Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mjelleke schreef:dat is zeker waar. De weigeraars die ik ken zijn allemaal van die haantjes met een grote bek! Lekker dwars liggen.Een op tien (10%) Nederlanders heeft zich niet laten vaccineren en is dat ook niet van plan. Men wil dit om de volgende redenen niet: langetermijneffecten onbekend, vaccin is er te snel en gebrek aan vertrouwen in farmaceutische bedrijven en de overheid en de angst voor de bijwerkingen. Voor het eerst opgenomen was de reden “Uit protest tegen het vaccinatietoegangsbewijs”, dit geldt voor een derde (36%) van de niet-vaxxers.
Angst voor bijwerkingen of zorgen over langetermijneffecten deel ik niet maar kan ik nog snappen. Maar een groot deel van de weigeraars weigert dus puur uit protest. En daar heb ik dus géén begrip voor, want ondertussen houden ze wel de rest van de samenleving in de houdgreep.
Mjelleke schreef:Een op tien (10%) Nederlanders heeft zich niet laten vaccineren en is dat ook niet van plan. Men wil dit om de volgende redenen niet: langetermijneffecten onbekend, vaccin is er te snel en gebrek aan vertrouwen in farmaceutische bedrijven en de overheid en de angst voor de bijwerkingen. Voor het eerst opgenomen was de reden “Uit protest tegen het vaccinatietoegangsbewijs”, dit geldt voor een derde (36%) van de niet-vaxxers.
Angst voor bijwerkingen of zorgen over langetermijneffecten deel ik niet maar kan ik nog snappen. Maar een groot deel van de weigeraars weigert dus puur uit protest. En daar heb ik dus géén begrip voor, want ondertussen houden ze wel de rest van de samenleving in de houdgreep.
Cer schreef:LuckyLuna schreef:Dat is het dus niet. Een jaar geleden werd ons nog beloofd dat het vaccin de oplossing zou zijn. Nu blijkt (heel raar) dat het toch geen wonder middel is.
Mensen worden gewoon nog ziek.
Het virus wordt ook verspreid via gevaccineerde.
En die kunnen wel overal gaan en staan.
Ik vind het niet veilig wat er nu gebeurd.
Dat is het wel.
90% van de mensen OP de IC en IN het ZIEKENHUIS zijn niet (!) gevaccineerd ...
hoe denk jij dan dat het werkt?
LoveGlove schreef:Heb me niet fout. De verslapping van de regels zullen vast en zeker een invloed hebben. Maar het weer heeft dat zeker weten ook. Iedereens immuumsysteem verminderd wat als het kouder wordt en dan is het alleen maar logisch dat de besmettingen verhogen. Kijk als er nu ineens 5000 besmettingen bij zou komen zou ik me echt zorgen gaan maken. Maar 500 is nog niet heel zorgwekkend. Dat is gewoon normaal voor de tijd van het jaar lijkt me. Moeten we iets beter gaan uitkijken? Ja. Zoals ik zei, we zijn nu allemaal wat gevoeliger om ziek te worden. Maar moeten die cijfers ons bang gaan maken? Nee.
Sclimpre schreef:LoveGlove schreef:Heb me niet fout. De verslapping van de regels zullen vast en zeker een invloed hebben. Maar het weer heeft dat zeker weten ook. Iedereens immuumsysteem verminderd wat als het kouder wordt en dan is het alleen maar logisch dat de besmettingen verhogen. Kijk als er nu ineens 5000 besmettingen bij zou komen zou ik me echt zorgen gaan maken. Maar 500 is nog niet heel zorgwekkend. Dat is gewoon normaal voor de tijd van het jaar lijkt me. Moeten we iets beter gaan uitkijken? Ja. Zoals ik zei, we zijn nu allemaal wat gevoeliger om ziek te worden. Maar moeten die cijfers ons bang gaan maken? Nee.
Net omdat dit de tijd van het jaar is dat er meer infectieziekten en meer overdracht is, vind ik het raar dat de maatregelen losgelaten worden.
Dat de besmettingen nu op dit moment oplopen is toch wel zorgwekkend. Lijkt wel een beetje op vorig jaarNu hebben we wel vaccinaties, maar ook de deltavariant. En voor een deel vn de bevolking begint de vaccinatie ms al af te zwakken.
Mij zou het veel logischer lijken maatregelen te houden tot pakweg halverwege de winter en dan te versoepelen.
Tiggs schreef:@vayo: helemaal met je eens.
@LoveGlove: hoe denk je uit deze crisis te komen zonder vaccineren? Zie je nou echt niet dat ook jongeren zich daarvoor moeten laten vaccineren?
Douce schreef:Ik ben ook blij met vaccineren, want het helpt echt, maar deze cijfers zijn wel minder optimistisch dan de eerder naar buiten gebrachte 90% .
Citaat:In eerdere cijfers van de covid-ziekenhuisopnames tussen april en de derde week van augustus, sprak het RIVM nog van 88 procent van alle opgenomen coronapatiënten dat niet gevaccineerd was. Nu is dat 73 procent. Dat het percentage ongevaccineerden in ziekenhuizen toen hoger lag, komt volgens het RIVM voornamelijk doordat aan het begin van deze periode relatief weinig mensen waren ingeënt.
996981 schreef:Cer schreef:Dat is het wel.
Correctie; naar schatting. Er wordt (nog steeds) niet fatsoenlijk gemonitord. Cijfers worden gebaseerd op rondvraag
Mizora schreef:https://www.nu.nl/coronavirus/6162390/v ... neerd.html
83% van de mensen op de IC worden opgenomen (dit is 5 van de 6 mensen daar) zijn niet gevaccineerd.
75% van de mensen die op de verpleegafdeling worden opgenomen (dus 3 van de 4) zijn niet gevaccineerd.
Het RIVM analyseerde de gegevens van 1.369 mensen die vanwege een corona-infectie in het ziekenhuis werden opgenomen, van wie 282 op de ic. Dat is 91 procent van het totaal. Van de overige 9 procent van de recent opgenomen patiënten weet het instituut de vaccinatiestatus niet.
996981 schreef:Cer schreef:Dat is het wel.
Correctie; naar schatting. Er wordt (nog steeds) niet fatsoenlijk gemonitord. Cijfers worden gebaseerd op rondvraag
https://www.nu.nl/coronavirus/6162390/vier-op-de-vijf-recent-opgenomen-coronapatienten-op-de-ic-zijn-niet-gevaccineerd.html schreef:Voor het onderzoek bekeek het RIVM de gegevens van mensen die tussen 1 september en 3 oktober met COVID-19 in het ziekenhuis zijn opgenomen.
Chawi schreef:Mijn man is ook tegen de Corona app. Maar heeft zich wel laten vaccineren, voor zijn en onze veiligheid.
Hij gaat alleen nergens naartoe waar je de QR code moet tonen. Dat is tegen zijn principes in. Kan ik prima mee leven als iedereen die er principieel op tegen is het zo zou doen.
Exitium schreef:996981 schreef:
Correctie; naar schatting. Er wordt (nog steeds) niet fatsoenlijk gemonitord. Cijfers worden gebaseerd op rondvraaghttps://www.nu.nl/coronavirus/6162390/vier-op-de-vijf-recent-opgenomen-coronapatienten-op-de-ic-zijn-niet-gevaccineerd.html schreef:Voor het onderzoek bekeek het RIVM de gegevens van mensen die tussen 1 september en 3 oktober met COVID-19 in het ziekenhuis zijn opgenomen.
996981 schreef:Dan zijn ze dus in September (eindelijk) begonnen met het monitoren op vaccinatiestatus? Vraag me af waarom daarmee zo lang gewacht is