Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 21:20

Ik moest vanmorgen wat zaken in orde maken op kantoor bij mijn jobcoach. En idd onder de gleuf door met de papieren... oh ja en even off topic maar toch wel trots... ik heb een fiets gekocht :D Ook al op gefietst om hem uit te testen. En ik kan er wel mee leven om elke dag te fietsen :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 21:21

Marie_Anne schreef:
Neonlight schreef:
Temperaturen mag wel, als er maar niets geregistreerd wordt wie er temperatuur wordt en welke temperatuur die persoon heeft en er ook niet geregistreerd wordt wie weigert. Bij het bedrijf waar ik werk wordt ook getemperatuurd maar dit is wel grondig uitgezocht. Meeste mensen voelen zich er goed bij, stukje zekerheid voor hun zelf dat ze niet ongemerkt verhoging hebben.
Heb het zelf niet meegemaakt, ik ben 10 maart al naar huis geschopt van "jij gaat thuis werken en komt er voorlopig niet meer in". :))

Er staat heel duidelijk dat mensen vrij moeten zijn om te weigeren en dat dat bij een arbeidsrelatie per definitie niet zo is.
Andere mensen mogen ook niet zien dat jij weer weg gaat na het temperaturen. Er mag niemand in de buurt zijn. Dat gaat inderdaad lukken bij een slachthuis denk je? Waar de mensen met busjes aankomen?
Ik heb zo'n hekel aan werkgevers die vinden dat ze zich niet aan de wet hoeven te houden. Ik hoop dat medewerkers in jullie bedrijven aan de bel trekken bij de AP en dat ze een dikke boete krijgen.

Citaat:
Aleid Wolfsen, voorzitter van de AP: ‘Natuurlijk willen we allemaal zo snel mogelijk weer aan het werk en deze coronacrisis achter ons laten.

We horen dat allerlei organisaties verschillende middelen inzetten om mensen snel te kunnen controleren op koorts. Niet alleen met een thermometer, maar ook met thermische camera’s.!

Dat mag niet. Vanuit de privacywet, de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG), is dit een ernstige overtreding. Als dit gebeurt, zullen we als AP handhavend optreden.’

Ik haal nog even deze discussie aan, omdat ik nog een nieuwsbericht vond, waarin de AP zegt dat het wel mag mits de gegevens niet verwerkt worden, zie https://www.nrc.nl/nieuws/2020/05/13/de ... n-a3999632

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 21:31

purny schreef:
oh ja en even off topic maar toch wel trots... ik heb een fiets gekocht :D Ook al op gefietst om hem uit te testen. En ik kan er wel mee leven om elke dag te fietsen :D

+:)+

Fietsen is GAAF! Veel plezier met het ding...!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 21:33

Lekker he, fietsen? Ik rijd bijna geen auto meer. Doe alles op de fiets.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 21:42

Leuk Purny. Veel plezier ermee!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 21:50

Thnx allemaal!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 21:53

elnienjo schreef:
sureido schreef:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1939950 ... t-grondwet

Raad van State adviseert Corona maatregelen niet te lang aan te houden of er moet een nieuwe wet komen die die maatregelen goedkeurt.

Waarschijnlijk zullen al die boetes ook kwijtgescholden moeten worden die uitgedeeld zijn.

Idioot. Het is toch niet voor niets een noodtoestand.

Zo gek is dat niet. We hebben niet voor niks een grondwet en als je sommige bekeuringen vind ik het heel terecht dat een rechter zich hier over buigt. Ondanks een noodtoestand leven we niet in een politie staat.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 22:02

"Noodtoestand" is ook een juridische term 'de noodtoestand wordt uitgeroepen', maar dit is niet gebeurd.

Er zijn wel draconische maatregelen genomen (die ik wel begrijp, maar toch: dat ik niet meer dan 3 mensen in mijn eigen huis mag ontvangen - het is niet niets) met een wankele juridische basis.
(En plaatselijke verschillen: studenten in stad 1 vormden een huishouden met hun hele afdeling, in stad 2 was dit weer anders geregeld....)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 22:03

Janneke2 schreef:
"Noodtoestand" is ook een juridische term 'de noodtoestand wordt uitgeroepen', maar dit is niet gebeurd.

Er zijn wel draconische maatregelen genomen (die ik wel begrijp, maar toch: dat ik niet meer dan 3 mensen in mijn eigen huis mag ontvangen - het is niet niets) met een wankele juridische basis.
(En plaatselijke verschillen: studenten in stad 1 vormden een huishouden met hun hele afdeling, in stad 2 was dit weer anders geregeld....)

Dit inderdaad, ik kon al niet vinden dat de noodtoestand daadwerkelijk was uitgeroepen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 22:09

Destination schreef:
Janneke2 schreef:

Dit inderdaad, ik kon al niet vinden dat de noodtoestand daadwerkelijk was uitgeroepen.

Uiteindelijk is wel een spoedwet in werking getreden maar als nog mag een wet natuurlijk niet in strijd zijn met de grondwet. Ook de verschillen per steden zijn natuurlijk discutabel.
Ik vind het ook nogal wat dat je direct een aantekening krijgt op je strafblad. Terwijl een stad verder je eerst een waarschuwing krijgt.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 08:53

sureido schreef:
Mijn hart breekt wel een beetje dat de de moeder van Rutte nu overleden is, net in zo'n zware periode voor hem.

Die man heeft ook best wel wat ellende gekend, vader, broer, zus en nu zijn moeder overleden... Ook al ben ik het niet helemaal eens met alles wat hij zegt en politiek doet, hij is wel een rots!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 08:59

Ik ben ook niet perse een Vvd stemmer maar ik ben toch maar wat blij dat hij premier is nu en niet Wilders of Baudet....

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:02

sureido schreef:
Ik ben ook niet perse een Vvd stemmer maar ik ben toch maar wat blij dat hij premier is nu en niet Wilders of Baudet....

Ik wil inderdaad niet weten hoe het was gegaan als Wilders of Baudet premier was geweest. Ik zie dan een beetje apocalyptische beelden voor me :=

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:13

Destination schreef:
sureido schreef:

Ik wil inderdaad niet weten hoe het was gegaan als Wilders of Baudet premier was geweest. Ik zie dan een beetje apocalyptische beelden voor me :=

Nee hoor, Wilders en Baudet schaar ik onder de roepende trollen aan de zijlijn .

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:19

Je kan niet echt langs de zijlijn roepen als premier, bigone. Je staat dan eerder op de middenstip.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:33

Destination schreef:
Je kan niet echt langs de zijlijn roepen als premier, bigone. Je staat dan eerder op de middenstip.
.
Klopt maar op het moment dat Nederlanders zo dom zijn om dit soort figuren de macht te geven moeten ze het er maar mee doen.
En heel eerlijk, ik heb nog wel wat vertrouwen in het gezonde verstand van veel medelanders om te zorgen dat één van deze twee heren niet in die positie komt.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:34

bigone schreef:
En heel eerlijk, ik heb nog wel wat vertrouwen in het gezonde verstand van veel medelanders om te zorgen dat één van deze twee heren niet in die positie komt.

Ik hoop met heel mijn hart dat je gelijk hebt!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:36

bigone schreef:
Destination schreef:
.
Klopt maar op het moment dat Nederlanders zo dom zijn om dit soort figuren de macht te geven moeten ze het er maar mee doen.

Mwah, ik ben het vertrouwen in de gemiddelde Nederlander een beetje verloren :=
En niet alleen zij moeten het er maar mee doen wanneer Wilders of Baudet premier wordt, iedereen moet het er maar mee doen. Nu zie ik alleen niet voor me hoe zij zouden kunnen regeren, aangezien hun standpunten vooral zijn gebaseerd op het tegen de huidige regering schoppen. Veel van hun punten zijn niet eens uitvoerbaar, dus vraag me af wat ze die 4 jaar zouden doen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:39

Destination schreef:
bigone schreef:

Mwah, ik ben het vertrouwen in de gemiddelde Nederlander een beetje verloren :=
En niet alleen zij moeten het er maar mee doen wanneer Wilders of Baudet premier wordt, iedereen moet het er maar mee doen. Nu zie ik alleen niet voor me hoe zij zouden kunnen regeren, aangezien hun standpunten vooral zijn gebaseerd op het tegen de huidige regering schoppen. Veel van hun punten zijn niet eens uitvoerbaar, dus vraag me af wat ze die 4 jaar zouden doen.

Eens, al zou ik niet verwachten dat ze een coalitie kunnen vormen of herkozen worden. Vooral dat laatste, die twee die roepen toch alleen maar wat hun kiezers willen horen en dat is vaak behoorlijk inconsistent. Kijk alleen nog maar naar de nadruk op een complete lockdown vs het zeiken dat het ‘leven nu weer normaal moet’ nu.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:41

Ik vind dat we niet op partijen, maar op beleid zouden moeten kunnen stemmen. En dan mag Rutte het managen. Daar vind ik 'm verdomd goed in.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:43

elnienjo schreef:
Ik vind dat we niet op partijen, maar op beleid zouden moeten kunnen stemmen. En dan mag Rutte het managen. Daar vind ik 'm verdomd goed in.

Ik ben voor! Laten we dit idee aandragen :D

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:43

IMANDRA schreef:
Eens, al zou ik niet verwachten dat ze een coalitie kunnen vormen of herkozen worden. Vooral dat laatste, die twee die roepen toch alleen maar wat hun kiezers willen horen en dat is vaak behoorlijk inconsistent. Kijk alleen nog maar naar de nadruk op een complete lockdown vs het zeiken dat het ‘leven nu weer normaal moet’ nu.

Ze zijn niet heel standvastig nee, maar ze vallen niet voor niets onder de populistische partijen. Echter zijn ze niet meer populistisch zodra ze verkozen worden, aangezien dat soort partijen tegen het establishment zijn en zij zijn dan het establishment.

elnienjo schreef:

Kunnen we dat in Duitsland ook invoeren? Van mij mag Merkel nog wel wat langer blijven.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:49

Destination schreef:
IMANDRA schreef:

Ze zijn niet heel standvastig nee, maar ze vallen niet voor niets onder de populistische partijen. Echter zijn ze niet meer populistisch zodra ze verkozen worden, aangezien dat soort partijen tegen het establishment zijn en zij zijn dan het establishment.

elnienjo schreef:

Kunnen we dat in Duitsland ook invoeren? Van mij mag Merkel nog wel wat langer blijven.

Klopt, en dat maakt dat een heel deel stemmers zich verraden zou voelen, want ineens doen ze niet meer wat ze beloofd zouden hebben.

@elnienjo ik ga er wss te serieus op in maar ik zou stemmen op beleid eigenlijk niks vinden. Ik vertrouw er namelijk op dat een partij die in grote lijnen hetzelfde denkt zich ook inleest op de consequenties en gevolgen van zo’n beleidskeuze/ zich laat adviseren door experts en op basis daarvan (met de speerpunten van de partij meegenomen) een keuze maakt. (Nog een reden waarom ik pvv en fvd niks vind). Het volk als geheel zal dat niet goed doen, imo. Dat is ook de reden waarom ik referenda onzin vind. Mensen denken veel te weten maar als puntje bij paaltje komt onderschatten ze hun kennis nogal, wat negatieve gevolgen voor Nederland kan hebben. Ik zou in zo’n situatie bang zijn voor ondoordacht beleid, of beleid wat misschien op de korte termijn voordelig is maar op de lange termijn desastreus.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:52

Rutten, vind ik doet het heel goed. Als Groen links stemmer zal ik nooit op hem stemmen, want we liggen als het om onze politieke ideeën gaat te ver uit elkaar. Maar ik sta achter hem nu. Ik vind dat hij het heel erg goed doet en dat hij boven alle partijen in het langsbelang uitstijgt. Zo hoort een premier te zijn in mijn ogen.

Baudet moet je nooit stemmen want er staat letterlijk in op hun pagina's dat als zij aan de macht zijn, ze gelijk beginnen om op de posities die er toe doen hun mensen te zetten. Dat betekent (Trump doet het zelfde), dat je dus op een partij stemt die tot doel heeft de democratie en de vrijheid van meningsuiting te elimineren.
Dat moet je nooit, maar dan ook nooit willen.
Als Groen Links met die onzin zou komen, ook al zouden het allemaal mijn ideeën zijn, dan zou ik nooit meer op die partij gaan stemmen. Want dat is gevaarlijk. Democratie houdt namelijk in dat je ook met de grote of kleine minderheid rekening houdt in je beleid en dat je die meningen moet kunnen horen evenals op lokaal niveau dat beleid hoort te zien.

Ik huiver van arrogante witte Baudet mannen die denken dat zij de wijsheid in pacht hebben en het wel eens allemaal gaan regelen.

Rutten en ik, zouden heel goed samen een gezellige avond kunnen hebben, want Rutten net als ik, omarmt de democratie met daarin al de verschillende opvattingen, mensen, huidskleuren, achtergronden, geloven etc.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:55

elnienjo schreef:

Tja hij is niet de enige die dat zou kunnen.
Ik zou ook niet blij zijn als wilders of Baudet daar zou staan maar toch is het ook prima als er na een nieuwe verkiezingen iemand anders staat.
Voor nu is hij het en dat gaat hem prima af.