Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 12:44

Nyaleti schreef:
Bestellen bij Zalando. Alles 2 - 5 dagen levertijd en alles van Zalando zelf. Verwachte levering: 5 November. Nee??

Ik ook! Donderdag besteld, verwachte levering 31 oktober? Alles is ook gewoon leverbaar....

Flying_Angel

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 12:53

Dan houd ik mijn hart vast! :+ Afgelopen zaterdag iets besteld, ze geven aan bezorgdatum tussen dinsdag 27 en donderdag 29 oktober, ik hoop dat dit blijft!

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:08

Teef is loops geworden en mijn vader die vertikt om iets van een onderbroek bij haar om te doen ofzo (lekker man, huis onder het bloed) en vervolgens ook zegt dat hij haar toch maar niet laat steriliseren, omdat hij het bs vindt. Nou ja, ze ligt nu op een lichtgekleurd kleed, dus dan ziet hij zo zelf wel waarom ik zei dat we er even iets op moesten bedenken :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:29

Dat ik een mega dilemma heb gekregen...
Ik kreeg een uur geleden deze mail: Naar aanleiding van ons gesprek van vrijdag jl. heb ik nog een aantal aanvullende vragen voor je:

Kun je mij een overzicht geven van de studiekosten die jij hebt moeten betalen voor de juridische opleiding?

Stel we zouden deze kosten overnemen zou dat voor jou een reden zijn om bij ons aan de slag te gaan en de studie te staken?
Is het een optie dat je via ’naam bedrijf ‘ een declarantenopleiding gaat volgen?

——
Ik ben echt flabbergasted momenteel :wow:

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:48

Jeetje dat is ook wel een serieuze vraag om zo voor je voeten gegooid te krijgen Ineke := Hoe lang duurt je opleiding nog? En nog belangrijker; waar ligt je hart? Bij de opleiding die je nu doet, of zou je eigenlijk liever een declarantenopleiding doen zoals het bedrijf voorstelt?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:04

Vanillia schreef:
Jeetje dat is ook wel een serieuze vraag om zo voor je voeten gegooid te krijgen Ineke := Hoe lang duurt je opleiding nog? En nog belangrijker; waar ligt je hart? Bij de opleiding die je nu doet, of zou je eigenlijk liever een declarantenopleiding doen zoals het bedrijf voorstelt?

De opleiding duurt nog 2 jaar, ben net begonnen...

Ik ben al 2x eerder bij dit bedrijf op gesprek geweest dit jaar. 1x voor een andere functie die niet echt bij mij paste en 1x eerder voor de functie waar ik afgelopen vrijdag wederom een gesprek voor heb gehad.

De eerste x hebben ze mij afgewezen wegens meerdere kandidaten met meer ervaring. Tijdens het gesprek vrijdag lieten ze blijken dat er mensen ondanks die ervaring niet voldeden en bovendien niet eerlijk waren geweest in de sollicitatie gesprekken.
Áls ze mij toen hadden aangenomen had ik de juridische studie niet begonnen en meteen go with the flow een declarantenopleiding gaan doen via het bedrijf.

Ik was enorm verdrietig dat ze mij toen de kans niet gaven. Dus het is nogal een ping pong bal zullen we maar zeggen qua emoties ook.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:19

Ineke2 schreef:
Vanillia schreef:

De opleiding duurt nog 2 jaar, ben net begonnen...

Ik ben al 2x eerder bij dit bedrijf op gesprek geweest dit jaar. 1x voor een andere functie die niet echt bij mij paste en 1x eerder voor de functie waar ik afgelopen vrijdag wederom een gesprek voor heb gehad.

De eerste x hebben ze mij afgewezen wegens meerdere kandidaten met meer ervaring. Tijdens het gesprek vrijdag lieten ze blijken dat er mensen ondanks die ervaring niet voldeden en bovendien niet eerlijk waren geweest in de sollicitatie gesprekken.
Áls ze mij toen hadden aangenomen had ik de juridische studie niet begonnen en meteen go with the flow een declarantenopleiding gaan doen via het bedrijf.

Ik was enorm verdrietig dat ze mij toen de kans niet gaven. Dus het is nogal een ping pong bal zullen we maar zeggen qua emoties ook.

Ik snap je, maar eerlijk is eerlijk, als ze mensen kunnen krijgen met meer ervaring (als ze dat belangrijk vinden), dan is het logisch dat die mensen voorgingen.
Die mensen hebben schijnbaar een hoge schijn opgehouden bij hun sollicitaties en blijken nu niet te voldoen. Ik vind het wel tof dat dit bedrijf dat ook eerlijk toegeeft, dat ze die mensen verkeerd ingeschat hebben en jou nu wel een nieuwe kans willen geven. Want uiteindelijk hadden ze liever jou nu al gehad, anders zouden ze niet aanbieden de kosten voor je studie te willen betalen.

Dus ik zou hier niet te negatief over denken, persoonlijk.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:35

Ik denk er zeker niet negatief over hoor, dat zeker niet.
Maar mijn motivatie om een totaal andere kant op te gaan speelt nu ook mee.
Ik vind het absoluut heel gaaf dat het bedrijf met deze mail komt, dat gebeurt niet zomaar.

Nog een toevoeging; voor deze functie ben IK tot 2x toe gebeld vanuit het bedrijf zelf. Dat wil zeggen dat ik geen sollicitatie heb gestuurd voor deze functie.
Tijdens het eerste gesprek kwam naar voren dat ze heel positief over mij waren etc... Dat woog allemaal mee in mijn diepe teleurstelling na de afwijzing :)

Ik ga er een nachtje over slapen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:51

Loeky01 schreef:
Fading schreef:
Ik ben al twee jaar bezig met een probleem hier in huis en het boeit ze gewoon geen reet, nu is het klaar. ~~}>

Op de website van het juridisch loket staat een prachtige voorbeeldbrief van de gebreken die ze moeten verbeteren. En als ze dat niet binnen 6 weken doen of met een actief plan komen je naar de huurcommissie mag stappen voor huurverlaging of een andere optie. Bij mij zijn de 6 weken vandaag voorbij. You can do it!

Oe heel interessant.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:52

luuntje schreef:
Marcella heb je al gevraagd om meer uren op je werk?
Enorm rot voor je.

Jep en wettelijke heb ik er recht op, maar ze zeggen door de onzekerheid betreffende corona geen meer uren.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:55

Marcella schreef:
luuntje schreef:
Marcella heb je al gevraagd om meer uren op je werk?
Enorm rot voor je.

Jep en wettelijke heb ik er recht op, maar ze zeggen door de onzekerheid betreffende corona geen meer uren.

Ik zou hiervoor eens bij het UWV aankloppen. Ik neem aan dat je alles op schrift hebt staan?

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 15:42

Dat ik nergens een Calathea White Fusion kan vinden. Alleen stekjes via Marktplaats maar weet niet of ik dat aandurf.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 15:45

Kat die achter de verwarmingsketel had gescheten, lastige plek om op te ruimen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 16:49

Ineke2 schreef:
Ik zou hiervoor eens bij het UWV aankloppen. Ik neem aan dat je alles op schrift hebt staan?

Klopt wel meer niet, maar ga het eerst proberen anders op te lossen. Aangezien met aankloppen bij het UWV niet gewaardeerd ga worden door werkgever. En heb geen enkele vertrouwen in het UWV mag ik straks nog meer terug betalen omdat hun het vinden. 8)7

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 16:54

Anders (gratis) advies vragen bij het juridisch loket?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 17:16

Dat ik een best grote klus op werk heb en geen idee hoe ik dit kan plannen... Waar haal ik tijd vandaan? :')

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 18:14

Ineke2 schreef:
Anders (gratis) advies vragen bij het juridisch loket?

Even off-topic: Zijn er hier trouwens bokkers met een juridische opleiding/achtergrond. Ik zit namelijk ook behoorlijk klem..

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 18:19

Kou :brr: wintertijd _-:( winterdepressie incoming _-:( iemand tips?
Ben net een vaatdoek

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 18:32

Je hebt wel genoeg vitamine D binnen? Dat was vorig jaar bij mij heel erg te kort en vanaf nu ga ik dat weer slikken en daarnaast regelmatig vette vis en calcium producten eten.

Maar eerst een bloedtest doen voordat je bij gaat slikken wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 19:06

Dat ik op m'n verjaardag altijd berichtjes krijg van mensen die ik anders nooit spreek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 19:08

Marije_1997 schreef:
Dat ik op m'n verjaardag altijd berichtjes krijg van mensen die ik anders nooit spreek.

Mag ik je nu feliciteren? :P

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 19:10

Marije_1997 schreef:

Dan is het toch juist aardig dat ze de moeite nemen je te feliciteren? :=

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 19:13

Glasvezel verkopers aan de deur.
Ja, er is hier recent glasvezel aangelegd. Nee, ik ga niet overstappen. Ik heb ook geen zin om maanden lang elke week verkopers aan de deur te krijgen. Moet ik nou serieus zo'n lelijke 'geen colportage' deursticker op mijn mooie voordeur gaan plakken omdat een glasvezel verkoper geen 'nee, geen interesse' kan handelen?

Opdringerig gedram, bah.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 19:14

Ik vind dat ook altijd irritant :=
Spreek je de rest van 't jaar ook niet, hoeft dan ook niet.

Ik postte daarstraks dat ik geen Calathea White Fusion kon vinden... Ik heb er net 3 besteld. Mijn ergernis is dus mijn gebrek aan impulscontrole :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 19:16

Ik vind het altijd hilarisch als ze langskomen. Wij kunnen namelijk niet zelf een provider uitkiezen. Dat gaat via de verhuur stichting. Ik wil best naar jou overstappen hoor, maar kan zelf niks aansluiten. _O-