopjekop - Hahahatsjoe
CastaMickey
Castilja
Chantaliiejj
Charaz
CharxHebe
Claudiadvx
Daan13 - Urbanus
Detroit
DonDon
EedihcrO
Fem - Megane?
Flying_Angel
fohadie - Tancreda4
germie
Goldenarrow
Hahahatsjoe
haike
Hiraeth
Iloveiswan
IMAY1990
irisskib
Jodym
Jolien87
Jorex
Judith_
justdiesel - Marlinderooz
Kaatastrof
KM_Ris
Lavitabella
Linnie050 - Nala
Lolacabana
Lotthje
Lous
LWDaisy
MaNdiii
Marjo - _KiMbErLeY_
Mariekeoo
marleen_88 - Fohadie
MarlindeRooz
Matheno
Megane
Menino - Tanya?
Miccamaaike
Nala
Neonlight
Noisy
Pauline
Pepperrr
Pikkepor
pimaude - Zertab
pradadaan
rink
rockwitch
Roosch
roosjenat
Roulette_
saden
Saul
StonedRomy
suusje26
Tancreda4
Tanya
Thats_Me - Adamootje
topsylover
Urbanus - Animal
Vealosz
Yonker - Detroit
Zertab

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 21:20

fohadie schreef:
Ik weet niet zeker of ik alles heb gevonden. Ga morgen nog eens goed zoeken. De hints die ik had waren: een chocoladeletter "I" (jouw voornaam begint met deze letter) bier uit Alphen aan den rijn(daar woon jij gok ik?) Het zijn er 4 (ik dacht 4 katten of 4 paarden, later dacht ik: 4 hints?) En de letter "J" op een potje met snoepjes. Die snapte ik niet?

Heel erg bedankt voor je pakket. En wat eenmooi handschrift heb jij!

Oh haha bedankt! Idd een I, het biertje uit m'n woonplaats (al heb ik die niet in dit topic genoemd), en cijfer vier van m'n gebruikersnaam. De j op 't potje is geen hint, ik wist niet dat die erop stond haha. Er zit nog een heel klein vosje in, verwijzend naar m'n vossen (paarden). En 2 snoepjes als grapje, maar geloof dat die met zo groot zijn als de vulling en ik vroeg mij al af of dat handig was :)) De belangrijkstr kadootjes heb je iig.

Geniaal verhaal van jou lootje trouwens, ik zie 't al voor me :')

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 21:30

Nu valt ook de link met de datum! 23-12-2020
Dat jaar had ik jou als Santa (what are the odds) en kwam jouw pakket eindelijk binnen! <3

Dus Marjo jij bent mijn Santa!
[edit] ik heb de kaart nu ook open gemaakt en heb de bevestiging! <3

Ik ga nu alles uitpakken en daarna een fotoverslagje maken!

Wat superleuk! En bijzonder!

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 21:37

Jaaaa ik heb mijn pakket ook *\o/*

Het pakket
Afbeelding

Een lief kaartje :D
Afbeelding

Alles uit de doos, niet normaal hoeveel het is.. en allemaal zo mooi ingepakt, wat een werk <3

Afbeelding

Alles uitgepakt.. Ik ben er zo ontzettend blij mee!!! wat een super leuk pakket <3
Afbeelding

Blije pup :))
Afbeelding

Ik ben zo ontzettend verliefd :') geweldig !!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De kindjes zijn ook echt super blij met hun cadeautjes, super lief <3

Dit zijn de hints, er was er nog 1 maar die kwam ik later tegen en heb ik volgens mij niet op de foto staan, deze was: Ik ben tussen de 30 en 40 jaar oud.. Ik weet niet of de chocolade letter R misschien ook een hint is, maar deze houd ik in mijn achterhoofd :D
Afbeelding

Ik ga een mooi plekje zoeken voor de fotolijstjes, kaarsen en het super leuke lampje! past echt helemaal bij mijn huis :+:

Lieve SS, ik ben echt mega blij!! Je hebt zo je best gedaan. Ik ga nu even speuren naar wie je bent maar wilde alvast dit bericht typen.
dankjewel !

Ondertussen zit dit blije ei nog steeds met zijn pupstation controller :')
Afbeelding