Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Marie_Anne schreef:Neonlight schreef:Temperaturen mag wel, als er maar niets geregistreerd wordt wie er temperatuur wordt en welke temperatuur die persoon heeft en er ook niet geregistreerd wordt wie weigert. Bij het bedrijf waar ik werk wordt ook getemperatuurd maar dit is wel grondig uitgezocht. Meeste mensen voelen zich er goed bij, stukje zekerheid voor hun zelf dat ze niet ongemerkt verhoging hebben.
Heb het zelf niet meegemaakt, ik ben 10 maart al naar huis geschopt van "jij gaat thuis werken en komt er voorlopig niet meer in".
Er staat heel duidelijk dat mensen vrij moeten zijn om te weigeren en dat dat bij een arbeidsrelatie per definitie niet zo is.
Andere mensen mogen ook niet zien dat jij weer weg gaat na het temperaturen. Er mag niemand in de buurt zijn. Dat gaat inderdaad lukken bij een slachthuis denk je? Waar de mensen met busjes aankomen?
Ik heb zo'n hekel aan werkgevers die vinden dat ze zich niet aan de wet hoeven te houden. Ik hoop dat medewerkers in jullie bedrijven aan de bel trekken bij de AP en dat ze een dikke boete krijgen.Citaat:Aleid Wolfsen, voorzitter van de AP: ‘Natuurlijk willen we allemaal zo snel mogelijk weer aan het werk en deze coronacrisis achter ons laten.
We horen dat allerlei organisaties verschillende middelen inzetten om mensen snel te kunnen controleren op koorts. Niet alleen met een thermometer, maar ook met thermische camera’s.!
Dat mag niet. Vanuit de privacywet, de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG), is dit een ernstige overtreding. Als dit gebeurt, zullen we als AP handhavend optreden.’
elnienjo schreef:sureido schreef:https://www.telegraaf.nl/nieuws/1939950 ... t-grondwet
Raad van State adviseert Corona maatregelen niet te lang aan te houden of er moet een nieuwe wet komen die die maatregelen goedkeurt.
Waarschijnlijk zullen al die boetes ook kwijtgescholden moeten worden die uitgedeeld zijn.
Idioot. Het is toch niet voor niets een noodtoestand.
Janneke2 schreef:"Noodtoestand" is ook een juridische term 'de noodtoestand wordt uitgeroepen', maar dit is niet gebeurd.
Er zijn wel draconische maatregelen genomen (die ik wel begrijp, maar toch: dat ik niet meer dan 3 mensen in mijn eigen huis mag ontvangen - het is niet niets) met een wankele juridische basis.
(En plaatselijke verschillen: studenten in stad 1 vormden een huishouden met hun hele afdeling, in stad 2 was dit weer anders geregeld....)
Destination schreef:Janneke2 schreef:"Noodtoestand" is ook een juridische term 'de noodtoestand wordt uitgeroepen', maar dit is niet gebeurd.
Er zijn wel draconische maatregelen genomen (die ik wel begrijp, maar toch: dat ik niet meer dan 3 mensen in mijn eigen huis mag ontvangen - het is niet niets) met een wankele juridische basis.
(En plaatselijke verschillen: studenten in stad 1 vormden een huishouden met hun hele afdeling, in stad 2 was dit weer anders geregeld....)
Dit inderdaad, ik kon al niet vinden dat de noodtoestand daadwerkelijk was uitgeroepen.
sureido schreef:Mijn hart breekt wel een beetje dat de de moeder van Rutte nu overleden is, net in zo'n zware periode voor hem.
Destination schreef:sureido schreef:Ik ben ook niet perse een Vvd stemmer maar ik ben toch maar wat blij dat hij premier is nu en niet Wilders of Baudet....
Ik wil inderdaad niet weten hoe het was gegaan als Wilders of Baudet premier was geweest. Ik zie dan een beetje apocalyptische beelden voor me
Destination schreef:.Je kan niet echt langs de zijlijn roepen als premier, bigone. Je staat dan eerder op de middenstip.
bigone schreef:Destination schreef:.Je kan niet echt langs de zijlijn roepen als premier, bigone. Je staat dan eerder op de middenstip.
Klopt maar op het moment dat Nederlanders zo dom zijn om dit soort figuren de macht te geven moeten ze het er maar mee doen.
En heel eerlijk, ik heb nog wel wat vertrouwen in het gezonde verstand van veel medelanders om te zorgen dat één van deze twee heren niet in die positie komt.
Destination schreef:bigone schreef:Klopt maar op het moment dat Nederlanders zo dom zijn om dit soort figuren de macht te geven moeten ze het er maar mee doen.
En heel eerlijk, ik heb nog wel wat vertrouwen in het gezonde verstand van veel medelanders om te zorgen dat één van deze twee heren niet in die positie komt.
Mwah, ik ben het vertrouwen in de gemiddelde Nederlander een beetje verloren
En niet alleen zij moeten het er maar mee doen wanneer Wilders of Baudet premier wordt, iedereen moet het er maar mee doen. Nu zie ik alleen niet voor me hoe zij zouden kunnen regeren, aangezien hun standpunten vooral zijn gebaseerd op het tegen de huidige regering schoppen. Veel van hun punten zijn niet eens uitvoerbaar, dus vraag me af wat ze die 4 jaar zouden doen.
IMANDRA schreef:Eens, al zou ik niet verwachten dat ze een coalitie kunnen vormen of herkozen worden. Vooral dat laatste, die twee die roepen toch alleen maar wat hun kiezers willen horen en dat is vaak behoorlijk inconsistent. Kijk alleen nog maar naar de nadruk op een complete lockdown vs het zeiken dat het ‘leven nu weer normaal moet’ nu.
elnienjo schreef:Ik vind dat we niet op partijen, maar op beleid zouden moeten kunnen stemmen. En dan mag Rutte het managen. Daar vind ik 'm verdomd goed in.
Destination schreef:IMANDRA schreef:Eens, al zou ik niet verwachten dat ze een coalitie kunnen vormen of herkozen worden. Vooral dat laatste, die twee die roepen toch alleen maar wat hun kiezers willen horen en dat is vaak behoorlijk inconsistent. Kijk alleen nog maar naar de nadruk op een complete lockdown vs het zeiken dat het ‘leven nu weer normaal moet’ nu.
Ze zijn niet heel standvastig nee, maar ze vallen niet voor niets onder de populistische partijen. Echter zijn ze niet meer populistisch zodra ze verkozen worden, aangezien dat soort partijen tegen het establishment zijn en zij zijn dan het establishment.elnienjo schreef:Ik vind dat we niet op partijen, maar op beleid zouden moeten kunnen stemmen. En dan mag Rutte het managen. Daar vind ik 'm verdomd goed in.
Kunnen we dat in Duitsland ook invoeren? Van mij mag Merkel nog wel wat langer blijven.
elnienjo schreef:Ik vind dat we niet op partijen, maar op beleid zouden moeten kunnen stemmen. En dan mag Rutte het managen. Daar vind ik 'm verdomd goed in.