Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 21:36

MarlindeRooz schreef:
Daarbij wie zegt dat het weken duurt en geen maanden. :+

Uhm de vorige duurde ook uiteindelijk 3 maanden he

MarlindeRooz

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 21:38

Ja en aangezien mijn ouders een auto weg moesten doen kunnen die mij ook niet altijd zomaar ophalen. Dus volgens de regels zou ik dan maanden mijn ouders en mijn vriend niet kunnen zien. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 21:40

Ik vind dat de liefde een noodzakelijke reden voor verplaatsingen per OV is. Wat is een leven zonder liefde? :o

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 21:44

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 21:57

safina schreef:
Ik vind dat de liefde een noodzakelijke reden voor verplaatsingen per OV is. Wat is een leven zonder liefde? :o

Als je elkaar een lange tijd niet hebt gezien is het wel goed voor een quarantaine samen :)) <<)
Laatst bijgewerkt door purny op 12-10-20 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 22:00

MarlindeRooz schreef:
Ik hoop maar dat ze het “noodzakelijke” OV gebruik niet gaan controleren. -O- Dan kan ik mijn vriend namelijk niet meer zien. Samen bij hem of bij mij wonen kan helaas niet. En Zwolle - Nijmegen is aardig ver fietsen. :))

Tja en zo hoopt iedereen iets niet.. Er zal toch iets moeten gebeuren.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 22:01

safina schreef:

Tja, alle 3 mijn kinderen hebben hun verkering op afstand zitten.
Bij een lockdown kunnen ze kiezen of hier of daar.

Mijn jongste zit nu in Zweden, stel ze kan niet terug, dan blijft ze denk ik daar en kan vandaar uit ook haar online lessen volgen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 22:02

Tja helaas kan ik niet daar heen (gaan mijn hamsters dood) en hierheen kan ook niet ivm studie. :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 22:03

MarlindeRooz schreef:
Tja helaas kan ik niet daar heen (gaan mijn hamsters dood) en hierheen kan ook niet ivm studie. :+

en iemand anders kan niet voor je hammies zorgen?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 22:08

Relaxed schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik hoop maar dat ze het “noodzakelijke” OV gebruik niet gaan controleren. -O- Dan kan ik mijn vriend namelijk niet meer zien. Samen bij hem of bij mij wonen kan helaas niet. En Zwolle - Nijmegen is aardig ver fietsen. :))

Tja en zo hoopt iedereen iets niet.. Er zal toch iets moeten gebeuren.

Misschien moeten ze nu eens als de wiede weerga werk gaan maken van een dehgdelijk testbeleid. Testen, testen, testen en nog eens testen. Gisteren Jesse Klaver bij buitenhof over een testsamenleving zolang de pandemie voortduurt. Ik begin toch steeds meer te geloven dat hij gelijk heeft. De WHO zei het in het begin van de pandemie al. Testen, testen en nog eens testen. Maar Nederland heeft een andere weg gekozen en nu zijn we weer terug bij af en lijkt een lockdown nog de enige uitweg. Een lockdown die naar alle waarschijnlijkheid ook gaat floppen gezien alle weerstand die er om soms begrijpelijke redenen is.
Laatst bijgewerkt door Loretta op 12-10-20 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 22:09

Dit zijn van die momenten dat ik blij ben dat mijn kinderen even geen verkering hebben... Dat lijkt me zo rot!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 22:11

Ja eens hoor loretta, maar alleen testen heeft niet voldoende nut als er verder geen maatregelen zijn. Het is en en.. En soms betekent dat dan dat je even niet naar je vriendje kan..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 22:11

Nee Loretta, ze moeten toch eerst gaan discussiëren over wie er eerst recht heeft op de sneltesten?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 22:13

purny schreef:
Nee Loretta, ze moeten toch eerst gaan discussiëren over wie er eerst recht heeft op de sneltesten?

Zo lang disscuseren over sneltesten dat het virus zich in de tussentijd wel 3 keer weet te verdubbelen.

Ze hebben de hele zomer gehad om de boel op orde te krijgen.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 22:15

Loretta schreef:
Misschien moeten ze nu eens als de wiede weerga werk gaan maken van een dehgdelijk testbeleid. Testen, testen, testen en nog eens testen. Gisteren Jesse Klaver bij buitenhof over een testsamenleving zolang de pandemie voortduurt. Ik begin toch steeds meer te geloven dat hij gelijk heeft. De WHO zei het in het begin van de pandemie al. Testen, testen en nog eens testen. Maar Nederland heeft een andere weg gekozen en nu zijn we weer terug bij af en lijkt een lockdown nog de enige uitweg. Een lockdown die naar alle waarschijnlijkheid ook gaat floppen gezien alle weerstand die er om soms begrijpelijke redenen is.

Tja en hier (Ierland) wordt al vanaf het begin enorm veel getest en loopt het ook weer uit de hand.

Hier lijken de signalen steeds meer op Half/eind oktober een 3 Weekse volledige lockdown; dus alles dicht behalve supermarkt en apotheek...
Scholen krijgen dan een verlengde herfstvakantie.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 22:18

Loretta schreef:
purny schreef:

Zo lang disscuseren over sneltesten dat het virus zich in de tussentijd wel 3 keer weet te verdubbelen.

En daarom werd ik vandeweek pissig. Ze moeten niet nu eerst gaan discussiëren hoe of wat...

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 22:30

Loretta schreef:
purny schreef:

Precies!
(Maar ze moesten en zouden zonodig op vakantie... 8)7 )

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 22:38

Je weet ook helemaal niks van politiek he...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 22:39

purny schreef:

Voorrangstesten gaan al mis... zijn toch nog mensen doe zeggen bij een school of zorginstelling te werken en bij aankomst van testen geen formulier te hebben. Vervolgens worden die mensen ook gewoon getest ...

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 22:40

Volgens de nieuwsberichten moet de horeca volledig sluiten. Ben benieuwd. Is wel weer heftig hoor...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 22:40

Daarom aanbieden aan de eerste beste die belt voor een test

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 22:41

Bloodymary schreef:
Volgens de nieuwsberichten moet de horeca volledig sluiten. Ben benieuwd. Is wel weer heftig hoor...

Ja he.... en weer verplicht thuiswerken

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 22:42

purny schreef:
Bloodymary schreef:

Ja he.... en weer verplicht thuiswerken

Dat is toch een stuk minder heftig dan de horeca sluiten. Voor de ondernemers en werknemers bedoel ik dan.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 22:43

Ik zag het vandaag voor het eerst somber in sinds maart en ik volledig thuiswerk. Het regent, je wereld wordt snel kleiner en als je dan iets leuks plant, wordt voor je neus alles net weer dicht gegooid. Wat mij betreft zeggen ze alles alvast af tot Nieuwjaar.. Dan weten we waar we aan toe zijn. Wat een baggerjaar.

En dan las ik ook nog bij de NOS dat ze hopen op een vaccin eind volgend jaar.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 22:44

purny schreef:
Blussem schreef:
Ik voorspel tijdens en naar de herfstvakantie en zeer grote uitbraak van Corona.
Nederlanders gaan door de herfst vakantie massaal op vakantie en het kabinet komt pas met strengere maatregelen wanneer het al te laat is.

En wat heeft je ertoe gebracht dat je nu wel in corona geloofd?

Ik zit die berichtjes van Blussem ook al een paar keer te lezen? Staat er wat ik denk dat er staat? :P