Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 17:01

Saskia9 schreef:
[ [url=m/c3Cf0C.jpg]Afbeelding[/url] ]
Partner mag je dus wel bezoeken in be.

Laten we stellen dat er enige ruimte is voor interpretatie :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 17:02

Pandora2 schreef:
Klopt. Mag niet gezien het geen essentiele verplaatsing is.
Minister De Crem gister nog duidelijk horen zeggen :D

En nee, wij hebben nog geen avondklok. Maar wat niet is, kan nog komen... :=

Maar op de officiële site staat dus van wel ... Hoe wil je dan dat de mensen weten wat wel en niet mag?
Dat bedoelde ik dus met eerder, de maatregelen zijn op zich wel duidelijk, maar alsnog is er discussie en weten de partijen (afhankelijk van wie je spreekt) het zelf eigenlijk niet.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 17:04

[***] schreef:
Pandora2 schreef:
Klopt. Mag niet gezien het geen essentiele verplaatsing is.
Minister De Crem gister nog duidelijk horen zeggen :D

En nee, wij hebben nog geen avondklok. Maar wat niet is, kan nog komen... :=

Maar op de officiële site staat dus van wel ... Hoe wil je dan dat de mensen weten wat wel en niet mag?
Dat bedoelde ik dus met eerder, de maatregelen zijn op zich wel duidelijk, maar alsnog is er discussie en weten de partijen (afhankelijk van wie je spreekt) het zelf eigenlijk niet.

Dat is het leuke aan politiek toch :D

Maar eigenlijk is het simpel : Blijf in uw kot ! 8-)

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 17:05

Het behoort echter niet tot een essentiële verplaatsing. Als een agent je tegenhoudt en je zegt dat je op weg bent naar je partner, reken maar dat je een boete krijgt.
Blijf in uw kot.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 17:05

Ik hou van het Vlaams, klinkt toch echt geweldig dat blijf in uw kot :D

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 17:08

hoe gaat iedereen mentaal om met de situatie? Ik merk zelf dat ik het wel zwaar vind. Ik ben sinds vorig jaar met vlagen ziek. Deze corona crisis geeft mij ook wel een beetje de zenuwen. Ik werk zelf in het ziekenhuis en wilde vlot na mijn ziekte periode (volledige februari maand) weer aan de slag. Vorige week maandag voor het eerst 2 uur gewerkt op een kinderafdeling. Hier is nog geen corona. Dinsdag werd ik afgebeld dat het niet veilig was om te werken, zeker niet omdat ik nog zo verzwakt was. Ik ben een echte work a holic. Het liefste ben ik de dag na een ziekenhuis opname alweer aan het werk. Okal kan dat fysiek nog niet. Dus en het niet mogen werken, de spanningen van de corona en op dit moment alleen thuis zitten. Ik ben veel aan het malen en lig 's nachts veel wakker. Ik liep nog bij een ziekenhuis psycholoog voor het verwerken van het hebben van een ziekte waarbij de diagnose nog niet gesteld kan worden. Maar ik merk dat ik deze consulten erg mis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 17:13

Schemerdier schreef:
Het behoort echter niet tot een essentiële verplaatsing. Als een agent je tegenhoudt en je zegt dat je op weg bent naar je partner, reken maar dat je een boete krijgt.
Blijf in uw kot.

Ja nou, dan moeten ze ook niet zeggen dat je je partner mag bezoeken .. wat een onzin is dat :')

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 17:14

mariekeoo schreef:
hoe gaat iedereen mentaal om met de situatie? Ik merk zelf dat ik het wel zwaar vind. Ik ben sinds vorig jaar met vlagen ziek. Deze corona crisis geeft mij ook wel een beetje de zenuwen. Ik werk zelf in het ziekenhuis en wilde vlot na mijn ziekte periode (volledige februari maand) weer aan de slag. Vorige week maandag voor het eerst 2 uur gewerkt op een kinderafdeling. Hier is nog geen corona. Dinsdag werd ik afgebeld dat het niet veilig was om te werken, zeker niet omdat ik nog zo verzwakt was. Ik ben een echte work a holic. Het liefste ben ik de dag na een ziekenhuis opname alweer aan het werk. Okal kan dat fysiek nog niet. Dus en het niet mogen werken, de spanningen van de corona en op dit moment alleen thuis zitten. Ik ben veel aan het malen en lig 's nachts veel wakker. Ik liep nog bij een ziekenhuis psycholoog voor het verwerken van het hebben van een ziekte waarbij de diagnose nog niet gesteld kan worden. Maar ik merk dat ik deze consulten erg mis.

Vervelend! Je kunt gewoon telefonisch psychologische hulp krijgen hè! Consulten kunnen over de telefoon of met videobellen etcetera.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 17:19

[***] schreef:
Schemerdier schreef:
Blijf in uw kot.

Ja nou, dan moeten ze ook niet zeggen dat je je partner mag bezoeken .. wat een onzin is dat :')

Ik heb nog niemand behalve die site nu horen zeggen dat je je partner mag gaan bezoeken? Je mag in principe enkel contact hebben met je eigen gezin (dat samen met je in huis woont), en eventueel gaan wandelen met 1 niet-inwonende vriend/partner/wie dan ook (indien je afstand houdt).

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 17:21

Mariekoo de corona-maatregelen maken voor mij niet heel veel verschil.
Mijn man is overleden en heb geen familie meer. Dan zie je automatisch veel minder mensen. Dus ik ben het na al die tijd wel een soort van gewoon geworden.

Het enige is dat, als ik het moest krijgen en naar het ziekenhuis zou moeten, er niemand is om voor mijn dieren te zorgen.
Maar of ik daar nu veel of weinig aan denk, het gaat de situatie niet veranderen. Dus ik doe er alles aan opdat het virus mij zou overslagen. It's the best I can do.

Dus aan mij heb je eigenlijk niks, want jouw situatie is ook heel anders met o.a. die ziekte.
Sterkte ermee en probeer een beetje mee te deinen op de golven die er nu zijn zonder al te veel te piekeren. Dat slurpt heel wat energie.

Sassii

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 17:30

Begrijp me niet verkeerd, maar mentaal gaat het super goed met me. Ik heb nog nooit zo een goede structuur gehad als nu. Ik heb een cruciaal beroep, dus ben gewoon 32 uur per week aan het werk. Toevallig heb ik deze week en volgende week een soort van vakantie. Ik zou vakantie hebben, heb ik ingetrokken en heb wat diensten overgenomen. Op de dagen dat ik nu vrij ben, doe ik elke dag een home workout en wandel minstens een uur met de hond. Ik ben bezig met de grote schoonmaak in huis. Alles wordt nu grondig schoongemaakt. Vandaag ook lekkere brownies gebakken en de komende week wil ik nog meer bakrecepten uitproberen. Dus nogmaals, begrijp me niet verkeerd, maar mentaal gaat het goed.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 17:34

Ik vraag mij af, hebben de mensen met bv. astma nu minder last omdat de lucht schoner is?

Politie reed rond in het park, goede zaak!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 17:45

Schemerdier schreef:
Ik heb nog niemand behalve die site nu horen zeggen dat je je partner mag gaan bezoeken? Je mag in principe enkel contact hebben met je eigen gezin (dat samen met je in huis woont), en eventueel gaan wandelen met 1 niet-inwonende vriend/partner/wie dan ook (indien je afstand houdt).

Tja, maar laat die site nu net de officiële site zijn waar je naartoe moet voor alle juiste informatie ..

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 17:48

@Hannanas Klopt hoor, maar het is toch anders dan een fysiek consult ofzo.

@Pandora2 Ik was het met ziek zijn ook wel gewend hoor. Alleen zijn, dat leer je wel. Maar sinds februari psychologische begeleiding en vanuit daar moest ik juist investeren in bv een keer te eten bij mijn ouders, broer. of even langs te gaan bij vrienden enzo. Dat kan dus niet, dus juist nu krijg ik het zwaar.

@Sassii Ik begrijp je zeker niet verkeerd hoor. Ik vroeg het gewoon aan iedereen, dat antwoord kan dus voor iedereen goed of juist minder goed zijn. Don't worry veroordeel je niet haha. Maar ben erg blij dat jij zoveel structuur kan vinden, nog tips? haha. Ik probeer er dagelijks ook even uit te gaan, maar moet mijzelf echt letterlijk de deur uit sleuren.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 17:58

@ pandora de een gaat er makkelijker mee om dan de ander.
Bv ik zie ondanks isolatie gelukkig de kinderen op afstand..

Mijn zusje 6 hoog flatje Amsterdam dochter naar Curaçao gevlucht, begint allerlei complottheorieën te volgen..
Maw ze raakt helemaal overspannen, maar via telefoon is het zo moeilijk

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 17:59

Ja ok, het is PowNed, maar wel mijn durp .....

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 18:01

mariekeoo schreef:
@Sassii Ik begrijp je zeker niet verkeerd hoor. Ik vroeg het gewoon aan iedereen, dat antwoord kan dus voor iedereen goed of juist minder goed zijn. Don't worry veroordeel je niet haha. Maar ben erg blij dat jij zoveel structuur kan vinden, nog tips? haha. Ik probeer er dagelijks ook even uit te gaan, maar moet mijzelf echt letterlijk de deur uit sleuren.

Haha fijn!
Ik ben sowieso al een tijd bezig met gezonder leven en afvallen. Totaal nu 12 kilo kwijt. Hiervoor sportte ik 3 a 4x in de week in de sportschool. Dat gaat nu dus niet meer, daarom heb ik met mezelf afgesproken dat ik alsnog minimaal 3 keer in de week en thuis workout moet doen.
Het is nu ook steeds prachtig weer, daarom vind ik het ook heerlijk om lange stukken met de hond te wandelen.
Misschien een idee om ‘s avonds een doel met jezelf af te spreken voor de volgende dag. Geloof me, als je dat doel hebt behaald, heb je echt een super voldaan gevoel.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 18:03

Sassii schreef:
mariekeoo schreef:

Haha fijn!
Ik ben sowieso al een tijd bezig met gezonder leven en afvallen. Totaal nu 12 kilo kwijt. Hiervoor sportte ik 3 a 4x in de week in de sportschool. Dat gaat nu dus niet meer, daarom heb ik met mezelf afgesproken dat ik alsnog minimaal 3 keer in de week en thuis workout moet doen.
Het is nu ook steeds prachtig weer, daarom vind ik het ook heerlijk om lange stukken met de hond te wandelen.
Misschien een idee om ‘s avonds een doel met jezelf af te spreken voor de volgende dag. Geloof me, als je dat doel hebt behaald, heb je echt een super voldaan gevoel.

Wauw wat een presentatie!! Ik probeer elke dag er uit te gaan door te wandelen of fietsen. Vanavond hopelijk laatste onderdelen van scriptie schrijven. In de avond wil dat toch het best heb ik gemerkt. Discussie en conclusie en dan zijn we klaarz

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 18:03

Citaat:

Effe gedachten verzetten, koppie leeg, beste medicijn

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 18:07

Echwel schreef:
@ pandora de een gaat er makkelijker mee om dan de ander.
Bv ik zie ondanks isolatie gelukkig de kinderen op afstand..

Mijn zusje 6 hoog flatje Amsterdam dochter naar Curaçao gevlucht, begint allerlei complottheorieën te volgen..
Maw ze raakt helemaal overspannen, maar via telefoon is het zo moeilijk

Kan ik begrijpen en dat is echt heel jammer dat er dan maar weinig hulp mogelijk is in deze situatie.
Ze hadden het er in het journaal gister nog over met een bekende psychiater dat er een verdoken golf angsten en depressies gaat boven water komen eens de epidemie wat voor bij is.

Ik ben gezegend met een beetje een ' Einzelgänger ' mindset en die komt mij nu ook goed van pas.
Maar ben mij er terdege van bewust dat niet iedereen dat heeft.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 18:07

Hilarisch moment hier net.
Mijn zoon kwam hikkend van de lach naar beneden. Weer in staat wat zinnigs te zeggen laat hij een foto zien; een stel hardlopers in de boeien op de grond vanwege een onderling wedloopje.
Ik begreep hem he-le-maal; hij was(is) mijn co-piloot bij ditto auto´ritjes´.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 18:14

imaudy schreef:
Ik vraag mij af, hebben de mensen met bv. astma nu minder last omdat de lucht schoner is?

Ik merk nog geen verschil.
Maargoed woon buitenaf dus dat scheelt denk ik.

Dan erbij is het pollen seizoen begonnen. :Y)
Not helping :D

tiwi1969

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 18:19

En dan is mijn hoogdrachtige paard kreupel terwijl ik zelf nog niet vrij van klachten ben... dierenarts is gebeld en staleigenaresse is erbij. Verwachting zoolzweer, hoop zo dat dat het is.
Voelt zo rot om er niet zelf bij te kunnen zijn.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 18:27

Saul schreef:
imaudy schreef:

Ik merk nog geen verschil.
Maargoed woon buitenaf dus dat scheelt denk ik.

Dan erbij is het pollen seizoen begonnen. :Y)
Not helping :D

Hier ook geen verschil maar woon niet in de randstad en heb een slecht jaar achter de rug met luchtweginfecties en longontstekingen :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 18:27

De belgische supermarkten gaan de voedselbanken helpen met een half miljoen maaltijden.

En voor de mensen die niet in hun kot kunnen blijven omdat ze geen kot hebben, wordt er een taskforce opgezet die snel een noodplan gaat uitwerken zodat ook deze kwetsbare groep geholpen kan worden.
_/-\o_