Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 13:48

ik heb eind augustus een tripje naar ierland in de planning staan, hoop dat het gewoon door kan zijn,

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 14:08

fokfanaat schreef:
ik heb eind augustus een tripje naar ierland in de planning staan, hoop dat het gewoon door kan zijn,

Volledig gevaccineerd verwacht ik geen problemen. Waarschijnlijk zul je wel een test moeten doen voor je mag komen, maar zoals het hier nu lijkt, is de quarantaine plicht over voor gevaccineerden.

Indoor dining kan hier nog niet, wrs vanaf volgende week is dat mogelijk voor volledig gevaccineerde volwassenen en kinderen onder de 18, wanneer zij onder begeleiding zijn van een/meerdere volledig gevaccineerden.

Ze zijn hier érg conservatief qua loslaten van maatregelen, stuur me tzt gerust een berichtje hoe de situatie dan is!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 14:12

Pien, e inderdaad geen broodje aap verhaal. Vandaag nog mensen gehoord, beide fit en in mei met Janssen gevaccineerd . Beide besmet waarvan eentje de hele week al met fikse koorts op bed ligt.
Engeland en 30.000 accepteren ? Ze gaan zelfs van uit dat ze straks wel de 100.000 per dag aantikken , zolang ziekenhuizen het aankunnen vinden ze het goed. What about mutations denk ik dan?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 14:15

ow graag Sodera, we zullen alle 5 volledig geënt zijn tegen die tijd, ik kan ook mijn vliegtickets wel omboeken, maar hoop dat het niet nodig is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 14:28

bigone schreef:
Pien, e inderdaad geen broodje aap verhaal. Vandaag nog mensen gehoord, beide fit en in mei met Janssen gevaccineerd . Beide besmet waarvan eentje de hele week al met fikse koorts op bed ligt.
Engeland en 30.000 accepteren ? Ze gaan zelfs van uit dat ze straks wel de 100.000 per dag aantikken , zolang ziekenhuizen het aankunnen vinden ze het goed. What about mutations denk ik dan?

Ja daarom zei Hugo de Jonge ook: Er zijn twee keuzes: vaccineren of besmet (en grote kans op ziek) worden. Dat risico wordt heel reeel en zal je moeten accepteren als je je niet laat vaccineren.
En met deze cijfers geloof ik dat meteen. In Engeland denken ze hetzelfde blijkbaar, ze laten het virus rondgaan zolang de ziekenhuizen niet vollopen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 14:31

bigone schreef:

Gehoord of gelezen ?

https://www.gelderlander.nl/home/christ ... ~aa3a9ce8/

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 14:58

Gehoord van iemand maar wist te vertellen dat het vandaag in een krant kwam. Daarom ook verteld anders heb je geen enkel bewijs en kan het net zo goed broodje aap zijn. Even gelezen inderdaad dat zijn ze, nicht uit Breda wist dit te vertellen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 15:04

Zo, heerlijk even in Italië geweest met de auto. Van tevoren getest, maar nergens gecontroleerd. Verder weinig tot niks gemerkt van corona, behalve dan hier en daar wat mondkapjes. Heerlijk landje is het toch. Alleen net een dag te vroeg terug gekomen, zal er wel gezellig zijn geweest gisterenavond.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 15:06

Nou ja, dat zijn dan dezelfde 2. Die misschien anders in het ziekenhuis beland waren. Ik ben er niet van onder de indruk (en met Janssen gevaccineerd :+ ).

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 15:12

Dat zou wel verontrustend zijn natuurlijk. Want dan werkt het vaccin niet zoals het zou moeten doen. En dan de vraag of dit alleen bij Janssen zo is.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 15:17

Het is toch bekend dat de bescherming van Janssen 67 % is? Dat betekent dus dat 33 % alsnog corona kan krijgen. Maar ze worden niet zo ziek. En dat blijkt, eentje ligt met hoge koorts thuis. Misschien had deze persoon zonder vaccin wel op de IC aan de beademing gelegen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 15:20

Afbeelding
Heerlijk. En nu de laatste aankopen doen. De camper zit weer vol.zo. zeep shampoo,waspoeder melk/soja vrije toetjes ook zonder andere meuk, cakejes, vis voor op brood. We kunnen er weer een jaar? Tegenaan voor de zekerheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 16:59

Of Janssen doet prima zijn werk. Hij heeft amper klachten en zij heeft koorts. Zonder prik had ze misschien op de IC aan de beademing gelegen. Ik vind zo'n artikel echt typisch paniekvoetbal.

Engeland en de dikke vinger van UEFA lijkt me nogal stug als ze vanavond bekend maken dat per 19 juli alle overgebleven maatregelen worden opgeheven.. het EK is alweer voorbij, dus die profiteert daar niet van :+

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 21:16

Ik zie me vakantie in Frankrijk steeds meer in het water vallen nu :(

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 21:51

Ik ben blij dat ik voor dit jaar geen reis heb geboekt met al die onzekerheid, maar ik mis het ook enorm. Reizen is echt mijn passie en ik merk wel dat ik het steeds zwaarder vind dat er dan niet echt een goed vooruitzicht is van wanneer je weer overal naartoe zou kunnen. Nu ik dan thuis vakantie heb vind ik gewoon niet dezelfde ontspanning als wanneer ik de grens over reis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 22:23

Moonsparkle, de voorpret is idd helemaal weg. Nog een kleine 3 weken en nu wel geel, maar of dat zo blijft en wat ze gaan doen met zoveel besmettingen in nl, afwachten..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 22:28

Ik heb mijn hoop gevestigd op volgend jaar, maar ook daar ben ik onzeker over gewoon omdat het natuurlijk ook nog niet echt bekend is wanneer je weer opnieuw gevaccineerd moet worden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 22:33

Ik had dat ook wel een beetje, relaxed. Eerst zou ik naar Lefkas gaan, toen naar Karpathos, werd oranje, weer omboeken naar Corfu. Ik had al bijna geen zin meer maar het was echt heerlijk en ik heb zo genoten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 22:39

Fitzroy schreef:
Ik had dat ook wel een beetje, relaxed. Eerst zou ik naar Lefkas gaan, toen naar Karpathos, werd oranje, weer omboeken naar Corfu. Ik had al bijna geen zin meer maar het was echt heerlijk en ik heb zo genoten.

Ja wat een gedoe joh bij jou :n ik merk gewoon dat ik veel slagen om de arm houd, zodat het niet teveel tegenvalt..

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 03:37

En daarom dat ik het buitenland voorlopig vermijd voor vakanties. Dit was te verwachten en ik kan slecht tegen die onzekerheden. Ik ga volgend jaar wel ofzo.

Heb een weekje Eersel gedaan. Het was heerlijk :)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 05:44

Relaxed schreef:
Fitzroy schreef:

Ja wat een gedoe joh bij jou :n ik merk gewoon dat ik veel slagen om de arm houd, zodat het niet teveel tegenvalt..

Dit dus het is ook te prematuur om nu al te gaan denk ik, zeker sinds de nieuwe golf en daarvoor was het nog rood

Alleen volledig gevaccineerden welkom in Griekse horeca - https://nos.nl/l/2389088#UPDATE-container-54474213

Griekenland dus ook

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 06:34

Frankrijk scherpt de boel ook flink aan, daar moet je een gezondheidspas kunnen laten zien als je bijvoorbeeld op een terras of in een restaurant wil zitten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 06:47

Vanaf Augustus kun je in Frankrijk niet eens meer met het OV zonder test of inenting.

Malta laat enkel gevaccineerden toe op het moment.

Ik ga nergens heen waar ik voor iedere scheet een bewijs moet trekken. Voor vliegen of evenementen vind ik dat geen probleem, maar ik ga echt niet bij iedere winkel een bewijs tonen omdat ik even een paraplu wil kopen of zo.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 07:07

Ik ga 1 augustus naar Frankrijk om een week te paardrijden. Er is 1 vrije dag en dan gaan we altijd naar carcasonne. Ik heb 1 prik gehad en krijg de dag na dat terug kom mijn 2e prik. Nu heb ik wel corona gehad maar ben niet getest bij de ggd maar had een sneltest. Heb wel de qr code internationale gekregen maar hoop dus dat het genoeg is. Ga wel voor de zekerheid testen voordat ik heen vlieg. En als het moet nog testen voordat we naar carcasonne gaan. Maar begin er een hard hoofd in te krijgen dat het door gaat. Heb nog nooit zoveel stress gehad als voorbereiding voor een vakantie...

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 07:25

Ik heb nog niets geboekt ivm de onzekerheid, maar hoop in september toch nog weg te kunnen na de tweede vaccinatie. Maar idd, beetje rondom het huis hangen is niet leuk met weer zoals vandaag, dat is geen vakantie :+ Gelukkig ben ik flexibel qua dagen en bestemmingen, dus ik kijk gewoon tegen die tijd wie mij wil hebben :')