Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 08:23

Lisitano schreef:
Ik heb een vrij grote bundel kleding aangevraagd vorige week en nog steeds geen pakketgrootte door gekregen. Toch maar even een herinnering er achteraan gestuurd, ook gelezen en nog steeds geen pakket. Toch een beetje vreemd :+

En een andere bundel die ik al betaald heb en leuk contact over had wordt niet opgestuurd. Vandaag laatste dag. Ik hoop wel dat ze het op gaat sturen, er zitten zulke leuke en unieke stuks tussen.

Even een berichtje sturen voordat het verloopt? Ik had het laatst ook met iemand en die was het "gewoon" vergeten... Ze deed het daarna alsnog op de post.

tita

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 09:37

Kan niet in mijn inbox meer mensen last van

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 09:42

Ik niet

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 22:59

Weet iemand hoe ik een artikel naar de verkoper kan retourneren. Het artikel is defect en de verkoper zegt dat ik het terug mag sturen maar hoe dan?
Ik zie nergens een knop dat ik het kan retourneren. :?

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 00:34

HorsePassion schreef:
Weet iemand hoe ik een artikel naar de verkoper kan retourneren. Het artikel is defect en de verkoper zegt dat ik het terug mag sturen maar hoe dan?

Ik heb het even opgezocht.

Afbeelding

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 00:42

Sorry bedenkt me dat de route om het te vinden wellicht handiger is dan allerlei screenshots.

Ga naar;
- je profiel
- over vinted
- hoe het werkt
- geld terug garantie (onderaan de pagina)
- klik hierop dan opent de volledige tekst.

Succes!

Ik twijfel een beetje wat te doen. Heb een jurkje en rokje gekocht wat gemerkt stond als nieuw zonder kaartje. Vandaag ontvangen maar zeker niet nieuw zonder kaartje, label is zelfs verkleurd dus duidelijk vaker gewassen. Op zich geen ramp maar ik vind dat zo niet netjes. Dit is mijn eerste "2de hands" aankoop ooit en was best teleurgesteld. Prijs past dan ook niet bij het item vind ik ..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 07:22

Mama3 schreef:
Sorry bedenkt me dat de route om het te vinden wellicht handiger is dan allerlei screenshots.

Ga naar;
- je profiel
- over vinted
- hoe het werkt
- geld terug garantie (onderaan de pagina)
- klik hierop dan opent de volledige tekst.

Succes!

Ik twijfel een beetje wat te doen. Heb een jurkje en rokje gekocht wat gemerkt stond als nieuw zonder kaartje. Vandaag ontvangen maar zeker niet nieuw zonder kaartje, label is zelfs verkleurd dus duidelijk vaker gewassen. Op zich geen ramp maar ik vind dat zo niet netjes. Dit is mijn eerste "2de hands" aankoop ooit en was best teleurgesteld. Prijs past dan ook niet bij het item vind ik ..

Dan ook terugsturen :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 08:26

Ik heb een slecht week

3 kledingstukken allemaal met gebreken, alle verkopers zijn aardig en het mag terug

kledingstuk 1 geld terug en mag het houden
Kledingstuk2 geld terug en moet terug, wil graag voor minder hebben maar wil zij niet dus ik wacht op terug koop

Kledingstuk 3 …. Twijfel het mag terug is super mooi jurkje voor kind met her en der rode vlekken, ik krijg geen korting maar 20€ voor jurkje met vlekken vind ik niet zo leuk.
Ik wil jurkje niet terug sturen ;) ff nadenken wat we gaan doen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 08:29

HorsePassion schreef:

Meestal biedt je het te koop aan voor een 1€ zij koopt het en betaald de verzendkosten
Ondertussen moet zij terug betaling activeren, je stuurt iets pas terug als jij je geld hebt.

Je moet als eerst wel melden bij vinted
Ik heb een probleem button, daar lever je bewijs

Ik persoonlijk
Contact eerst verkoper en als wij samen uitkomen dus zij zorgt dat ik eerst mijn geld terug krijgt dan koopt zij terug
Als verkoper niet binnen 5-10 uur reageert druk ik op de melding ik heb probleem, of is niet in orde en schakel ik vinted in

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 08:31

Tegenwoordig kan je bij een probleem een retourticket aanmaken. De verkoper kan dan aangeven dat het retour mag. Je krijgt je geld terug als de verkoper het weer retour heeft.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 08:33

Appeltje00 schreef:
Tegenwoordig kan je bij een probleem een retourticket aanmaken. De verkoper kan dan aangeven dat het retour mag. Je krijgt je geld terug als de verkoper het weer retour heeft.

O die ken ik niet maar ga ik ook niet doen
Ik wil eerst mijn geld en dan gaat het op de post

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 09:47

Ik heb dus een nieuwe broek zonder prijskaart gekocht.
Mooie broek maar ik pas hem thuis en zie dat de rits lam is.
Ik heb haar gevraagd hoe we dit gaan oplossen. Zegt ze dat er een perfecte oplossing voor is.
Je doet een sleutelhangerring aan de rits en de ring van de sleutelhanger doe je dan om de knoop heen.
Dat vind ik een bijzondere oplossing. Maar gaat bij deze broek niet op omdat de knoop niet boven de rits zit maar schuin erboven.

Ik kom overigens nu helemaal niet op Vinted. Hebben weer eens een storing.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 09:50

tita schreef:
HorsePassion schreef:

Meestal biedt je het te koop aan voor een 1€ zij koopt het en betaald de verzendkosten
Ondertussen moet zij terug betaling activeren, je stuurt iets pas terug als jij je geld hebt.

Je moet als eerst wel melden bij vinted
Ik heb een probleem button, daar lever je bewijs

Ik persoonlijk
Contact eerst verkoper en als wij samen uitkomen dus zij zorgt dat ik eerst mijn geld terug krijgt dan koopt zij terug
Als verkoper niet binnen 5-10 uur reageert druk ik op de melding ik heb probleem, of is niet in orde en schakel ik vinted in

Ik heb dat idd zo gedaan.
Ook bewijs naar Vinted gestuurd maar zij wilden meer foto's zien van de beschadiging.
Ik had natuurlijk al een foto van de rits toegevoegd maar hoe kan ik een lamme rits nou op de foto zetten :?

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 10:07

HP; misschien een kort filmpje maken?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 10:22

MuSLi schreef:
Lisitano schreef:
Ik heb een vrij grote bundel kleding aangevraagd vorige week en nog steeds geen pakketgrootte door gekregen. Toch maar even een herinnering er achteraan gestuurd, ook gelezen en nog steeds geen pakket. Toch een beetje vreemd :+

En een andere bundel die ik al betaald heb en leuk contact over had wordt niet opgestuurd. Vandaag laatste dag. Ik hoop wel dat ze het op gaat sturen, er zitten zulke leuke en unieke stuks tussen.

Even een berichtje sturen voordat het verloopt? Ik had het laatst ook met iemand en die was het "gewoon" vergeten... Ze deed het daarna alsnog op de post.

Miss wil ze het niet als bundel verkopen door te hoge bundelkorting?

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 12:46

edit verkeerde topic!

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 13:07

Even mijn pareltje showen:

Afbeelding
Voor €20 {:}
Ze zijn echt als nieuw.

Ik had ook Uggs gekocht via Vinted, tegelijkertijd met deze Nikes (maar andere verkoper) en naar hetzelfde pick up point laten sturen, deze ging via Mondial Relay en de Uggs via Chronopost (?) vanuit Frankrijk. Bij beide staat dat ze bezorgd zijn (bij het juiste pick up point), maar de medewerker van die winkel kon me alleen het pakket met de Nikes overhandigen en zegt het andere pakket niet te hebben :/ :/

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 15:33

Dat heb ik ook eens gehad! (Als verkoper) toen werd het pakket uiteindelijk een aantal dagen later bezorgd. Hou goed de track en trace code van de bezorgdienst in de gaten ipv Vinted, de koper van mijn artikel kreeg om 08.00 een melding (3 dagen later) dat het er ineens lag en om 10.00 dat het retour naar mij was. Ze kreeg de kans niet om hem op te halen.

Super leuke schoenen!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 16:22

Prachtige schoenen
Die wil ik idd ook wel :)
Hoe heten ze of hoe kun je ze opzoeken ?

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 16:43

Nou het gekke is dat het pick up point niet samen werkt met de betreffende pakketbezorger (Chronopost) dus daar ook geen pakketten van aanneemt! Terwijl in de app van Vinted en in de track and trace van Chronopost staat dat m'n pakket dáár ligt. En nog gekker is dat in de chat staat dat ik de betaling (die on hold was gezet) heb vrijgegeven een uur geleden (terwijl ik bij een afspraak zat?!?). Dus nu heeft de verkoper haar geld wel maar ik geen schoenen en heb geen idee waar ze zijn en is de case closed voor Vinted...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 17:58

Hebben ze in het pakketpunt wel even tussen hun pakjes gekeken of er 1 voor jou bij zat....?

Het kan zijn dat het in het buitenland anders heet dan hier. Is Chronopost hier geen DPD?

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 18:08

Ja zelf gekeken en op hun apparaatje op naam gezocht

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 19:34

Alja schreef:
MuSLi schreef:

Miss wil ze het niet als bundel verkopen door te hoge bundelkorting?

Er is geen bundelkorting :+

Degene die het bijna liet verlopen heeft last minute nog verstuurd, helemaal prima *\o/*

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 19:45

Huh wat gek Karlijn! Ik zou nog een bericht sturen naar Vinted. In mijn ervaring zijn ze echt super schappelijk altijd.

Hier ook wel gehad hoor. Dat het er zou zijn, maar ze echt niet konden vinden.
En keer gehad dat ik ander pakket haalde en iets meekreeg wat nog niet aangekomen was. En vervolgens nooit aankomt en blijft staan op kwijt en zowel verkoper als ik geld terug kregen.
Was vergeten aan te klikken alsnog ontvangen en hij was er dus alsnog 2 dagen voor hij als ‘kwijt’ zou worden bestempeld.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 21:10

Ja, 3 maal is scheepsrecht, ik zag ze al zuchten toen ik weer binnenstapte :D maar met behulp met Vinted en een beetje doordrammen op beter zoeken (het moet hier liggen?) toch gevonden *\o/* Super nette UGGs, blij mee.

Alja schreef:
Prachtige schoenen
Die wil ik idd ook wel :)
Hoe heten ze of hoe kun je ze opzoeken ?

Het zijn Nike Air Premium Jewel geloof ik, al hoewel ik begin te twijfelen of het wel echies zijn :+ maar dat boeit me verder niet, ik vind ze vet, ze lopen heerlijk en ik ben er blij mee :))